Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A47n16t23o51n69í49n 89S42t30e92d83i62n56a 4597112664230

Mě se úplně nelíbí ta koncepce "nedat šanci", zejména když uvážím, jak brutální jsou rozdíly v úrovni výuky už na základkách. Ale pokud se pamatuji, nebyl problém nabrat skoro všechno a prvním ročníku vyházet třetinu studentů, kteří na to jednoduše neměli. Držet je na škole až do maturity jen kvůli penězům je jednoznačně svinstvo a neúcta k těm později nevyhnutelně neúspěšným maturantům.

+158/−2
doporučit
9.11.2018 0:46

P94e88t25r 42A31s69c24h29e51n11b59r65e76n70n49e70r 6415603702751

Problém je, že státy mezi sebou soutěží, kdo má více absolventů VŠ apod. Dál už neřeší, co skutečně umí. Výsledkem je tlak na méně náročné maturity, lehčí vysoké školy apod.

Firmy jsou si toho vědomy, proto požadují VŠ tam, kde jim driv stačila maturita - penzum znalostí se často bohužel moc neliší.

+139/−6
doporučit
9.11.2018 0:26

D92r16a87h96o78m64í34r 60B51o10k11r 2545886686218

Zásadní problém je v tom, že učňáky byly zcela oddělené od fabrik a firem. Ty firmy si hlídaly, co se mají učni naučit, brali si je na praxe. Ve třetím ročníku zpravidla učni pracovali i v běžném provozu. Kvalita učňovského školství šla do kytek. A důsledek? Zkuste dnes najít dobrého řemeslníka pod padesát let věku. Budete muset sakra dlouho hledat.

+134/−7
doporučit
9.11.2018 1:06

P98a42v89l26a 45K97v31a27p48i40l76o52v31á 7439918254977

V první řadě by bylo potřeba zrušit Cermat. Pokud zůstane jejich systém přijímaček zvýhodňující děti ze slabých ZŠ, kde mají jedničky zadarmo, nezlepší

se nic.

+77/−3
doporučit
9.11.2018 3:17

I39v90a 29D87o10l27a62n65s45k62á 2773516100140

Konecne na to nekdo prisel. Uz leta se plytva skolni rozpocet na strednich skolach zatimco remesla hynou.

+83/−5
doporučit
9.11.2018 2:16

R75a18d59i50m 38P50o44l34á76š70e87k 9496663129219

Souhlasím.

Školy, střední, ale i vysoké, jsou placeny státem a tak stát by na tyto školy měl pustit jen ty lidi, co jsu dostatečně schopní a dokáží tak tu školu využít. Pouštět do školy neschopné, snižovat úroveň vyučování, aby ti neschopní školu dokončili, jen proto, aby škola za tyto žáky dostala od státu peníze je jen vyhazování státních peněz do žumpy.

+119/−10
doporučit
9.11.2018 4:16

J12i27ř58í 84V12o24n97d48r32á97č24e36k 5596104440534

Chtěl bych vzkázat obecně prospěšné společnosti Eduin, že není třeba dělat hloubkovou analýzu toho, proč studenti v tak obrovské míře nezvládají studium na středních školách. Řeknu vám to já a zadarmo: Protože se na střední školy dostanou ti, co by před dvaceti lety mohli toužit leda po výučním listu. Dokud budou školy (včetně soukromých) financovány od počtu žáků, jiné to nebude.

+49/−2
doporučit
9.11.2018 7:33

J75a48r36o10s44l71a92v 62H73r63u15š23k58a 4104607602602

Nechci se někoho dotknout ale systém který tu byl nastaven před rokem 1989 byl správný teď se to projevuje.Ono to že všichni mají maturitu........no bylo to o penězích rodičů spíš,ale prostě konečně zdravý rozum snad zvitezi

+89/−8
doporučit
9.11.2018 2:41

T53o42m45á28š 65P96o89k77o69r37n51ý 2230230836340

Jako absolvent ekonomické vysoké školy jsem dost smutný z toho, kdo všechno dneska má maturitu. Maturita ztratila jakýkoliv význam, u zkoušky z matematiky jsou příklady typu 3x3, akorát zabalené do slovního zadání. A stejně to spousta uchazečů o maturitu nedokáze vyřešit.

České školství v posledních letech těžce degradovalo, a tak tento krok vítám :-).

+144/−16
doporučit
9.11.2018 0:53

J42o27s21e10f 39P11i76š40v33e94j20c 5476196838899

...Zejména obecně prospěšná společnost Eduin upozorňuje na to, že by tato opatření omezila přístup na maturitní obory zejména dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí...

- co má společného IQ resp. studijní předpoklady a sociálně znevýhodněné prostředí??!! Je sice pravda, že na středních školách asi nebude moc studentů z Chanova a podobných čtvrtí, ale nebude to spíš tím, že průměrné IQ obyvatel těchto čtvrtí je nižší než průměrné IQ v tomto státě??!!

