Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děti neočkované proti spalničkám by neměly chodit ven, říká lékařka

Přes sto lidí už letos od začátku roku onemocnělo v Česku spalničkami. Podle pediatrů by to mohl být následek toho, že řada rodičů oddaluje povinné očkování dětí do vyššího věku, nebo ho odmítají. „S dětmi, které nejsou chráněny očkováním, by maminky vůbec neměly vycházet ven,“ říká dětská lékařka Alena Šebková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a41n 41H47l12i72s95n29i65k75o28v83s28k37ý 2475355883255

Podle statistik jsou nejohrozenejsi skupinou deti do 4 let a dospeli 35-50let.

Muze mi neldp vysvetlit, jak je mozny, ze neockovany deti jsou hrozba pro spolecnost nemely by vubec vychazet a ockovani je ze zakona povinny, ale u dospelych kteri to roznasi (vetsina pripadu je podle mych informaci u zletilych) se vubec ale vubec nic neresi?!

Svoje deti necham ockovat, ale tohle mi fakt smrdi nejakou levotou ve smyslu, ze vubec nejde o zdravi populace :/

+1/0
10.5.2018 15:46

J54a91r70o50m75í25r 69Š64r44á53m55e43k 3317416357702

Já vám vysvětlím, kde je problém. Společnost (tedy přesněji hromada lidí na jednom místě) je hrozbou pro neočkované děti. Problém je v tom, že neumíte - nebo snad nechcete - pochopit text, takže si vymýšlíte hloupost, která v článku vůbec není.

0/−2
10.5.2018 17:41

J86a72n 46H44l66i45s82n89i47k50o11v65s72k62ý 2925665783355

To je prave co mne zarazi ze to temer v zadnym clanku neni, maximalne se pise, ze zhruba 10 ockovanych cca po 30 letech ztraci uplne imunitu a to nejen u spalnicek teda.

Chapu ze tenhle clanek je primarne o detech, ale zduraznuje se, ze neockovani deti je hrozbou pro spolecnost ktera ztraci tzv kolektivni imunitu a ze neockovany deti jsou hrozbou a ne ze spolecnost je hrozbou...tudiz mate pravdu ze je to presne opacne nez rika pani doktorka a to je take to o cem mluvim.

A mate pravdu i v tom, ze neumim pochopit, proc se tohle nebezpeci neuvadi a obraci ho vsichni jako ze neockovane deti jsou to hlavni nebezpeci.

Imho jsou to vsichni bez imunity bez rozdilu....

+1/0
11.5.2018 9:00

J75a73r80o88m90í65r 32Š42r17á60m74e19k 3427956527922

Tady se vám podařilo spojit si dvě věci dohromady. Neočkované děti jsou skutečně hlavní hrozbou, protože dětské kolektivy jsou místa, kde se spalničky mohou rozšířit mnohem snáze než například v kanceláři. Další hrozbou, kvantitativně méně závažnou, jsou z podobných důvodů neočkovaní/neimunní zdravotníci a neočkovaní/neimunní učitelé. Tady selhal systém "oni mají rozum a nechají se zkontrolovat/přeočkovat sami" - já třeba přeočkovaný jsem, ale případ z FN Motol ukazuje, že je to výjimka.

To tvrzení s vycházením nejmenších dětí, které se dostalo do titulku, ale neříká, že by tyto děti byly nebezpečné. To si tam dosazujete vy. Z kontextu je celkem zřejmé, že kolegyně tvrdí, že to ty nejmenší může ohrozit.

0/−1
11.5.2018 9:12

P65e60t61r51a 79V86á55l86k59o37v74á 5671978704906

Tak, pokud mi něco v poslední době zvedlo žluč, tak tahle paní, omlouvám se, ale připadá mi docela hloupoučká a opravdu mimo. Ona se za svou praxi nesetkala s NU po očkování a představte si, u nás v rodině máme 2 evidentní případy. Zdůrazňuji, dcera očkovaná je a i obě děti, o kterých budu mluvit, byly do té doby řádně očkovaný, takže se nejedná o neočkující rodiče, kteří pouze hledají důvody. U sestry holčičky se na 3 měsíce zastavil vývoj, jak motorický, tak psychický, zpomalení nastalo bezprostředně po vakcinací. Zpomalení bylo evidentní a sama lékařka doporučila další odložení. Kamarádky dcera po vakcinací MMR skončila na JIP, rozsáhla alergická reakce, opět doporučení již neočkovat !!Nemám ráda lži a tyhle falešné a prolhané manipulační články u mě pouze zvyšují nedůvěru v lékaře. V Německu je očkování dobrovolné, pouze doporučené a proočkovanost úplně stejná, jako u nás. Když neteř volala k MUdr. týden po očkování dcery, že má vysokou teplotu 40, ekzém. boule za ušima a že je apatická, tak ji Mudr. řekla, že to v žádném případě není NU z očkování, doposud byla zdravá. No naštěstí nemáme televizí a proto ani nevíme o epidemii spalniček, krásný obchod se strachem a její výklad o imunitě je opravdu hoden vzdělaní lékařky, je mi fakt špatně.

