Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i22r13o62s16l42a27v 87U68r17b49a34n 1706157301579

Do jiste miry ma pravdu. Ale zaroven si myslim, ze musi existovat i urcita kazen prinesena vychovou z domova...a to mi prijde, ze je cim dal mene..

+34/0
doporučit
8.5.2018 20:11
Foto

R38a55d15e60k 71H98a31n85k33a 8126407499263

Rád bych viděl, jak by pan lektor přetavil v realitu ta svá moudra a ty své poznatky například v hodinách u učňů oboru Zedník. Po týdnu výuky na učňáku by se možná opět vrátil do reality.

+37/−1
doporučit
8.5.2018 22:02

A85d77a89m 78N65e37u73m74a25n44n 8757524599256

V něčem lze s panem souhlasit, něco jsou naopak naprosté bláboly a spoustu věcí, které on zmiňuje a považuje za inovativní, učitelé už dávno vědí a praktikují. Teda alespoň ve většině případů.

Vtipné je, že mi hodně připomíná právě ty zkostnatělé profesory pedagogiky, proti kterým se tak "krásně" vyjadřuje. Spojuje ho s nimi jedno hlavní téma, a to, že pracuje s ideální třídou. Takovou, kde se žáci chtějí učit, prahnou po vědomostech, jsou v hloubi duše dobrými lidmi se spoustou zájmů a pokud zlobí, tak je to jen z nudy. A všichni mají na to, aby měli jedničky.

Když jsou podle něj špatné známky odrazem špatného učitele, tak bych mj. rád věděl, jak prospívali jeho žáci na té zvláštní škole, kde učil. :-)

+32/−2
doporučit
8.5.2018 21:49

P82e55t23r 86D15l88o11u56h32ý 5947359504294

Moc nesouhlasím s tím, že by se žáci neměli srovnávat mezi sebou. Tedy, že za totéž, za co jeden dostane trojku (protože je to na něj podprůměrný výkon) by jiný dostal jedničku , porotože je to na jeho poměry skvělé. Určitá forma porovnávání, tedy objektivity, jistě třeba je.

+21/0
doporučit
8.5.2018 21:15

J89a26n 39D14r12t76i70n81a 4392586543147

Učím externě na vysoké škole. Dlouhodobě mám od studentů z čtvrťáku a paťáku studia velmi dobrou zpětnou vazbu (" ....nejlepší nebo jeden z nejlepších vyučujících magisterského studia ..."). Stejně vynikající mám ohlasy od zaměstnavatelů pokud se mí studenti živí v oboru který jsem jim vtloukal do hlavy. To nepíšu proto abych se chlubil, jen si myslím že o didaktice a výuce něco vím. V posledních pěti letech mám tu čest potkávat studenty kteří prošli výukou kterou tady doporučuje ten pán. Je to naprostá katastrofa, student pátého ročníku technické VŠ bez kalkulačky nespočítá kolik je 42:7. Pán bojuje proti víceletým gymnasiím !!! Bože ochraňuj nás proti těmto šílencům, jsou daleko nebezpečnější než by se na první pohled zdálo. Tihle lidé mají potenciál zničit to poslední dobré co snad ještě v českém školství zbývá.

+29/−2
doporučit
8.5.2018 21:36

J76a56r82o22s20l38a18v 22H82o48l39e19č24e35k 7592259396551

V jedné věci naprosto souhlasím. Pedagogické fakulty nepřipravují studenty pro praxi učitele. Nám bylo na PF řečeno, že nestudujeme na němčináře, ale studujeme germanistiku, a proto musíme vědět vše o sporu Bodmera s Breitingerem, o švýcarském hospodářství, znát valenční gramatiku a podobné zásadní věci. PF by měl být teachers training - především správnou teorií podložené rozbory konkrétních situací tak, aby měli absolventi výborně zažitou metodiku, měli zásobu různých postupů a metod pro různé učivo, žáky a situace, věděli kdy co a jak použít a především jak se správně chovat v komunikaci se žáky a rodiči. Tak to ovšem vůbec nefunguje a absolventi PF nastupují po čtyřech letech biflování definic do škol jako zcela nepopsané listy.

