Mediální dům Economia dnes oznámil, že vylepšil výsledek hospodaření na úrovni EBITDA meziročně o 30 mil. Kč. Dle předběžných výsledků za rok 2016 dosáhla pozitivního výsledku EBITDA ve výši 40 mil. Kč.
období | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
EBITDA v mil. Kč | -104 | -33 | +10 | +40 |
„K výsledku přispěla zvýšená profitabilita všech hlavních mediálních i nemediálních produktů. Klíčovou součástí pozitivního vývoje je meziroční růst inzertních příjmů jak v digitálním, tak printovém segmentu o celkem 9 %. Významný podíl na růstu mají také video, RTB a speciální projekty,“ uvedla ve své dnešní zprávě Economia.
Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb dosáhl v roce 2016 55 % na celkovém obratu. Nemediální produkty a služby se s podílem 28 % staly důležitou součástí portfolia mediální skupiny.
„Po restrukturalizačním procesu let 2014 a 2015 jsme se v roce 2016 již plně soustředili na produktový rozvoj. Jsem velice rád, že se naše iniciativy promítly již viditelně do hospodářských výsledků. Economia se během posledních 3 let stala stabilizovanou a finančně plně soběstačnou společností, její výsledek EBITDA se v tomto období zvýšil o 144 mil. Kč,“ říká Roman Latuske, generální ředitel a předseda představenstva Economia, a.s.