+3/0
10.5.2018 12:31

J62a75r52o15m59í95r 15Š83r55á78m44e13k 3747396717402

Nemáte ráda lži, ale jeden NÚ jste si evidentně vymyslela (zpomalení/zástava PM vývoje, nic takového vakcíny nezpůsobují) a druhý se objevuje tak jednou za rok v celé Evropě, takže jste si ho nejspíš vymyslela také.

+1/−3
10.5.2018 13:58

P68e68t30r69a 36V15á27l82k94o86v35á 5111408374566

Já jsem si ho pane Šrámku nevymyslela, ale to sama lékařka, jak píší výše, ona by možná stačila jakákoli vlastní zkušenost s NU, nikomu nepřeji nic zlého, ale takové osobní setkání s nějakým rodičem takto postižených dětí a další věc, paní lékařka na obrázku se evidentně při své nadváze o své zdraví stará výtečně a potom to samé aplikuje na svých pacientech, ale to je jiné témá:-(

+2/0
10.5.2018 15:28

P73a19v88e83l 56S65v53a46t43o69š 2556763956101

Naprosty souhlas...a te obezity jsem si take vsimnul...jestlipak pani doktorka vi, ze zakladem dobre imunity je kvalitni strava????A knedle s veprovym to neni...a ta chce tady sirit osvetu o ockovani...A jeste tak uboze a hloupe jednostrannou..

0/−1
11.5.2018 0:57

J51u51r22a29j 65V43á97c38l49a31v36í70k 9349320635196

Doktory nemusím a vyhýbám se jim jako čert kříži, ale tato paní mluví rozumně. Pokud lidi nebudou očkovat svoje děti, nastane dříve, či později docela obstojný problém.

0/−2
10.5.2018 11:13

R79i82c24h50a87r38d 65K49u87c83e13r25a 1830358657592

Kdyz je tu tolik expertu mel bych otazku cim chrani ockovany vice nez ten co prodelal nemoc, nebot zrovna u nemoci jako spalnicky biomatky vetsinou nakazi sve deti kdyz je v okoli nekdo se spalnickama.

0/0
9.5.2018 20:08

J49a86r94o44m82í87r 20Š71r23á75m79e48k 3617296947292

Ten zásadní rozdíl je v tom, že očkování znamená v nejhorším případě několik dní teploty a rozlady, zatímco spalničky znamenají poměrně velkou pravděpodobnost, že nemocný bude potřebovat intenzivní lékařskou péči na svůj průjem nebo na zápal plic, riziko trvalého poškození sluchu a nezanedbatelné není ani riziko bez výjimky smrtící subakutní sklerozující panencefalitidy, která je zřejmě mnohem častější, než se zdálo v minulosti. Pokud bude biomatka v pokročilém stádiu své pseudopřírodní stupidity, tj. bude například absolutně proti všem skutečným antibiotikám, případně bude rozhodně odmítat kontakt se skutečnými lékaři (a ano, takové existence jsou mezi námi - a někdy se jim podaří své dítě zahubit), stanou se spalničky onemocněním s rizikem smrti desítky procent.

Takže vaše otázka je zavádějící, protože ignoruje ten podstatný rozdíl.

