Going to create a site where the public can rate the core truth of any article & track the credibility score over time of each journalist, editor & publication. Thinking of calling it Pravda …
— Elon Musk (@elonmusk) May 23, 2018
Musk, který se proslavil smělými kosmickými projekty, výrobou elektromobilů Tesla nebo třeba plánem na vysokorychlostní dopravní projekt hyperloop, na svém twitterovém účtu spustil hlasování, v němž se k jeho mediálnímu projektu mají uživatelé vyslovit. Zatím hlasovalo půl milionu lidí, 87 procent z nich je pro.
Create a media credibility rating site (that also flags propaganda botnets)
— Elon Musk (@elonmusk) May 23, 2018
Podle Muska je zapotřebí nejen prověřovat pravdivost informací, ale i hledat, kdo za výrobou těch falešných stojí. "I když části veřejnosti je třeba jedno, do jaké míry jsou zprávy pravdivé, novinářům, editorům a médiím na tom záleží," je přesvědčen podnikatel.
Do boje se smyšlenými zprávami se v USA pustily velké technologické společnosti včetně firem Facebook, Microsoft nebo Google. Chtějí především znemožnit zneužívání sociálních sítí k ovlivňování politických názorů voličů, jak se to údajně stalo při kampani k prezidentským volbám v USA v roce 2016. Z útoků proti volbám americké tajné služby obviňují Rusko.