Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žáci zlobí z nudy, dobrý učitel nepotřebuje špatné známky, říká lektor

Chodí do sboroven, kde školí učitele a jak sám říká, tepe do českého školství. Učitel, lektor, školní psycholog a autor knih pro pedagogy Robert Čapek působí v oblasti vzdělávání již přes čtvrt století. „Úkolem učitele je vytvořit takové klima, aby práce žáky bavila a on mohl pracovat co nejméně. Takže abyste mohla být líná učitelka, musíte být chytrá učitelka,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36o25s32e41f 59K48o43ř45e18n87s36k93ý 5240542287111

Hezké názory, ale praxe vypadá jinak. Jsou děti, které se učit nechtějí ( buď jsou z problémových rodin, nebo o vzdělání nestojí) a protože je to dnes díky inkluzi všechno pod jednou střechou, tak ti nadaní se automaticky nudí.Proč za totality, která hlásala třídní rovnost všech lidí mohli existovat výběrové třídy pro nadané děti? Viděl a hlavně slyšel jsem hodně lektorů, ale většinou to byli teoretici, nebo učili na výběrových školách nebo cvičných při PF. Moc hezky mluvili, paní učitelky skoro plakaly, ale par "hajzlíků" ve třídě je při nových metodách brzy vytočilo. Na reformy českého základního školství by se měli vybrat učitelé z praxe, dát jim místo a čas, aby něco kloudného mezi sebou vyhádali. Takhle to vytváří milci ministra.[>-]

+2/0
6.6.2018 12:03

J68i54ř26í 52P39o34k96o18r46n45ý 4526690205643

Dočetl jsem do místa, kde se mluví o tom, že domácí úkoly by neměly být vůbec zadávány.

0/0
11.5.2018 22:06

M94i18c77h16a73l 91H16á42j71e98k 4970867238563

Nevím, nakolik je lektor dobrý pedagog, ale jsem si jistý, že o kočkách neví vůbec nic.

Kočka že si "seřadí koťata, která musí koukat do jamky, jestli nejde myš"?! Co to ten člověk proboha plácá? Viděl vůbec někdy skutečnou kočku, která se stará o koťata, nebo o tom jen četl v nějakých dětských knížkách?

+5/0
9.5.2018 14:42

P69e67t48r 95K89ř27í52ž 4790299366550

Souhlasím s panem lektorem, akorát si myslim, že to bude trvat všechno strašně dlouho , než se všechno tímto směrem narovná...vše začíná u rodičů:)

+1/0
9.5.2018 13:46

J95i89ř34í 32M23a13t89ý74s97e32k 4411852453

Pořád se píše, že v českém školství nejsou kvalitní lidi a že potřebuje reformu. Reforma po česku je v tom, že přidáme co půl roku nějakých 10 až 15% platu. Takže za poslední 2 roky musí být v Česku minimálně o 30% lepší učitelé než byli v roce 2016... Na obor učitel by se měly dělat psycho testy, které by již na začátku odhalily, kdo na to má nebo naopak nemá učit. Viz případ, kdy žáci učitelku šikanovali a ona nebyla schopna toto řešit. Nebo i naopak, kdy je spousta učitelů, kteří účí, tak jak popisuje lektor, že si kázeň vydobývají, písemkami a podobnými věcmi.

+1/0
9.5.2018 12:36
Foto

A47n53d18r61e21a 53Š52r41e46t83r61o76v77á 7131725300468

Tak ten roztrhany test je ukazkou toho, jak dost dnesnich deti pristupuje ke vzdelani. A ze pan lektor z toho jeste udela neco chvalyhodneho, je prinejmensim smutne. Podle urovne je zjevne, ze jde tak to nejakou treti tridu a procvicovani nasobilky. Take jsme to delavali, je to uzitecne mi tyto zakladni pocty zautomatizovane. Holt pro nektere je jakekoliv biflovani zlocin proti lidskosti, a tak radeji test pocmaraji a rozstrihaji a nekteri "osvicenci" jim za to jeste div netleskaji.

