Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Doženete nás k sebevraždě, blogovala britská poslankyně. Noviny jí psaní zatrhly

  18:29aktualizováno  18:29
Skandál s kontroverzními náhradami britských poslanců pokračuje a obrací se i proti médiím. Konzervativní poslankyně Nadine Dorriesová na blogu The Daily Telegraph napsala, že list politiky "mučí" a může je "dohnat k sebevraždě". Telegraph jí blogování zakázal a stal se terčem kritiky ostatních médií a blogerů.

Kvůli skandálu má těžkou hlavu i premiér Gordon Brown. Část kabinetu tlačí na odvolání ministryně, která nezdanila prodej bytu. | foto: Profimedia.cz

Deník The Daily Telegraph odstartoval kauzu, když před dvěma týdny odtajnil, že mimolondýnští poslanci si nechávali platit druhé byty v metropoli, jiní dostali náhrady za jídlo pro psa, opravu trubek pod tenisovým kurtem a podobně. Skandál, který se nevyhnul konzervativcům ani labouristům, stál post už čtyři politiky. Rezignoval i šéf britské dolní sněmovny Martin. - čtěte více o skandálu s proplácením

Telegraph od té doby pokračuje takřka denně se zveřejňováním kontroverzních náhrad dalších politiků. Kvůli tomu se proti němu obrátila se i některá konkurenční média.

"...oprávněná kritika chování poslanců degenerovala v surové týrání," píše například dnešní deník The Independent. Novináři z Telegraphu podle něj pořádají "hon na čarodejnice" a přehnaným zveličováním kauzy zcela ničí důvěru v parlament a "podkopávají demokratické zdraví národa".

Telegraph čelí kritice i za uzavření blogu

Podobně se na svém blogu na stránkách Telegraphu vyjádřila i konzervativní poslankyně Nadine Dorriesová. Kritizovala, že novináři údajně mailují poslancům v poledne a dávají jim pět hodin na odpověď či jim nedávají dostatek prostoru pro vyjádření. Noviny tím prý poslance "mučí" a "mohou dohnat k sebevraždě". Zpochybnila i čistotu motivů vydavatelů Telegraphu.

Britský deník jí následně blog uzavřel. Podle jeho právníků se Dorriesová, která se sama skandálu vyhnula tím, že své proplacené výdaje zveřejnila na webu dřív, než je vydal Telegraph, dopustila nactiutrhání.

Podle konkurenčního, levicověji laděného britského deníku The Guardian o zákazu blogu zřejmě rozhodli sami vydavatelé listu. Na zásah proti Dorriesové si stěžovali někteří ostatní blogeři na stránkách Telegraphu. Deník tím podle nich porušuje svobodu slova.

Spojování médií se sebevraždou politiků, ke kterému se odhodlala Dorriesová, přitom v Británii nelze brát na lehkou váhu. V roce 2003 otřásla zemí smrt vládního experta na biologické zbraně Davida Kellyho.

Podle oficiální verze spáchal sebevraždu poté, co byl odhalen jako zdroj reportáže BBC o tom, že britská vláda přibarvila informace o zbraních hromadného ničení v Iráku, aby obhájila invazi. Konspirační teoretici a takřka čtvrtina Britů si však dodnes myslí, že Kelly sebevraždu nespáchal a za jeho smrtí stála sama vláda. - čtěte Britský expert na irácké zbraně Kelly byl zavražděn, tvrdí kniha

Brown zvažuje odvolání ministryně

Do nepříjemné situace se kvůli nynějšímu skandálu s výdaji dostal i britský premiér Gordon Brown. Podle deníku The Times na něj část labouristického kabinetu tlačí, aby vyhodil ministryni pro menšiny a místní rozvoj Hazel Blearsovou. Ministryně figuruje v aféře proto, že nezdanila zisk z prodeje svého bytu.

Blearsové se však zastala její kolegyně, ministryně pro Evropu Caroline Flintová. Ta svému šéfovi Gordonovu Brownovi naopak vzkázala, že odvoláním Blearsové by akorát našel obětního beránka, který by za celou vládu odnesl skandál s výdaji.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Právníci přechytračili soud. Vyhýbali se mu až do promlčení činu

Obžalovaní Karel Hnilica a Lenka Hnilicová na snímku z prosince 2012

Manželský pár advokátů Hnilicových názorně demonstroval, jak je v Česku možné se vyhnout trestu od soudu. Byť jde o...

Ve věku 39 let zemřel veterán Mevald vyznamenaný za službu v Afghánistánu

Prezident Miloš Zeman a český voják Jaroslav Mevald při slavnostním udílení...

Ve věku 39 let zemřel v pátek náhle český veterán Jaroslav Mevald zraněný v roce 2014 v Afghánistánu. Za hrdinství,...



Babiš: Jsem zklamaný hlavně z Pirátů, předčasné volby jsou nesmysl

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš během rozhovoru pro MF DNES. (8. listopadu 2017)

Až sestavíme vládu, půjdeme jednat s každým a začneme u ODS, říká šéf ANO Andrej Babiš. Osloví všechny strany, přestože...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Tvůrce Kanceláře Blaník opouští Seznam. Důvodem jsou neshody s vedením firmy

Z natáčení filmu Prezident Blaník

Lobbista Tonda Blaník bouchl do stolu. Tvůrce, který oceňovaný seriál vytváří, opouští internetovou televizi Stream...

Další z rubriky

Nad Anglií se srazil vrtulník s malým letadlem. Na místě jsou čtyři mrtví

Policie na místě srážky letadla a helikoptéry. Při havárii zemřeli čtyři lidé....

Na jihovýchodě Anglie se v pátek ve vzduchu srazila helikoptéra s malým letadlem Cessna 152. Místní policie potvrdila,...

Jednání nebudou, pokračujeme v jaderném programu, zní ze Severní Koreje

Severokorejský vůdce Kim Čong-un sleduje manévry severokorejských speciálních...

Severokorejský vyslanec při OSN Han Te-song v pátek vyloučil možnost zahájení rozhovorů mezi KLDR a USA, dokud budou...

Ministerstvo zahraničí USA schválilo prodej raket Patriot polské armádě

Protiraketový systém Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej raketového systému Patriot polské armádě. Hodnota kontraktu s...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.