+19/0
doporučit
8.5.2018 22:15

H93e53l24e18n82a 57K85a39v73k74o87v43á 5536953680816

Tak co všechno musí učitel,to pan lektor ví. Ale jak by se mělo chovat dítě,potažmo i rodiče ve vztahu k učiteli,v jeho radách jaksi postrádám. !!!!

+29/−3
doporučit
8.5.2018 21:10

J37o42s27e43f 21H65á27j38e45k 4519868297881

Známky se dávaji za zlobení?! A od kdy?

+21/−1
doporučit
8.5.2018 20:15

P75e27t55r 52S83o63k11o89l 8682721357361

Ten člověk je odtržený od reality. Takový teoretický školitel, co vykládá hodiny krásně znějící bláboly, které v praxi nelze použít z objektivních důvodů. Nicméně všichni mu blahoskloně přikyvují, aby měli klid a myslí si svoje. :-P

Bylo by super, kdyby žáci nemuseli být porovnáváni a hodnoceni podle výkonů jiných, ale praxe a život ukáže, že je to jediná možnost jak děti připravit na cestu drsným životem.

+26/−6
doporučit
8.5.2018 21:19

B79á64r43a 34T49e94s42n50e42r96o26v97á 5945430384359

"Učitelé by měli hodnotit podporujícím způsobem. Tedy se vyvarovat výkonového hodnocení, srovnávání žáků mezi sebou a udělování jedniček jen za perfektní výkony. Odměnu zaslouží každá dobrá práce ve třídě." = takže chytrý žák dostane jedničku, když správně naprogramuje robota, kterého si sám sestavil, a hloupý dostane jedničku, protože dokáže spojit dva drátky dohromady? chytrý dostane jedničku, když správně zodpoví pět otázek z pěti, zatímco hloupý dostane jedničku za to, že se dokáže správně podepsat? co je to za nesmysl, neporovnávat žáky? i v životě ten, který toho zvládne víc než druhý, bude odměněn a ten, který je horší než průměr, bývá potrestán (nedostane prémie, např.)

"Povinné domácí úkoly posilují diskriminaci. Je rozdíl mezi dětmi, které mají dobrý domácí servis, a mezi těmi, které takovou podporu nemají. Naše školství je známé tím, že úspěšnost žáků velmi úzce souvisí s kvalitou rodinného prostředí, což je znak špatného vzdělávacího systému." = ale učitel opravdu nemůže za to, že žák má doma rodiče nemakačenky nebo takové, kteří vzdělání zesměšňují či přímo urážejí... už jsem to v jedné diskuzi psala, pokud dítě o vzdělání nestojí, tak s ním nehne ani sebelepší učitel, příkladem budiž sportovní týmy, které jestliže se rozhodnou, že se jim např. nelíbí jmenovaný kouč, tak prostě budou zápasy bojkotovat, i kdyby se daný trenér přetrhnul vejpůl

"Pokud jsou učitelé dobří, tak špatné známky mít žáci na vysvědčení ani nemohou. Špatná známka jde za učitelem, protože dává žákům práci, na kterou oni nestačí." = asi pán nikdy neslyšel o tom, že ne každý člověk má kapacitu na to, aby byl úspěšným studentem

"Když učitel dobře učí, používá pestré metody, má taková výuka teambuildingové prvky, spolužáci spolupracují a budují si dobré vztahy. Když učitel učí frontálně, izoluje tím žáky a ti se pak k sobě o přestávce neumí chovat hezky."

= nesnáším blbce a nebudu si s nimi povídat nebo k nim nebudu milá jen proto, že s nimi musím v hodině pracovat, sorry jako

+22/−5
doporučit
8.5.2018 22:00

I84v71a40n70a 65Z50b96u57b41n89o68v42á 7661901686

Učitelé se ve sborovně školí skvěle. Jenže je to v porovnání s tím přímo učit nebe a dudy.

