Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového monstra. Má ale celá elektrohysterie (nejen) v Praze vůbec smysl?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pořád říkám, že elektroauta jsou skvělá do města a z tohoto pohledu je třeba je ocenit. Ve městě totiž nejde ani tak o ujetou vzdálenost, jako spíš o ty emise vycházející ze spalovacích motorů ve všech těch kolonách, kde mají spalováky největší spotřebu a kde to nejvíc vadí. Z pohledu ceny je to bohužel špatné. Proto je potřeba podpořit hybridy, které zejména ve své plug-in verzi, představují ideální kompromis. Obyčejný hybrid např. od TOYOTY má sice malou baterii, ale i ta mu umožní snížit spotřebu benzínu ve městě oproti běžným spalovákům skoro na polovinu. A stojí jen o pár desítek tisíc víc, než klasický spalovák s automatickou převodovkou! Kdy už to naši politici pochopí? 8-o

0 0
možnosti
MS

Jediny hysterik je zde pan Kvasnicka, ktery potreboval neco napsal, ale nenastudoval si tema. Takze zpet ke zdrojum a zjistime si produkci co2 u produkce vodiku.

0 2
možnosti
PN

Víra je věčná, realita je bohužel jiná. Před 60 lety bylo heslo - Už naše generace bude žít v komunismu. I tam bylo vše na elektřinu a na vše zářilo slunce míru a pokroku.;-D

1 0
možnosti
VB

tys měl v 60 letech heslo, že bude komunismus a já tomu tehdy nevěřil, tehdy jsem věřil, že budou auta jezdit na naftu a bude kapitalismus, teď se to otočilo a ty věříš, že budou auta jezdit na naftu a nebude komunismus a já zase věřím že bude komunismus a auta budou jezdit na elkektriku, uvidíme, kdo byl prozíravější

0 0
možnosti
GK

Taky zajimavy cteni R^

Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut, prohlašuje bývalý šéf Škody Auto Kulhánek

https://www.lidovky.cz/lide/behem-dvou-let-se-ukaze-prakticka-neudrzitelnost-elektroaut-prohlasuje-byvaly-sef-skoda-auto-kulhane.A200121_200444_lide_rkj

4 0
možnosti
TT

Ano, ten článek stojí za přečtení - nejen kvůli těm elektromobilům, to je z něho jen malá část.

0 0
možnosti
VB

že jednou budou jezdit auta na elektriku z baterek se ví už hodně dlouho, že to nebude hned zítra a že to nebudou auta hned všechny se ví taky, taky se ví, že všechna elektrická auta nebudou od prvního dne ekologická a že nebudou levnější a lepší než ta na fosilní paliva, i když si to hodně hloupých lidí myslí, že by to tak mělo být a že ta auta by měla hned od prvního dne ekologická, neměla by hořet, neměla by být drahá, neměla by mít malej dojezd, tak to tak nebude

0 6
možnosti
MK

Nikdy nebude většina aut jezdit na elektriku, to je jasné kazdemu. Je to naprosto slepá cesta.

2 2
možnosti
PS

Pan Kvasnička neví nic o vyrobe a hlavne distribuci vodiku, jinak by takou blbost nemohl napsat.

2 1
možnosti
GK

povidejte, vypravejte, prehanejte :-P

1 0
možnosti
JK

V prospech elektromobilov uvediem len jeden jediný argument, ktorý sa týka "najväčšieho problému" elektromobilov - dojazdu a doby nabíjania.

Predstavte si, že by vo vašom meste bola jedna čerpačka, kde by benzín a nafta nestáli viac ako 30 korún, ale iba 8 či 10 korún a vždy by ste si mohli natankovať maximálne 30 litrov (nebudem filozofovať, prečo by tá cena bola taká nízka, to je nepodstatné). Z dôvodu veľkého záujmu by sa muselo čakať 30 až 60 minút.

Čo myslíte, koľko percent motoristov by túto možnosť využilo? Tretina? Polovica? Dve tretiny?

Dobíjanie elektromobilov je presne o tom istom. Ak si zákazník bude môcť vybrať medzi vodíkom, ktorý bude stáť 3 kačky na kilometer a dobou tankovania pár minút alebo elektrinou s cenou 80 halierov na kilometer a s dobu tankovania 10x dlhšou, čomu dá väčšina motoristov prednosť?

Zámerne nehovorím všetci, sú a vždy budú ľudia, pre ktorých cena benzínu (a v podstate hocičoho) nehrá žiadnu rolu... Ale tí určite netvoria väčšinu populácie...

