Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o44m29a56n 75K66o95n62e65č11n23ý 4324688233

Koukam na to prvni video a pres ten krasnej smog nic nevidim

+6/0
doporučit
13.5.2018 13:05

M69a76r35t15i81n 67K55r28a92l 7353530913247

Hezká. Zřejmě jako obvykle, “Assembled in China”. Tak je to dnes se vším. :-)

+4/0
doporučit
13.5.2018 13:04

A41l16f49r29e90d 24R45u17d95y34s 3378292905

To není první čínská letadlová loď vlastní konstrukce. Vždyť je to okopírovaná třída Admirál Kuzněcov (Liao-ning) - prostý produkt reverzního inženýrství. Jistě, určitě bude mít modernější výbavu než starší loď, o ruském bratru nemluvě, ale pořád to je jen čínská kopie a ne vlastní konstrukce, podobně jako stíhačky J-15 (kopie Su-33) anebo J-11 (kopie pozemních Flankerů "B" VVS RF). I když proti ruským předlohám to jsou zajímavé hybridy - některé stroje jsou poháněné čínskou kopii motorů z F-16 a navrch používají čínskou kopii (mám ale pocit že licenční) izraelských raket. U nové letadlovky předpokládám podobnou hybridizaci... ale nové čínské stíhačky jako J-20 jsou původní konstrukce (byť byly při jejich vývoji zcela jistě použity i špionážní informace o F-35 atd...) ale třeba J-31 zase připomíná hodně Raptora. Ale potenciál ve zbrojní výrobě mají a věřím že časem bude mít Čína letadlovou loď zcela vlastní konstrukce, přičemž při tom využije poznatky z původní z Ukrajiny koupené letadlovky tak i z jejího okopírovaného dvojčete. Rusko také nemá velkou radost z obchodu kdy Čína koupila Su-35S (tedy nejnovější verzi Flankeru - někdy zvanou Super Flanker - v NATO kódu Flanker E ) jenž velkou část technologii sdílí s Su-57 "Pak - Fa" - a ČLR se starala jak koupit CO NEJMÉNĚ Su-35S... takže asi je víc než jasné co s nimi hodlá dělat, ostatně valná většina Flankerů v letectvu ČLR i námořnictvu jsou de facto bezlicenční kopie. Ale jak známo, Čína prostě má na to kupovat si i západní firmy v úpadku a těžit z jejich patentů, nemusí nutně používat jen data ze špionáže a reverzního inženýrství. A Made in China neznamená nutně - je to šmejd, už dávno ne.

+3/0
doporučit
13.5.2018 14:58

M32i30c62h42a41l 47M72a42l64á63t 3500843695122

Takže kdo má letadlové lodě, může prosazovat nároky na území svého zájmu?

No proč ne, USA už tuto cestu ukazují ostatním již od svého vzniku.

+6/−6
doporučit
13.5.2018 13:10

R94o83b50e92r13t 83N52ě64m55e26c 6807317183330

Ono to s tou bojeschopností i v tom roce 2020 nebude až zase tak žhavé. Ale tady není prostor popisovat všechny problémy, které musí překonat, musel bych udělat výtah z dvoudílného rozsáhlého článku, který vyšel v časopise ATM v minulém roce a který sepisovali odborníci na problematiku. V zásadě je primární problém s letadly, přestože mají nakoupené Suchoje a mají i své kvalitní kopie, tak pro provoz na letadlových lodích ještě nejsou zcela dopilované. A mají slabší motory než je potřeba, jenže Rusko jim už kvalitní nedodá - zaprvé by jim je opět zkopírovali, za druhé Čína může být časem jejich protivníkem. Další problém je, že ikdyž mají dvě letadlovky, tak vycvičit jejich posádky na všechno co je potřeba trvá strašně dlouho. Zatímco USA a Velká Británie mají zkušenost s provozem letadlových lodí už cca 100 let, tak Čína začíná doslova od píky. Tyhle zkušenosti jsou zcela zásadní a dají se získat jen praxí, ty prostě nekoupíte ani neokopírujete. Ta jejich první letedlovka (ex Varjag) navíc nikdy nebude víc než výcvikovým plavidlem. Je sice rozsáhle zmodernizovaná, ale její konstrukce je zastaralá. A to rusové byli se svojí koncepcí o míle daleko za američany.

+2/−1
doporučit
13.5.2018 14:11

J16a72n 51Š97k85r90a44b35á64n60e93k 7155290818762

Je neskutečné kam se Čína posunula od dob "kulturní revoluce", zvláště provnáme-li ji třeba s Ruskem které mělo mnohem lepší startovací pozici...

+1/0
doporučit
13.5.2018 18:33

P52e97t44r 31P21a49t32o54č41k33a 2451472673736

Jsem zvědavej jak dlouho jim vydrží než se rozpadne a potopí ;-D

+1/−10
doporučit
13.5.2018 13:40





Najdete na iDNES.cz