Zase se nám nějaká "obecně prospěšná firma" snaží podsunout, že by nějaká skupina obyvatel měla být uměle zvýhodněna proti zbytku.

+79/−7
doporučit
9.11.2018 1:15

P47a62v75e15l 66I98n34d19r50s45t 6325741436

A ono to s tou maturitou bylo v minulosti jinak? Jakoby objevili Ameriku. Maturoval jsem v r. 1994 a pamatuji se, že tenkrát se na střední školu s maturitou nedostali rozhodně všichni a byly to docela výběrové školy. Dnes má maturitu pomalu i popelář. Školství se prostě zlikvidovalo tak jako spousta jiných odvětví, protože to co bylo za komunistů bylo prostě a priori špatně

+31/0
doporučit
9.11.2018 6:15

P51e49t60r 79K80a80l40v87o59d30a 9595767129224

Není jiné cesty než zavést síto, které zde bylo i před rokem 1989. Je zcela jisté, že žádná škola z blba chytrého neudělá vfulgárně řečeno. Tak se jistě nebude moci stát, že např. bakalářka nezvládne trojčleku, jak to znám z vlastní zkušenosti. K čemu takové formální vzdělání? Jen k vůli papíru a v hlavách prázdno.

+56/−4
doporučit
9.11.2018 4:30

P33e55t58r 80S92v78o15b13o59d47a 7773665429927

Ti co to nedávají ale opravdu velice často na tu školu nemají. U přijímaček na SŠ má z matiky jeden bod z padesáti a podle lidí je v pořádku jej vzít? Říkám, že má JEDEN bod z testu na úrovni šesté třídy (opravdu). Ten tu maturitu prostě nemůže udělat, ale škola jej vezme, protože potřebuje žáky a bude jej tam držet 4 roky úplně zbytečně.

+55/−4
doporučit
9.11.2018 0:29

J11a59n 93B78l12a95h80o55u59t 8678370134582

Njn, řemeslo už dneska není "in"...všichni potřebují mít Ing, PrD atd :) Ale to, že ing má někdo jen proto, že rozumí politické satiře (opravu jsou takové obory), nebo že má titul na zpochybňování existence dvou pohlaví (genderová studia)...jen proto to z nich nedělá lepšími...ne lepšími, vyššími...lidmi, než třeba z kvalitního řemeslníka jen s výučním listem. Dneska každý rodič po dětech vyžaduje maturitu, protože výučák má stigma z doby minulé...každý se pomalu štítí být "dělník"... Bohužel, pokud se nedokáže trh zredukovat sám, je potřeba mu pomoct.

+76/−8
doporučit
9.11.2018 0:29

T86o42m26á38š 63P86o10l63á90č64e38k 8945385476880

Tak na vyšším stupni budou žáky rozdělovat na hloupé a chytré a při tom na nižším platít inkluzi ?

+36/−2
doporučit
9.11.2018 4:09

J22a12n 23S47o47u86č10e36k 2801746168409

Když jsem vycházel koncem sedmdesátých let ze ZDŠ, tak spolužáci s trojkou na vysvědčení se ani na střední neopovažovali hlásit. Šli do učení, případně na učební obor s maturitou. Dnes jsou na střední běžně přijímáni čtyřkaři a úroveň středoškolského vzdělání úděsně poklesla, tím pádem i vzdělání vysokoškolského. Naproti tomu bylo téměř rozvráceno učňovské školství. Dnes už to půjde napravit asi těžko a navíc, kraje by o tom rozhodovat neměly. To by si měly rozhodnout školy a nastavit přijímačky tak, aby prospěl jen ten, který na to má. Ale když ono dnes školám nejde o úroveň vzdělání, ale o prachy na žáka, že?

+35/−2
doporučit
9.11.2018 6:24

R76o94s90t52i89s30l70a26v 27Š30t48r12y55n91c46l 6678386499172

Že učni mají špatné uplatnění? V jakých oborech. Za mě byl obráběč kovů tříletý, seřizovač čtyř s maturitou, strojní zámečník tříletý. Chcete mi trvdit, že tito učni chodí rovnou na pracák, zatímco o odborníka na genderové inženýrství je rvačka?

