Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e51t55r 14K56l69o12s 3712439264361

... ale za to umíme řešit ty z druhé strany pomocí inkluze ... !!

;-D8-o;-€;-O[>-]Rv

+41/−1
doporučit
16.5.2018 15:08

S22i16l33v58a 38N45o94v27á31k56o21v57á 8825404399

Jen pro pořádek - mluvíme o těch samých školách, které mají povinnost inkludovat lehce mentálně retardované? Do stejných tříd, ve kterých jsou ti extrémně nadaní žáci?

A celé to mají dělat kantoři bez motivace v podobě nadprůměrného finančního ohodnocení?

?

Tak to jo. To je pak opravdu moc divné, že to nefunguje.

+30/0
doporučit
16.5.2018 15:50

J64a29n 22D36r22t75i78n84a 4212666103237

Pri cteni tohoto clanku jsem si uvedomil jak uzasneho ucitele matematiky jsem mel na gymplu. Matematika me hodne bavila (tezim z toho coby vyvojar dodnes - a to je mi hodne pres padesat). Krome normalni vyuky jsem k nemu chodil jeste do matematickeho seminare, troufam si rict ze v oblasti vyssi matematiky (slozite integraly, diferencialni rovnice) jsem toho postupne umel vic nez on - nikdy jsem nezaznamenal sebemensi znamku toho ze by mu to nejak vadilo, vzdycky me maximalne podporoval - ja jsem mu to potom vratil kdyz jsem pri maturite z fyziky dokazal jako priklad sestavit a vyresit diferencialni rovnici pomerne sloziteho fyzikalniho deje a on to mohl pred maturitni komisi prezentovat jako vysledek svych pedagogickych schopnosti. Ale byl to samorost. Nikdy si nebral servitky a kdyz na nas obcas rval kdyz jsme jako trida zmastili nejakou pisemku, tak jsme meli strach ze spadne skola. Nevim jak by obstal v dnesni hyperkorektni a inkluzivni dobe.

+30/0
doporučit
16.5.2018 15:23

M17a36r35e58k 15M66a93h70d62a34l 9547123809665

Hlavně že inkluze. Už staří indiáni věděli, že se stádo bizonů pohybuje rychlostí nejpomalejšího kusu.

+34/−1
doporučit
16.5.2018 15:17

M56i19l57a79n 92Z71e73l26e14n81k59a 1176134598439

Proto je třeba nadané děti usměrnit a zprůměrovat. I To uměly soušky učitelky už od dávných časů. Dnes k tomu celkem regulérně slouží inkluze.:-/

+31/−1
doporučit
16.5.2018 15:26

E30v21a 91S38v32o86b90o94d96o16v90á 2873692761405

Expertům ovšem bůhvíproč nevadí, že normálně vzdělavatelné děti mají běžně ve třídě povykujícího a vyrušujícího, leč soustavně preferovaného spolužáka, jemuž se musí ostatní přizpůsobovat.

+24/0
doporučit
16.5.2018 16:00

J74a19n54a 55K28o68c37i41a73n37o48v89á 6313532980966

bodejť další z titánů v ministerské funkci, Valachová, přece určila jako prioritu drahou inkluzi

+20/0
doporučit
16.5.2018 15:31

J62a44n 36H41a22v62r73á58n78e64k 9240599726

Tento poučný článek mě přivedl k takřka triviální, leč z nějakého důvodu asi exotické úvaze.

Uvážíme-li, že inteligence má v populaci přibližně normální rozdělení, mělo by platit, že zaostalých lidí je v populaci přibližně stejně jako těch nadaných. Zatímco zaostalí lidé nepřinášejí společnosti takřka nic a jsou přítěží, nadaní lidé jsou ti, kdo pozvedávají její úroveň a posouvají ji vpřed.

Nebudu takový spartán, abych chtěl proto zaostalé lidi házet do rokle; jsme humanisté, takže mějme soucit a solidárně se starejme o ty, kdo neměli to štěstí. Ale čistě logicky by se stejný objem prostředků, který je vynakládán na péči o zaostalé, měl věnovat i na podporu těch nadaných - např. těch z chudých poměrů nebo těch, kteří v běžném kolektivu psychicky strádají, jak upozorňuje článek.

