Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R97o66m15a78n 19Z36i15e74g93l73e11r 4717338661310

Tady je zase odborníků jak naseto. Také občas využiji mobily ve výuce (kahoot, wikipedia...), ale obecně má mobil ve škole obrovské množství úskalí. Pro výuku je problém, že ho nemá každý žák (sociální rozdíly jsou dnes velké). Problémem je kyberšikana, focení se navzájem (děti se vyfotí a hned dají na FB, vyfoceným se to nelíbí - nu a máte na hodinku co dělat). Dalším problémem je samozřejmě využívání tajně během hodiny. A konečně není nic "lepšího", když děti kvůli každému nesmyslu volají rodičům z různých výletů či škol v přírodě. Ale každý, kdo ví, jak s mobily ve škole, je u nás vítán, rádi si necháme předvést modelové hodiny či vyslechneme užitečné rady, jak mobily využít.

+42/0
doporučit
9.5.2018 5:36

P51e27t47r 81S16v67o65b95o17d36a 7433155159317

Zakázané nejsou jen ve Francii, ale i v USA a jiných státech. Proč? Protože většina žáků je kupodivu nepoužívá pro práci v hodině, ale pro chatování. Normální žák nemá soudnost a ani motivaci se učit. Opět starý problém s přebytkem SŠ a VŠ, kdy se žáci dostanou skoro kamkoliv bez toho, aby se snažili. A vůbec, nejde jen o žáky, každý ví, jak vypadá nějaké běžné školení, které si účastník neplatí sám (schůze či jiná jednání sem raději tahat ani nebudu). :-/

+58/−3
doporučit
9.5.2018 0:28

R23o40m44a45n 90Z36i34e48g51l10e61r 4297268321980

Další věc je to, že ve skutečnosti je pro žáky mnohem přínosnější pracovat s textem v knize, porozumět mu, umět vybrat důležité informace, kooperovat ve skupinách či dvojicích. Chápu, že laicky vypadá výuka pomocí ICT jako super pokroková, ale není tomu tak, byť samozřejmě i ta je důležitá. Ale většinu podstatných kompetencí získáte bez mobilu či tabletu.

+27/−1
doporučit
9.5.2018 5:42

R70a32d40e90k 19H18a94m90p20l 3176931411701

No, asi mě budete kamenovat, ale tak, jak se zavádí do výuky ICT na našich školách, tj. za každou cenu, je to zcela nevhodné a míjí se to účinkem. Ba dokonce je to škodlivé. Totéž platí o mobilech. Měl jsem velké spory s jedním kolegou (když jsem ještě učil), když vysvětloval studentům pojem derivace na excelovské tabulce. Prostě jen napsali do jednoho sloupce hodnoty nezávisle proměnné, do druhého nechali spočítat nějakou funkci, pak to označil do bloku a vložil funkci derivace. A hle, toto je derivace funkce. Celé ty novoty zaváděné po roce 1989, jakkoli zní moderně, byly jeden hřebíček do rakvičky našeho školství a znalostí našich dětí. A to je to, čemu by se konečně měli páni profesoři z pedagogických škol věnovat. Což ostatně dokazují národní srovnávací testy, v nichž figurují naši žáci a studenti většinou na ocase (a nebývali tam).

Pro mě prostě první je věci porozumět a pak si mohu dovolit pro ulehčení a zrychlení některých relativně jednodušších, ale třeba pracných, postupů použít prostředky ICT. Opačně to prostě nefunguje. Prostě je to nejprve o té tužce a papíru, ale pak o ICT.

Podobně PowerPoint. To je na prezentaci dobrá věc, ale musí se umět použít. Cpát to do výuky je chyba. Žádný učitel totiž nenakreslí obrázky tak, jak by je kreslil na tabuli. Možná budou hezčí (protože stažené z netu), ale chybí tam geneze, logika, jak vznikají, ten postup čára po čáře, který vlastně vymyslí ty děti samy, učitel je tam jen dostrká správnými otázkami. Tu nedoženete žádným komentářem. To by musel ten učitel udělat prezentaci po jednotlivých čárách, aby mu ten obrázek vznikal postupně, jak z logiky věci vznikat má. Ukažte mi učitele, který si s tím tu práci dá. Nejpatrnější je to v matematice, fyzice, chemii, tam PowerPoint úplně zabíjí tu hodinu.

Asi jsem zpátečník, ale prostě (nejen matematika) je podle mého názoru na začátku jen o tužce a papíru, resp. křídě a tabuli nebo fixe a tabuli.

+18/−1
doporučit
9.5.2018 7:10

T97a52d74e31u98s52z 79G43o66l36a42s40o96w13s75k46i 4297860519437

To je pořád dokola, už desítky, možná stovky let. Není učitel, jako učitel.

Ten, který má respekt, naučí více bez mobilů i s mobilem. Ten který respekt nemá, nenaučí ani s mobily, ani bez nich.

