„Nejsou ještě podepsány smlouvy se všemi zainteresovanými stranami, je to však otázka několika dnů. Náklady se však pohybují v řádech několika stovek milionů korun,“ řekl tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
V rámci budování koridoru se vylepší vzhled a komfort na nádraží v České Třebové a Ústí nad Orlicí. Stavební práce budou zahrnovat odvodnění železničního tělesa, moderní železniční svršek i nové kolejnice. Výhybky ve stanici Dlouhá Třebová budou na betonových pražcích a opatřené elektrickým ohřevem, aby v zimě nezamrzaly.
Stavbaři rekonstruují mosty, propustky, opěrné a zárubní zdi. „Chystáme nová nástupiště v Dlouhé Třebové s bezbariérovým přístupem,“ uvedl František Pilný ze Stavební správy Praha. Na zastávce Ústí nad Orlicí bude pro cestující postaven nový podchod pro pěší.
Rekonstrukcí projde i trakční vedení, osvětlení a informační systém pro cestující. Moderní zabezpečovací zařízení zajistí bezpečný obousměrný provoz i pro dva vlaky jedoucí souběžně stejným směrem.
„Objekty podél trati vytypované projektantem budou chráněny protihlukovými zdmi. Součástí stavby je nový silniční nadjezd v Hylvátech v Ústí nad Orlicí. Po jeho zprovoznění nejpozději v příštím roce bude zrušen sousední železniční přejezd,“ uvedl Pilný.
Dominantním stavebním objektem bude estakáda mezi Dlouhou Třebovou a odbočkou Parník s přeložkou trati. Mostní objekt bude o deseti polích s celkovou délkou 420 metrů. „Geologické podloží není zrovna pro stavbu příhodné a tak si vyžádá základy na plovoucích pilotách třicet metrů hluboko,“ dodal Pilný.