Když je obou cca stejně, měli by dostávat cca stejně. Když existují speciální školy pro zaostalé, měly by povinně existovat i školy pro nadané, nebo aspoň třídy (jenže ona je v módě inkluze, takže my jsme cool a ty speciální školy rušíme).

Zatímco prostředky na péči o zaostalé jsou de facto navždy ztracené, prostředky na podporu nadaných jsou v podstatě investicí do budoucnosti, která by se měla dříve či později vrátit na daních, možná i mnohonásobně.

Pročpak to tak neděláme? A snad nikde to tak nedělají. V čem je teda problém?

Možná je to prostě jen tím, že ti nadaní si i bez podpory nakonec nějak poradí. No jo, ale kde by mohli být a čeho by mohli dosáhnout, kdybychom jim v tom jako společnost pomohli?!

+19/0
doporučit
16.5.2018 15:59
Foto

P12a83v14e49l 73P17o49d61e56š40v74a 5929787279

Dienstbier jasně říkal, jak zatočí s elitářstvím. Inkluze je k tomu první krok.

+16/0
doporučit
16.5.2018 16:50

P10a82v95e69l 51S97o18b38o53t42k44a 5270224

Jedinou šancí je kvalitní víceleté gymnázium.

V obyčejné třídě čeká nadané děti jen zaostávání a šikana.

Nepíše se o tom - a o to víc jste překvapeni, když se o podobných případech dozvíte.

Oproti tomu neznám žádný případ šikany ze státních víceletých gymnázií.

+21/−3
doporučit
16.5.2018 15:19

P45e95t76r 62V53e76s68e71l53ý 7444505564468

Co má dělat učitel když má ve třídě pár nadaných dětí, nějaké ty normální a jednoho třeba s lehkým mentálním postižením?

+11/0
doporučit
16.5.2018 15:43

K59a45r15e13l 61N48a43s44t72o74u81p94i72l 3610631720401

No on je problém i na druhé straně, kdy rodiče prosazují vší silou své "nadané" dítě, ikdyž je to úplný deb...

+13/−2
doporučit
16.5.2018 15:19

M70a15g56d94a13l65e79n76a 30H25r20o55n56o48v55s23k14á 3470722324509

Naše pančelka rozvíjela mé nadání tak, že naposledy mě ze čtení vyvolala v druhé třídě, pak už to považovala za zbytečné, takže jsem tři roky jen poslouchala slabikování několika třídních (s prominutím) blbečků. A od třetí třídy už mě ignorovala důsledně a ve všem. A co se týče vztahů se spolužáky... Působí to úchylně, ale pravda je taková, že jsem v písemkách dělala schválně chyby, abych s nimi aspoň trochu vydržela... Gympl byl vysvobození.

+7/0
doporučit
16.5.2018 17:15

L80e94o83š 76M72a31r93š67a80l 5242154972228

Tak jak to bude? Inkluze, nebo podpora talentovaných dětí?;-€

+7/0
doporučit
16.5.2018 15:42

M72i45r98e51k 55G78a34j35e41r 5321326879250

"řada učitelů nepozná, že je žák nadaný, domnívají se, že mají jen rychlejší vývoj" Ja take casto nepoznam, ze je neco drahe a domnivam se jen, ze to stoji hodne penez.

+8/−1
doporučit
16.5.2018 16:01

L35í36d80a 67T24i89c50h89á 3898199729277

Někdy začátkem devadesátých let bylo na ZŠ možno děti rozdělit na třídy praktické a studijní. Sama jsem učila češtinu paralelně v obou těchto typech tříd. Na tato léta stále ráda vzpomínám. V praktické třídě se "jelo" pomalejším tempem, nebylo třeba probrat učivo tak důkladně a podrobně. Děti byly spokojené a pracovaly v klidu a bez stresu. Ve studijní třídě zato bylo možno dětem hodně naložit, učivo se dalo rozšířit, děti samy přicházely s otázkami a náměty na další práci, prostě pro kantora práce jedna radost. Uvedené tuším dva nebo tři roky patří k těm nejspokojenějším, jaké jsem ve školství zažila, práce mi přinášela nejvíc radosti a uspokojení. :-)

+6/0
doporučit
16.5.2018 18:52

P40a43v85e19l 48N11o15v57o43t75n20ý 6235626908926

to nelze podporovat, bůhví co by z těch nadaných dětí vyrostlo....

