Diskuze
Trolejbusy se vracejí do módy, městům se hodí při boji s emisemi
Děkujeme za pochopení.
W17a11l76d36e59m59a36r 77Z12i65e62l82i45n22s61k86i
Vidim ze mnoho u Vas jezdi trolejbusov polskich solaris
J71a42n 77M43o76l32n98á17r
V našem máme Škodu 31Tr SOR a Škodu 30Tr SOR, ale jsou města , které mají Škodu 26Tr Solaris, kde je vozová skříň od Solarisu.Takže by se dalo nazvat hybridem.
L72u77b32o48š 15J28i66r67á77s52e88k
a budou v rozpálených městech někdy taky solární panely na střechách domů a krmit MHD nebo na orné půdě a bude stát - tedy poddaní platit za 1 kwh 12,50 Kč?
Budou ty trolejbusy už bez trolejí, ale na baterky a tankovat na konečné, když čekají?
A budou to stíhat na celou trasu?
A zavře i centrum Boje proti Klimatické změně (Poručíme větru dešti! se vrací ) metropole Praha centrum i pro papaláše ve služebních osobních autech na naftu i benzín?
A znáte tu pohádku Jak pejsek a kočička pekli dort?
Tak takhle všichni dopadneme!
M85a61r18t65i28n 44Č52a87p58e68k
Bez trolejí rozhodně nebudou, protože liniové napájení je nejefektivnější a tedy i nejekologičtěšjí a nejekonomičtější. Tedy naopak, až opadne prvotní nadšení z elektrobusů, ať už na baterie nebo palivové články, tak se budou trolejbusové tratě stavět ve velkém, aby se ušetřily peníze i životní prostředí.
Jelikož trolejbus i elektorbus jsou v principu stejné - všechny fungují na stejnosměrný proud - tak jsou rozhodující ztráty při přenosu energie do vozidla a uvnitř vozidla. Tohle jednoznačně vyřazuje palivové články s jejich celkovou účinností cca 36%. Naopak trolejbusy mají díky velkým a tedy i efektivním měnírnám, které mohou mít baterie na ukládání nepotřebovaného reukperovaného proudu, nížším ztrátám ve vedení díky nížším přenášeným proudům a mezi sběrači a měniči není ztrátový prvek v podobě baterie, mnohem větší účinnost než bateriové elektrobusy. Další "nepodstatné" výhody trolejbusu jsou: nižší hmotnost a vyšší obsaditelnost při stejné délce vozu, díky tomu, že tam nejsou baterie; a nížší počet potřebných vozidel protože nemusí čekat na konečné až se dobije baterie.
Pro zajímavost dobití cca 42 kWh baterie u parciálního trolejbusu z cca 40% do plna při dobíjecím proudu 72 - 80 A podle trolejového napětí (nominální 600V), trvá zhruba 25 minut a elektrobusy mají běžně baterie o 250 kWh...
M11a29r10t70i91n 76K25a75r80á16s17e92k
Kde jsou prispevky zduraznujici to, ze ten trolejbus je extremne neekologicky a ma jen vyfuk v uhelne elektrarne?
J14i57ř36í 20N30o59v44o97t84n39ý
Jsou věci, které jsou obecně známé a není je třeba neustále zdůrazňovat.
J56i35ř98í 77A16l24t43m89a87n
Jde v podstatě jen o jeden "drát". Jinak jsou to tramvaje bez kolejí..
L73u40k16á52š 77H61i56n38t13e89r85b70u45c95h81n13e80r
S trolejí namísto různých bateriových experimentů to rozhodně levnější je a troufám si říct, že i ekologičtější. Jen zrovna tohle ekology z nějakého důvodu skoro nezajímá.
J54i96ř84í 17N89o72v38o54t92n10ý
Za předpokladu, že výroba elektrické energie je ekologičtější než spalování motorové nafty ve spalovacích motorech. Tedy za předpokladu, o jehož pravdivosti lze úspěšně pochybovat.
T91o84m62á81š 84Z91e42m75á85n60e79k
Nebojte, ty emise doženou osobáky, co se courají za trolejbusem na dvojku.
J74i63ř91í 55A53l21t23m92a60n
Vy jste ještě neviděl trolejbus, co jede 50 km/h ?
M53i94r96e61k 27G58a81j97e10r
Přímé náklady ... vyšly zhruba poloviční proti nákladům na provoz stejně velkých autobusů s dieselovým motorem,“ - Takže budou poloviční ceny jízdného?