+8/0
9.5.2018 11:42

M51i37c58h79a28e95l25a 17K49ř85í94ž95o47v58á 1467361625601

Pokud je to už třetí takový test v jednom týdnu a ta žákyně si je jistá, že násobilku zvládá jak básničku, tak je to doopravdy už jen nudné. Pak jsou tzv. vychované děti, které velmi otráveně test vyplní a odevzdají. A děti, které radši budou dělat něco jinýho, aby se nenudili - já si čítávala pod lavicí, tahle vezme nůžky a stříhá.

+1/0
9.5.2018 12:53
Foto

A52n73d43r28e17a 82Š12r64e52t50r69o45v34á 7851125770848

Opakovani je matka moudrosti. Diktaty jsme take psali porad, nestaci si rict, ze kdyz ho napisu jednou na jednicku, tak uz ho psat vubec nemusim. Zakyne si muze byt jista ruznymi vecmi, dulezite je, jestli je to fakt nebo jen pocit. A to mi chcete rict, ze jste ve skole (ve 3. tride) nepsala testy, o nichz jste si byla jista, ze je napisete na jednicku, a misto toho si cetla pod lavici? Skutecne?

+3/0
9.5.2018 13:40

M88i57c85h67a34e22l45a 14K13ř66í45ž49o45v12á 1407511505221

Zvládla jsem je napsat v rekordním čase a pak jsem si četla, protože to byla nuda. Nebo když jsme počítali kolektivně, tak jsem si to vypočítala do sešitu a pak si četla, žádné hlášení a říkání výsledku, protože knížka prostě byla zajímavější.

0/0
9.5.2018 13:46
Foto

A76n72d17r19e51a 96Š26r41e72t66r78o49v69á 7201455800608

No ale pocitala jste stejne :-). To je jaksi v rozporu s tim, co jste napsala, ze vychovani zaci odevzdaji a ti ostatni budou delat neco jineho jako vy.

+2/0
9.5.2018 13:52

M46i14c73h83a48e31l81a 13K78ř44í28ž12o14v66á 1157821455881

To proto, že jsem vychovaná. A nechtěla jsem problémy. Asi tak po dvou upozornění, že si nemám číst ale počítat, a mé odpovědi, že už to mám, mě učitelé nechávali na pokoji.

0/0
9.5.2018 13:55
Foto

A10n21d80r47e44a 69Š18r79e72t46r34o27v75á 7391105310788

Tak jste to ale nejasne napsala. Z toho, co jste uvedla, vyplyvalo, ze jste si misto psani testu a jejich odevzdani cetla :-). Jinak toto asi zazil kazdy, ja jsem toto zazivala pri cestine, zato v matematice jsem byla rada za kazdou vterinu casu navic. To je udel deti, ktere maji na neco vetsi talent nez jini. Pokud to (jinou aktivitu v case zbyvajicim do konce testu) ucitele toleruji, tak je to v poradku, vic se s tim stejne asi delat neda. Leda by vam dali dvojnasobek ukolu nebo mnohem narocnejsi zadani, ale to by bylo nespravedlive.

+3/0
9.5.2018 14:04

M14i45c48h92a34e85l37a 47K27ř80í23ž69o62v22á 1437851735551

Jo, možná jsem to napsala dost nejasně, to se omlouvám.

A mě dvojnásobek úkolů nepřipadá nespravedlivý. Kdyby vždy známkovali jen to zadání,které mají všichni žáci stejné a to navíc by bylo za plus. Takhle to dělal jeden učitel na střední a bylo to super.

0/0
9.5.2018 14:09
Foto

A79n48d64r66e38a 23Š39r51e18t65r54o27v51á 7721145450368

Tak vam ne, ale znate to. Podivejte se na diskuzi, jak tu mame kazdy jiny nazor :-). Nejakemu diteti by to treba nespravedlive prislo. Samozrejme, pokud by se takto domluvil ucitel primo s ditetem, tak ano. Ale pausalne by to asi zavadet neslo.

+1/0
9.5.2018 14:14

M78i98c50h17a86e94l20a 95K51ř36í66ž12o83v22á 1827891645531

Svým příkladem jsem chtěla jen ukázat, že nuda ve školní lavici je obvyklá a žáci ji prostě řeší různě. Já byla ta hodná holka, co si jen četla a nezlobila. Ta z článku se vyjádřila více demonstrativně. A v obou případech by to chytrý učitel vyřešil například dalšími úkoly navíc - těžšími a zajímavými. Nebo třeba pracovním listem na jiné, již probrané učivo, které žákyni tak dobře nešlo. Nebo třeba sesazením s žákem, kterému to počítání tak nejde, aby mu pomohla...