Tak to bylo, je a bude.

+23/−3
doporučit
9.5.2018 0:32

M95i45c14h13a24l 95P23a28l48e33č37e96k 2931638492984

Kdyby studenti pouzivali alespon blbou wikipedii... Misto toho znaji do podrobna google play

+15/−2
doporučit
9.5.2018 5:50

P34a39v29e72l 51S65m14o95l97k59a 8228155286537

Pamatuju dobu, kdy se začaly prodávat kalkulačky, které byly zakázány ve školách používat. A dodnes si myslím, že to byl správný krok. Dnes když se zeptáte žáka osmé třídy kolik je 12x5, tak na vás hledí jak tele na nový vrata. Stejné je to s mobilními telefony. Děti je tahají do školy, používají je k hraní ve vyučování ale když se dítěte zeptáte kdy začala druhá světová válka, tak vám řekne: proč bych to měl vědět, vždyť je to na internetu?! Opravdu si myslíte, že je to tak správně? Já si myslím že ne.....:-/

+24/−7
doporučit
9.5.2018 5:43

A89l30e51š 96K73o62h48o71u17t13e39k 5614935427986

Ne.

+11/−2
doporučit
9.5.2018 0:23

J45a46n 43P62r76o22c89h66a77z91k40a 1417175159637

Asi jsem skutečně starý. Nevidím, jediný relevantní důvod, proč by měli mít žáci ve výuce mobilní telefony. K čemu? Proč by se musel učitel ve výuce obracet na informace nebo obrázky z internetu? Jedinými důvody, proč žáci chtějí mít u sebe ve výuce mobilní telefony, je podle mne možnost dělat fotografie učitelů v pro ně nepříjemných nebo znevažujících situacích a posílat si s kamarády tyto fotografie a sms. Podívejte se na You tube a vidíte, kolik a jakých záběrů učitelů tam žáci umístili.

+18/−7
doporučit
9.5.2018 0:51

P82e18t98r 94H42a16m54ž95í88k 7861593622323

Dle vyjádření dcery naší známé (osmá třída). O přestávce skoro všichni v lavicích na mobilech. Skoro nikdo si nepovídá...

+7/0
doporučit
9.5.2018 7:14

E26v43a 88P70l70á95š62k23o78v51á 5518415101636

Mobily ve školách nemají co dělat. Žáci by se měli naučit přemýšlet a poradit si v situaci, kdy nebude dostupná síť nebo bude mobil vybitý. Taky jsou tu žáci, kteří nejsou z různých důvodů vybaveni nejnovějšími technologiemi. A v neposlední řadě je nemálo případů kyberšikany.

Tlačila bych spíš na pana Babiše, aby peníze, které chtěl vzít ze školství na zaplacení jízdenek důchodcům a studentům, věnoval pořádnému vybavení škol.

+10/−3
doporučit
9.5.2018 5:57

J73o15s42e30f 40Š65o52l29t30e61s 8984108910893

Fascinuje mne, jak moje starší generace, která jako poslední nebyla od mládí zasažena mobily a počítači, tvrdě proti elektronice vystupuje. Vždyť jsme to nezažili, vůbec nevíme jaké to je, ale naprosto nekompromisně prosazujeme svůj názor a to někdy přes mrtvoly.

Problém s užíváním elektroniky dětmi je, že ji často normálně neumí používat ani rodiče, a tak ji radši ratolestem zakážou, než aby je naučili, jak ji správně používat a stanovily mantinely v jejím používání.

+6/0
doporučit
9.5.2018 8:12

M49i53r75o26s58l66a50v 44H13a68š69p21l 9521509145669

Škola, ale i RODIČE mají děti učit, že mobil není jen prohlížečka videí a hračka. Já chci, aby mí kluci používali kalendář, úkoly nebo poznámky. Ofocení si sešitu od kamaráda po nemoci je také super.

+6/0
doporučit
9.5.2018 8:07
Foto

J57i63ř41í 52K80r90a55t65ě29n95a 1791952227377

Ve vyučování nemají mobily co dělat. Volání o přestávce je v pořádku.

+12/−5
doporučit
9.5.2018 4:35

J71a70n 14K71r72p34e75c 5356813434222

kdyz vidim ty skolaky flakajici se po obchodacich a ustavicne cumi do toho mobilu, tak si myslim, ze alespon o vyucovani by meli mit od toho oddych. ono je treba taky jim ukazat, ze bez neustaleho pripojeni k fejsbuku taky existuje zivot, kdyz uz jejich rodice na to nemaji cas. skola by samozrejme nemela suplovat nezajem vlastnich rodicu.

+7/−1
doporučit
9.5.2018 9:50

M39a11r72e60k 29K23a12l25i63n14a 3459674485198

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč by studenti neměli mít možnost vzít do ruky mobil o přestávce? V 21. století? Proč nenechat na dětech mezi povinnostmi aspoň to, jak si trávu svou pauzu...

