Pouhé asfaltové záplaty na poškozených komunikacích byly totiž jedním ze znaků reálného socialismu. "Podobných narážek jsme si vyslechli už několik," prohlašuje zástupce starosty Karel Winkelbauer.
"Od roku 1989 až dosud se tu totiž asfalt na chodníky nikdy nepoužil. Nám se taky způsob opravy nelíbí. S protesty jsme však neuspěli, neboť komunikace není naše," dodává Winkelbauer.
Obnovu chodníku po výměně vedení elektrického proudu provedli pracovníci firmy PREmont Lhotka. Před začátkem zimy ho však nestihla uvést do původního stavu. "Výměnu kabelů provázely technické problémy, čímž se stavba zdržela," tvrdí Pavel Čech z Technické správy komunikací, která chodník vlastní.
"V termínu ji bylo možné dokončit pouze s použitím asfaltu na povrch chodníku. Pokládce dlažby navíc nepřály povětrnostní podmínky," konstatuje Čech.
Ta se proto s firmou PREmonta dohodla, že celý chodník vydláždí za své peníze až na jaře, a to do 30. dubna. To je také důvod, proč firmě nehrozí žádná pokuta. "Chtěli jsme, aby položili přes zimu alespoň provizorní dlažbu, která by obyvatele tolik nedráždila jako asfalt. Ale odborníci nás upozornili, že by při shrnování sněhu vzala zasvé," řekl Karel Winkelbauer.