Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacienti přetěžují velké nemocnice, ředitelé volají po návratu spádovosti

Lidé mají ze zákona právo vybrat si, v jaké nemocnici se nechají ošetřit. Těch, kteří nedodržují „spádovost“ podle místa bydliště a zvolí si zákrok ve vzdálenějších velkých nemocnicích, je v posledních letech stále více. Šéfové nemocnic si nyní stěžují, že nárůst pacientů již nelze zvládnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i18n56d63ř67i96c15h 31V21á21g34n25e12r 9581946936151

Nedostatek lékařů a personálu v některých venkovských nemocnicích už dnes z znamená, že umístit tam seniora nad 80 let znamená rozsudek smrti. Přetížený personál na ně prostě nemá čas, logicky volí starost o mladší generaci. Až se to provalí v plné míře, začne velký, ale opravdu velký tanec. Budou se skládat účty. Například takový Míra Kalousek by už v té době měl raději užívat nabyté milióny někde vedle kámoše Vostrého v Belize.

0/0
25.4.2018 21:37

M63a64r58t75i43n 98V81í18t92e57k 3519371716

Tak ať nás taky stát nenutí neustále dojíždět za prací do velkých měst a stěhovat se tam. Pak je logické, že když někdo pracuje v Praze, tak se nepojede ošetřit domů s blbostí. A taky by musela fungovat jinak veřejná doprava, ne jenom do krajského města a zpět. atd. To nedělají pacienti, ale stát, investičními pobídkami firem, které se cpou do středu Prahy, posilováním korporací a likvidací malého podnikání.

0/0
25.4.2018 14:09

J33i97ř53í 31P26l15a11v26s42k34ý 9620296111499

zdravotnictvi je bud pro vsechny, zdarma, nebo kvalitni ... ale nikdy nemuzete mit vsechny tri tyhle veci najednou. pokud tady nekteri trvaji na tom "kvalitni" a "pro vsechny", pak holt je treba ustoupit od toho "zadarmo".

+3/0
25.4.2018 11:17

J93i38n71d73ř67i87c20h 72H32r74ů30z91a 2190744548732

A on si tady snad nikdo neplatí každý měsíc zdravotní péči, i když je zdravý?

0/0
27.4.2018 0:29

M48a63r92e48k 87Š36i71m79o41n 2894917878308

Pokud panuje názor, že krajské nemocnice poskytují lepší péči než okrajové, a ten názor nevznikl jen tak z ničeho, tak se není čemu divit. Povinná spádovost by znamenala říct - víme, že okrajové nemocnice jsou horší, ale vy venkovani do nich prostě musíte.

0/0
25.4.2018 11:09

J40i94n55d42ř59i86c79h 31H83r83ů48z60a 2590744778102

A nedělalo se to dřív tak, že pokud menší nemocnice nebyla schopná poskytnout odpovídající péči, tak se posílalo do větší nemocnice?

0/0
27.4.2018 0:30

M33a94r36t71i68n84a 97S36e61d60l67i65c90k41á 5772945311522

To je pešek, peníze se natisknout dají, ale sehnat pracovníky - lidi, to jaksi nejde, že.

0/0
25.4.2018 10:07

O91n78d73ř59e58j 86F73i52l64i79p53c86z38y60k 8924783188931

Pracovat jak Sicilián a mít zdravotní péči jako v USA s nejdražší pojistkou.Toť sen českého pacienta.Soudruzi, za minulého režimu jste dávali na zdravotnictví 4%

mizerného HDP, v době ,kdy léky i přístroje stály těžké peníze, valuty.

A lékař vydělával mnohdy méně než dělník. Pokud vydělával více, bylo na úkor volného času, služby.Teď dáváte na zdravotnictví mizerných 7 něco procent, zatímco Německo dává 10 a USA 15%.A léky i přístroje stojí u nás stejně jako v Německu.České zdravotnictví je perpetuum mobile,které fungovalo jen na úkor sprosté exploatace lékařů i sester.A co se týče péče, doporučuji starý blog Víta Kučíka, italské zdravotnictví I a II.V Itálii máte za základní pojištění zdarma jen vyšetření lékařem a odběr krve.RT a sono si platíte ze svého, stojí to až 150...200 eur.Podrobněji viz článek.Když obejdete praktika a jdete přímo ke specialistovi, platíte cash /200 eur ?,blíže viz článek.Čtu tady... místní řezník..neudělali angioplastiku.....

