Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A97n81d90r29e20a 70Š32r18e67t75r32o44v95á 7271695410538

No nevim, z toho clanku zase nevyplyva, ze by meli vyrazne lepsi vysledky (vzdyt se tam pise doslova "mirne"), aby to stalo vubec za rec. Navic tam ta cast o tom, ze ti nejlepsi z nejlepsich (ve vsech predmetech) byli lepsi o 6,4 % a ti ostatni uz jen o 1 - 2 %, take neni zrovna zdrcujici. To vubec nemusi souviset s Hejneho metodou, ale proste s tim, ze treba ty skoly patri celkove k tem kvalitnejsim, cimz pritahuji nadanejsi deti.

+25/0
doporučit
9.5.2018 15:29

J58o58s33e33f 96Š55o31l65t48e28s 8624878600653

A zahrnuli také vliv jisté výběrovosti škol, které vyučují Hejného metodou? Netvrdím, že jsou výběrové všechny a třeba s tím počítali a i do škol vyučujících běžným způsobem zahrnuli elitnější školy, ale jistý vliv to mít mohlo.

+22/0
doporučit
9.5.2018 14:53

T81a57d53e48u24s78z 20G68o30l95a72s38o90w62s61k32i 4517660769117

Ty konečné výsledky jsou v rámci běžné statistické chyby.

+17/0
doporučit
9.5.2018 15:18

F11r60a96n21t11i36š68k62a 70Č51a68n29í17k19o49v85á 5516779559612

Pozor, aby nedošlo ke skreslení dat. Zajímavá by byla také informace, jak dopadli žáci vyučování učitely do 45 a nad 45 let, a dále jak si stojí učitel/učitelka? Ono Hejného metodu učí většinou nadšenci, kteří sami o sobě davájí do své práci více, než 58 letá učitelka, co počítá dny do důchodu, protože už má učitelování za celý život po krk..

+20/−2
doporučit
9.5.2018 14:56
Foto

L43u88b37o36š 60M67o63t67l 9135260767953

Je hezké, že tento reklamní článek na Hejného metodu spojuje testovací "společnost" Kalibro pouze s panem Součkem. Ale tu společnost mají dva, tím druhým je Oldřich Botlík – shodou okolností člověk z několika dalších "společností", který fanaticky propaguje Hejného metodu úplně všude.

Divil bych se, pokud nějaké testy opravdových dětí vůbec proběhly, a pokud ano, byly asi hezky vybrané od těch škol, s nimiž Kalibro mluví. Na svém webu Kalibro tečka EU se Kalibro chlubí tím, že má opravdu, ale opravdu hezký vztah zvláště k alternativním školám a poskytuje jim při zajišťování testů rozmanité výhody.

Pokud někdo tvrdí, že proběhlo legitimní měření čehokoliv s podobným výsledkem, prosím, započítejte mě do sloupce Skeptici.

+16/−1
doporučit
9.5.2018 15:54

P21e59t64r 31Z60a41c46h86r20d56l96a 2786371538318

No nevím jak žáci základních škol, ale já když se učil diferenciální a integrální počet, matice, limity nebo principy pokročilejší statistiky, tak jsem sáhl po materiálech ze zahraničí podobajících se Hejnému, protože i tam na VŠ se učí naprosto jiným způsobem, který si klade za cíl pochopení principu nikoliv definice. Z principu lze jednoduše odvozovat a zvládnou to i slabší studenti. Odvozovat z definice zvládnou opravdu jen ti lepší.

+12/0
doporučit
9.5.2018 16:15

P80e22t74r 79Š72k21o24d67a 5217320704600

Zřejmě bych souhlasil s Klausem, ten průzkum mi nepřijde relevantní.

+14/−1
doporučit
9.5.2018 15:26

F42i71l10i58p 53T74ř72e17b57a 6543280358196

I kdyby měli výsledky horší o dva stupně, schopnost samostatné úvahy je do života užitečnější, než celá základní škola.

+11/0
doporučit
9.5.2018 16:06

P41e67t51r 85H91a58n98z16a46l 6812556370460

Matematiku jsem děti doučoval řadu let a pět let i učil. Většina lidí, co tady obhajuje věci jako: Naučil jsem sčítat dceru nazpaměť a bylo to za 10min, matematiku kromě základních počtů jsem nikdy nepotřeboval atd. tak vůbec nechápe, proč se právě matematika od antiky (to už je celkem dlouho) drží jako jeden ze základních předmětů na škole vyučovaných. Není to opravdu proto, aby si lidi uměli spočítat 7+8=15, ale je to proto, aby se naučili řešit úlohy a to vcelku obecně.

