Šumava, Beskydy či Jeseníky jsou plné elektrocyklistů. Kola s pomocným pohonem v horách už převažují nad obyčejnými horskými koly. Jenže sportovci na elektrokolech často ve vysokých kopcích přeceňují své síly.
„Lidé se v horském terénu na elektrokolech pustí úplně všude a navíc na kole moc jezdit neumějí. Při sjíždění kopce ho špatně ovládají. Nechají si tam docela velkou přípomoc (elektrickou), pak přišlápnou a v zatáčce už to nezvládnou dobrzdit,“ vysvětluje zasahující člen Horské služby Beskydy Pavel Masopust, jak nejčastěji k nehodám dochází.
Nehody se neliší od těch z klasického kola. Začíná to odřeninami a končí zlomeninami a poraněním trupu či hlavy. Rozdíl je v tom, že se stávají u lidí ve vyšším věku, ve větší rychlosti nebo v obtížnějším terénu.