Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záložáci musí nově ovládat i kulomet a pancéřovku, psychotesty skončily

Účastníci výcviku aktivních záloh musí od dubna ovládat místo tří už pět typů zbraní. Už delší dobu však naopak nemusí podstupovat psychotesty, což je podle odborníků krok správným směrem. Novinky v rekrutování záložáků zjišťovala redaktorka MF DNES Eva Zahradnická v třetím díle exkluzivní reportáže z výcvikového střediska ve Vyškově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I81r28e42n65a 80P19l92a49c47h50e18t61k25o85v38á 1746734606170

A teď ještě tento správný krok učinit i u zbrojních průkazů.

0/0
10.5.2018 12:11

M84a95t58ě81j 50Š86k10a28l93d47a 9746144193529

Jak to myslíte ? Na zbrojní průkaz nemusíte dělat psychotesty, jedině když je bude lékař kterého žádáte o potvrzení zdravotní způsobilosti chtít...

0/0
10.5.2018 15:37

J78i46ř40í 53K64r39u28t65i11l 1383732322483

jsem pamětníkem cvičení záloh za komančů a nejhorší cvičení bylo to poslední, na Libavé. Ožíračka od rána v kuse, 3 týdny, no hrůza.

+3/−1
10.5.2018 9:33

V96á50c17l24a32v 37Š91k37o30d33a 2461917784

Na to abyste byl pamětníkem byste si z toho musel něco pamatovat;-D

+3/0
10.5.2018 9:42

J79i90ř98í 11K72r45u98t18i46l 1483962302183

pravda, od té doby jsem zarytý abstinent.

0/0
10.5.2018 16:00

D31a88n29i93e30l 17P27a47n12e76k 6862331512750

Maji se zaucit na RPG-7? Nevyrazuji se nahodou?

0/0
10.5.2018 9:13

O27n25d57ř23e93j 61M85o58t36l 7664109640379

To aby uměli ovládat na nepříteli ukořistěné kusy :)

+1/0
10.5.2018 9:26

D33a39n60i12e19l 92P24a16n12e18k 6352131382730

Tak znat ji maji urcite o tom zadna, ale ucit je na kusech co armada pouzivat uz dale nebude mi prijde trochu zbytecne, ale samozrejme chapu i Vas komentar. Opodstatneni to ma.

0/0
10.5.2018 9:33

M40a77t24ě22j 77Š30k68a81l92d87a 9356124683329

Tak, asi je lepší je zužitkovat než je vyřadí... Upřímně by mě zajímalo co se dá dělat s protitankovou zbraní před koncem životnosti, záložáci si zastřílejí a armáda má o starost méně.

0/0
10.5.2018 15:40

M72i62l61a93n 64H79l93a18d51k74ý 8762398370

Miroslav Klimeš 20288

Nám začali po třech měsících blbnout mamánci a začali dělat psí kusy. Co budou dělat tyto rychlokvašky kteří si tam jdou hrát na vojáčky, vždyť to je jen jako přijímač a nejdou na skutečnou na vojnu?

------------------------------

Pane Klimeši, já byl na vojně na 2 roky. Nejstrašnější zbraní, kterou jsme tehdy jako záklaďáci měli proti NATO, byl rýžový kartáč. Takže bychom je v případě konfliktu asi kartáči "udrbali" k smrti. Jo a ještě se tam někteří kluci z "východu" naučili používat příbor. Lampasáci pupkatí, výcvik žádnej, furt se jen pochodovalo a kartáčovalo.

+6/0
10.5.2018 8:28

J69a24r16o32m20í65r 86J54e79ž22e54k 1313432683509

tak základ vojny je o tom , naučit se poslouchat velení. Na to stačí i to koště do ruky.

0/−2
10.5.2018 9:18

D46a71n75i16e34l 90P43a48n55e41k 6472571782320

Zaklad vojny tkvi v daleko komplexnejsim nauceni nez jen umet poslouchat.

+1/0
10.5.2018 9:25

M36i48c44h48a91l 98J66a85r65o25š 7464800762915

Já měl na vojně stejný pocit jako Ježek. Kde jste sloužil?

0/0
11.5.2018 8:09

K49a17r72l 31R20i53e71g78e97l 4694152468356

ja pamatuji voskovane parkety a jejich lesteni "kombajnem" skrinkou s nasadou dole pobitou kartaci a se zatezi cihel uvnitr...

0/0
10.5.2018 11:45

V75i60l89é71m 17K18l32i53k72a 5193825506681

Třetí a šestá fotka je tak na 50 kliků a 50 angličáků...;-D (pro toho, kdo nebyl na ZVS: zbraň se nesmí válet na zemi jak klacek.. :-))..