+10/0
doporučit
8.5.2018 21:40

P69e91t17r40a 10L83a14c95i56n53o78v56á 9773103574573

Před 30 ti lety jsem měla na ZŠ učitelku, která naučila matiku i největší ignoranty. Vysvětlila látku, dala pro bystré 3 cvičné příklady na rychlost za jedničky a v tom čase znovu vysvětlovala látku pomalejším. Nikdo nerušil, neprudil a i ti nejslabší dávali matiku za 3. Prostě to uměla podat a neotrávila ani ty slabé.

+12/−1
doporučit
8.5.2018 21:18

T50o35m75á14š 95R41e63k69t39o66r 1858914587359

"I nejlepší matka v přírodě, kočka, trestá. Seřadí si koťata, která musí koukat do jamky, jestli nejde myš. Jakmile se některé z nich překulí a chce si hrát, matka ho ťafne. "

"Fyzické tresty jsou pak samozřejmě nepřípustné."

Tak a teď to vysvětlete té kočce :0)

Já zažil jako dítě "fyzický trest" jen párkrát, ale pokud to bylo od férováho učitele za něco co jsem vážně provedl tak jsem si to vzal k srdci hned (bylo to tím vyřízeno) a učinkovalo to lépe než jiné "humanitární" metody učitelek. A toho učitele jsme přitom měli raději a dodnes na něj vzpomínáme v dobrém...

+14/−2
doporučit
8.5.2018 23:43

Ř10e83h50o38ř 56V15l86a12s37á50k 2804754831266

Nesouhlasím s tou tezí se špatnými známkami. Děti jsou prostě různé, někoho opravdu méně láká třeba matematika, jiného třeba biologie. Je normální, že jeden má z jednoho trojku a z druhého jedničku a druhý naopak.

Představa, že se učiteli podaří zaujmout pro tu biologii všechny, je krásná, občas to i může vyjít, když se potká dobrý a zkušený učitel s třídou bez velkých průšvihů.

Ale i ti nejlepší učitelé mají slabší chvilky, ve školství je samozřejmě i spousta průměrných méně talentovaných učitelů (a i za ty jsme rádi, že to za ty peníze dělají, pokud se snaží), pak se to sejde s blbým rozvrhem kdy ten učitel musí učit od sedmi nebo hned po obědě (kdy si tělo říká spíš o spánek), do toho pár hodně rušivých studentů zralých spíš na nějakou terapii a pak najednou ty výsledky vypadají úplně jinak.

+8/0
doporučit
8.5.2018 21:40

P86a93v29e56l 83P42e28c17h 9900855725378

Pan bývalý učitel je teoretik. Teorie o fungovani komunismu je taky pro všechny úžasná, ale jaksi v praxi to nikdy nepůjde. Nejdřív se musí zlepšit vztahy ve společnosti jako tlakové, pak se to odrazí i ve školství...

+12/−3
doporučit
8.5.2018 21:18
Foto

A37n46d11r43e97a 21Š46r30e53t94r15o49v52á 7511695470968

Tak ten roztrhany test je ukazkou toho, jak dost dnesnich deti pristupuje ke vzdelani. A ze pan lektor z toho jeste udela neco chvalyhodneho, je prinejmensim smutne. Podle urovne je zjevne, ze jde tak to nejakou treti tridu a procvicovani nasobilky. Take jsme to delavali, je to uzitecne mi tyto zakladni pocty zautomatizovane. Holt pro nektere je jakekoliv biflovani zlocin proti lidskosti, a tak radeji test pocmaraji a rozstrihaji a nekteri "osvicenci" jim za to jeste div netleskaji.

+7/0
doporučit
9.5.2018 11:42

M34i33c30h57a47l 81S45u47š38i17c26k17ý 1928927643656

Tak ted jsem zase zvedav na ty davy chlapaku, co kdyz je ucitel prastil ve skole tak to doma nerekli, protoze by dostali jeste od chlapaka otce.

+11/−3
doporučit
8.5.2018 20:34

L28u77k49á11š 93H52r68a39b62ě 9716910879782

Tenhle pan je zcela mimo misu a obraz...

+9/−2
doporučit
8.5.2018 23:21

L13i42b72o79r 19B65e62n52á79t88s64k65ý 3952698147291

Sorry, to je mímo mísu. Musel bych být vulgární. To to říká.

