Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e67t76r 66K10l27o60s 3812619254611

... ale za to umíme řešit ty z druhé strany pomocí inkluze ... !!

;-D8-o;-€;-O[>-]Rv

+41/−1
doporučit
16.5.2018 15:08

S78i21l72v72a 87N37o38v10á25k21o60v88á 8495874269

Jen pro pořádek - mluvíme o těch samých školách, které mají povinnost inkludovat lehce mentálně retardované? Do stejných tříd, ve kterých jsou ti extrémně nadaní žáci?

A celé to mají dělat kantoři bez motivace v podobě nadprůměrného finančního ohodnocení?

?

Tak to jo. To je pak opravdu moc divné, že to nefunguje.

+31/0
doporučit
16.5.2018 15:50

J41a87n 53D35r65t74i55n73a 4722556153677

Pri cteni tohoto clanku jsem si uvedomil jak uzasneho ucitele matematiky jsem mel na gymplu. Matematika me hodne bavila (tezim z toho coby vyvojar dodnes - a to je mi hodne pres padesat). Krome normalni vyuky jsem k nemu chodil jeste do matematickeho seminare, troufam si rict ze v oblasti vyssi matematiky (slozite integraly, diferencialni rovnice) jsem toho postupne umel vic nez on - nikdy jsem nezaznamenal sebemensi znamku toho ze by mu to nejak vadilo, vzdycky me maximalne podporoval - ja jsem mu to potom vratil kdyz jsem pri maturite z fyziky dokazal jako priklad sestavit a vyresit diferencialni rovnici pomerne sloziteho fyzikalniho deje a on to mohl pred maturitni komisi prezentovat jako vysledek svych pedagogickych schopnosti. Ale byl to samorost. Nikdy si nebral servitky a kdyz na nas obcas rval kdyz jsme jako trida zmastili nejakou pisemku, tak jsme meli strach ze spadne skola. Nevim jak by obstal v dnesni hyperkorektni a inkluzivni dobe.

+31/0
doporučit
16.5.2018 15:23

M68a50r97e52k 76M23a45h59d92a25l 9447763259595

Hlavně že inkluze. Už staří indiáni věděli, že se stádo bizonů pohybuje rychlostí nejpomalejšího kusu.

+34/−1
doporučit
16.5.2018 15:17

M38i66l86a83n 55Z25e76l60e39n43k50a 1726704368239

Proto je třeba nadané děti usměrnit a zprůměrovat. I To uměly soušky učitelky už od dávných časů. Dnes k tomu celkem regulérně slouží inkluze.:-/

+32/−1
doporučit
16.5.2018 15:26

E46v27a 98S25v80o33b41o55d69o61v46á 2713732791805

Expertům ovšem bůhvíproč nevadí, že normálně vzdělavatelné děti mají běžně ve třídě povykujícího a vyrušujícího, leč soustavně preferovaného spolužáka, jemuž se musí ostatní přizpůsobovat.

+25/0
doporučit
16.5.2018 16:00

J94a38n 90H87a58v94r45á16n67e31k 9210539736

Tento poučný článek mě přivedl k takřka triviální, leč z nějakého důvodu asi exotické úvaze.

Uvážíme-li, že inteligence má v populaci přibližně normální rozdělení, mělo by platit, že zaostalých lidí je v populaci přibližně stejně jako těch nadaných. Zatímco zaostalí lidé nepřinášejí společnosti takřka nic a jsou přítěží, nadaní lidé jsou ti, kdo pozvedávají její úroveň a posouvají ji vpřed.

Nebudu takový spartán, abych chtěl proto zaostalé lidi házet do rokle; jsme humanisté, takže mějme soucit a solidárně se starejme o ty, kdo neměli to štěstí. Ale čistě logicky by se stejný objem prostředků, který je vynakládán na péči o zaostalé, měl věnovat i na podporu těch nadaných - např. těch z chudých poměrů nebo těch, kteří v běžném kolektivu psychicky strádají, jak upozorňuje článek.

