Diskuze
Když udělá chybu řidič autobusu, má na krku pět paragrafů, říká instruktor
Děkujeme za pochopení.
J85a25k57u43b 85M62o24r49a15v92č52í89k
Prostě a jednoduše - Děkuji vám, trambusáci! Za tu vaši krásnou práci náročnou, zodpovědnou, důležitou
K31a40r80l12a 50V61o55m67á73č18k46o24v63á
Autobus jede na silnici I. třídy 65km/h, protože mu to víc nejede. Protože musí dodržovat jízdní řád, jede kolem prázdných zastávek 30km/h. Při stání na červené opravdu nejsou potřeba větší rozestupy. Při jízdě, když si před sebou nechám aspoň 40m, bo ubrzdit 26 tun na fleku opravdu nejde a cestující by poletovali po buse jako křepelky, vždycky se najde chytrák v osobáku, co si myslí, že ta díra je tam pro něj a hřeje ho na duši, jak je chytrý a využil příležitosti. Budiž mu přáno, pak se asi bude divit, až mu vjedu do kufru. Na dálnici, bude odbočovat, ale ten bus ještě předjede, nacpe se 10m před bus a začne brzdit kvuli odbočování, moc vtipné. Řidiči busu nezbývá moc možností, ještěže to už zná. Minulý týden 3x vybržďování busu, s ješitností je asi opravdu těžký život. Přede mnou jede auto 90, dojedu ho, začnu předjíždět, v ten moment přidá, ujede nějakých 30m dopředu a zklidní. Nemohu se mu zařadit 30m za zadek, zůstávám v levém, což bere jako snahu o předjetí, bere to osobně, jinak si to nedovedu vysvětlit. Jenom mě zaráží, kolik takových potkávám. Na cestách je veselo, potkáte tam všehochuť. Nespěchejte, nejezděte zbytečně pomalu, myslete dopředu, šťastnou cestu.
P22e29t41r 90Č33e73r92m52á84k
A tak víc mu to samozřejmě jede, ale dejme tomu že by to z různých důvodů nebylo na silnici I.třídy vždy bezpečné (reálně normálně busy jezdí i kolem 70-80, ale to skutečně záleží ma situaci.
To že pak někdo chce jezdit podle řádu je irelevantní, ostatní účastníky provozu to nemá důvod zajímat a také nezajímá, řidiče autobusu také nezajímá jestli jini lidé přijedou pozdě do práce proto že on se někam nacpat a zabkokoval nebo zdržel provoz. Prioritu má plynulost dopravy a ne to jestli to někomu sedí do jízdního řádu, zpomalení na 30 je navíc jasný přestupek bezdůvodně pomalé jízdy, to že se v praxi prakticky nevymáhá je jiný příběh.
Zbytek je tak nějak o tom co kdo chce vidět a jak to vnímá, ono kdyby sem nékdo psal stejně jako vy svoje subjektivní zkušenosti s autobusáky tak to bude taky horové čtení, takže skutečně platí pouze doporučení že ohleduplnost musí být oboustranná
P92e53t77r 38K58e15ř
Největší stupiditu učinili naši zákonodárci, když zrušili podmínku žadatele na "D" o povinném absolvování praxe na nákladním vozidle. Sám odborník přiznává, jak jsou žáci chováním autobusu překvapeni a to jezdí s prázdným. Dalším krokem k ohrožení cestujících byla ekonomicky výhodná možnost absolvování kurzu na "D" ve vozidle s více než 16 místy. Tedy absolvent mohl za celou dobu přijít do styku s tranzitem o váze pár tun. Vozidlo se chová jako osobák a absolvent neumí zhola nic. Řídit však může i patro o váze skoro 30t a 80pasažérech!!! Setrvačnost mu nic neříká, těžiště, nebo náklon ho nezajímá. Plánování, odstup, nebo nedej bože předvídavost je již skoro vulgarismem. No a důsledky jsou pak tragické.
R16a94d65e60k 25R73a77i68d90a
No jo, zlí zákonodárci. Teď si představte, že by ta povinná praxe na C zůstala. Kdo by pak ale to D dělal? To by bylo ještě méně řidičů D, než teď a shánět nové by bylo nemožné. Nikdo by nechtěl mít větší zodpovědnost za méně peněz. Ano, absolvent D sice může řídit dvoupatrový bus co má 30 tun a 80 míst k sezení, ale jen šílený zaměstnavatel by takové vozidlo někomu nevyježděnému svěřil. A dovolím si tvrdit, že si to nikdo nedovolí.
