Dráhy původně plánovaly, že úpravy vestibulu začnou již počátkem letošního roku. „Zdrželo nás výběrové řízení a celý proces, kterým jsme museli před zahájením stavby projít,“ vysvětlil náměstek přednosty stanice v České Třebové Jaroslav Kuchta.
Ačkoliv České dráhy původně chtěly na českotřebovském nádraží postavit pouze bezbariérový vchod a instalovat elektrické ovládané vstupní dveře, nakonec se pustily minulý rok do kompletní obnovy interiéru haly. Po vybudování čekárny a přestavbě pracoviště pro podávání spěšnin a zavazadel přijde na řadu vestibul, výměna vstupních dveří a nové vymalování. „Cestující budou muset být trochu tolerantní, nové prostředí však děláme pro jejich pohodlí,“ řekl Kuchta.
Na podzim by měla začít rekonstrukce podchodu k nástupištím, nyní se připravuje projekt. Zřejmě v příštím roce se cestující dočkají i otevření nádražní restaurace, kterou si pronájme firma Jídelní a lůžkové vozy. „Pokud vše půjde podle plánu, začneme letos pracovat i na úpravách restaurace,“ řekl Kuchta.
Ještě před zahájením prací v minulém roce připravili studenti Vyšší odborné školy Gustava Habrmana v České Třebové pro České dráhy marketingový průzkum frekvence cestujících během jednoho všedního dne. Průzkumem zjistili, co lidem v areálu nádraží chybí, velký zájem byl právě o novou útulnou restauraci.
Z výsledků také vyplynulo, že v době od šesté hodiny ráno do osmi večer projde železniční stanicí sedm tisíc cestujících, ve špičkách až sedm set lidí za hodinu, a proto se dráhy rozhodly postupovat v rekonstrukci po etapách. „Při takovém množství lidí není možné celou halu najednou uzavřít a využít jen bezbariérový vchod a postranní prostory,“ řekl před časem přednosta stanice Zdeněk Kudrna.