0/0
10.5.2018 8:25

K83a59m15i60l 69S53e24d51l97á48č68e26k 1476359606561

Ta šestá fotka je docela zajímavá. Nejen, že ty kosy tam vážně vypadají jako jenom tak odhozené (a mohly být alespoň zasunuté prázdné zásobníky, aby se dovnitř nedostávalo tolik bordelu), ale navíc je vyfocena zvláštní situace, kdy jsou zachraňující vojáci neozbrojení, zatímco zachraňovaný voják je stále ozbrojený.

A jestli to dobře vidím, tak mají malé polní od SPM Liberec, a to je upřímně lituji.

http://www.spm-liberec.com/cs/army/8_batohy-tlumoky/batohy-stredni-40-60l/mala-polni-k-mns-2000-s-bezovym-potiskem-80901.html

0/0
10.5.2018 8:53

V49i74l42é55m 72K90l35i75k52a 5383715546471

Tak my měli malé i velké polní vz. 85 a to fakt žádná výhra nebyla..:-). Ty nové, liberecké neznám, co je na nich špatného (teda kromě té šílené ceny)..?

0/0
10.5.2018 9:05

K75a96m88i79l 51S68e21d73l47á98č60e31k 1836769226311

Tak pytle na hady jsem taky zažil. Když jsme je nafasovali, tak jsem ještě dlouho kroutil hlavou (jak je možné, že třeba američtí vojáci měli ve Vietnamu už o desítky let dříve mnohem lepší výstroj a batohy?).

Tahle malá polní k MNS:

1. nic se do ní nevejde. Jako vážně, je to zvláštní prostorový úkaz. Na těch propagačních obrázcích to vypadá ok, ale dáte si tam akorát svačinu a náhradní ponožky. S těmi postranními kapsami ještě navíc dva páry ponožek.

2. máte možnost zvolit "záložní" způsob zavěšení, tedy pomocí klasických popruhů, které jsou ale udělané špatně a prostě to snad nikomu nesedí (těžko se popisuje - musel byste zkusit).

3. nebo zvolíte "základní" způsob zavěšení a to pomocí vychytávky, které si můžete na tom odkazu všimnout. Pomocí plastových poutek ten batoh přicvaknete přímo k nosnému řemení, které má voják na sobě.

Zřejmě to bylo myšleno jako strašně cool, protože to bude jakože "modulární" a vojáci si tam budou podle potřeby přicvakávat to či ono. Jenomže ta prča spočívá v tom, že voják k sundání a nandání batohu potřebuje asistenci dalšího člověka. :-)

0/0
10.5.2018 9:15

K55a69m81i70l 96S33e44d49l94á94č91e34k 1396179416801

A ještě bych doplnil, že ty "nové" malé polní jsou ve skutečnosti už dávno passé. Podobně i celý ten systém MNS 2000. To se jenom tento starý materiál přesouvá od bojových jednotek k jednotkám a útvarům s nižší prioritou. Profi vojáky z bojovky už s takovou malou polní neuvidíte.

0/0
10.5.2018 9:27

V68i13l32é51m 78K46l94i65k48a 5813125746801

Aha, díky za vyčerpávající rozbor..:-)R^. Ten pokus o modularitu asi odkoukali od amíků, tam už šel na nosné řemeny a invazpásek dát obyčejný buttpack a ten mi přišel celkem šikovný...

0/0
10.5.2018 9:34

M33i88l24a23n 53H96l67a89d82k50ý 8522618490

Miroslav Klimeš 20288

Nám začali po třech měsících blbnout mamánci a začali dělat psí kusy. Co budou dělat tyto rychlokvašky kteří si tam jdou hrát na vojáčky, vždyť to je jen jako přijímač a nejdou na skutečnou na vojnu?

0/0
10.5.2018 8:25

L84u55d76v86í43k 39R67a79k 8625801544694

;-D;-D;-D iDnes neměli by jste taky zamlžit obličeje vojáků v příspěvku o panu Stropnickém? Paní redaktorka chce býti důležitou, že?;-D

0/0
10.5.2018 8:15

J51i19n73d26ř32i24š31k68a 67B70u16r77g20e84r20o72v90á 3845614788885

Čeká se ohrožení?!

0/0
10.5.2018 7:56

D39a61n49i88e60l 48P71a16n11e70k 6182681522120

Ohrozeni je stale. Chces li mir buduj vojsko.

+1/0
10.5.2018 9:36

T87o93m73á60š 36P31o92l80á23č48e97k 4757585294

Taky se divim ze UK59 nenahradila armada za PKM

+3/0
10.5.2018 7:48

K94a88m76i28l 74S80e21d56l34á36č71e75k 1586619666981

Je nahrazován kulometem MINIMI.