P53e65t74r 50K50r11e77j78s43a
Konečně někdo napsal článek o tom, jaké je to jezdit z pohledu řidiče. Já jsem celá devadesátá léta jezdil s tramvají, která sice nemá volant, ale smyk na mokrých kolejích, posypaných spadaným listím je lahůdka, které se báli i řidiči s 30 letou praxí. Navíc tehdy ještě nebyly tak zabezpečené výhybky, jako dnes, takže se občas stalo, že první vůz jel doprava, pak MOHLO dojít k tzv. „podhození" a druhý vůz jel doleva. Vykolejení, čekání na hasiče s jeřábem, nedej bože na záchranku, každopádně policajti, dispečeři...minimálně čtvrt hodiny zpoždění, za vámi 10 souprav, které hlášení dispečinku zastihlo v místě, jde se už nedalo odbočit na náhradní trasu. Výsledek? Řidič je debil, neumí jezdit, znělo vozem něžnými hlasy tři roky po něžné revoluci.
A pokud se vám povedlo nešťastně někoho srazit, (pamatuju na kolegu, kterému proskočil mezi rozjíždějícími se vozy 15 letej kluk nebo na babičku s kočárkem, která se rozhodla přejít 20m před soupravou...oba skončili v blázinci na několik měsíců a jeden skončil zaměstnání úplně).
Já sám jsem taky za 10 let jeden „smrťák", kdy jeden děda mi vkročil do dráhy v okamžiku, kdy jsem dojížděl do zastávky a on vystoupil náhle za zadním vozem soupravy, co stála na druhé koleji. Náraz nic moc, jel jsem 16km/hod, jak řekli policajti, když mi z „černé skříňky" vytáhli paměťovou kartu, žádná rozemletá postava pod vozem, jen slabě krvácel z ucha.
Nakonec zemřel na zlomeninu spodiny lebeční.
Tak prosím vás, zkuste se při řízení svého auta, u kterého, když dupnete na brzdu, tak za chvíli stojíte, podívat na situaci očima řidiče autobusu nebo tramvaje (ty nejtěžší, obousměrné, mají 38 tun.. ).
Děkuji.
P78e73t43r 82Č57e80r29m58á46k
Ono by to chtělo soudnost z obou stran Tramvaje se vesměs pohybují v běžném provozu a nejsou nijak nadřazeny ostatním účastníkům silničního provozu, přesto to tak podle chování mnoha řidičů tramvají nevypadá a moc ohleduplnosti vůči ostatním tam také nenajdete. Řidiču busů tím spíše. Jasně že objektivně vzato maji pomaleji reagující stroje, ale to je především jejich handicap ke kterému by měli přizpůsobit styl jízdy, ne naopak. Stejně jako řidiče tramvaje nezajímá že někdo potřeboval přejet koleje a narve to do něj i když tam stál už v okamžiku kdy vyjížděl ze zastávky tak zase ostatní účastníky silničního provozu nemusí zajímat že někdo chce stíhat jízdní řád a jede co to de a pak nemá jak reagovat na jízdní situaci a vymlouvá se na to že tak rychle nezabrzdí.
Chce to tedy vnímat pohledy všech účastníků provozu
F45i46l37i33p 22N13o49v60o78t51n85ý
Koukám, že redakce asi nezná ani zákony a vyhlášky týkající se skupin ŘP! Řidičský průkaz skupiny D je možné získat až od 24 Let nikoliv od 21 let. V 21 ho lze získat po absolvování profesního školení v rozsahu 280h. Takové školení se pohybuje v závislosti na autoškole, resp. školícím středisku mezi 30-50 tis. K tomu je nutné si připočíst cenu za řidičák. Takže pokud takový člověk chce v 21 řídit autobus, předpokládám že o to opravdu stojí a má k tomu nějáké předpoklady, proč jinak by zaplatil přes 50tis, za to ,aby mohl řídit autobus? To stejné platí pro ŘP sk. C, které je od 21, ale lze ho získat s tímto školením již v 18 letech. Tudíž dezinformace v anketě, že je nyní možné si ho udělat od 21 je zavádějící - správně by mělo být 24! Zde by se mělo spíš přemýšlet o zavedení podmínky pro přihlášení do kurzu na skupinu D a to podmínkou držení a doložitelnou praxí alespoň rok se skupinou C. Pokud někdo má skupinu B a chce si dodělat ŘP na autobus, a nikdy neseděl v ničem větším než je osobní auto, je to holý nesmysl. Alespoň některé autoškoly mají soudnost a lidi bez ŘP sk. C do výcviku na skupinu D ani nepříjmou..
P97e88t44r 60Č50e46r67m98á52k
Realita je taková že to za ně naplatí zaměstnavatel, jednak profesní školení ani zdaleka nemusí stát 30tis na osobu (tím spíš pokud si ho hromadně zajistí velký dopravní podnik), a jednak i tak je to z pohledu zaměstnavatele brnkačka - v podstatě na úrovni jedné mzdy, za náborový příplatek dají často více... Takže realita opravdu je že od 21 se to dělat dá a také v praxi dělá.