Italské zdravotnictví na vás...soudruzi.

A lékaři ? Staří do důchodu, mladí za kopečky.Konečně se dožijete zdravotnictví

jaké si zasloužíte. Vše zprivatizovat a zvednout cenu práce na trojnásobek.

cena lékařských výkonů je u nás až 8x nižší než v civilizované Evropě.

Berete 8x menší plat než Ital ? Však Chrenek s Babišem vám ukáží, jak se dá efektivně podnikat ve zdravotnictví. Doufám že se dožijete spoluúčasti 10 000 Kč

jako je to u aut a jako je to běžné u amerických pojistek.RvRvRvRv

+1/−4
25.4.2018 10:01
Foto

H65a26n60a 54M96a29l79i97c29h24o39v51a 9150537393173

Zaveďme spádovost a sledujme statistiku úmrtnosti.

+4/0
25.4.2018 9:20

S81t98a36n73i45s49l96a26v 30K28r81e73j32c16a71r 6217336823394

Nu spádovost může být jen v případě dostatku zdravotnického personálu. A ten zde chybí jak v případě lékařů tak sester abratrů!! Nejde tolik o vzdělání lékařské fakulty a zdravotnické školy mají plno studentů. Ale možná, by se opravdu měl rozevřít více profesní personální klín mezi státním a soukromým. Stejně jako i v jiných oborech lidské činnosti je to v ČR nevýrazné. proč soukromé nemocnice a polykliniky nenabízejí svým zaměstnancům ale i pacientům profesně odlišné podmínky než ve státním sektoru ? Pokukujeme po zahraničí, ale podmínky v .. nedokážeme vytvořit. Kolik pacientů požaduje ve státním to co může dostat za úplatu v soukromém ? Nesrovnávejme dobu socialismu s dneškem, ta je nesrovnatelně jinnačí. Ekonomika ČR je rozdílná od ekonomiky Německa a Francie, i když tam je rozhodně více migrantů a běženců než v ČR. Proč firemní subjekty nedokáží ekonomiku v EU srovnat a vyrovnat nejen platově ale i profesně ? Ano, jsem pro sjednocení platů v celé EU ale i danových odvodů v celé EU. Platy a daně nejsou rozdílné v Západočeském a Jihomoravském kraji proč by platty a daně měly být rozdílné v Dánsku ,ČR nebo Madarsku ?

0/0
25.4.2018 10:26

J14a90n 46N81ě54m79e60c 2660598236223

Pokud "pacienti přetěžují" velké nemocnice, a to je opravdu netastně volená argumentace, je třeba tyto nemocnice posílit. Nevýznamné nemocnice netřeba hned likvidovat, ale nejsou tam ani špičkoví lékaři, ani špičková technika, nemohou být všude. Spádové nemocnice prostě mohou jen pacienta převzít, zajistit to základní a zajistit transport tam, kam si přeje. Jinak ... Jinak se významní pacienti jednoduše sami přetransportují do zahraničí, než by šlo pod kudlu ve spádové nicmoc nemocnici. Nebo budou podplácet. Co tedy chceme? Korupci? Útěk významných pacientů a následně i špičkových lékařů za hranice? Kdo vymýšlí takové nápady, které nám rozkládají školství, zdravotnictví, sociální vazby mezi lidmi, důchodový systém, ... nakonec i dobře fungující stát? Stát už teď funguje dost špatně.