Když je obou cca stejně, měli by dostávat cca stejně. Když existují speciální školy pro zaostalé, měly by povinně existovat i školy pro nadané, nebo aspoň třídy (jenže ona je v módě inkluze, takže my jsme cool a ty speciální školy rušíme).

Zatímco prostředky na péči o zaostalé jsou de facto navždy ztracené, prostředky na podporu nadaných jsou v podstatě investicí do budoucnosti, která by se měla dříve či později vrátit na daních, možná i mnohonásobně.

Pročpak to tak neděláme? A snad nikde to tak nedělají. V čem je teda problém?

Možná je to prostě jen tím, že ti nadaní si i bez podpory nakonec nějak poradí. No jo, ale kde by mohli být a čeho by mohli dosáhnout, kdybychom jim v tom jako společnost pomohli?!

+21/0
doporučit
16.5.2018 15:59

J47a23n42a 72K72o87c66i12a96n59o26v43á 6563422540376

bodejť další z titánů v ministerské funkci, Valachová, přece určila jako prioritu drahou inkluzi

+20/0
doporučit
16.5.2018 15:31
Foto

P84a62v40e87l 64P63o68d77e42š44v34a 5869317639

Dienstbier jasně říkal, jak zatočí s elitářstvím. Inkluze je k tomu první krok.

+17/0
doporučit
16.5.2018 16:50

P19a22v12e29l 12S95o24b32o39t11k17a 5920374

Jedinou šancí je kvalitní víceleté gymnázium.

V obyčejné třídě čeká nadané děti jen zaostávání a šikana.

Nepíše se o tom - a o to víc jste překvapeni, když se o podobných případech dozvíte.

Oproti tomu neznám žádný případ šikany ze státních víceletých gymnázií.

+22/−3
doporučit
16.5.2018 15:19

P35e92t38r 42V60e87s72e23l93ý 7364895434598

Co má dělat učitel když má ve třídě pár nadaných dětí, nějaké ty normální a jednoho třeba s lehkým mentálním postižením?

+11/0
doporučit
16.5.2018 15:43

K57a78r14e93l 55N31a76s20t37o61u34p43i40l 3350341880481

No on je problém i na druhé straně, kdy rodiče prosazují vší silou své "nadané" dítě, ikdyž je to úplný deb...

+14/−2
doporučit
16.5.2018 15:19

M17i58r63e55k 75G49a16j51e94r 5531696749450

"řada učitelů nepozná, že je žák nadaný, domnívají se, že mají jen rychlejší vývoj" Ja take casto nepoznam, ze je neco drahe a domnivam se jen, ze to stoji hodne penez.

+10/−1
doporučit
16.5.2018 16:01

M98a17g92d22a62l64e74n59a 95H22r46o16n58o82v11s79k36á 3540422874689

Naše pančelka rozvíjela mé nadání tak, že naposledy mě ze čtení vyvolala v druhé třídě, pak už to považovala za zbytečné, takže jsem tři roky jen poslouchala slabikování několika třídních (s prominutím) blbečků. A od třetí třídy už mě ignorovala důsledně a ve všem. A co se týče vztahů se spolužáky... Působí to úchylně, ale pravda je taková, že jsem v písemkách dělala schválně chyby, abych s nimi aspoň trochu vydržela... Gympl byl vysvobození.

+8/0
doporučit
16.5.2018 17:15

L46e50o35š 10M93a32r37š53a48l 5782804652678

Tak jak to bude? Inkluze, nebo podpora talentovaných dětí?;-€

+7/0
doporučit
16.5.2018 15:42

L86í87d43a 32T41i22c36h82á 3428979669427

Někdy začátkem devadesátých let bylo na ZŠ možno děti rozdělit na třídy praktické a studijní. Sama jsem učila češtinu paralelně v obou těchto typech tříd. Na tato léta stále ráda vzpomínám. V praktické třídě se "jelo" pomalejším tempem, nebylo třeba probrat učivo tak důkladně a podrobně. Děti byly spokojené a pracovaly v klidu a bez stresu. Ve studijní třídě zato bylo možno dětem hodně naložit, učivo se dalo rozšířit, děti samy přicházely s otázkami a náměty na další práci, prostě pro kantora práce jedna radost. Uvedené tuším dva nebo tři roky patří k těm nejspokojenějším, jaké jsem ve školství zažila, práce mi přinášela nejvíc radosti a uspokojení. :-)

+6/0
doporučit
16.5.2018 18:52

P38a43v56e68l 93N72o43v30o13t21n48ý 6565706368636

to nelze podporovat, bůhví co by z těch nadaných dětí vyrostlo....

