Diskuze
Sdílení aut může změnit tvář města, ale není pro každého
Děkujeme za pochopení.
T94o62m43á49š 16H32o95c45h94m14u14t80h
Měl jsem starší diesel od BMW. Prakticky nonstop v servisu, takže jsem začal s jeho využíváním podstatně šetřit. Pak jsem se zaregistroval u C4W a občas si půjčil jejich auto. Postupně jsem využíval prakticky celé jejich portfolio. Začal jsem s Citigem, ale když jsem kupoval lednici, využil jsem Transportéra. Absolvoval jsem i jízdu e-Golfem na Vysočinu a zpět. V konečném důsledku jsem se rozhodl auto prodat a nárazově využívat sharing. Je pro mne výhodné mít nový vůz a nestarat se.. jednou věcí jsou opravy, POV, známka, pneu, apod. Ale věcí druhou jsou defekty - když jsem počítal nové a nové šrámy na svém předchozím voze, docházela mi trpělivost. U půjčeného to neřeším.. Další výhodou jsou zóny - pracuji na Žižkově a když občas nestíhám, MHD jedu cca 75 minut, vezmu nejbližší auto a za 30 minut jsem v práci..
Z63d73e60n18ě33k 55F63i69b44i26c87h
Já vidím i zhoršení provozu a parkování. Nyní máme carsharing auta pro ty, kteří by si auto nekoupili a jeli by jinak MHD.
Osobně by mě odrazovala představa, že v autě něco zapomenu, nebo že v něm přede mnou jelo nějaké čuně.
J42i51n43d69ř76i64c15h 41Š83k98o29p65e24k
Co je to za blábol ? Náklady na PHM tvoří pětinu ?
U svého auta jsem to počítal za 4 roky zpátky a vychází mě PHM + opravy včetně pojištění na 4,2 Kč/km
Jako chtěl bych vidět auto s náklady 20 % PHM, 80 % servis a provoz. Jedině že by to byl šrot na kolečkách
T31o12m90a36s 58N67o79v21a65c36e32k
Pro 99% lidí, co autem jezdí, je to nevyužitelné. Ve městě jako takovém je většinou alternativa v MHD, taxi atd. A na delší cesty či výlety to zase vychází příliš draze.
S26i49l87v58e92s89t78r 74K97a23d73e79ř61á75b27e49k
Pokud člověk umí řídit, tak proč by (v rámci taxi) kromě ceny za půjčení vozu platil navíc ještě za práci řidiče? Jiná věc je samozřejmě vztah k půjčené věci. Ve svém autě si člověk udržuje pořádek. Ale bude zametat nebo vysávat drobečky a bláto v autě, které si na hodinu půjčil? Nehodí mu někdo na triko poškození nebo nepořádek, které způsobil předchozí klient? Atd.
J18a33k60u77b 17R67o29u64s
Sdílení aut není dobré vůbec pro nikoho, kromě firem, které na to dostávají bohaté dotace.
J20a52r37o75m55í48r 93H30l54u66b10e57k
Lidé mají jednu špatnou vlastnost. Co není jejich a spadne jim to skoro zdarma do klína, k tomu nemají vztah a je jim jedno, jak to s takovou věcí dopadne. To dokázali již komunisté po znárodnění, kdy dokázali jednu z nejrozvinutějších, průmyslových zemí proměnit na zemi "třetího" světa. Stejně tak to dopadne s těmi bicykly i auty. Není to moje, tak mohu být naprosto bezohledný. Osobní ručení žádné, vztah k cizímu majetku žádný, zodpovědnost žádná. Celý tento cirkus zaplatí povinně daňový poplatník.
S31i39l59v41e28s80t72r 85K61a91d73e40ř63á96b24e81k
Celý tento cirkus zaplatí zákazníci. Ale až to zkrachuje, tak ty tisíce opuštěných aut nebude smět nikdo z ulic odstranit, protože to nebudou uznané vraky.
M54a43r98c96e64l 51S32u88p
Je to dost drahé, spíše to připomíná variantu pujčování aut. Tím pádem to bude i dlouhou dobu zcela zbytečně v centru blokovat parkovací místa.
Jestli by nebylo jednoduší osvobodit tyto auta (drobná elektroauta) z poplatků za převod a maximálně zjednodušit prodej a výkup a udělat s těmito elektroauty na kraji města takové autobazary ?
M72a52r98t83i53n 84P84i17š75t39o48r57a
A není to jen zvýšení počtu aut v ulicích? Tedy jedoucích, přinejmenším v centru. Počet parkujicích by se tím mohl lehce snížit, ale zvýšit kapacitu parkovišť není problém. Narozdíl od kapacity ulic v centru.
Z36d11e83n50e89k 63N27a78j96m22a58n
Minimálně v Brně mají problém s vyšší kapacitou parkovišť, ale to jim nevysvětlíte.
K20a10r32e11l 59K66r86á37t51k54ý
Obce, kde carsharing běžně funguje, podle ní zaznamenávají snížení znečištění ovzduší, hluku i vibrací.
Prosím o vysvětlení věty výše - jak to může mít vliv? Jestli jedu svým nebo sdíleným, pořád je to 1 auto. A to stojící před domem přece nepůsobí vibrace...
A37n72t11o17n16í87n 32S86v67o75b34o83d53a
jsou moderní a často jsou to elektromobily nebo auta na CNG, takže méně zplodin
M59a57r16t11i33n 52P91o60s93p75í71š43i84l
V článku chybí odkaz na to, jak to dopadlo v Paříži.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch
Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...
Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti
Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...
Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat
Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...
Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou
Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...