0/0
9.5.2018 14:01
Foto

A51n39d48r78e19a 78Š93r44e28t81r72o63v70á 7961575750178

Jiste, jenze my o te zakyni nic nevime. Ze ovlada nasobilku pise tento pan, my ji nezname (a buhvi, jestli ji osobne zna tento pan). Nevime, kolik takovych testu psali. Ze se nekdo v nejakych predmetech muze nudit, je pravda. Ale to porad neni duvod psat do testu nevim a testove zadani pocmarat a rozstrihat (hlavne to je fakt dite ve 3. tride).

+1/0
9.5.2018 14:10

M17i74c15h72a61e69l55a 41K70ř13í83ž15o81v42á 1447611175591

Souhlasím, že o ní nic nevíme. Ale to je v diskuzích o článcích obvyklé, proto musíme věřit tomu, co je v článku - že látku uměla. Zbytek jsou prostě jen naše doměnky, představy a i zkušenosti.

A ne, není to důvod psát do testu nevím, rozstříhat ho a ještě k tomu ho odevzdat. Jestli bych si měla vytvořit svůj názor, tak je to jen demonstrativní dupnutí si nohou a řešit to jen trestem nebude mít valný účinek.

0/0
9.5.2018 14:20

Š93á95r39k30a 40M38a91t60y91á24š78o71v94á 1151355452749

kolik knížek Vám zabavili s větou: přihlaste s eo ni na konci školního roku! A kolik Vám jich vrátili? Já s eo ně hlásila,z nové knihy se mi většinou vrátil salát,protože ji přečetl celý sbor....:-/

0/0
6.6.2018 12:50

M81a89g47d77a 76K78a33t77z17o90v59á 9226981409298

Tak to já jsem měla větší štěstí, knížek mi učitel zabral taky několik, ale vrátil nepoškozené. Asi nerad četl ... ;-D

0/0
6.6.2018 13:22

R19o89l96a81n20d77o 54A74r44i69a19s 7628269917400

Se 30 procenty souhlas, jinak politicky korektní blábol v duchu doby....nejlepší jsou pasáže o domácích úkolech a chybném posuzování dětí podle výsledku....

0/0
9.5.2018 10:12

P88e10t55r 96Š68k78o26d22a 5257290604950

Některé názory nemá špatné, jiné až moc sluníčkové nebo i naivní. Souhlasím, že výuka má zaujmout, nemůže se ale ze školy dělat kabaret. Domácí úkloy mají svůj význam i na 2. stupní. Určitě by učitel neměl žáka před ostatními ponižovat, ale je potřeba jasně říct, co je špatně, ne jen polehoučku naznačovat, aby se náhodou ta sněhová vločka nerozplynula. Skupinová práce, teambudling, to taky není možný používat všude, vždyť ta děcka pak budou totálně nesamostatná. Rozhodně však souhlasím s tím, že základem je PF.

+1/0
9.5.2018 10:06

H62a31n11a 10Z79a24m47r52a85z25i37l62o63v14á 9455720426161

Pán má mnohaletou praxi, takže asi ví, o čem mluví. Osobně si tedy nedovedu představit, jak do dětí vpravit všechno to učivo, které se požaduje, zábavnou a alternativní metodou.

+1/0
9.5.2018 14:21

M68a69r60k 24S59t70e21i53n 7431590395724

Naše školství je rozmělněno naprostou nedisciplínou a ulevami pro žáky, Rusové nebo Číňani nás vědomostmi za chvíli bohužel převálcují, tam je velká disciplína. USA ví, že školství může s klidným svědomím pustit, levnější je pro ně, si koupit mozky ze zahraničí, než je vychovávat, ale my v Evropě si to dovolit nemůžeme, ačkoli to po nás chtějí.

+1/0
9.5.2018 10:00
Foto

P84a66v90e27l 57M21i23t68á18š 9824129543878

Musím s autorem v mnohém souhlasit. Všichni vědí, že české školství se zastavilo už dříve, než před listopadem, ale každá snaha o změnu se tady po zásluze trestá.