+2/0
25.4.2018 9:19

P73e10t57e31r 77Z93a52t44k57o 8256290441343

na jednu stranu vam kazdy rika, ze na malem meste proste slozitejsi zakroky delat nejde - neni vybaveni ani praxe - a na druhou vas z nemocnice vyzenou, at si jdete k lekari, ktery nema ty zkusenosti ani vybaveni. Souhlasim - spadove nemocnice by mely zustat trebas na doleceni a na akutni prijem ... prece nebudeme kupovat predrazene pristroje a plytvat penezi. Ale ono je prece snadnejsi na vratnici kontrolovat obcanky a kdo sem nepatri at tahne ...

+1/0
25.4.2018 9:41

V78e47r16o75n22i51k27a 28S32v23o34b25o44d27o81v93á 5843818461133

Pacienty naženeme nařízením do spádových nemocnic... co tam nejdřív nahnat kvalifikovaný personál a pacient pak rád přijde sám.

+3/0
25.4.2018 9:18

P17e53t80r 26P11e38t77r 6683882358233

Jenže to ten personál musíte i zaplatit...no a tam je celý kámen úrazu.

0/0
25.4.2018 9:32

P84e56t22e12r 16Z72a83t54k18o 8946920511863

no a protoze CLK nez by zavedla nejake rocni kursy pro lekare z cicizny a zjednodusila atestace, tak jde plakat na MZ a nechce tu zadne cizaky ...

+1/−1
25.4.2018 9:42

M32a15r42t76i70n50a 71S43e81d41l27i34c65k89á 5742835731582

ČLK nemá pravomoc kecat do atestací. To dělá ministerstvo zdravotnictví!

0/0
25.4.2018 9:58

M39a95r98e49k 68Š32i24m74o30n 2114367388178

Zjednodušit atestace lze jen na úkor kvality lékařů.

+1/0
25.4.2018 11:12

M23i12l93a92n 94N94a10v96r47á62t79i13l 8247931776501

Aby té svobody až chaosu nebylo příliš.

Lékař pracující v nemocnici v Kodani, Dánsku, nemohl si nechat odoperovat žlučník v nemocnici , kde pracuje, ale musel jít do nemocnice v jiné části Kodaně , tam, kde bydlí.

Jinak mu pojišťovna léčbu neuhradí.

Pořádek někdy musí být.

+1/0
25.4.2018 9:06

V82l18a70d44i46m63í54r 86Z81a46u20š62k95a 5291702167533

To je ode zdi, ke zdi, nejprve se zavede absolutní volnost a pak se volá po absolutří restrikci. Kompromisem by mohla být akutní péče dle spádu, plánované výkony dle vlastní volby- ty se dají organizovat tak, aby to velké nemocnice zvládli. Když se pak v akutní péči na okrese zjistí komplikovaný případ, velká nemocnice jej převezme.

V současnosti je bophužel důsledkem anarchie i to, že pacienti s banalitami leží ve Fakultní nemocnici, protože to měli blízko(viz Praha) a když se ozve někdo z okresu, že si s něčím komplikovaným neví rady, tak jej můžem přinejlepším přijmout překladem za jeden-dva týdny, protože nemáme lůžka.

+2/0
25.4.2018 9:02

V34l13a32d71i95m79í88r 72Z60a90u43š28k46a 5531372467343

Dalším problémem je socialistické hospodaření- paníze nejdou za pacientem, resp. jen velmi omezeně, tak si dobrá nemocnice nemůže vzít půjčku na výstavbu nového pavilonu, aby jej pak zplatila nárůstem hospitalizací, když je o ni zájem, protože od pojišťoven více než 103% předchozího roku nedostane, i kdyby měla o 15% váíc pacientů- rozdíl musí uhradit z vlastního, tj. léčit zdarma.

+2/−1
25.4.2018 9:04

P46e91t65r 92K69e59ř 8573164202578

I banalita se dá zkazit a když jde o zdraví, asi nebude chtít nikdo riskovat, že.

