Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka o mobily. Někteří učitelé je nenávidí, jiní je chtějí mít ve výuce

Patří mobilní telefony do školy? Málokdo má na tuto otázku rozdílnější odpovědi než – učitelé. Zatímco pro větší část je používání telefonu ve škole nepřípustná, jiní učitelé považují mobily za dobrého pomocníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a56n 85K21r74p18e97c 5136893244332

kdyz vidim ty skolaky flakajici se po obchodacich a ustavicne cumi do toho mobilu, tak si myslim, ze alespon o vyucovani by meli mit od toho oddych. ono je treba taky jim ukazat, ze bez neustaleho pripojeni k fejsbuku taky existuje zivot, kdyz uz jejich rodice na to nemaji cas. skola by samozrejme nemela suplovat nezajem vlastnich rodicu.

+7/−2
9.5.2018 9:50

R49o27s70t92i19s36l55a37v 75C76a74h14a 6453607547191

a co je Vam do toho, co delaji?

+1/−3
9.5.2018 9:53

J97a80n 58K14r79p72e56c 5746193174152

aha... tak to jo. jen abyste nespadl ze schodu, do kasny, nebo nenarazil do sloupu...

+3/0
9.5.2018 10:18

R22o18s66t32i62s36l56a96v 91C12a25h71a 6843177177451

Hele, to je moje vec. Nevim, proc byste mi mel neco zakazovat...

+1/0
9.5.2018 10:23

J26a63n 78K20r16p38e57c 5526923904432

nebo povolovat... asi budete jeden z tech, co si mysli ze muze naprosto vsechno ale jini zli, uplne blbi zpatecnici vam porad neco zakazuji...

+1/0
9.5.2018 10:30

R74o45s47t97i45s44l26a47v 32C63a68h18a 6813827347971

Pravy liberal se nestara o to, co delaji ostatni, pokud to nekoho jineho neomezuje, nebo neohrozuje.

+1/0
9.5.2018 10:32

J21a15n 77K42r41p93e65c 5496393924532

nastesti jeste pravych liberalu neni dost nato, aby celou soucasnou zapadni civilizaci vybudouvanou praci neliberalu znicili uplne. drive nebo pozdeji se tak stane. a na to, ze pravemu liberalovi je liberalismus zhoubou, prijde prilis pozde. bohuzel odkaz marxismu je stale velice zivy a lidem beze cti a moralky je velice pritazlivy. ps; vsiml jste si nekdy, jak moc zakazu a priakzu pravy liberalismus ke svemu zivotu potrebuje?

0/−1
9.5.2018 10:48

R35o12s12t37i74s20l42a64v 63C27a66h77a 6733497717891

Proboha, co ma spolecneho marxismus s liberalismem? Vzdyt je to pravy opak!!

Jake prikazy/zakazy potrebuje liberal?

+1/0
9.5.2018 10:51

J96a93n 10K20r12p34e55c 5336533814852

neudelalo by mi nic vetsi radost nez to, ze bych se mylil.

ty ktere podminuji jeho vlastni existenci. jak uz jsem drive rikal. liberalismus jeste nikdy nic nevybudoval. je to paraziticka, destruktivni ideologie, nastesti i v konecnem dusledku sebedestruktivni. stejne jako marxismus...

0/−1
9.5.2018 11:15

R64o41s13t52i42s94l14a33v 93C95a61h65a 6793167717901

myslim, ze vite o liberalismu houby. Doporucuji si nastudovat, co ten pojem znamena. Napriklad toto:

Základní hodnotou liberalismu je svoboda. Tím se liší od zbylých dvou demokratických politických názorů (konzervatismu i socialismu). Stejně jako ony je však v protikladu k totalitarismu. Od anarchismu se liberalismus odlišuje tím, že stát považuje za nutný k ochraně svobody. Liberalismus usiluje o maximální svobodu, a to jak osobní, tak i ekonomickou, náboženskou a politickou. Klasický liberalismus dobře charakterizuje citát: „Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu“.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Liberalismus

