Ozubená dráha vede z Garmisch-Partenkirchenu na nejvyšší německou horu Zugspitze, která měří 2964 metrů. Jezdí po ní vždy jeden vlak, který urazí vzdálenost 7,5 kilometru za 13 až 19 minut. Doba jízdy závisí na tom, zda je lokomotiva starší (z roku 1954) nebo novější (z roku 1987). Tyto elektrické lokomotivy jezdí jak na normální dráze, tak na zubačce. Nejvyšší přípustná rychlost vlaku je 70 kilometrů za hodinu. |
"Řidič soupravy směřující do kopce jel podle jízdního řádu," řekl policejní mluvčí z blízkého Weilheimu. Strojvůdce prázdného vlaku, který jel do údolí, utrpěl velmi vážná zranění lebky. Jeho stav se stabilizoval teprve v neděli.
Odborníci chtějí vyhodnotit záznamy rozhovorů mezi oběma strojvůdci a dispečerem, který byl v době nehody ve službě. Zatím není jasné, zda jeden strojvůdce vyjel mimo jízdní řád, nebo zda oba vlaky vyslal současně na jednokolejku dispečer.
Dráha na Zugspitze je kombinace normální kolejové dráhy, zubačky a dvou kabinových lanovek. Podle upřesněných informací agentury AP k neštěstí nedošlo na zubačce, ale na normální jednokolejné dráze z Garmisch-Partenkirchenu do Grainau.
Ihned po nehodě
Lidé, kteří utrpěli lehčí zranění, ihned přivolali mobilem policii a pomáhali těm, kdo byli zraněni vážně. První záchranné vozy přijely podle svědků na místo neštěstí už za čtvrt hodiny. Mezi lidmi s mírným zraněním byly i čtyři děti.
Obě soupravy, které nedávno prodělaly technické zkoušky, byly nyní dopraveny do areálu podniku na důkladné přezkoumání. Škoda se odhaduje na miliony marek.
Loňská nehoda si vyžádala šestnáct zraněných
Loni v srpnu bylo při nehodě ozubené dráhy na Zugspitze zraněno šestnáct cestujících. Jeden vagon se kvůli technické závadě zdržel a následující do něj narazil. Škoda tehdy dosáhla půl milionu marek.
iGLOBE: Informace o Německu |