Popravdě je vlastně jedno, jestli děti budou násobilku umět jak když bičem mrská nebo ne... jasně, že když budou, je to lepší... ale důležité je, jak budou přistupovat k úlohám a problémům a jak se je naučí řešit. Snad v životě jsem nepotkal nikoho, kdo by potřeboval v životě kvadratickou rovnici, nicméně to pochopení, které je za jejím řešením je prostě složitá úloha, při které je třeba: pochopit, rozložit na menší úlohy, ty vyřešit, pospojovat a udělat závěr. Což je stručně řečeno algoritmus na řešení jakéhokoliv problému, který v životě řešíme mnohokrát denně.

Nechci říct, že se všechny děti musí učit Hejného matematikou, nechci ani říct, že to je jediný způsob... ostatně ani Hejný to netvrdí. Je to prostě jedna z konstruktivistických metod a to, že by se matematika měla učit maximálně konstruktivisticky (tzn. děti samy přijdou a pochopí jak daná věc funguje), tak to je asi jasné... pokud teda přijmeme to, že se matematika učí z toho důvodu co jsem popsal výše.

+10/0
doporučit
9.5.2018 17:20

Z83d95e91n53ě97k 88B80e13n25d19a 9979539148

Pokud v páté třídě nutí děti používat "indické násobení" místo klasického pod sebou, je tato metoda zcestná. Dcera prochází Hejného metodou a řadu věcí jsme jí museli vysvětlit sami standardním způsobem.

Je to spíš licenční byznys.

+9/0
doporučit
9.5.2018 16:50

O63n45d72ř36e93j 49P69a41l52k71o80v29s73k70ý 3537950880548

Ty statistky vypadají spíš jako "selection bias", aneb děti s Hejného metodou jsou patrně v průměru lepší než děti bez Hejného metody (většinou to budou zavádět progresivní školy a tam budou posílat děti progresivní a snaživí rodiče).

Takže závěr spíše je: autor článku neumí matematiku.

+8/0
doporučit
9.5.2018 16:45

L30u17d70ě87k 21N65ě11m30e45c 8383370521426

Čirou náhodou jsem si poslech před pár dny rozhovory jak s p.Hejným, tak s jeho odpůrcem. A co byste řekli? Každý měl v něčem pravdu. Takže když to shrnu, tak každý dobrý učitel používá některé formy Hejného metody, ale základ má ve standardním pojetí.

+8/0
doporučit
9.5.2018 16:23
Foto

B87o47h54u45m70i72l 55P60r87o75c71h40á33z20k33a 9332289364170

Hajného metoda je sluníčkářský výmisl kavárenských multikulti povalečů, který má naše děti učit arabské číslyce!!!;-O

+16/−5
doporučit
9.5.2018 16:29

V35í64t 76K46o42u74b34a 6176340724138

Základní matematiku se prostě člověk musí naučit, vyšší matematiku je nutné pochopit, tu se prostě naučit nejde. V každém případě, vybrat statisticky 300 podprůměrných škol (např. podle počtu žáků přijatých na střední školu) a 30 nadprůměrných tříd s nějakou metodou dokáže každý. Zmanipulujete jakoukoliv statistiku.

Osobně svoje děti 6 a 7 let mám na škole, kde jsem dopředu ověřil jak klasickou výuku matematiky, tak klasické psaní. Jakýkoliv experiment se vzděláním svých dětí považuji za nebezpečný, protože případné selhání je nevratné.

+11/−3
doporučit
9.5.2018 16:11
Foto

T40o13m10á39š 92Z80e29m35á82n33e42k 2927414402975

Jednoznačně je na matematice důležitá zejména její aplikace. Takže pokud je tato metoda na aplikaci zaměřena, i kdyby bylo učivo pomocí ní zvládnuté chudší, přesto přinese lepší výsledky. A je lepší umět základ, než se tupě snažit aplikovat vzorce a poučky. Za měR^.

+8/−1
doporučit
9.5.2018 18:11

P56e86t54r 76K95r27e12j30s26a 6771201111211

Mně se nezdá, že by metoda, která nutí děti víc používat hlavu, byla zcestná.

+6/0
doporučit
9.5.2018 17:54

V69á46c65l30a87v 84P45o67u39s93t27k52a 3140921522

Tedy nevím jak jinde, ale u nás to byla katastrofa. Učitel na to přemluvil ředitele a na dětech v šesté třídě dělal pokusy. Dopadlo to tak, že učitel s koncem roku utekl neznámo kam a děti to půl sedmého ročníku doháněli.

+6/0
doporučit
9.5.2018 16:43

V83e91r70o44n16i44k27a 46H61u57b76á85č38k82o83v61á 3816795176645

Jako rodič jsem tuto metodu zažila u dcery na prvním stupni. A jsem jejím kritikem. Ke konci 4. třídy dcera musela přestoupit jinam, kde se tato metoda nevyučovala. Měla mezery v základních počtech, hodně jsme doháněli. Dodnes nemám pocit, že by jí to jakkoliv obohatilo, pomohlo, spíš naopak.