+1/−3
10.5.2018 9:14

J24a79r60o74m93í80r 59Š63r22á56m79e76k 3597946237652

Protože se zde objevují výmysly antivakcinačních demagogů, kteří bezostyšně maskují své lži arogancí a předstíráním znalostí, doplním několik zdrojů:

Podle poměrně recentních českých zkušeností vyžaduje stav nemocných pobyt na jednotce intenzivní péče zhruba u jedné pětiny nemocných dětí, superinfekce se objeví zhruba u třetiny nemocných dětí a parenterální rehydrataci potřebuje zhruba polovina nemocných dětí. http://www.zdravotnickydenik.cz/2018/04/spalnicky-se-objevuji-cesku-vine-jsou-odpurci-ockovani-i-liknavost-statu/

Přirozená průběh spalniček, tedy průběh v případě nedostupnosti kvalitní lékařské péče (případně při použití pseudolékařské péče), vede bezprostředně ke smrti 5-10 % nemocných dětí, tj. zemře každé desáté až dvacáté dítě. Za nepříznivých podmínek (utečenecké tábory) každé třetí, ta skutečné katastrofy každé druhé.

http://www.who.int/immunization/sage/Review%20article%20of%20measles%20CFRs.pdf

Subakutní sklerozující panencefalitida, která byla pokládaná za sice smrtelnou ale vzácnou pozdní komplikaci spalniček, je zřejmě mnohem častější.

https://idsa.confex.com/idsa/2016/webprogram/Paper56915.html

0/−2
11.5.2018 8:58

J94a69n20a 83B44e67n74e96š 3948146786747

Dora Veselá: "Onemocněli převážně dospívající či dospělí, povětšinou očkovaní." Šrámek: "Jistě, upravujete si fakta. Tedy spíše vycházíte z antivakcinačních zdrojů typu Rozalio, Vitalia,..., na kterých vám úmyslně lžou. Co se týče stávající epidemie v Praze, tak více než polovina nemocných jsou děti, většinou děti neočkované..." Fakta jsou, že ze 73 nakažených jich je 49 dospělých a paní Veselá nikde v komentáři netvrdila, co ji vy podsouváte: "že nemocných dětí _nikdy_ nebylo více". Ukázková manipulace a lež, kterou si nepřiznáte.

+1/0
9.5.2018 13:50

J62a84r11o35m63í17r 95Š69r55á15m83e55k 3157446797692

Taky způsob, jak zamaskovat, že jde z vaší strany o manipulaci. A vůbec není překvapující. Co je překvapující je vaše posedlost mnou, která je imho na hraně stalkingu.

0/−2
9.5.2018 15:13

J41a40n93a 62B79e65n82e66š 3598836446787

Imho se dost přeceňujete ;-)

0/0
9.5.2018 23:23

J21a84n77a 97B76e79n88e59š 3708786516947

Zneuznaný profláklý "patologu" :-P

0/0
19.7.2018 16:43

A86l27e95n48a 64K35o38u39b32o94v37á 5639721831210

No konečně rozumný článek. Některé názory neočkujících mamin jsou fakt směsné. Asi ty maminky chtějí vidět, jak vypadá třeba záškrt.. Nebo pravé neštovice. Paní doktorka má ve všem pravdu. Díky za takový článek.

+12/−3
9.5.2018 5:36

P82a28v27e68l 14S32v60a89t44o29š 2166563376641

Kdyz to rika pani doktorka, muši to tak byt...howg:-P

+3/−3
9.5.2018 9:29

T89o20m69á61š 52T67a91t48í85č27e93k 5580152490878

Byť se mně to příčí, musím souhlasit s bohyní v bílém beze zbytku. Jen se obávám, že po věřících argumenty a fakta stečou jako po pláštěnce.

+2/−3
9.5.2018 2:21

P89a50v44e14l 95S77v75a52t60o82š 2896633656151

Procitam znova tenhle rozhovor a nemuzu porad uverit, ze tohle rika pediatr...Moje duvera k tomuto typu lekaru je hluboko pod nulou....strasny, arogantni, vysmesny...proste tady se jede dal, ockovani je naprosto bezpecne a tecka...tohle je tak arogantni, az je mi z toho zle...lidi hledejte informace( na obouch stranach), prectete si pribalak, neco o vyrobci( hexa- GSK), ale hl nenechte za sebe, at je rozhodnuti jakekoliv, rozhodovat tyhle "odbornice" protoze zodpovednost za ockovani nesete vy, ne lekar...ani stat. preji vsem dobrou noc.

+7/−14
9.5.2018 0:45

J14a44n 29Š80v11a67d14l27e92n20k41a 9524909790

Tak tak. Nejlepší jsou odborníci na očkování, kteří se ptají na paměťové B-lymfocyty (viz níže). Problém je, že je důležité, co čtete. Když budete číst hoaxy, jste pro lékaře velmi problémový pacient, i když by vám rád pomohl. Vy přesto budete trvat na tom, že vám chce uškodit.