+5/0
doporučit
9.5.2018 8:24

V58í97t 19K95u61č85e53r31a 5748967986162

Zakázat ve škole? Jsem pro. Ale v tom případě zakázat i používání v pracovní době, princip je to úplně stejný. Ale to už by místní diskutující Pepici těžko rozdychavali... :D

+5/0
doporučit
9.5.2018 8:14

L80i76b78o89r 31F80o97l39t50ý88n81e15k 2106825777804

Poznámka k tomu stáří počítaců: v roce 2009 znamenal 5 let starý počítač katastrofu. Dnes to může snamenat i5 s 16GB RAM, a to stačí i na vývoj aplikací a práci v grafickém editoru.

Mě počítač živí a přede 2 lety jsem překvapeně zjistil, že všechny komponenty už jsou po záruce, a to jsem měl na některé věci záruku právě těch 5 let. A počítač neměl žádné problémy (pravda, když jsem ho skládal, nebral jsem nejlevnější věci - ale ani nejdražší, byl to právě i5/16GB RAM a SSD)

Takže ta rychlá obnova hardware není až tak důležitá, pokud na tom běží aktuální software.

+5/0
doporučit
9.5.2018 8:13

M57a33r36e12k 64K61a24l36i65n39a 3299564685178

Duv9d zákazu o přestávkách je mi naprostou záhadou. Žijeme v 21. století... nechme na dětech jak tráví přestávky...

+5/0
doporučit
9.5.2018 8:08

R36o75m60a22n 42B34l45a72z81e63k 6698199671682

Já to chápu, že se to někomu nelíbí. Místo výuky sledují porno v tichém režimu. Také bych měl problém něco se naučit.

+8/−3
doporučit
9.5.2018 3:28
Foto

T25o14m94á78š 18H71e72r51c69e96g 3510289620520

Jednoznačně nezakazovat - školství se konečně musí posunout dopředu a ne pořád dlít v době Marie Terezie.

Vždyť dnešní mobil obsahuje všechno, co jsme do školy tahali v aktovce - kalkulačku, slovník, encyklopedii, atlas světa, fyzikální tabulky, prostě všechno. Každý ho má neustále u sebe a děcka ho budou mít u sebe celý život.

Místo tupého biflování toho, odkdy dokdy vládnul Karel IV. může být výuka interaktivní - vyhledejte to na Wikipedii, zjistěte, kdo byli jeho současníci v okolních státních útvarech, dohledejte souvislosti s tím a tím, najděte k tomu nějakou dobovou literaturu atd. Zpracujte o tom referát, natočte a sestříhejte o tom dvouminutový krátký dokument... Tohle všechno jde dělat s mobilem a je to tisíckrát užitečnější než si tupě zapamatovat informaci, která je stejně k ničemu, kterou člověk po písemce zapomene a ze které mu nedojdou ani ty souvislosti.

Jenže to by se muselo chtít inovovat a to by dalo práci.

Zakazování mobilů nic neřeší - pokud učitel nemá respekt a neumí děcka zaujmout, budou mu ve třídě dělat brajgl stejně a nic si z toho neodnesou.

+21/−19
doporučit
9.5.2018 1:15

J34a91r60o50s70l43a62v 16J54o87s49e53f 5452840500714

Zajímalo by mne, kolik výukových aplikací má staženo průměrný žák ZŠ, či SŠ - o učilišti nemluvě. A jak často je používá. Jsem přesvědčen, že v poměru k hrám jich je minimum. :-)

+6/−2
doporučit
9.5.2018 8:09

J42a55n 92C54h21o61d43u50r48a 1952439833153

jj

Digitální demence - Manfred Spitzer

+4/0
doporučit
9.5.2018 7:10

J63o69s23e70f 92V48a89l13a 9280483343163

"moderni technologie" se zavadi postupne uz 60 let. neni to ale kvuli kvalite vyuky, ale kvuli atraktivite prostredi a "zvyseni prestize" skoly. V zakladni dovednostech (matematika, rozumeni textu ) jsou deti ze skol s mene inovativni vyukou stejne dobre nebo lepsi nez z tech s modernimi technologiemi

+4/0
doporučit
9.5.2018 6:19

S19y58l17v39a 64Š36p87o10r97k63o95v35á 5176412710589

Naše generace (školní docházky v 60. a 70. letech) si ve škole při některých hodinách povídala, psala psaníčka, úkoly na další hodiny nebo četla pod lavicí, dnešní si hraje s mobilem - a já v tom nevidím žádný rozdíl, prostě děti jsou děti a když je styl výuky nebaví - tak dělají něco jiného. Takže pláč nad tím, jak jsou ty mobily ve škole hrozné, je zcela mimo

+8/−6
doporučit
9.5.2018 8:44





Najdete na iDNES.cz