+1/0
10.5.2018 8:24

J96i18ř67í 81F32o77g26e34l 2340561956572

Kdyby před tím byli záklaďáky, již by to uměli.;-)

0/0
10.5.2018 7:35

O47n10d90ř83e88j 52M21o21t92l 7884939700899

Nic proti AZ, ale přijde mi zajímavé, že strategické objekty, na které by nepřítel útočil elitníma jednotkama hlídá v podstatě amatérská jednotka se sotva dvouměsíčním výcvikem..

+4/0
10.5.2018 7:34

K40a69m46i88l 60S71e40d24l24á51č88e18k 1756959266711

1. tímto jejich výcvik nekončí. Jedná se pouze o přijímač/základní výcvik. Příslušníci AZ budou pak cvičit dále u svých domovských jednotek.

2. takže byste si to představoval tak, že by armáda měla vzít svojí speciální jednotku (601.skss) a její vojáky rozdělit po území republiky, aby tam strážili?

+2/0
10.5.2018 8:27

J52i92r28i 84F63i19n33k 1452860859163

No, jestli se argumentuje že vojsko má odpovídat normální populaci, tak v normální populaci jsou i násilníci, agresoři či prostě jiní magoři.

Takže myslím že měli být zachovány, byť nemusí mít tak přísné požadavky jako např. na policisty. Ono je spousta blbů co je fascinují bouchačky a mají z nich modlu, kteří by do AZ šli jen kvůli nim.

Mimochodem - myslím že psychotesty by měli být i pro držitele zbrojního průkazu, protože co vidím z okolí tak cca 20 % by jej mít nemělo. Ale mají..

+7/0
10.5.2018 6:43

J50a54n 15R17i24e95g91e91l 1184796455732

stejne s ridicskym prukazem ze? ten by nemela mit tak pulka populace.. psychotesty na ridice :)

+4/0
10.5.2018 7:53

J83a65n 43B32i58e11l75i23k 2557937481508

S tím souhlasím, páč to co jezdí po silnicích, hlavně v Audinách, se jen tak nevidí.

0/0
10.5.2018 9:39

R95e74n85é 36R30u45m11l11e74n65a 5884685187433

Vy byste sotva prolezl z češtiny a dělal byste hned psychologické testy u držitelů zbraní :)

0/0
10.5.2018 9:47

M73a21t82ě13j 18Š91k16a28l43d29a 9296854743439

Psychotesty po vás může, ale nemusí chtít lékař co vám píše potvrzení o zdravotní způsobilosti, takže zbroják ma*or jen tak nedostane, teda pokud nejsou s doktorem kámoši...

0/0
10.5.2018 15:48

J20i71ř59í 56J16u63r21a48n 2200640705723

Psychotesty nemaji byt sito na moralni supermany, ale proti moralnim dementum.

Urcite mely zustat, jen pri vyhodnoceni se mohlo trochu ubrat.

+16/0
10.5.2018 6:18

J78a43n 98Ř28e75z73n24í25č37e64k 3391521843560

Myslím, že zrušení psychtestů je chyba. Pan odborník nemá pravdu - armáda nemůže být vzorkem populace. Tam musí být lidi, kteří na to mají psychické předpoklady a to opravdu při prohlídce na interně nebo na rentgenu nepoznáte. Hlavně kvůli tomu, že ozbrojené složky přitahují psychopaty a ti tam prostě být nemůžou. Na psychotestech často pohoří takoví ti nabušení bezmozci. Ti jsou totiž pak rizikem pro celou jednotku. Voják musí mít především něco v hlavě, aby si s těmi svaly uměl poradit.

+23/0
10.5.2018 6:03

H43o76n41z65a 17K43o70v66a89n12d15a 1418627535314

Psychopat má většinou nadprůměrné IQ a přitahuje ho spíš zabíjení než armáda, psychopat umí číst v emocích jiných a žádný psychotest s kreslením stromů ho neodhalí psychopata (psychotesty spíš odhalí jiné poruchy osobnosti jako schizofrenie atd), pokud se tedy nejedná o podprůměrného psychopata. Psychopat spíš půjde na vševojskového velitele na univerzitě obrany, než k víkendovým vojákům kde byly standardy sníženy na dřívější ženskou úroveň ;-D ;-D

0/0
10.5.2018 11:58

O34n10d28ř42e45j 23S72e29k24e52r54a 1717596166559

Zajímavé. Vietnamec s českým občanstvím je ok, ale Arab s nizozemským občanstvím se v novinách objevit nesmí.:-P

Jinak fajn článek a palec nahoru pro autorku.R^

+7/−2
10.5.2018 6:02

L41u17k70á58š 29N44ě17m54e57c 8376113214525

Videl jste pane Potočku vubec nejake cviceni AZ, ze mluvite o ňoumech? Jako ňouma mi spis pripadate vy, ktery placa hlouposti o vecech, o kterych nevi nic, schovany pekne za monitorem PC...

