Tyto údaje by pak měly být podkladem například ke stanovení výše nájemného i ceny budovy, kdyby ji město chtělo někdy prodat. Taková evidence by měla také vyloučit existenci městského majetku, o němž nikdo nic neví, což se občas stává.
Veškeré údaje by měl shromažďovat odbor správy majetku. Data by měla být pro úředníky podkladem při rozhodování, co s nemovitostí dál. "Věděli bychom třeba lépe, proč se nějaký objekt nedaří stále pronajmout, zda nás někdo nechce ošidit," míní ředitel magistrátu.
Zajíček předpokládá, že počítačový program by mohl být hotov do konce letošního roku. Nyní hledá město jeho zpracovatele.
Na program by měly být napojeny také správcovské firmy a příspěvkové organizace města, jako třeba mateřské i základní školy, stejně tak městské části. Správci by do něj například zaznamenávali dluhy na nájemném.
Magistrát se nyní snaží vytvářet jednoznačná pravidla pro správu jednotlivých odborů. "Například pohledávky by neměl řešit ten odbor, který je v kontaktu s klientem," tvrdí ředitel.
Takový odbor by měl pouze zaslat první upomínku k zaplacení dluhu, ale pak už by se spis měl dostat na finanční správu. Už nyní se prý hledají partneři, kteří by pro město vymáhali dluhy soudní nebo mimosoudní cestou.