Společnost Česká lékárna, a. s., která soukromou síť lékáren provozuje, se obávala úbytku zákazníků. Rozhodla se proto kompenzovat jim regulační poplatky formou věrnostních bonusů. Výdaje lékáren za plnou kompenzaci poplatků dosáhly dosud téměř 15 milionů korun, informoval generální ředitel společnosti Pavel Vajskebr.
"Provozovatel sítě Česká lékárna, a. s., proto podává podnět na Evropskou komisi k prošetření, zda je postup krajů, který zvýhodňuje jen pacienty v krajských zařízeních, v souladu s evropským právem," stojí v tiskovém prohlášení společnosti.
Na Evropskou komisi se v polovině února obrátila už Česká lékárnická komora. Postup krajů je podle komory porušováním hospodářské soutěže a nepovolenou podporou.
"Očekáváme, že Evropská komise posoudí podobně jako my postup krajů jako porušování nebo alespoň obcházení zákona. Pevně doufáme, že dokáže tomuto jednání krajů zabránit, aby byly zrovnoprávněny podmínky pro všechny pacienty a pro všechny poskytovatele," řekl viceprezident komory Michal Hojný. - více o stížnosti Evropské komisi čtěte zde
Podobný postup doporučoval i šéf antimonopolního úřadu Martin Pecina. Případnou nedovolenou veřejnou podporu podle něj musí prošetřit právě komise Evropských společenství.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se může problémem zabývat a poté říct stanovisko. Aby měl výsledek formu nějakého rozhodnutí, musí si lékárníci stěžovat v Bruselu, řekl před časem Pecina. - čtěte Pecina: Odpuštěním poplatků se antimonopolní úřad zabývat nebude