"V návrhu státního rozpočtu se na dostavbu pražského metra počítá s čtyři sta miliony korun," potvrdila tisková mluvčí ministerstva dopravy Ludmila Roubcová.
Původně měly začít jezdit první soupravy ze stanice nádraží Holešovice do dočasně konečné stanice v Ládví přelomu let 2003/2004, ale podle náměstka primátora Jiřího Paroubka (ČSSD) se dá čekat zpoždění půl až tři čtvrtě roku.
"Nelze tomu zřejmě zabránit," míní Paroubeka. "Půl miliardy z vlastních zdrojů dát nemůžeme, protože město dostane příští rok o miliardu a půl korun méně a vůbec neví jak vyjde s penězi," dodává.
Poslední nadějí je Poslanecká sněmovna, která bude o státním rozpočtu teprve jednat. Někteří mimopražští poslanci ovšem budou stejně jako v minulosti prosazovat méně dotací pro metropoli, protože mají pocit, že hlavní město je příliš zvýhodňováno, jiní naopak Prahu a tím i metro podpoří.
Severomoravský poslanec Petr Nečas (ODS) bude hlasovat pro to, aby na metro bylo ve státním rozpočtu více peněz. "Před dvěma lety jsem proto již hlasoval. Vždyť metro neslouží pouze Pražanům," říká.
Opoziční městský zastupitel Michael Hvížďala (US) je však přesvědčen, že chyba je v sociálně demokratické vládě.
"Totálně selhali, měli si uvědomit, že metro má celostátní význam," tvrdí a slibuje, že poslanci Unie svobody peníze pro metro podpoří. "My o tom budeme s našimi poslanci mluvit, ale oni ve sněmovně stejně nemají rozhodující slovo. Bude záležet na tom, jak zafunguje opoziční smlouva mezi ODS a ČSSD."
Náměstek Paroubek však s tímto tvrzením zásadně nesouhlasí. "Musel se snížit schodek státního rozpočtu, a bohužel to odneslo pražské metro, které však Praha nutně potřebuje," prohlašuje.