+5/0
doporučit
16.5.2018 17:03

J97a24n 48R71y60c87h56t94á67ř 4867232102244

Důsledek pomatených experimentů typu inkluze neodborných pomatenců, typu Valachová či Dienstbier = devastace školství v režii ČSSD.

+5/−1
doporučit
17.5.2018 6:56

M57i32r81o35s36l33a25v44a 48T26r91č31k27o40v80á 7596252664149

Už tady nebyl dva dny článek, co zase Ti nemožní učitelé dělají špatně. Na idnes jsou asi experti na školství, stejně jako Šlichtová na obranu;-D

+7/−4
doporučit
16.5.2018 16:26
Foto

V32l95a52s74t50i46m21i38l 82S48m28o31l35e11j89a 8109219927832

Experti: Školy maří výjimečné talenty, kvůli nepochopení mají deprese.................. To je těžkej problém, taková škola s depresá.

+5/−3
doporučit
16.5.2018 16:23
Foto

M85i39r75o58s58l97a56v 50S42t57e74i45n51e29r 4180762270146

Nejdřív ta legrace- inteligentní dítě se fotografuje s brýlemi, jako "inteligentní" kandidát na prezidenta. Samozřejmě také s obyčejnými skly, jinak by nevidělo.

O Antizemanovi jaksi zprávy usekly.

Inteligentní dítě ve škole často zlobí, z dlouhé chvíle. Na co potřebují ostatní žáci dny a týdny, má inteligent zmáknuto za chvíli.

Pomůže jenom vytížení- klavír, housle, balet, fotbal, zkrátka nějak ten čas zabrat.

Ještě lepší (můj případ) je výpomoc v kabinetu, příprava experimentů a kutění pod dohledem třeba učitele fyziky. Také šach, nebo matematické hrátky pomohou ten čas využít.

Deprese přijde ve středním věku. Nač číst detektivku, když už po pěti stránkách vím, že vrahem byl zahradník? Co mi dá nějaký Jirásek nebo Božena Němcová?

+3/0
doporučit
16.5.2018 21:56

A57n41t87o25n94í41n 95S29v93o65b29o37d39a 3694653419802

Skutečně nadaného žaka odhalí různé olympiády, ale výborný výsledek se hodí na náhodu, přece jedničkáře nemůže porážet dvojkař :-(, jedničkáři často na střední škole jsou přeskočeni těmi, co měli občas dvojku. Již automatický postup podle prospěchu na střední školu není OK. Jsou základní školy, kde i slabší oblíbení žáci mají lepší prospěch než jinde lepší žáci s větší konkurencí, zde se ztrácí spousta talentů a jsou nahrazeni průměrem

+3/−1
doporučit
16.5.2018 16:33

L74u56b47o92š 75M93a95c78h79á18l13e76k 6128277344729

To jakože čím větší brejle, tím větší genius? ..nebo co ten ilustrační snímek jako..? 8-o

+4/−4
doporučit
16.5.2018 18:18

V94a62š61e95k 70Ř43í43h61a 2383143898302

Když ono je celkem těžké odhadnou přesně onen jeden talent a ten potom rozvíjet.

Dle mého toto patří do mimoškolních aktivit. On totiž talent na jedné straně je vyvážen nedostatky jinde.

A je pak otázkou co je míněno oním nepochopením, které stojí za depresemi.

+2/0
doporučit
16.5.2018 23:36

R15o27s14ť78a 19J48a43n30č79a21r 4807479911456

A když ve třídě vyniká talentovaná Anička, bolavé bříško a deprese má integrovaná Janička ;-)

+2/0
doporučit
16.5.2018 21:10





Najdete na iDNES.cz