0/0
25.4.2018 9:09

P83e47t11r 28K91e73ř 8583894902558

Pacienti přetěžují...?? Nápis by mohl být klidně "Nemocnice nefungují, ministerstvo zdravotnictví není schopné zajistit zákonnou péči". Co by asi dělal obyvatel Mělníka v Mělnické nemocnici?? Přišel si pro homeopatika? Nebo má využít služeb katastrofy pod názvem Almeda v Neratovicích? To se divíte, že lidé chtějí zdravotní péči a ne šarlatánství a tak jedou až do pražských nemocnic? Pokud by chtěli zavést spádovost, nejprve by museli zajistit dostupnost péče. Na odborné vyšetření se běžně již nyní čeká i několik měsíců a situace se neustále zhoršuje. A komik jenž si myslí, že něco vede neví ani jak systém jemuž ministruje funguje.

+2/−1
25.4.2018 8:52

M77a86r38t80i70n 85Č71e21r67v45e92n81ý 7253702827776

Velké nemocnice mají mnéhem lepší vybavení a zkušenější lékaře, takže kde má pacient větší šance na kvalitní léčbu? To tvrdím z vlastní špatné zkušenosti. A teď, když už jsem poučen by mě nějaké stupidní nařízení automaticky posílalo do druhořadé nemocnice. Paráda.

+4/0
25.4.2018 8:49

S49y59l63v53a 74Š64p84o32r14k34o58v72á 5506542860639

důsledkem nařízené spádovosti by byl obrovský nárůst žalob. Když někde něco "pokazí" nikoliv fatálně, tak tam pacient už prostě příště nejde, ale nechce si přidělávat starost se žalobou. Ošvšem když bude vědět, že mu příště nic jiného nezbyde - tak se do té žaloby pustí, už jen proto, že na lékaře bude tlak ze strany vedení nemocnice, aby se podobná věc neopakovala

+2/−1
25.4.2018 8:14
Foto

M46i89r55o59s63l84a32v 82S86t45e47i74n64e12r 4310402450246

Každý, kdo chce něco řešit v klinice, by měl nejdřív provést rešerši hodnocení na internetu. Ale pozor, přispívají tam hlavně nespokojenci, nebo kamarádi lékařů. Takže příliš nadšené nebo příliš nepřátelské komentáře brát s rezervou.

+3/0
25.4.2018 8:12

M33i98c35h47a79l 22S11t15e76b46l36o 5989691234577

A zase jsme u toho, že část venkovských nemocnic mimo velká města by se měla rovnou zavřít.

Máme příliš mnoho nemocnic na malém území. To není skoro nikde.

Zavřít malé a posílit většíR^V!!!!

+1/−2
25.4.2018 8:10

T39o44m34á24š 32J24a64n37e79č65k38a 4271205676110

Ty malé jsou většinou zprivatizovány a nemůžete je zavřít. A pokud jim omezite finance, budou vás žalovat. Oni ovšem zavřou nevýnosná oddělení. Viz z poslední doby - nemocnice Sušice.

0/0
25.4.2018 8:13

M12i28l37e36n31a 87K37l98o20u42č58k57o17v84á 2556870756342

Neexistují venkovské nemocnice. Nebo jmenujte. Jinak je to blábol.

+1/0
25.4.2018 8:15

S26t34a67n95i25s22l98a67v 70K54r80e51j94c89a47r 6747436183704

Je otázkou, zda i v těchto malých nemocničních zařízeních nejsou machři jež svoji práci bravůrně a s nadstandartem zvládají!! Machři z jedné mini nemocnice na Semilsku jsou partou jež by mohli závidět kdekoli. Mnozí si vyzkoušeli i práci ve velkých nemocnicích v kraji, ale dobrovolně se do této nemocničky vrátili. Jak oni říkají nejde jenom o peníze ale i o pohodu k práci. Ležel jsem tam naposledy tři týdny, a vracím se tam pravidelně po dvou letech. A celému týmu nemocnice děkuji nemají lehkou práci.