+7/0
10.5.2018 5:05

M95i22r44o21s69l92a12v 63K21l19i49m43e70š 2560262238618

Takto se vyhazují peníze, za čtyři až šest týdnů výcvik? Každý den vycházky po službě, co budou dělat když tam budou prostě ve službě s poplachama budou 24 hodin denně. Nám začali po třech měsících blbnout mamánci a začali dělat psí kusy. Co budou dělat tyto rychlokvašky kteří si tam jdou hrát na vojáčky, vždyť to je jen jako přijímač a nejdou na skutečnou na vojnu?

0/−8
10.5.2018 2:26

K71a21m60i44l 70S97e69d13l33á86č27e55k 1706149436121

Ano, opravdu je to jenom jako přijímač protože...ehm...to je přijímač.

+3/0
10.5.2018 8:29

J29a32n 12Š18n43e12b66e13r90k 3308968313257

Každý by se měl umět bránit a AZ jsou k tomu dobrý prostředek. Uvidíme v budoucnu zda bude prospěšnější parta kluku z AZ nebo fanoušci Prague pride.

+4/−5
10.5.2018 0:22
Foto

V58l86a89s41t94a 64C89o59u18f35a24l 7737179459155

Dejte do UK-59L lakovanou ocelovou munici, které je většina. Nesežere to. Zapeče se to v komoře. Potřebujete bimetal s mosazí. PKM to zvládne naprosto v pohodě.

+3/0
10.5.2018 0:05

P84e18t50r 14S15o40k50o34l 8242141287691

Zrušení psychotestů má smysl v době mobilizace. V době míru, nemá žádné opodstatnění mít v ozbrojených složkách patologicky nevyrovnané a narušené jedince, nebo jedince s podprůměrným intelektem, kteří mají přístup ke zbraním a výcviku. Takoví jedinci nejsou v době míru přínosem pro žádnou armádu světa, leda byste budovali jednotku nájemných vrahů, nebo specialisty na kamikadze útoky. :-P

+22/−2
9.5.2018 23:35

J54i57ř52í 49K10ü48h87r 2740106360246

Podle odborníků oslovených MF DNES to byl dobrý krok. Psychotesty sice ukážou průřez osobností, pro psychology je to však spíš jen hrubý screening. „Daleko lepší je vidět lidi při výcviku,“ myslí si policejní psycholog z policejní akademie Joža Spurný.

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/aktivni-zalohy-zalozaci-psychotesty-reportaz-mf-dnes-eva-zahradnicka-1ey-/domaci.aspx?c=A180509_111713_domaci_jj

+1/0
9.5.2018 23:53

M74i49c53h52a21l 96T86e44s35a65ř 4608282820791

To dává smysl. Ale co udělá armáda pokud za pochodu zjistí, že tam mají borce kterému zbraň do ruky nepatří?

0/0
10.5.2018 0:27

J91i25ř83í 17K62ü75h36r 2760946440116

Vyhodí ho?

+1/0
10.5.2018 7:06

K65a85m23i34l 29S70e14d58l93á74č64e61k 1876399366361

Spíše případnou psychopatologii při výcviku nikdo neodhalí. Na to nemají velitelé a instruktoři ani čas ani vzdělání. Od toho byl ten psycholog při vstupu.

+1/0
10.5.2018 8:32

M69i91c13h92a39l 68T69e18s33a13ř 4668472590861

Snad, můžeme jen doufat. Moje otázka nebyla řečnická, fakt by mě zajímalo, jestli má armáda nějaké jiné filtry (a jaké?) na odchycení aspoň těch křiklavějších případů.

0/0
10.5.2018 9:16

P97e53t19r 50S55o21k73o19l 8162931567681

Bez hrubého screeningu nezjistíte, že se o místo v jednotce uchází s prominutím "magor" a je to základní síto, které oddělí zrno od plev. Při následném výcviku sice jako zkušený velitel rychle zjistíte, že dotyčný je tupý jako dopravní kužel a je životu nebezpečné mu dát do ruky zbraň a mít ho za zády, ale protože už v tu chvíli nemáte za jeho zády psychologa, tak u těch šikovných a chytrých nezjistíte včas nic o tom, že nemá žádné morální zábrany, že je ve stresu nebezpečný i sám sobě... ne dřív než dojde k nějakému průšvihu. Policejní psycholog si zřejmě myslí, že psychotesty nahradí zkušený velitel a to je prostě cesta do pekel.

+6/0
10.5.2018 1:07





Najdete na iDNES.cz