Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Systém, který sám zastaví vlak, na trati u Milavče chybí, říká Správa železnic

Trať u obce Milavče na Domažlicku, na které se ve středu čelně srazily dva vlaky a kde jsou hlášeni tři mrtví, je podle Správy železnic standardně zabezpečená. Nejmodernější systém (takzvaný ETCS), který by vlaky v případě takové události dokázal zastavit sám bez ohledu na strojvedoucího, tu ale v provozu není. A to navzdory tomu, že jde o významný tah spojující Česko s Německem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

napadá mne jenom taková drobnost, jestli je strojvedoucí rychlíku zvyklý, že má pořád zelenou, tak kdyby mu třeba nějaký tablet zvonil a blikal, že se blíží červená, to je skoro zadarmo

0 0
možnosti

... a známá má na psovi obojek na dálkové ovládání, strojvedoucí může mít náramek, který bude vibrovat, že má zvýšit pozornost (totéž se může hodit pro řidiče kamionů, co se dívají na televizi a nevšimnou si překážky či dopravní zácpy)

1 0
možnosti

Upřímně řečeno nejsem zastáncem naprogramovanych systému které vše zastaví ultimátum ende

To bychom se mohli dočkat nepeknych věci, ono už jenom elektromobily řízené umělou inteligenci je slušná šance na krchov

0 0
možnosti

Obyčejná hůl nebo "žezlo" resp. HW klíč - nemáš, nejedeš.

0 0
možnosti

Radiožurnál před chvíli přinesl naprosto zbytečný rozhovor se starostou Milavčí.

Nemá žádné kompetence to řešit. Několikrát to zopakoval.

Moderátorka mu mockrát poděkovala. Za nic.

Kdo plánuje tyto nesmyslné rozhovory ?

Proč nekontaktovali hejtmanství, oprávněné řešit mimořádné situace ?

Nebo dráhy či ministerstvo ?

0 0
možnosti

J31a42n 16K52l48i77m73a

4. 8. 2021 15:30

Protože, jsme členové EU musíme mít jedno

z nejdražších zabezpečení. I když by stačilo zařízení za 5 tis na lokomotivě a né za 20 mil.

0 4
možnosti

A budete ho vyrábět doma na koleně?

1 1
možnosti

Všude, kde není automatické zabezpečení, tak by měl fungovat systém 4 očí. Pokud je někdy křižování, měl by se zároveň přihlásit rádiem dispečerovi, že je OK. Pokud se do minuty nepřihlásí a dispečer se ho nedovolá, generální stop. Tam kde je návěstidlo na volno na průjezd, měl by být druhý zaměstnanec v kontaktu s dispečerem, nebo funkční kamerový systém. Nejde to nechat úplně bez lokálního dohledu.

0 0
možnosti

Stačilo před 30 lety nasadit jeden z mnoha vlakových zabezpečovačů, dostupných v Evropě. Bohužel, obchodní zájmy SŽ dlouhodobě směřují jinam.

0 0
možnosti

Výhledově možná za deset let.8-o

A co takhle vrátit se k osvědčenému způsobu zabezpečení z počátků železnic, kdy před lokomotivou běžel maník s červeným praporkem?:-)

1 2
možnosti

Dnes je to řízeno centrálně. To je daleko a to že proti sobě jedou vlaky se zjistí až když je pozdě. Jestli je to důležitá trať měla by být více zabezpečena. Zvlášť když je 1kolejná.

0 0
možnosti
Foto

Od kdy jsou na dráze SEMAFORY!!!

Neštěstí nevrátím, ale nejsme na silnici.

Pro autora!!

3 3
možnosti

A jakou dráhu máte na mysli, pane hnidopich, horskou dráhu, závodní dráhu či snad koňskou dráhu?

1 0
možnosti
Foto

Kdyby dispečer v Domažlicích dodržel dvě dávná pravidla, která se bohužel dnes neuplatňují, pak by to bylo trochu jiné. Prvé - expres má vždy přednost, tedy neměl by vidět červenou. Druhé - když chci mimořádně zastavit takový vlak, který jel z Plzně vlastně pořád na jedno světlo /zelenou/ , pak bych jej měl brát do stanice odbočkou. V takovém případě se fíra na výhybkách probere a musí předpokládat, že bude ve stanici zastaven. Dvě světla /žluté/ na vjezdu jsou více než jedno. Ovšem taková psychologie se dnes nepoužívá. Máš tam žlutou, přijde červená, ale nemusí, může se to během chvíle změnit a kdo by zastavoval expres. Jo, to šlo o prémie .;-(

4 1
možnosti

Pokud se fíra probere a začne reagovat na sníženou rychlost až na výhybkách, tak už je to pozdě.

A úvaha, že mám na předvěsti výstrahu (jedna žlutá) a kalkulovat s tím,že ono se to stejně změní, bo jsem expres je taky zcela zcestná.

Pokud mám výstrahu, tak musím jet tak, abych u hlavního návěstidla byl schopen bezpečně zastavit - pokud pak v průběhu dojíždění někdo vlakovou cestu postaví a návěstní znak se změní na povolující, tak se můžu teprve znova rozjet na povolenou rychlost, ale rozhodně s tím nemůžu jako strojvedoucí kalkulovat, že oni to postaví.

2 0
možnosti
Foto

Takže na mapce vidím že na trati Plzeň - Domažlice - Furth im Wald - Mnichov se nepočítá se zavedením ETCS ani výhledově. No, to je potom těžké. Ten strojvůdce samozřejmě mohl návěští přehlédnout, ale je i možné že měl nějaký zdravotní problém, třeba infarkt nebo mrtvici. Pak by měl být v záloze zabezpečovací systém, pokud ten není pak už srážce nezabrání nic.

9 0
možnosti

Tak ono je to tak že se ta návěstidla postaví a tím to hasne. Nikdo to aspoň 1 za rok neumeje. Ulpívá na tom špína a může to dost zkreslovat co tam ve skutečnosti svítí. A pokud by bylo ostré světlo je to o to horší.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Nebyly to trávicí potíže, ale zhoubný nádor. Jolaně pomohla jehlová biopsie

7. května 2024  20:24

Ještě loni touhle dobou se cítila zdravá. Zrovna prošla menopauzou, a tak když se jí začátkem léta...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno 

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Studenty protestující za Gazu měsíce trénovaly skupiny napojené na Hamás

7. května 2024

Premium Masivní demonstrace za konec bojů v palestinském Pásmu Gazy, jež se v posledních týdnech rozlily po...

Nového děkana po Ševčíkovi na VŠE nezvolili, jediný zájemce to očekával

7. května 2024  16:05,  aktualizováno  19:56

Akademický senát Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze (NF VŠE) nového děkana v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!