0/0
9.5.2018 13:20

J43a57n 86K20r64p67e53c 5926593424982

vite. o pojmy moc nejde. k tomu aby mohl liberalismus existovat je nutne ustanoveni prava jako zakladniho kamene spolecnosti a jeji nazorovoe a politicke svobody. liberalismus tedy bojuje valku ktera byla davno dobojovana. v ciste podobe jak zmineno v poucce nema zadny vyznam. ten citat je naprosto trefny. jen je otazkou, co tu pest pred tou spisckou nosu zastavi. liberialisticka myslenka tezko. je to zakon, svoboda a ucta spolecnosti k lidskemu zivotu a hodnotam zapadni spolecnosti. liberalismus aby mel nejaky duvod k vlastni existenci potrebuje nejakeho nepritele. v soucasnosti je ten nepritel nacionalismus a pouziva zbrane k boji vlastni marxismu. soucasne pojeti liberalismu rovnez podkopava zaklady spolecnosti, ve ktere existuje a to tim, ze umoznuje cerpat vyhody spolecnosti lidem, kteri se nejen o jeji vytvoreni nezaslouzili, ale mnohdy tato spolecnost pro ne predstavuje nepritele. v tom je soucasny liberalismus (nejen) sebeznicujici.

0/0
9.5.2018 14:20

R52o24s98t76i81s51l65a60v 78C97a85h63a 6343417537671

mate to hodne pomotane...

+1/0
9.5.2018 14:42

J65a12n 96K48r53p31e27c 5826413204332

to jsem rad. takto vetsinou diskuze s liberaly konci...

0/0
9.5.2018 14:49

R97o54s76t44i97s49l45a71v 34C51a81h61a 6883977647161

No tak kdyz neustale tvrdite, ze liberalismus pouziva stejne prostredky jako marxismus, tak to nema cenu diskutovat. Vy si pod tim pojmem predstavujete uplne neco jineho, nez ten pojem znamena.

0/0
9.5.2018 14:51

J40a63n 59K10r55p39e36c 5106343934392

pod pojmy a citaty si muzeme predstavovat lecos. neni dulezite samotne sdeleni tak jako spise kdo a proc takove sdeleni pronasi. jen tak ze zvedavosti, ztotoznil byste sebe nebo liberarni prou s takovymto heslem? „Mohou nás pronásledovat, mohou nás klidně i zabít, kapitulovat nebudeme!“

0/0
9.5.2018 15:04

R11o14s69t77i59s97l19a54v 37C79a53h18a 6293357917181

liberalni co? Co je to 'prou'?

Co ma tenhle citat spolecneho s liberalismem, nebo cimkoliv jinym? Tento citat nijak nedefinuje pristup ke svobode, krome toho, ze ho vyslovil Hitler, cim se v ocich nekterych diskavlifikuje sam o sobe. Ten citat muze ovsem pronest kdokoliv - fasista, nacista, komunista, konzervativec, liberal, anarchista...

0/0
9.5.2018 15:09

J95a40n 60K24r86p64e33c 5626763104562

cim se diskvalifikuji, ze pouziji neco citat? to je velice liberalni pristup. dale pak jen opakujete co jsem napsal. ze neni podstatne co rikaji slova, ale ten kdo je pronasi a za jakym ucelem.

0/0
9.5.2018 15:17

R72o96s97t47i18s97l24a51v 41C32a46h21a 6823387987541

Rikam, ze jakykoliv citat se diskvalifikuje uz tim, kdo jej pronasi. Coz neni idealni, protoze i grazlove obcas utrousi hodnotnou myslenku.

Ale napsal jsem, ze nechapu, proc mam hodnotit tento citat z hlediska liberalismu. Vztah toho citatu k liberalismu neni vubec zadny, tedy neutralni. Neni na nem nic liberalniho, ani neliberalniho.

0/0
9.5.2018 15:21

J60a13n 83K16r91p36e13c 5446903384622

presne tak. neni na tom zcela nic zavadneho. ta myslenka je zcela v poradku. sam bych nemel problem se k ni prihlasit. je to stejne libive jako definice liberalismu. jen ta vec krtera se za temito slovy skryva, je naprosto silena.