0/0
25.4.2018 8:33

V42i90k69t11o44r 24Š80e72d65i56v51ý 8346761610916

Taková konkrétní a adresná pochvala určitě celou tu partu zahřeje. 8-o

0/0
25.4.2018 8:57

M93i42l43e16n12a 24K36l62o27u82č27k67o47v67á 2196420516472

Chápu to tak, že pokud pracuji v Praze nebo Plzni, ale trvalé bydliště mám v Ostravě, musím s vymknutym kotníkem do Ostravy? Btw. kdo zavinil, že okresní nemocnice nemají vybavení jako ve velkých městech? Penize nejsou? Až zdravotnictví nebude jedna velká černá díra, peněz bude dost. A za tenhle stav můžou politici, kteří se vystřídali na postu ministrů. A je legrační, když mluvčí velké nemocnice kritizuje práci svých kolegů menších špitálů.

+2/−1
25.4.2018 8:09

P26e43t43r 56P33e32t80r 6433482438203

Tak nejsou. Ona logiky malá vesnice na maloměstě nemůže mít stejné vybavení jako třeba pražská Motol, která je desetkrát větší. To mi přijde zcela logické

0/0
25.4.2018 9:36

T28o30m13á89š 12J95a15n40e36č15k56a 4151375526280

Malé nemocnice jsou zhusta privatizovány, omezují proto nevýnosná oddělení, nemají dostatek personálu, protože špatně platí, velké procento hlavně lékařů je z bývalého SSSR. Pokud firma vlastní více nemocnic, zavede tzv řízenou zdravotní péči. Pak se stává že pacient je přivezen do nemocnice s podezřením na krvácení do zažívacího traktu. Lékař na ambulanci mu sáhne do konečníku, potvrdí diagnózu a odešle pacienta do sesterské nemocnice, ve které funguje gastroskopie. Tam se zjistí, jestli se jedná o vřed a nebo rakovinu. Pokud někdo vřed, je pacient převezen zpět do první nemocnice. Pokud je to rakovina tak je vezen cca 80km do nemocnice, kde dělají výkony tohoto typu. Po odoperování je převezen do opět jiného zařízení k následné péči. Na převozy se volá RZS, takže firma za ně neplatí, jde to z kapsy nás všech. Pokud ovšem pacient přijde na začátku do velké nemocnice, tak je přesouván jen mezi odděleními.

0/0
25.4.2018 8:06

P27e56t43r 15Š56k24o98d85a 5607280584470

Stát těžko něco zařídí, když nejsou lidi. Dobrý doktor nepůjde dělat za pár korun kamsi do okresní nemocnice.

+1/0
25.4.2018 8:04

P18e21t34r 68V75e92p52r97e61k 3244778442

Tam chodí lékaři z Indie, Slovenska, Ukrajiny, Ruska........český do Německa. Naštěstí do ČR přicházejí alespoň tito.

0/0
25.4.2018 8:06

P71e14t11r 24K41e69ř 8373154142158

To jste na omylu. Stát může v tomto směru zařídit vše, ale nechce. Kdo stanovuje pracovní podmínky lékaře?? Kdo stanovuje platební podmínky pojišťoven?? Kdo zřizuje lékařská zařízení?? A kdo připustí, aby 1/3 lékařů z našich fakult odešla do zahraničí?? Když budu mít špičkově vybavené diagnostické centrum za které jsem zaplatil mld... budu dělat maximum, abych jej co nejvíce vytížil. Pojede pokud možno 24h. Jak je tomu ve zdravotnictví? 2-4 za den, protože více jich pojišťovny neproplatí. A tak je to se vším. Vyšetření, operace, rehabilitace, atd. Méně výkonů = menší zisk = menší platy a větší čekací doby. Otázka zní, z jakého titulu si mohou dovolit pojišťovny takto omezovat dostupnost zdravotní péče??!