O12d83s25t73r44a58n84ě71n33ý 46U83ž41i66v37a42t31e63l
P30e52t70r 10Č88e32r35m92á44k
To je “obliba” (vzhledem k četnosti se to jinak snad ani nazvat nedá),autobusáků, kruháky a nebo výjezdy z nich kdy kloubákem regůlerně vyšikanují ostatní řidiče v druhém pruhu. Záznamy jsou bohužel v poslední době neúčinné - dříve takového řidiče vyhodili nebo dostal kázeňský postih, dneska si to v podststě nemůžou dovolit protože nemají nahradu, proto to v provozu vypadá jak to vypadá...
L89u38k82á42š 21M23o29u16č44k61a
Jsem ridic autobusu a nemuzu si na plat stezovat... Beru tak 45 tisic cisteho.
A samozrejme jsem nejlepsi ridic, bez nehod!
J67o54s41e61f 12Š38v85e26c
Pardon. Odpověď na včerejší předpůlnoční připomínku pana Kaliny (skusit)
R24a37d51e22k 61R89a80i98d68a
Je toho daleko víc. Někdy jsou nám vyčítány věci, které řidič osobáku ani nemůže moc pochopit, protože s nimi nemá zkušenosti a ani ho nenapadne, co se nám může stát.
Příklad 1.: Řidič autobusu bliká, že chce vyjet ze zastávky, osobák za ním zastaví, aby mu to umožnil, ale autobus nevyjíždí.
Důvod: Řidič busu chce vyjet, ale z nějakého důvodu to nejde. Nepustí ho třeba zastávková brzda - například jedny z dveří se nezavřely, není vyrovnán pneumatický náklon vozu, jiná závada, nebo opět někdo dobíhá, dojíždí zpožděný připoj, atd..
Příklad 2.: Řidič autobusu nedal blinkr při výjezdu ze zastávky:
Důvod: -Řidič tím chtěl předejít předešlé situaci a zkusil, zda se mu vůz vůbec rozjede, ujede půl metru a teprve poté dává blinkr. Vystrašení či hysteričtí řidiči za ním prudce brzdí a nadávají, že je řidič svou půlmetrovou jízdou vpřed ohrozil.
- Řidič chtěl i posledním dobíhačům naznačit, že má v úmyslu už opravdu vyjet a čekat na ně nebude. Až poté se dívá, zda může vyjet.
- Řidič se opravdu nepodíval, jestli může jet a bezmyšlenkovitě vyjíždí, naprosto jeho chyba, žádné výmluvy.
- Řidič blinkr dává, ale ostatní projíždějící to ignorují. Řidič si vynucuje výjezd ze zastávky.
Příklad 3.: Řidič autobusu omezil vjezdem na hlavní komunikaci ostatní účastníky po hlavní jedoucí.
Důvod: - pokud nechtěl na vedlejší stát do konce dopravní špičky, tak využije každé příležitosti, která se naskytne. Popřípadě i zablokuje vozidlem aktuálně volný pruh a čeká, až se uvolní další.
- autobusu trvá rozjezd daleko déle, než osobním autům, řidič vjede na hlavní, ale během pár vteřin po ní přijíždí opět další auta (na nepřehledném úseku nevyhnutelná situace). Příklad 4.: Řidič autobusu stojí na křižovatce na hlavní, má přednost, ale potřebuje odbočit na vedlejší, kde stojí jiné vozidlo. Důvod: - kolem vozidla na vedlejší nezbývá dostatek místa. Řidič tohoto vozidla si to neuvědomuje a dává přednost jak má, ale řidič autobusu stojí a dává přednost vozidlu na vedlejší, aby uhlo. Takhle vzniká
R55a87d90e35k 70R21a59i92d79a
Takhle vzniká situace, kdy oba stojíte, dáváte si přednost a blokujete dva směry.
A takových nesnadných situací je spousta. Naštěstí alespoň u nás jsou ostatní řidiči vcelku solidární a pouští i když nemusí. Největším peklem jsou tak cyklisti, a to jsem byl kdysi taky jedním.
J10i11n41d89ř52i32c60h 88L67u48k13e37š
Prekvapil me odstavec o pneumatikach. Ony jsou na nakladaky a autobusy v nasich koncinach nejake jine nez celorocni? Pravda, je to dyl, co jsem s kamionem jezdil, ale zimni pneumatiky meli mozna tak ve Svedsku. V nasich podminkach by ta mekka smes nic nevydrzela. Pneumatiky jsme meli jedny, i teda s oznacenim do blata a snehu a jen zalezelo, jesli maji dobrou hloubku dezenu. Nejlepsi, kdyz vyslo vymenit pred zimou a byly poradne spalky...
K36r53i55s93t97ý91n63a 31Š10n40o80b88l92o71v88á
Rozdíl je jenom ve vzorku vyloženě zimní směs gumy tak jako to mají osobáky to tady není na suché silnici by to rozžvejkalo to těžké auto za pár set kilometrů
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku
Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...
Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko
Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...
Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají
Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...
Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit
Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...
Pronájem bytu 2+kk, 65 m2, České Budějovice, ul. Šroubárenská
Šroubárenská, České Budějovice - České Budějovice 6
16 500 Kč/měsíc