Diskuze
Chceme jen polovinu učiva a konec biflování, říká autor reformy školství
Děkujeme za pochopení.
J61o69s15e82f 90L87a98n46z
Panu expertovi přes školství by měl někdo vysvětlit , že nejpokrokovější reforma by byla návrat školství do stavu před rokem 1990. Při pohledu na zoufalé výsledky a znalosti dnešních školáků (a mladých všeobecně) jsem nabyl přesvědčení ,že ať už budou reformy jakékoliv , budu coby starý kmet vnučku popř.vnoučata učit co je ve škole nenaučí , bo se nehodlám smířit s tím , že z nich budou tupé existence bez perspektivy!
M80a65r23c65e66l 92P55a20v65l35í21k
prečítajte si, čo odborníkom strán odpovedá
https://blog.postoj.sk/52062/preco-neverim-expertom-na-skolstvo-1
https://blog.postoj.sk/52064/preco-neverim-expertom-na-skolstvo-2
a v pitok voľno.
nevadí, že budú všetci sprostí, takí sú našimi voličmi.
M12i41c96h68a24l 40Ž23á70k
Reformujte, ale drzte povinnou maturitu z matematiky. Spolehlive profiltruje logicky uvazujici od moulů kteri jen chteji maturitu.
M65i63r21o21s58l13a58v 72Z60á95v39o20d76n86í11k
Zrušit školní docházku, ať do školy chodí jen ten kdo bude chtít, a učit se bude jen to co uzná za vhodné.
P57e92t70r 53S45v49o80b85o42d33a
Já nevím,ale když si někdo s vysokou školou nedokáže spočítat 21 procent DPH z 320 Kč,tak je něco špatně.Jo počítač mu to spočítá,ale dle mého je ten člověk dost k ničemu,zvláště v obchodní firmě.Vlastní zkušenost z práce.
V16á31c47l64a11v 90P52o76l26á42š82e69k
Jistěže je to špatně, ale co s tím? Vypočítat 21% z 320 je učivo asi z 5.obecné. To by mohlo vést k názoru, že by se měly základní věci (v matematice: sečítání, odečítání, násobení, dělení, trojčlenka a procenta) více procvičovat. Jenže na úkor čeho? Já bych drasticky omezil množství učiva, protože 90% lidí v práci ani v životě z matematiky nic více než uvedené základní věci nepotřebuje. Jenže pan odborník říká,že množství učiva v matematice omezovat nechce. Tak nevím.
J53a63n 61J18á30n93o23š36í24k
Tak to aby školy začaly nakupovat lopaty, krumpáče a montážní pásy, u kterých budou ty cvičené opice trénovat to co budou v životě potřebovat.
Lidi probuďte se.......
Co je špatného na současném školství? Vše funguje, jen učitelé jsou bídně placeni.
Proč zase chcete experimentovat na dětech?
V43á25c40l49a75v 52P86o77l30á83š77e77k
Na současném školství je špatné to, že drtivou většinu látky, kterou učitelé odpřednášejí, se žáci naučí kvůli případnému vyvolání v další hodině, ale pak ji rychle zapomenou. Za pár let od opuštění školy již neznají ani 10% toho, co jim učitelé odpřednášeli (samozřejmě kromě studentů, kteří určitý obor studují dále na střední nebo vysoké škole). Kdyby se podařilo změnit školství tak, že by se žákům sice odpřednášelo méně učiva, ale oni si z něj trvale zapamatovali více, bylo by to mnoha žákům ku prospěchu. Uškodilo by to ovšem lepším žákům, kteří si již nyní zapamatují většinu odpřednášené látky a kteří by po této reformě šli na střední a vysokou školu vybaveni méně vědomostmi, než nyní.
M87i51c80h20a18l 58Z15e85l43e59n53k27a
Jsem rád, že moje děti ještě zhruba před dvaceti lety prošly normálním školstvím. To co je dnes a co se chystá, je podle ohlasů mých kolegů v zaměstnání tragédie.
To co článek popisuje už vypadá jako cílená sabotáž.