+40/−3
doporučit
9.11.2018 6:09

P36e73t71r 69N73e97d17o50m57a 4639217448170

vyborne ;-D ....po triceti letech zmatku, vyhozenych miliard v uradech typu Centrum pro reformu maturitni zkousky ( CERMAT) se dostaneme tam, kde jsme byli v roce 1989;-D ......ten kdo mel od pate tridy vyse na vysvedceni jednu jedinou trojku, nemohl na stredni a musel na ucnak. Ja mam gympl, maturoval jsem jeste za komancu a nikdo z nasi tridy u maturity nepropadl s vyjmkou jednoho blba, ktereho ani nepustili k maturite. Propadnout u maturity byla tezo predstavitelna ostuda, dnes je to mainstream;-D

+49/−5
doporučit
9.11.2018 1:50

J55o35s88e29f 50V40a13c81e48k 7541558892641

Je potřeba reorganizovat učňovské školství, zvýšit kvalitu výuky, nabízet obory výhradně učňovské souběžně s těmi maturitními, kde by se vyučovala i ekonomika, komunikace, základy účetnictví atd. To, co potřebuje řemeslník, který chce začít podnikat. Obory by se staly atraktivnějšími, byl by o ně větší zájem.

Zároveň s tím je třeba vrátit společenskou prestiž učňovským oborům. A tady je velký prostor pro média. Není třeba primárně pro články vybírat manažery, které přestalo bavit jejich povolání a vrhli se na pečení housek, vyřezávání nábytku, holení vousů etc. Pokud by mladí měli před očima úspěšné řemeslníky, zájem by jistě vzrostl. U kuchařů se to povedlo, proto je možné, že se to povede i u jiných profesí.

+21/−1
doporučit
9.11.2018 1:40

P78a63v98e88l 77D72o71l15n76í16č26e75k 3758553604511

Základní problém je, že že z učilišť stala na vyjímky smetiště pro odpad ze základek.

+17/0
doporučit
9.11.2018 6:05

K84a31r65e23l 21N89o22v44á26k 8404481420956

Přesně tááák, potřebujeme víc maturantů, víc vysokoškoláků, lhostejno, co tam budou dělat, důležitý je titul, aby to v žebříčcích pak vypadalo dobře. Který národ vypadá líp, ten, co má pět procent vysokoškoláků, nebo ten, co jich má dvacet? Áha?

+16/0
doporučit
9.11.2018 3:25

R86a28d25e78k 19H29o52l50í68k 1848474720116

..spousta lidí získává diplom na školách s divnou pověstí, divného zaměření......a pak zjistí, že jsou nezaměstnatelní, tak lezou do státní správy ....a pak se divíme, že třeba stavební povolení vyřizujeme déle než rok...že v době internetu (dva roky nazpět), jste auto museli jed přepisovat třeba na druhou stranu republiky...atd.atd.

+22/−2
doporučit
9.11.2018 5:20
Foto

P77e28t71r 53P74o84k52o40r63n32ý 2891764526885

Ze základní školy se špatnou úrovní přijde skoro jedničkář...a ve srovnání s dobrou základkou má výhodu dobrých známek zadarmo....tak proč to trochu nesrovnat.

+25/−3
doporučit
9.11.2018 0:31
Foto

M50a64r71u46š34k38a 19S89t86e11r95n65o35v17á 3100250452276

Konečně brzda.

+20/−2
doporučit
9.11.2018 0:30

V49a19c21l93a71v 71V65a62v89r64a 3337954355127

Opět totalita bude rozhodovat? A nebo jen snadná a pochopitelná kritíria? Bude na to zákon proti svobodě a nebo se to vyřeší naprosto jednoduše a matematicky?

Neučil jsem se v 9.třídě dobře v matice a fyzice, tak jsem šel na učební obor. Ten mi vydělal privelegia jaké neměl ani směnový inženýr a platově jsem ho překonával snadno a pořádně. Musel jsem se učit programování, a bylo nás v jednom závodě na 3 směnách asi stovka. Elita firmy, kádři, na cokoliv jsme si ukázali, jsme dostali. Když se přezbrojovala výroba (ve Fordu) byli jsme rok doma, a na podporách o jakých se nikomu nesnilo. + přídavky od firmy. Chovali nás ve vatě abychom nastoupili do zbrusu nových provozů za excelentní platy. To inženýři mohli jít do hajzlu.

Prostě lidi na kterých se staví. Dnes v důchodu o jakém se jen sní.

Dobré velké firmy si vychovávají své kádry, experty, programovali jsme v RS Logix i staré PLC, museli jsme umět s laptopem "sáhnout" na jakoukoli mašinu.. a byli mezi náma i černí nebo Hispánics, uměli jsme všichni a na všechny byl spoleh. Byla nás na 3 směnách stovka. Ročně 120-140,000 dolarů.

Bohužel, na SŠ, nebo dokonce vejšku, jsem neměl. Neučil jsem se a přitom by to nebyl problém se učení věnovat. Ti u vás v cz co na to přijdou příliš pozdě, že na školy nemají a musí z nich povinně odejít, těm už zbývá jen manuální práce rukama, bez respektu, bez vážnosti.

NENÍ TO ŠKODA ???

+11/0
doporučit
9.11.2018 3:49

Najdete na iDNES.cz