+8/−3
9.5.2018 0:48

P50a19v73e54l 50S56v39a64t21o33š 2676223436261

A presne o tom mluvim, pane Svadlenka...Shanejte info u odborniku, ne na netu..ptejte se doktoru ( na obouch stranach), vakcinologu....da to praci a spoustu casu

+2/−7
9.5.2018 0:53

J11a69n 76Š37v81a79d23l59e38n34k47a 9294859330

Jsem vystudovaný molekulární biolog včetně přednášek z imunologie. Koho máte na mysli vy?

+5/0
9.5.2018 0:55

P50a92v64e34l 84S72v28a41t80o89š 2206643566151

Pana RNDr Marka Petrase..podilel se na vyrobe a vyvoji nekterych ocko latek, provadi klinicke studie...

+2/−1
9.5.2018 1:01

J63a68n 77Š10v91a82d76l19e70n75k62a 9964609360

Níže jste ho zmínil. Citujte přesně. Uveďte odkaz na jeho tvrzení.

0/0
9.5.2018 1:02

P58a44v30e13l 36S53v41a69t40o13š 2866573536811

Aha, nemam zajem s vama souperit...S panem Petrasem jsem pisemne komunikoval cca pred 4 lety, kdyz jsem ockovani resil..vubec nemam zajem nekoho presvedcovat...Mohu jen rici, ze napr vyjadreni o spolecnosti GSK, ktera je vyrobcem hexavakciny byla z ust pana Petrase velice nelichotiva a potvrdil mi neferove jednani, uplatky a vse o totalni absenci a amoralnimu jednani teto obr spolecnosti...myslim, ze doptat se na vse pana Petrase, je velice jednoduche(kontakt je dostupny vsem), odpovedel mi vzdy, se vsi slusnosti...Velmi tohoto pana respektuji

+2/−6
9.5.2018 1:12

J37a95n 47Š70v25a65d54l74e64n69k29a 9924499730

Ach tak. Proto jste si z něj učinil předního odborníka na očkování.

+7/−3
9.5.2018 1:13

P82a92v58e32l 74S67v14a31t54o89š 2606293616311

Zpochybnit se da vsechno a kazdy...je mi to jedno...I kdybych sem napsal jmeno vedce s nobelovkou, vzdy se najde nekdo, kdo zpochybni kohokoli a cokoli...preji krasnou noc

+3/−4
9.5.2018 1:17

J97a47n 95Š15v34a32d37l43e78n25k35a 9444709140

Zatím jste necitoval. Pouze jste uvedl cosi, co vám někdo napsal do mailu a z čehož jste si vyvodil nějaký závěr - a ten zde prezentujete. Co přesně se tím pokoušíte zpochybnit? Respektive co přesně se tím pokoušíte sdělit?

+5/−2
9.5.2018 1:24

P69a64v43e17l 59S90v95a56t20o37š 2356773236331

Myslim, ze jsem psal celkem jasne..ten nekdo je pan Petras, to cosi je ma komunikace s nim..Snazim se o zpochybneni informace pani doktorky, ze neockovaci hledaji informace jen na netu...neni to pravda..mate nocni???preji vam dobrou noc

+2/−3
9.5.2018 1:37

J73a92n 80Š63v45a92d52l66e31n32k87a 9244519550

Spíš nemůžu spát. Co tedy zpochybňujete ohledně epidemie spalniček? Odpovíte konkrétně? Jinak mi připomínáte pána, který chtěl doktorům při operaci fušovat do toho, jak mu mají správně vyndat apendix, protože si o tom leccos přečetl, a dokonce mu něco řekli i skuteční lékaři.

+9/−3
9.5.2018 1:53

P59a78v17e49l 32S43v26a83t35o27š 2226113396121

Vzdyt jsem vam to konkretne napsal???? konkretne zpochybnuji informace, ze neockovaci hledaji info jen na netu...ja jsem ten konkretni pripad;-D...

+1/0
9.5.2018 22:12

Z89b85y76n98ě53k 23C19e15r31a54d80s34k21ý 9263970214846

Přitom se měl zeptat rovnou vás. https://www.lf3.cuni.cz/3LF-421.html?phonebook-mode=employee&phonebook-id=94253543

0/0
9.5.2018 16:21

J70a76n53a 11B60e58n28e38š 3908886576187

https://www.lf3.cuni.cz/3LF-421.html?phonebook-mode=employee&phonebook-id=94253543 Omluvte pana Svatoše, ve své prostoduchosti si neuvědomil, že se má nejdříve zeptat vás.