+2/0
9.5.2018 9:33

M12a84r27k 43S14t74e79i48n 7811220905354

Zase nějaký lektor, který utekl školit za stejné peníze, místo toho aby si stoupnul za katedru, je to pohodička okecávat a radit těm chudákům učitelům v první línii, zase tunel a pak nejsou peníze na platy učitelů - sežerou to školící agentury a pod. neziskovky, které jsou chytré jak rádio a mají patent na rozum. To je k pláči.

0/−3
9.5.2018 8:57
Foto

Š12t16ě50p39á67n 70B13i92n55k51o 3526944723866

Prosím, co je špatně na víceletých gymnáziích, ze se proti nim musí bojovat? Nerozumím. Osobně jsem rad, ze tam dvě starší mám a u dvou mladších se budu snažit o totéž..... Porovnání s průměrnou zakladkou vyznívá jasne, tak nevím....

+3/0
9.5.2018 7:39

T87o60m29á47š 60V86e58l68č71o67v36s35k98ý 4543638929458

Špatné je na nich to, že jakmile tam dáte děti, základka přijde o peníze. Učitelky pak - když se dozví, že děti dělaly přijímačky - zcela otevřeně šikanují. A to se dozví, kvůli jakémusi potvrzení, které škola musí vydat... Základky a jejich lidi potřebují, aby děcka zakrněly u nich. A kdo by měl navíc, toho utnout...

0/−1
9.5.2018 8:27

B83á77r35a 31T19e16s27n78e24r40o50v94á 5555430744489

prosím vás, negeneralizujte, možná máte podobnou špatnou zkušenost, ale fakt to není pravidlem

+6/0
9.5.2018 8:40
Foto

Š41t87ě91p87á62n 74B40i47n53k47o 3786704403446

Pokud jste měl podobnou zkušenost, je mi to líto, ale moje děti na ZŠ nic takového po složení přijímaček nezažily. Spíš jsem cítil smutek / zděšení, jakoby by učitelskému sboru došlo, s čím se bude potýkat v dalších letech, až ta většina studijně jenom trochu schopných odejde a zůstane jenom zbytek...

+4/0
9.5.2018 11:41
Foto

P13a47v91e57l 16M21i94t60á65š 9504229293808

Mnohem lepší je kvalitní základní škola, než nekvalitní víceleté gymnázium.

+1/0
9.5.2018 9:40
Foto

Š72t27ě27p76á21n 92B60i60n23k75o 3106574313136

Každá kvalitní škola je lepší než nekvalitní, tohle není žádný argument. Navíc udělat kvalitní gympl je snazší, než podobnou kvalitu vytvořit na běžné ZŠ, protože selekce.... Ale samozřejmě, že to žádná záruka kvality není.....

+4/0
9.5.2018 11:43

I94r82e65n68a 47C17h82l95á46d56k63o84v67á 8379456367352

Děti v předškolním věku jsou spontánně zvídavé, pokud je nezaujmete, např. zážitkovým učením, dají vám to "sežrat", už tady je základ, jak říká i Robert Fuldžum. Na střední už je často pozdě žáky motivovat k zájmu o studium. Studenti ped. fakult nevědí jak mají učit, vědí co mají učit, na praxi jsou často překvapeni tvrdou reaitou.

+3/0
9.5.2018 7:29

L46u49k54á58š 74M35a29r12e59d47a 6831524347258

"Odměnu zaslouží každá dobrá práce ve třídě, je jenom nesmyslem srovnávat ji mezi sebou od různých dětí."

Jakoze pak to bude supr prekvapeni, kdyz stale vychvalovany clovek, kterej muze delat jenom s lopatou, nedostane nastupku 50K?

+3/−1
9.5.2018 6:28
Foto

P57e58t88r 91J65a82r83o53š 6803732881

melo byt +

0/0
9.5.2018 7:53

M31i79c29h56a18e91l33a 77K49ř74í20ž81o57v45á 1177391495451

Ne, znamená to, že pochválíte i toho žáka, který je pomalý a hloupý a který konečně zvládne test z malé násobilky, i když ostatní už jsou u násobení zlomků.

+2/0
9.5.2018 12:58
Foto

P57e45t22r 93J32a48r36o18š 6473522701

Takze kdyz je na konci devitky a umi malou nasobilku, tak ho pochvalime a poprejeme mu uspesny zivot?

