Šlapací drezínu, která může jezdit po všech železnicích a kolejových dráhách světa, začal podle vlastních nákresů sestavovat ve spolupráci s nástrojařem a soustružníkem letos v březnu.
Svůj první rychlostní rekord překonala v Čiernom Balogu na Slovensku. Při plném obsazení, kdy jeden šlape a dva se vezou, ji Kováč vlastní silou vybičoval do rychlosti třicet kilometrů v hodině.
"Moje drezína předjíždí i některé vlaky," pyšní se sedmačtyřicetiletý Kováč. Samotný provoz drezíny si domlouvá vždy s řediteli dopravního podniku. "Na cestu jsem vybaven mobilem a jsem ve spojení s výpravčím," vysvětluje.
Navícmá na palubě grafikon s podrobným rozpisem jízd všech vlaků, v neočekávaném případě může drezínu urychleně odstranit z trati. "Nejraději mám koleje, kde nic nejezdí, lesní nebo důlní dráhy, nákladní a mrtvé tratě," přiznává.
Jeho sny přitom nejsou nijak skromné. "Rád bych se zapsal do Guinnessovy knihy rekordů a na drezíně přejel poušť v Austrálii," říká muž, který tvrdí, že dříve na kole najezdil tisíce kilometrů. A dnes? "Na kolo jsem nesedl," odpovídá.
Juraj Kováč z Hradce nad Sitavou si postavil šlapací drezínu a hodlá s ní projet australskou poušť. (8. září 2004) |
Juraj Kováč z Hradce nad Sitavou si postavil šlapací drezínu a hodlá s ní projet australskou poušť. (8. září 2004) |