J12i61ř59í 77E68r70b75e31n
Cena paliva je jen jednou z mnoha položek. Řidiči, mechanici nebo dispečeři mají svou mzdu bez ohledu na to, zda ten který spoj jede na naftu, plyn či elektrinu.
P15a92v38e68l 19M31a33r15t89i14n38e62k
Konecne neco, co dava smysl. Zase se objevuje Amerika.
M77i59r44e93k 48G15a94j33e44r
A kde jste něco takového v Americe viděl? Neříkám, že to tam neexistuje, ale musí to být docela rarita.
B33r12o93n41i73s34l10a12v 16G91a26b34r48y28š
Neřekl bych, že se vracejí do módy. Prostě se ukázalo, že jen málo dopravců vidělo ty výhody, které trolejbus má. A podle mých zkušeností je trolejbus rychlejší, tišší a má méně vibrací než autobus. Třeba v kopcovitém Brně, např. na Rokytově ulici, trolejbus bez problémů předjede autobus. Autobusový motor příšerně vibruje, když stojí. A u rozjezdu snad není nutno dodávat, co vydává větší hluk.
Někomu se možná nemusí líbit trolejové vedení, ale to je záležitost především elegance. Když jsem byl v Plzni u hlavního nádraží, kde trolejbusovou křižovatku protíná tramvajová trať, viděl jsem dokonalou práci montérů. A domnívám se, že významnou roli v tom hraje i projektant.
Elektrobus, potažmo parciální trolejbus, považuju za takový kompromis, ale určitě jeho vývoj není pokyn k tomu, aby se rušily trolejbusové tratě. Úseky bez trolejového vedení by měly být na méně vytížených trasách, kam nejezdí každý spoj linky (např. Hradec Králové -> Kluky nebo Plzeň-Božkov -> Letkov). Rozhodně si nemyslím, že je pomocný pohon na nějaké časté a pravidelné používání. Jeho použití bych viděl např. u zatažení do vozovny, za výlukových stavů nebo do lokalit s nižší poptávkou.
Zrušení trolejbusů se v případě Prahy ukázalo jako neprozíravé. To, co už v jiných městech funguje, Praha teprve testuje. Nevím, proč pořád chtějí vynalézat kolo a objevovat Ameriku.
M83a34r50t32i70n 91S70t22r29á29n30s50k66ý
V Plzni je krásná taky křižovatka na Americké (zast. Mrakodrap), na kruhovém objezdu byly nedávno k výhybkám přidány nějaké (asi) diodové přepínače polarity, takže už tam ani nejsou mrtvé body na výhybkách (téměř) . A v Plzni už přes 10 let jezdí trolejbusy s dieselagregátem Černice – NC Olympia a Božkov - Letkov, parciální trolejbusy s akumulátory jsou jen logickým upgradem.
P67e20t71r 73B47e40n96a
rozhodne lepsi nez ty mega baterie na koleckach, ktere jsou snad jeste mene ekologicke nez naftovy motor
Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci
Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se
U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...
Rusové zničili Ukrajině elektrárnu, Polsko kvůli útokům vyslalo stíhačky
Sledujeme online Rusko v noci na čtvrtek podniklo rozsáhlý útok na energetickou infrastrukturu ve čtyřech...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z léta opět do mrazů. V příštím týdnu bude i sněžit, varují meteorologové
Léto se ještě zdaleka neblíží. Upozorňují na to meteorologové a dodávají, že podle všech modelů do...
Nepodřizujte se migračnímu paktu, vyzval Fialovu vládu šéf poslanců SPD
Přímý přenos Tři a půl hodiny čtvrteční debaty o migračním paktu opozici nestačilo. „Je to největší ohrožení...
V Polsku zatkli dva podezřelé z útoku kladivem na spolupracovníka Navalného
Ve Varšavě byli 3. dubna zadrženi dva lidé podezřelí z útoku na Leonida Volkova, spolupracovníka...
Útok na školačky ve Francii. Dvě jsou pobodané, třetí podlehla zástavě srdce
Ve čtvrtek zemřela ve Francii čtrnáctiletá dívka, která prodělala zástavu srdce po nedalekém útoku....
Správu Pražského hradu povede ekonom Vyhnánek, bývalý náměstek primátora
Správa pražského hradu v pátek oznámila jméno nového ředitele. Stane se jím dosavadní ředitel...