0/0
9.5.2018 13:23

M52i61c95h72a84e85l14a 48K82ř12í38ž90o28v56á 1757811485171

Pokud je mentálně retardovaný a nic jiného nezvládne, pak ano. Ale i u takového žáka přináší pozitivní motivace lepší výsledky.

+3/0
9.5.2018 13:30

L44u29k74á53š 13M45a25r52e18d85a 6961184807838

Pri predstave, ze cela trida nasobi zlomky, zatimco posledni zvladl test male nasobilky, se mi obraci oci v sloup. Takova situace nemuze (by nemela) nastat, protoze az tenhle pomalejsi bude zvladat nasobeni zlomku, tak zbytek tridy uz bude maturovat... Takze kazdy pomalejsi bude mit asistenta v ramci inkluze? No potes.. A nebo bude cela trida cekat?

Ja chapu vasi predstavu, kdy detinky chvalit tutununovat at jsou svy. Ale vyprodukuje to neschopny lidi, kteri jen budou zaverecnou teckou za tou nasi zapadni civilizaci.

Vemte si skandinavske deti, kam to temahle pristupama dotahly. Zjistuji, ze jim tam vyrusta generace pro zivot nepouzitelnejch mladejch. Rostou jim tam oblibene kratochvile jako sebevrazda (ted posledni Tim Berling, kterej v dopise udajne uvedl, ze nenasel smysl zivota, pricemz s pritelkyni planovali zalozit rodinu...), a zmenu populace z migrantu, ani nezminuji.

Sorry jako, radsi starej socialistickej system, nez tyhle skandinavsky modylky plne stesticka a radosti. Svet je kruty misto, a dokud tu bude prevazovat drtiva vetsina (ze sedmi miliard) negramotnych nabozenskych fanatiku, tak takovehle vychovy nas privedou do stejneho stavu jako ptaka dodo (jakze se mu rikalo v cestine?)...

0/0
9.5.2018 19:50

Š85á34r77k31a 57M85a83t60y31á35š10o62v55á 1161315752759

prosím dronte mauricijský a jinak blboun nejapný ;-)

0/0
6.6.2018 12:54

M71i54k69u40l18á50š 77K17a91l37i68n42a 1942623845

České školství s nezmění do doby, dokud tu budou lidé kteří řeknou "tohle se takhle dělalo i za nás a taky jsme to přežili".

+4/−3
9.5.2018 1:52

I92v57a16n42a 32Z96b60u89b31n59o68v52á 7281121826

Vaše zkušenost pochází z místa za katedrou nebo v lavici?

+1/−1
9.5.2018 0:11

M69i45k86u20l31á46š 36K23a55l25i37n53a 1492933565

Třeba moje je z lavice.

0/0
9.5.2018 1:50

Z90u87z39a47n76a 61T58i24c42h52á 4738936780183

Podle mě jsou problém známky obecně. Rodičům i dítěti dost často stačí dobré známky a je jim jedno, co dítě skutečně umí, natožpak informace mimo předměty - například jestli dítě umí pracovat ve skupině nebo naopak ani trochu není týmový hráč a s nikým se nedohodne... Slovní hodnocení by bylo výstižnější a spravedlivější.

+5/−2
9.5.2018 0:10

I58v81a34n88a 88Z54b98u95b17n52o63v56á 7301921866

Já jsem za podobnou matikářku, ač neučitelka, chvíli učila. Bylo to velmi příjemné, měla na to systém. Na tabuli frontálně vypočítala 2 vzorově příklady, a pak žáci potichu samostatně počítali dál svým tempem. Kdo byl rychlý, vypočítal třeba 10 příkladů, pomalí třeba jen 2. Kdo si nevěděl rady, položil na penál gumu na znamení, že potřebuje pomoct, a učitelka po zbytek hodiny potichu chodila a pomáhala těm slabším. Už je znala, takže jim individuálně vše vysvětlila, skvělé. V hodinách byl klid a pohoda, všichni počítali, jak dokázali. Jen to nejde aplikovat na jiné předměty, učila jsem angličtinu a tam je to o neustálé interakci, mluvení, musí to být živé, ten klid a řád z matiky jsem se snažila zavést i tady, ale bohužel, jazyk tahle učit prostě nejde.  Té matice jsem si vždycky odpočinula

+4/0
9.5.2018 0:08

M17a69r16t50i37n12a 76B64r87a64b15e17n85c72o76v77á 4713425438469

Moje ideální představa hodiny matematiky tedy rozhodně není celou hodinu počítat příklady, byť svým tempem. Žáky, které to nebaví, tak to rozhodně nezaujme a nedá jim to motivaci se něco učit.