+6/0
doporučit
8.5.2018 22:30

J23o60s12e49f 83Š34o73l29t46e13s 8814638890933

Skoro se vším souhlasím, ale jedna věc mi nesedí. Děti na druhém stupni už by se měly naučit samostatně se učit a studovat. Budou to totiž do budoucna potřebovat. A to s přístupem popsaným v rozhovoru tak úplně nejde. Teoreticky by stačilo je to naučit až na střední škole, ale přijde mi, že je tam už dost pozdě.

Techniky účinného učení se dnes dost ignorují, ale v případě následného vzdělávání mají žáci, co se umí učit, značné výhody. Já jsem se učit nikdy nenaučil, protože jsem to až do konce gymplu nepotřeboval a na VŠ jsem za to tvrdě zaplatil.

+6/0
doporučit
8.5.2018 20:43

J74a89n 56N67o34v74á53k 6364824

Moje sestřenice učí v Jihlavě na druhém stupni. Nesvěřil bych jí ani psa, natož dítě. Zasekla se někde v 90. letech. Nejhorší je ale její arogance moci, kterou předvádí. Nějaká spolupráce s dětmi? Smích... Takové učitele je třeba vymýtit!!!

+10/−4
doporučit
8.5.2018 21:34

J36a11r22o48s87l84a45v 97V82a64l19k48o 5211892472947

Počas 8.triedy základnej školy sa u nás vystriedali traja učitelia matematiky,ktorí dokopy nič nenaučili.Na zahájení 9.triedy sa nám predstavil nový učiteľ.Volám sa Janko Pastierik,mám írečito slovenské meno a budem vás učiť matematiku.Mal originálnu metódu.Kto sa prihlásil medzi prvými a správne odpovedal,dostal jednotku.V snahe dostať jednotku sa väčšina snažila príklad čo najrýchlejšie vypočítať a najlepší dokázal ich za hodinu nazbierať aj päť.Počas deviatej triedy sme dohnali učivo za ôsmu,naučili sa osnovu deviatej triedy a ešte som vyžil bez námahy aj prvý ročník priemyslovky.Žilina 1967/8

+6/−1
doporučit
8.5.2018 23:53
Foto

P78e67t52r 43J15a83r98o61š 6843232731

Verim tomu, ze pan je vyborny pegadog s vybornymy vysledky. Jenze by ho bylo potreba naklonovat nekolikatisickrat. Stejne jako komunisti potrebovali naklonovat Alexeje Stachanova, aby ten socialusmus udrzeli ekonomicky. A vlastne i ta propaganda mi pripada obdobna. Povzbuzujici, osvezujici, utrzena od reality...

+5/−1
doporučit
9.5.2018 0:08

I18v37a44n38a 75Z86b76u74b48n70o84v85á 7431111156

Já jsem za podobnou matikářku, ač neučitelka, chvíli učila. Bylo to velmi příjemné, měla na to systém. Na tabuli frontálně vypočítala 2 vzorově příklady, a pak žáci potichu samostatně počítali dál svým tempem. Kdo byl rychlý, vypočítal třeba 10 příkladů, pomalí třeba jen 2. Kdo si nevěděl rady, položil na penál gumu na znamení, že potřebuje pomoct, a učitelka po zbytek hodiny potichu chodila a pomáhala těm slabším. Už je znala, takže jim individuálně vše vysvětlila, skvělé. V hodinách byl klid a pohoda, všichni počítali, jak dokázali. Jen to nejde aplikovat na jiné předměty, učila jsem angličtinu a tam je to o neustálé interakci, mluvení, musí to být živé, ten klid a řád z matiky jsem se snažila zavést i tady, ale bohužel, jazyk tahle učit prostě nejde.  Té matice jsem si vždycky odpočinula

+4/0
doporučit
9.5.2018 0:08

P98e97t79r 54B63á98č18a 8725546175115

Jasny, nepotrebujeme spatny znamky, nepotrebujeme je mlatit, nepotrebujeme je trestat a pak z toho roste jedna rozmatlana elita za druhou.

+6/−3
doporučit
8.5.2018 22:16





Najdete na iDNES.cz