+6/0
doporučit
9.5.2018 16:32

M46a66r22t15i56n 94K39ř27í92ž 9373332900337

Jakožto člověk, kterého bavila výuka tradičním způsobem a snad kromě malé násobilky se nic nemusel biflovat, mám o Hejného metodě dost silné pochybnosti. Bavilo mě sledovat odvození učitelem na tabuli, bavily mě všelijaké fígly, nebavila mě geometrie.

+5/0
doporučit
9.5.2018 16:03

M58i45l33a16n 75P94o75k51o98r13n72y 7209985167840

Dodejme k tomu, ze za pruzkumem stoji znamy slendrian Botlik, ktery Hejneho metodu podporuje. Navic dodejme, ze puvodne nemelo jit o zadne srovnani Hejny Nehejny, Takze cela metodika byla nastavena jinak, neni zrejme, zda udaje tohoto stylu maji vubec nejakou vypovedni hodnotu. Opet jeden z podvodu dilny milovnika Penny, pana Botlika.

+4/0
doporučit
9.5.2018 19:53

D55a41v45i72d 96M37i16n26a79ř65í87k 3212158106532

zadny pruzkum neni dostatecne relevantni, pokud nepotvrzuje muj jediny spravny postoj, ze pane Klausi?

Tenhle postoj je dedicny minimalne v muzske linii :/

+4/0
doporučit
9.5.2018 16:17

T34o33m84á61š 79P46e60l55i16k84á40n 3221470621489

Měl jsem o Hejného metodě pochybnosti, měl jsem je v první třídě... Dnes ve třetí třídě o syna nemám strach. A rozhodně si nemyslím že by mu právě tato výuka matematiky neprospěla.

I já jsem se tím probral ke spoustě zajímavých poznání, která mi díky tradiční formě unikala.

A mladý Klaus? To je prostě mimoň. A pokud nemá logické myšlení tak by snad ani neměl vysílat. I mamlas z horní dolní chápe, že na vesnici se prostě tolik tříd s Hejného metodou vyskytovat nebude. Ono totiž najít kantora se schopností učit a rozvíjet děti, je na vesnici prostě o dvě třídy horší disciplína než ve městě. A jestli on by tím nemusel přiznat, že jím vedená komise ve skutečnosti jen mele pantem. Mistr světa v kladení dotačních titulů soukromého lycea.

+6/−3
doporučit
9.5.2018 16:26

J93a57n 87H54a70v60r90d60a 2938956511298

Opět mě vůbec nepřekvapuje, kolik lidí tady komentuje něco, o čem ví prd.

Tak si aspoň vygůglete, v čem ta metoda je taková, jaká je. Něco si o tom přečtěte, než začnete meldovat.

A jinak, ta zatuchlost českého školství, ta arogance vůči jakékoli progresivní změně... ta se s námi táhne hezky pěkně nepěkně.

To se pak nemůžeme divit, že si absolventi našich škol nechají nacpat do krku dvě koblihy jakože zdarma, aniž by si dokázali spočítat, jak moc za to ve skutečnosti zaplatí... Že padesát mio v jedné kapse není to samé jako padesát mio v jiné kapse. Že se lidi nechají okrádat, neboť si nedokáží odvodit "základní" počty a pouze snaží pamatovat si nadrcené vzorce...

A že ten chytrolín Klausů, který žádá akorát tak vždy poslušné nesebevědomé a neschopné studenty, kterým se nadrtí do hlavy jen to, co on uzná za vhodné, to opravdu není vůbec překvapující.

+8/−6
doporučit
9.5.2018 16:14

M52a50r86t82i70n 51T54e78s48a34ř 2479363473943

Uvedený příklad přesně vystihuje podstatu. Na VŠ nám vtloukali do hlavy "počítat, počítat, počítat". Zmíněný příklad může vtáhnout do této zásady i matematicky slabší děti. Kdo si musí vyzkoušet všechny možné druhé mocniny, přestane v tom hledat vědu.

+3/0
doporučit
9.5.2018 15:28

T85o39m87á65š 25V68e62s41e70l40ý 1322602393926

Nesnáším matematiku, nesnáším ji doteď. Na vysoké vytrpět Matematiku III bylo maximální peklo. Integrace per partes mě bude strašit asi do mé smrti. Matematika není a nebyla zábavná formou jakou se vyučuje ve většině případů. Bohužel. A učitel, co ji udělá zábavnou formou je asi tak vzácný jako jednorožec.

+3/−1
doporučit
9.5.2018 16:19





Najdete na iDNES.cz