0/0
9.5.2018 16:22

T55o46m33á90š 22T63a41t46í21č25e96k 5410492730848

Mělo být +.

0/0
9.5.2018 2:16

A94l51e18n15a 67K36o16l37e39g62a58r88o35v28á 7796246326308

A vy jste medicinu studoval kde

+1/−1
9.5.2018 10:16

J23a97n43a 10B29e13n43e79š 3478596616557

Možná s panem Šrámkem, možná ne: http://lf1.cz/varovani-pro-absolventy/

0/0
9.5.2018 13:02

P68a20v83e42l 43S48v80a51t50o28š 2396953606591

Pani doktorko, my opravdu nejsme odbornici, ale info shanime u odborniku...Pan RNDr Marek Petras(nas predni odbornik na ockovani).. rika ockovani drzi 3-12 let, tedy pokud generace 30 a vys byla naposledy ockovana na zakladce a nikdo se dal nenechava preockovat( neznam nikoho, kdo se nechal preockovat na zaskrt, cerny kasel, zloutenku atd) je vetsina populace nechranena, tak o jake kolektivni imunite mluvite?? jakych 90 procent??

+3/−7
9.5.2018 0:34

J15a51n 21Š92v44a82d19l29e26n71k95a 9174179840

Tady jde spíše o to, že pokud se objeví epidemie zrovna této choroby, tak nejvíc to odnesou neočkované děti.

+5/0
9.5.2018 0:36

P63a92v36e88l 78S11v12a30t24o43š 2466803826491

Ale kde pani doktorka bere ty cisla???? myslim, ze tohle si umi spocitat spousta lidi, ze tu neco nesedi? nebo nas ma vsechny za hlupaky??? presne takove informace, ve me vzbuzuji totalni neduveryhodnost tehle "doktorky"

+2/−5
9.5.2018 0:49

J15a71n 79Š14v14a68d53l38e37n36k66a 9264729580

Předně menší množství paměťových buněk neznamená, že už vůbec nejste chráněn. Jenom třeba budete mít mírnější průběh choroby. Ale také to znamená, že ji budete šířit dál. Paní doktorka je spíše praktička, neumí moc argumentovat, ale vychází z obecných statistik a matematických propočtů, kdy je očkování účinné a chrání celou populaci. Záleží pochopitelně na druhu infekce. Takový chřipkový virus mutuje natolik rychle, že můžete mít očkování vůči jednomu kmeni na deset let, ale mezitím se populací šíří jiný kmen.

+3/0
9.5.2018 0:52

T90o67m70á47š 40T72a66t85í34č13e17k 5800582120318

Pokud jsem to zachytil dobře, šíří se v dnešní době i několik kmenů do roka.

0/0
9.5.2018 2:36

J95a58r96o11m35í78r 21Š98r25á13m13e26k 3207636977612

Proto se očkování připravuje na dva resp. na čtyři nejpravděpodobnější kmeny. A proto má relativně malou účinnost. Tedy to, že se, až přijde čas, nechám oočkovat kvadrivalentní vakcínou, mi sice sníží pravděpodobnost, že chřipku dostanu, ale stále je nenulová pravděpodobnost, že ji dostanu. Když to srovnám s tím, jaká má chřipková vakcína rizika*, stále mi vychází, že je lepší se očkovat než neočkovat.

______

* Virus chřipky je antigenně podobný některým nervovým strukturám. Proto může chřipka u disponovaného jedince nastartovat některé imunitním systémem zprostředkované choroby, zejm. Guillain-Barré syndrom. Toto riziko je spojeno i s vakcinací, ale je výrazně menší než po prodělání chřipky. Po zvážení toho, jak velké je riziko nákazy chřipkou a jaká je pravděpodobnost, že očkování selže, stále vychází, že z dlouhodobého hlediska má smysl se proti chřipce očkovat i jako ochrana před Guillain-Barré syndromem. U dalších podobných nemocí je to zřejmě podobné, ale rizika jsou tak malá, případně jsou spojena jen s některými kmeny, takže pořádná data chybí.