0/0
9.5.2018 15:34

R77o85s27t14i53s96l31a19v 97C63a81h54a 6703217377761

navic tvrdite, ze liberalismus pouziva zakazy a prikazy, pritom v uvodnim prispevku jste to VY, kdo chce neco zakazovat, prikazovat.

0/0
9.5.2018 14:52

J66a63n 18K23r13p13e36c 5346173254962

to neni pravda. byla nastavena urcita pravidla. bez pravidel se rozpadne kazda spolecnost. i ta nejvice liberalni. ja nechci nic zakazovat. jen je dodrzovat. to vy je chcete rusit. zde spatruji zasadni rozdil.

0/0
9.5.2018 15:06

R71o66s15t71i43s72l16a84v 87C62a45h29a 6163397417761

a kdo nastavil pravidlo, ze se v OC nesmi bloumat a cucet do mobilu???? Zadne takove pravidlo neexistuje. Takze pokud Vam to vadi, tak je to ciste Vas problem.

0/0
9.5.2018 15:10

J45a62n 49K11r60p30e24c 5756663344742

ale ja nic takoveho zakazovat nehctel. ale muzu se nad tim pozastavit. coz mi jako liberal dozajiste dovolite.

0/0
9.5.2018 15:17

R54o63s82t23i77s29l88a16v 22C35a96h76a 6813377477301

Takze se to muze, zakazovat to pry nechcete, takze Vam to muze byt uplne ukradene...

0/0
9.5.2018 15:27

J91a77n 10K71r93p95e73c 5936563714612

ano. ted jednate jako pravy liberal. popirate mou svobodu se nad tim pozastavovat. podrobujete mne kritice pro me vlastni jednani (ktere podle vasi logiky vam muze byt uplne ukradene). chapete tu nekonzistentnost kterou jako pravy liberal projevujete? chapete ze se nechovate jinak, nez despoticky? ze mi takovym vyrokem defacto zakazujete myslet jinak nez vy si predstavujtete? a to je PRESNE na co celou dobu poukzazuji. na vnitrni rozpor liberalismu a proc je naprosto utopicky. proc se jedna o totalitni nazorovy proud. na to aby liberalismus zvytezil je treba umlcet vsechny ostatni.

0/0
9.5.2018 15:42

R57u70d15o84l56f 67S16t81a20r43y 6988627158

Tady nejde o vas. Tady jde o to, aby jste nebyl nebezpeci pro ostatni. Nejste na svete sam.

0/0
9.5.2018 13:12

R38o19s51t69i32s36l51a34v 78C91a76h55a 6743557747811

Nebyt nebezpecny pro ostatni lze i bez zakazu a prikazu.

Kdyz se vratim k uvodnimu prispevku ve vlaknu - co je panu krbcovi po tom, zda mladez blouma po obchodaku civice do mobilu? Cim jsou tim nebezpecni pro ostatni?

0/0
9.5.2018 13:22

R69u86d49o82l71f 27S53t64a64r90y 6908347698

Jsou nebezpecni nejen v obchodaku, . Vrazi do vas a muzou vas povalit. Vlezou do vozovky a zpusobi dopravni nehodu, vlezou pod vlak a nasledujici brzeni je vzdy nasledek urazu.. V zime jsen ulovil bouli na cele, protoze takovy vytecnik vlezl pred troleybus.

0/0
9.5.2018 13:41

R41o47s80t43i11s18l87a66v 63C52a86h48a 6353157457361

Nebudte paranoidni. Vrazit do Vas muze i clovek, co do mobilu necumi. Obdobne pro ten zbytek.

0/0
9.5.2018 13:43

R91u79d22o41l36f 45S60t38a74r65y 6548477348

Jednak bych doporucoval, aby jste se vyjadroval slusne. A potom policie vi proc varuje predevsim omladinu, aby pro pouzivani mobilu brala obled na okoli. Jestlize dojde k urazu ma to soudni nasledky.

0/−1
9.5.2018 14:03

R25o67s71t60i43s53l32a44v 17C92a21h72a 6733817297851

Tak jeste jednou - v uvodnim prispevku se mluvi o OC a tam je riziko minimalni.