+6/0
doporučit
16.5.2018 17:03

J80a36n 68R68y96c36h77t26á42ř 4927472202194

Důsledek pomatených experimentů typu inkluze neodborných pomatenců, typu Valachová či Dienstbier = devastace školství v režii ČSSD.

+5/−1
doporučit
17.5.2018 6:56
Foto

V55l56a19s66t92i12m36i88l 98S20m91o20l85e91j34a 8659849317822

Experti: Školy maří výjimečné talenty, kvůli nepochopení mají deprese.................. To je těžkej problém, taková škola s depresá.

+6/−3
doporučit
16.5.2018 16:23

M83i50r98o29s60l70a97v73a 40T16r78č51k60o79v94á 7196922654919

Už tady nebyl dva dny článek, co zase Ti nemožní učitelé dělají špatně. Na idnes jsou asi experti na školství, stejně jako Šlichtová na obranu;-D

+7/−5
doporučit
16.5.2018 16:26
Foto

M46i13r43o61s53l47a68v 58S15t26e90i34n18e36r 4610882350716

Nejdřív ta legrace- inteligentní dítě se fotografuje s brýlemi, jako "inteligentní" kandidát na prezidenta. Samozřejmě také s obyčejnými skly, jinak by nevidělo.

O Antizemanovi jaksi zprávy usekly.

Inteligentní dítě ve škole často zlobí, z dlouhé chvíle. Na co potřebují ostatní žáci dny a týdny, má inteligent zmáknuto za chvíli.

Pomůže jenom vytížení- klavír, housle, balet, fotbal, zkrátka nějak ten čas zabrat.

Ještě lepší (můj případ) je výpomoc v kabinetu, příprava experimentů a kutění pod dohledem třeba učitele fyziky. Také šach, nebo matematické hrátky pomohou ten čas využít.

Deprese přijde ve středním věku. Nač číst detektivku, když už po pěti stránkách vím, že vrahem byl zahradník? Co mi dá nějaký Jirásek nebo Božena Němcová?

+3/−1
doporučit
16.5.2018 21:56

A15n20t47o41n40í37n 25S67v13o22b67o34d22a 3384563919652

Skutečně nadaného žaka odhalí různé olympiády, ale výborný výsledek se hodí na náhodu, přece jedničkáře nemůže porážet dvojkař :-(, jedničkáři často na střední škole jsou přeskočeni těmi, co měli občas dvojku. Již automatický postup podle prospěchu na střední školu není OK. Jsou základní školy, kde i slabší oblíbení žáci mají lepší prospěch než jinde lepší žáci s větší konkurencí, zde se ztrácí spousta talentů a jsou nahrazeni průměrem

+3/−1
doporučit
16.5.2018 16:33

R90o47s47ť65a 66J16a33n38č25a34r 4897879271526

A když ve třídě vyniká talentovaná Anička, bolavé bříško a deprese má integrovaná Janička ;-)

+2/0
doporučit
16.5.2018 21:10

J52á42n 30B66a93d86i36o64v11s31k25ý 2329104546926

To zni jako ze nenadane deti jsou v cajku.

+2/0
doporučit
16.5.2018 16:20

L57u65b21o79š 79M69a32c44h33á66l53e80k 6348167984989

To jakože čím větší brejle, tím větší genius? ..nebo co ten ilustrační snímek jako..? 8-o

+4/−5
doporučit
16.5.2018 18:18





Najdete na iDNES.cz