+2/0
9.5.2018 8:26

T22o83m38á70š 32T75a75t42í52č75e47k 5840542100968

Kristova noho! 1) Vznešený pan RNDr. Marek Petras uvádí průměrnou persistenci protilátek po očkování, takže z toho nevyplývá, že by po 12 letech byli všichni napadnutelní. 2) Vznešený pan Pavel Svatoš se zapomněl zamyslet nad tím, proč se dotyčným nemocem říká dětské, tak se ho pokusím navést: jedná se o choroby, proti kterým je dospělý organismus běžně již dostatečně imunní sám o sobě.

Proti návalům nausey při pozorování toho, co je podle Einsteina nekonečné jistě, imunní nejsem. :-P:-P:-P

+8/−3
9.5.2018 2:33

A86l94e35n16a 39V18e29s70e33l21á 3553711325378

Do sporu o podstatu věci se míchat nechci, na to se necítím dostatečně fundovaná, ale to označení "dětské nemoci" mohlo být i tím, že dospělý organismus proti nim byl dostatečně imunní ne "sám o sobě", ale v důsledku imunity získané proděláním nemoci. Dokud se neočkovalo, tyto nemoci byly do té míry rozšířené, že je v dětství stihnul chytit prakticky každý.

Tu eventualitu, že očkování v dětství může prodělání nemoci odsunout do dospělosti a s vážnějšími následky, bych tak úplně nezesměšňovala...

+6/0
9.5.2018 4:11

J69a50r75o70m15í54r 68Š73r72á59m73e82k 3317686827132

Na udržování imunity u dospělých proti některým dětským nemocem se skutečně podílel průběžný kontakt se subinfekční dávkou agens. Problém je v tom, že tato forma udržování imunity má jeden velmi nepříjemný vedlejší účinek - jistý a v závislosti na infekci někdy i poměrně vysoký podíl dětí prodělal primoinfekci jako těžkou, s trvalými následky, nebo při ní zemřel.

Když jsou na jedné straně prokazatelně mrtvé a zmrzačené děti po prodělání infekcí a na druhé je nanejvýš několik dní zvýšených teplot, které vyděšené maminky zpracované antivakcinačními demagogy a lháři prožívají jako umírání, je celkem jasné, co je lepší.

+3/−2
9.5.2018 8:16

A72l23e69n13a 15V38e25s38e91l31á 3133641675478

Otázku "co je lepší" jsem nijak neřešila... pouze lingvistickou stránku věci, proč se uvedeným nemocem říká "dětské".

+1/0
10.5.2018 13:55

T20o29m13á20š 25T16a96t19í83č94e51k 5270302610558

Já nic nezesměšňuji, ale určitě jsem si u několik dětských nemocí přečetl, že je u neočkovaných dospělých riziko infekce nižší a průběh má nižší letalitu. Přesná data ovšem z rukávu nevysypu, není to můj obor.

0/0
9.5.2018 8:36

D34a97g12m49a18r 82U57r61b33a63n21o60v41á 3231329653193

Dospělý organismus je dostatečně imummí díky očkování nebo proděláním nemoci. Pokud se jedinec s dětskou chorobou setká poprvé v dospělosti, následky mohou být fatální :-(. To je další důvod, proč musí být populace proočkovaná, aby se viry nešířily.

+1/0
9.5.2018 7:50

P15a22v62e62l 27S57v66a95t74o14š 2846183626211

Pani DOKTORKO, na tuhle praci musi mit clovek oci i usi zavrene...i kdyby jste videla stovky pripadu zavaznejsich vedlejsich ucinku, stejne budete tvrdit, ze ockovanim to neni...na tohle musi mit clovek hrosi kuzi a hodit to za hlavu, jinak by tuhle profesi nemohl vykonavat, ze? prece delate, co musite...preju pevny nervy a cisty svedomi...ja jsem poslechl doktory, kteri stoji na opacnem konci nez vy, ta diskuze byla naprosto rovnocenna bez vysmesnych poz ...my, co neockujeme neshanime info na netu, jak si VY a jini poliklinikovi pediatri mysli, ale u skutecnych doktoru...VY jste jedna z tech, proc jsem se rozhodl neockovat... stalo nas to opravdu spousty probdelych noci a spoustu nactenych knih a rozhovoru s doktory...po precteni tohoto rozhovoru nelituji.

+1/−9
9.5.2018 0:15



Najdete na iDNES.cz