0/−1
9.5.2018 8:50

J65a55n 29J60e14ř12á91b90e31k 9946239153380

Měl jsem na gymplu latináře ... byl to starý pán, ze staré učitelské rodiny. Časem jsme zjistili, že jeho žena kdysi učila mého tátu fráninu a jeho otec, dávno, dávno, učil moji babičku latinu. Jeho výuka byla jak vystřižená z filmu pro pamětníky ... a stejný byl respekt třídy. Na druhou stranu nás např. naučil pár popěvků v latině a tím nám dal možnost mu po vstupu do třídy zazpívat a tim ho "umluvit" od písemky nebo zkoušení. Jak my si naběhli, když jsme mu těsně před Vánoci zazpívali "Amavi te puela" ... sjel nás jako malý haranty, jak nás mohlo napadnout zpívat na Vánoce takovou prostořekou píseň... a celou hodinu zkoušel.

Pan profesor měl jednu didaktickou vychytávku ... 5! (pětku s vykřičníkem). Kdo by si myslel, že vykřičník za pětkou nic neznamená, tak by se spletl. Pan profesor takové pětky počítal do průměru za 6. A opravit si šestku opravdu není snadné :-D

Byl to nejlepší kantor, kterého jsem kdy zažil.

+3/0
9.5.2018 11:25
Foto

P30e54t45r 14J86a38r80o55š 6143682101

Verim tomu, ze pan je vyborny pegadog s vybornymy vysledky. Jenze by ho bylo potreba naklonovat nekolikatisickrat. Stejne jako komunisti potrebovali naklonovat Alexeje Stachanova, aby ten socialusmus udrzeli ekonomicky. A vlastne i ta propaganda mi pripada obdobna. Povzbuzujici, osvezujici, utrzena od reality...

+5/−1
9.5.2018 0:08

J33a48r91o19s44l74a84v 83V86a58l50k50o 5231852882327

Počas 8.triedy základnej školy sa u nás vystriedali traja učitelia matematiky,ktorí dokopy nič nenaučili.Na zahájení 9.triedy sa nám predstavil nový učiteľ.Volám sa Janko Pastierik,mám írečito slovenské meno a budem vás učiť matematiku.Mal originálnu metódu.Kto sa prihlásil medzi prvými a správne odpovedal,dostal jednotku.V snahe dostať jednotku sa väčšina snažila príklad čo najrýchlejšie vypočítať a najlepší dokázal ich za hodinu nazbierať aj päť.Počas deviatej triedy sme dohnali učivo za ôsmu,naučili sa osnovu deviatej triedy a ešte som vyžil bez námahy aj prvý ročník priemyslovky.Žilina 1967/8

+6/−1
8.5.2018 23:53

T10o84m72á66š 68R90e11k57t52o31r 1418664547159

"I nejlepší matka v přírodě, kočka, trestá. Seřadí si koťata, která musí koukat do jamky, jestli nejde myš. Jakmile se některé z nich překulí a chce si hrát, matka ho ťafne. "

"Fyzické tresty jsou pak samozřejmě nepřípustné."

Tak a teď to vysvětlete té kočce :0)

Já zažil jako dítě "fyzický trest" jen párkrát, ale pokud to bylo od férováho učitele za něco co jsem vážně provedl tak jsem si to vzal k srdci hned (bylo to tím vyřízeno) a učinkovalo to lépe než jiné "humanitární" metody učitelek. A toho učitele jsme přitom měli raději a dodnes na něj vzpomínáme v dobrém...

+14/−2
8.5.2018 23:43

M64a19r50t59i59n79a 62B10r80a86b30e37n31c50o71v14á 4943895118489

Podle mě to nejde srovnávat, bohužel, je už úplně jiná doba. Co prošlo tenkrát, neprošlo by dneska. U rodičů už vůbec, ale ani u spolužáků. Neříkám, že to je správně, ale bohužel je to tak.

+1/0
9.5.2018 8:52





Najdete na iDNES.cz