0/0
9.5.2018 14:10

J40a84k77u28b 59Š28p64r97i54n56g10e21r 9451822712

Jak se ty děti liší od dospěláků? Rovnou si odpovím - nijak. Seberte dospělým mobily, PC, internet a TV a máme tady revoluci ;-)

0/0
9.5.2018 10:00

J43a32n 22K25r27p70e80c 5636543124822

vite v cem je rozdil. ti dospelaci mnohdy to co popisujete jeste za mladi nemeli. tudiz se naucili realizovat a bavit jinak. tyto veci vyuzivaji, ale nejsou na nich zavisli, dokonce mnozi, vcetne me, se znazi od techto veci oddechnout, aby se nestali jejimi otroky. zadna revoluce, jen hystericke vresteni omladiny mnohdy ktera nezna nic jineho, nez se online hrabat v zivotech jinych.

+2/0
9.5.2018 10:25

J68a45k14u47b 24Š71p86r56i55n78g24e62r 9561962182

Nepochopil jste mě - oni měli knihy, noviny, časopisy a TV. Kdyby měli mobily a PC, dělají to samý. Dospělí se umí i zabavit jinak než věcmi, který jsem vyjmenoval? Ano, ale ne všichni. To platí i o omladině. Fakt si tyto 2 tábory nemají co vyčítat.

0/0
9.5.2018 10:29

J52a94n 44K97r74p44e95c 5566383104402

ty knihy a casopisy jsou stale aktualni. jen se rozsirila moznost vyberu. usnadneni zivota technologiemi je v poradku. ale jejich zavislot na nich je spatna. znate stare prislovi o ohni? je to dobry pomocnik, ale zly pan. a toto je stale v platnosti. ted zamente ohen za mobil. pkud nekdo nedokaze bez mobilu (aj,) zit, pak je s nim neco obejktivne spatne. za sebe so dovedu predstavit ze svou existenci mobilem nepodmninuje rozhodne tolik dopelych, jako mladeze.

+1/0
9.5.2018 10:38

J58a17k69u23b 23Š95p64r14i26n81g38e18r 9521612952

Možná u knih (jsme tak trochu unikát), ale dost věcí se přesunulo do počitačový podoby (jen taková vsuvka: sháněl jsem kamarádovi k narozkám dárek a jeho součástí byl porno časopis. Nesehnal jsem ho). Ani, s tím ohněm jste to perfektně trefil. Ale tací lidi byli furt. Ještě k dospělým vs. omladina - teď to zkuste s TV. Chudáci dospěláci, nebudou mít co dělat.

0/0
9.5.2018 10:55

J73a94n 25K87r52p97e62c 5706733724202

achjo, neni nic mene vtipne, nez vtipny darek... myslim ze se kamaradovi ulevilo. ten zbytek uz jsou pouze prazdne proklamace. nevim co jsem netrefil s ohnem. je to stare ceske prislovi a je to fakt. tam nejde neco netrefit. asi jste toto jednoduche prislovi nepochopil. ja neznam nikoho ani ze sveho vzdalenejsiho okoli, kdo by byl zavisly na TV. a pkud ma lepsi alternativu, jako jit ven, na vylet, zasportovat si, na vyjizdku na motorce atp. tak nikdy neuprednostni TV. neznam nikoho kdo by rekl, hele, dneska nejdedu, v telce davaji... NIKOHO!

0/0
9.5.2018 11:06

J58a67k83u92b 10Š18p89r85i70n56g96e47r 9191112482

Takový dárek nemůžete dát každýmu kamarádovi, ale jen takovýmu, který to pochopí. Jasně píši, že jste to trefil. Tak příště čtěte pořádně. Znám dost lidí, kteří před tou TV sedí.

0/0
9.5.2018 12:40

J59a42n 13K36r23p15e89c 5326813104822

mate pravdu. nechal jsem se unest.

0/0
9.5.2018 13:06

J43a84k52u15b 19Š16p51r49i33n53g55e57r 9961452182

Stane se.

0/0
9.5.2018 13:21

P43e71t19r 12K47n28ě49b43o95r24t 3201410

Já mohl hrát piškvorky o vyučování maximálně se sousedem. Ony můžou téměř s kýmkoliv na světě. Prostě bych jim ty mobily zakázal!