1 2
možnosti
PO

P50a52v61e57l 34O55t53i34s73k

22. 1. 2020 20:08

no tak představovat si to můžeme, ovšem všichni víme, že dlouhodobě udržet cenu na rychlonabíječkách tak levnou jako je dnes je nereálné-. Zvláště v případě, že se EV rozšíří tak jak mnozí předpokládají. K tomu se už vyjadřovalo více provozovatelů nabíječek s tím že dnešní platby nepokryjí ani náklady, natož aby tam byl nějaký zisk. Čili jinak řečeno dnešní ceny jsou opět jen lákadlo, jak přitáhnout lidi k EV. To je celé.:-)

2 1
možnosti
JK

Niekto si dáva ozaj veľkú prácu očierňovať nástup elektromobilov. Nie je ťažké si domyslieť, odkiaľ vietor fúka...

Čo sa týka problémov pri presadzovaní sa elektromobilov, tak sú úplne logické a naopak nelogické by bolo, keby problémy tohto druhu neexistovali.

Ak chcete vymaľovať byt, tak logicky budete mať v prechodnej fáze maľovanie väčší neporiadok, ako keby ste ten byt nemaľovali. A títo "experti" na elektromobily mi pripomínajú frflošolov, ktorí hovoria: veď som to hovoril, že s tým maľovaním budú problémy. Že vznikne neporiadok a špina, že nebudeme mať kde spať atď. atď.

Podobný "problém" sa dá nájsť kdekoľvek: pri rekonštrukcii bytu, výmene bytu či zmene zamestnania. VŽDY v prechodnej fáze kvalitatívna zmena prináša zníženie miery komfortu a určité problémy.

Ak by však ľudstvo takto uvažovalo, tak doteraz by sme lozili po stromoch. Pretože zísť zo stromov na zem bolo na začiatku nie moc pohodlné a hlavne to bolo nebezpečné...

3 2
možnosti
PO

P57a19v25e23l 95O30t26i73s21k

22. 1. 2020 20:17

vy motáte jabka s hruškami, ne nebyli by jsme na stromech, problém hned ve vaší první větě a to je ten základ. Totiž EV se musí prosazovat silou samy to prostě nedokáží .Pokrok byl vždy v tom že přišla lepší technologie než ta stávající, a pokud tomu tak bylo, tak se ta nový technologie uchytila sama a postupně vytlačila tu starou, a to i přes zpravidla počáteční vyšší cenu a bez dotačních pobídek z veřejných peněz aby si to někdo koupil. Jenže u EV to neplatí, uživatelské vlastnosti jsou horší než stávající technolgie a přitom zy mnohem vyšší cenu. Toto je celý problém elelktromobility, až přijde něco co má lepčí uživatelské vlastnosti, tak s tím nikdo problém mít nebude, a a ni dotace nebudou potřeba. jestli to v budoucnu bude elektro, vodík nebo úplně něco jiného, to samozřejmě dnes neví nikdo.

3 1
možnosti
Foto

P34e92t35r 20V26i49n97š

22. 1. 2020 18:00

Tak takova snuzka polopravd a vyzdvyhovani ucelovych analyz jsem uz dlouho necetl :-D Kdybyste ten clanek napsali pred 5ti lety, tak mozna, ale dnes jste fakt k smichu :-D Vodik? VW tuto cestu aktualne opustil, protoze to je fakt totalni hovadina. Vite kolik stoji 1km jizdy na vodik? Trikrat tolik co nafta a sestkrat vic nez elektrina. Hmmmm, to je budoucnost :-D Zivotnost baterie 160tis km? Co je to za nesmysl? To jste cetli na tom odbornem autoforum.cz, ktere je zname svou anti-elektro tematikou. Vy me bavite :-D

4 1
možnosti
LK

Az prijde do diskuze nejaky fanda elektromobilu, ktery dokaze prijmout, ze elektromobily maji sve plusy i MINUSY, dejte mi vedet. Co jsem zatim videl, tak ortodoxni fanda Steva Jobse = ortodoxni fanda Elona Muska a vecna diskuze s nima nema vubec smysl.

1 1
možnosti
VB

se za fandu moc nepovažuju, přesto dávám vědět, jezdím aktuálně s SUV, už 4tým se zážehovým motorem a pohonem všech kol, za výhodu tohoto auta považuju to, že ujedu na jednu nádrž 800 km, takže s ním jezdím až do Řecka, ale protože bydlím ve městě, jezdím 10X denně pár kilometrů se studeným motorem mého SUV, tak uvažuju i o koupi elektromobilu, asi ID3 se střední baterkou a za výhodu tohoto auta zase považuju to, že si ho doma nebo v práci v klidu nabiju, budu s ním jezdit nakupovat se psem do lesa na což mě to stačí, bude to pěkně jezdit a nebude to smrdět, s SUV ujedu ročně asi 10 tisíc kilometrů a s EV 15 tisíc, takže ušetřím ročně navíc jako bonus okolo 50 tisíc korun

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!