Heslo ´Evropě to osladíme´, kterým českým vláda chtěla popíchnout své partnery v Evropské unii před tím, než 1. ledna 2009 nad ní převezme vládu, lidovecký europoslanec Jan Březina nepovažuje za povedené.
V kampani, kterou doprovází i videospot s hokejistou Jaromírem Jágrem nebo modelkou Terezou Maxovou, hraje hlavní roli kostka cukru - český vynález. - podívejte se na spot
Už v pondělí se proti myšlence kampaně vyjádřili jeho kolegové z KDU-ČSL. Těm se ale navíc nelíbí, že s nimi koaliční partneři slogan ani spot neprobrali předem. - Lidovci dávají ruce pryč od kampaně "Evropě to osladíme"
Rodák od Loštic, kde se vyrábí známé Olomoucké syrečky, si proto s tímto oblíbeným produktem pohrál a udělal si ze vzkazu Topolánkova kabinetu legraci. "Chtěl jsem v recesi pánům ve vládě ukázat, že lze vymyslet ještě větší hloupost," vysvětlil Březina iDNES.cz.
Kolik višní tolik třešní
Europoslance k tomu mimo jiné přivedla i debata s kolegy v Bruselu, kteří ho žádali, ať jim Topolánkovo popíchnutí vysvětlí a správně přeloží. "Ale říkejte jim, co znamená: Kolik višní tolik třešní," připomněl Březina známý film Jáchyme, hoď ho do stroje.
Ironii, nadsázku nebo odlehčený tón, jak kampaň popisoval Mirek Topolánek, prý Březina nevidí. Místo toho v ní prý slyší útočný, konfliktní tón ladící s nálepkou potížisty, která je Česku v EU často přiřazována.
Podle Březiny je nešťastně zvolen i samotný motiv kostky cukru. "S ohledem na zdecimované české cukrovarnictví v důsledku zemědělské politiky EU není kostka cukru tím pravým nástrojem propagace našeho předsednictví," míní europoslanec.