J87a48n 16Č90u36p
Programově "vychováme" nevzdělance jako v USA. A pak na nich bude někdo pěkně vydělávat.
K86a71r16e18l 72U15r17b24a35n
Množství znalostí dnešních dětí je už dnes zoufalé a snížením učiva se to jen zhorší.
V47á65c97l95a58v 15P90o64l22á80š96e22k
Množství učiva a množství získaných znalostí není totéž. Pokud by se snížilo množství učiva, ale skrze důkladnější procvičování se dosáhlo toho, že si z něj žáci trvale zapamatují a budou schopni ve své budoucí práci a ve svém budoucím životě využít výrazně více, nepovažoval bych to obecně za zhoršení. Poškodilo by to však výborné žáky, kteří se již nyní naučí a trvale zapamatují celou látku, a pak by šli na střední a vysoké školy vybaveni méně vědomostmi.
Z45d18e49n79ě83k 71N22u60t36z
Problém je bohužel jinde. Četl ten pan chytrý někdy nějaký rámcový vzdělávací plán? A na něj navazující školní vzdělávací plán? A ví vůbec jaká anarchie ve školách na základě těchto většinou velmi obsáhlých, ale hlavně nicneříkajících dokumentech panuje? Učivo není třeba ubírat. Úplně stačí je přesně konkrétně definovat. Na konci druhé třídy bude žák s hodnocením dobrý umět to a to. A na konci třetí třídy bude umět třeba násobilku do deseti zpaměti a bez prstů. Na konci páté třídy bude umět vyjmenovat 4 hlavní řeky a u každé tři hlavní přítoky. A pak ať se to kontroluje, testuje, ať dělají děti zkoušky na VG a SŠ, ale spravedlivě z toho co prostě mají umět.
Zeptejte se dnes, kolik má vlastně dítě umět vyjmenovat panovníků? 10 , 30, nebo snad všechny? Je v tom bordel na entou. Šprtá a bifluje se zejména pro strach učitelek, aby snad něco nezapomněli naučit. A to něco se neví.
Stanovte přesně znalosti požadované v té které třídě a nechte na učitelích ať si najdou jím vyhovující formu. Dítě na konci osmé třídy zná a popíše princip a stejnosměrného a střídavého motoru. A do prčic, co je komu do toho, jestli mu o tom pustím film, přinesu si modely, vytvořím program na interaktivní tabuli, prezentaci, nebo mu to vysvětlím frontálně na tabuli?
Co se pořád do těch forem navážíte? Digitální výuka, moderní způsoby, bez tabletu ani ránu, kdo učí frontálně, tak by měl chodit kanálama?
Přečtěte si ty bláboly ještě jednou. Poloviční znalosti? Co to je? Není cesta spíše ve zrušení předmětů a učení formou časových bloků? Nebo třeba redukce větného rozboru, či krácení zlomků? A stále opakuji. Dejte předmětu 130 hodin. A stanovte co za ty hodiny v lavici musí umět. A to tak aby zbylo 30 procent času na vlastní iniciativu škol a učitele. Ať učitel rybář jde s dětma na ryby. Včelař ke včelám. Ať se s dětmi chodí po úřadech, po fabrikách, po soudech, prostě učitelka Josefína ať se do škol vrátí. A bude vymalováno!
V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný
Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...
Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí
Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu
K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...
„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy
Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat
Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...
V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice
Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...
Rusko Rusům! Putin kráčí nad propastí, nenávist k migrantům nabírá na síle
Premium V Rusku po teroristickém útoku na koncertní centrum na okraji Moskvy rostou protiimigrantské...
IS bourá ruské teorie o vazbách teroristů na Kyjev, vyzývá k útokům na „křižáky“
Ruský vyšetřovací výbor tvrdí, že získal důkazy o vazbách mezi pachateli teroristického útoku z...
Bulovka vážně pochybila, odškodné za potrat je na pacientce, říká právnička
Fakultní nemocnice Bulovka vážně pochybila, když tamní personál omylem způsobil zdravé ženě ve...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!