+3/0
9.5.2018 9:29

M68i83c45h62a93l 70J27a18r16o52š 7854140902385

Časy se mění. Za mého mládí bylo nemyslitelné, že by se dítě při vyučování napilo. Dnes učitelé prosí na třídních schůzkách, aby děti během vyučování nejedly.

Aplikováno na mobily, tak je brzy budou mít dovoleny během vyučování na lavici, a učitelé budou prosit, aby během vyučování vypnuly zvuk.

+2/−1
9.5.2018 9:27

S12y58l98v36a 87Š56p77o25r69k80o87v20á 5896802940669

možná jste byl šprt sedící v první lavici, ale když jsem chodila do školy já (60. a 70 léta minulého stoleí), bežně jsme si při hodinách psali psaníčka (místo do apky mobilu na papír), četli pod lavicí, hráli piškovrky, psali úkoly na další hodiny...p rostě nevěnovali se výuce stejně jako ty děti dnešní

+1/−4
9.5.2018 9:31

K12a71r22e91l 41H18r63u68b20ý 3946138747893

Nereagujete na příspěvek, ale jako mantra dobré.

+1/0
9.5.2018 9:34

M35i64c66h25a43l 36J21a40r47o24š 7824520222165

Díky za obvinění ze šprta, a to jsem jen napsal názor, že mobily budou časem dovoleny všude.

0/0
9.5.2018 9:35

R29o91s22t81i17s27l35a57v 29C11a28h25a 6193267897721

Ano, bylo to nemyslitelne. Na druhou stranu - cemu pri vzdelavani brani piti (pokud pak nechodi behem hodin na WC)?

0/0
9.5.2018 9:36

P29e46t82r 22K94n90ě62b55o32r64t 3601390

Třeba při diktátě se musí přestat diktovat. A když to udělá postupně pět dětí...

0/0
9.5.2018 9:40

R90o40s73t76i58s65l51a62v 89C12a89h91a 6823177397191

proboha, o tom snad neni rec... Jde o normalni vyklad...

0/0
9.5.2018 9:48

J95a41k17u94b 30Š31p34r20i32n74g32e17r 9961312282

Ještě si pamatuji, kdy se pít v hodině nesmělo. No, v reálu dřív děti dělaly to, co ty dnešní teď. I dříve se svačilo v hodině. Kdo byl chytrej, žvýkal tehdy, když se úča nedívala.

0/0
9.5.2018 9:47

O60n93d69ř95e88j 20M87í50l 1421670348308

počítače jsou jako transfuze... když nejsou indikovany, tak jsou zcela kontraindikovany... z vlastní zkušenosti vím, že se člověk naučí nejlíp od toho, kdo to vysvětluje tak, že si může dělat zápisky a nemá k tomu žádnou prezentaci, která by to usnadnila ... u nás tohle docela dobře fungovalo na gymplu... a vůbec nelituju toho, že jsme se neučili na počítačích... na vysoké škole (medicína) se pak vždycky nejlíp učilo to, co ti vyučující vykladali z patra a bez jakýchkoliv technických pomůcek... na většinu věcí stačila fixa a tabule, maximálně obrázek... když si někdo připraví prezentaci, kterou jen přečte, člověk může tak akorát odejít, tohle totiž nemá moc cenu, přečíst si to může člověk sám a dvakrát rychleji. to se stávalo dost často, pak nikdo nechodil na přednášky a všichni se divili... co tím chci říct... pokud má mít výuka smysl, tak v ní má být hlavní učitel a jeho kreativita a schopnost předávat informace... a ne technika, jak to v poslední době bohužel vypadá. takže zrušit dataprojektory, zrušit počítače tam, kde to není vysloveně nutné a potřebné pro život... a co se týče mobilu, tak z vlastní zkušenosti vím, kolik jsem na něm na střední i výšce strávil... a to za nás byly šunky bez androidu nebo iOS  takže určitě stokrát ne

+1/0
9.5.2018 9:19





Najdete na iDNES.cz