+1/0
25.4.2018 9:06

S15y34l10v43a 86Š95p29o43r52k70o52v58á 5956292120469

A divíte se, že do některých nemocnic pacienti prostě moc nechtějí? Právě jsem se vrátila z mělnické chirurgie, kde jsem strávila týden - a dobrovolně mě tam už nikdo nedostane. přístup k pacientům jak za socíku...přitom chirurgové mají coby odborníci velice dobrou pověst, ovšem přístup k pacientům - jak ze strany lékařů, tak především sester je něco hrozného. Navíc jsou tam i pochybení - například výměna kanyly až pátý den, když standard je 48-72 hodin - takže výsledkem je zánět žil a další antibiotika. Proto na následnou operaci prostě půjdu někam jinam, mimo "spádovost"

+1/0
25.4.2018 8:01

P80e22t84r 53V65e12p78r97e42k 3524238832

obecně máte pravdu, ale neplatí univerzálně.....odbornost v krajských nemocnicích je přirozeně někde jinde, ale zrovna v tom "lidském" přístupu to může být právě naopak...

+1/0
25.4.2018 8:03

S53y89l89v53a 42Š13p16o10r67k41o16v55á 5776272700169

no bohužel není - nejlepší přístupk k pacientům jsem zažila vždy v pražských nemocnicích

+2/0
25.4.2018 8:07

P90e23t17r 81V22e94p88r25e30k 3594488122

tak máte takovou zkušenost......já ne, ve velké i malé nemocnici narazím jak na vstřícné, tak i méně vstřícné pracovníky, velikostí nemocnice právě toto není.....nedovedu si představit, že charakter člověka se změní tím, že se zaměstnanec přesune na jiné pracoviště...

+3/0
25.4.2018 8:16

S54y12l10v44a 82Š44p88o61r80k98o25v92á 5226122770489

nejde o charakter - ale pokud někde vládne určité ovzduší a přijde tam sestra, zvyklá na daleko lepší přístup k pacientům - většinou se přízpůsobí. Proč by měla za stejný plat dělat víc než ostatní a někdy se i dočkat od těch ostatních pomluv a vyčlenění z kolektivu?

0/0
25.4.2018 8:35

T15o38m74á47š 41J72a16n29e44č40k71a 4581115746320

Bohužel, protože špatně platí mají málo lidí a berou každého a kvalitní lidé odcházejí do státního.

0/0
25.4.2018 8:10

S82y64l14v54a 65Š41p71o72r43k37o19v34á 5916962230689

to může být také důvod - ale hlavně je to v lidech. V rámci jedné nemocnice je na dvou různých odděleních diametrálně odlišný přístup k pacientům - jak jsem zažila na vlastní kůži. Na mělnickou chirurgii už nikdy - na internu v téže nemocnici kdykoliv

+1/0
25.4.2018 8:17

S19t26a49n19i90s83l10a69v 80K94r79e98j51c71a40r 6607156753414

Ale je to z důvodů odbornosti nebo lidského občanského přístupu? Ono pokud porovnáte zaměstnanecké chování některých zaměstnanců obchodní sítě hypersupermarketů nebo kurýrních služeb, také najdete spoustu nepatřičného jednání ! Já osobně mám zkušenost také čerstvou z jednoho nemocničního zaízení, a naprostá spokojenost. A to na tomto zařízení pracují v zdravotnických pozicích sester a bratrů i jiné etnika než česká. Ono, je také i o tom jak se k sobě obě strany chovají. Někdy je to s námi pacienty dost těžké. Při kritizování druhých by jsme nejdříve měli použít zrcadlo zda jsme lepšími nebo horšími než ty jež kritizujeme.

+2/0
25.4.2018 8:17

S38y18l56v22a 17Š43p64o41r19k31o47v24á 5326312710629

Nezlobte se, ale srovnávat prodavače s lékaři je úplně mimo. prodavač vám těžko způsobí zdravotní komplikace, když vám na dotaz neodpoví prodavač - nebo když se neodzvíte, jak na tom jste. A právě proto, že vím, že nepříjemný pacient bývá na obtíž, jako jediná na celém pokoji jsem vždy za vše poděkovala, nikdy nezapomněla prosím - a přesto sestry zapomněly vyměnit kanylu, zapomněly připojit na kapačku paní, co se svíjela bolestí, přesto mi doktor při vizitě na dotaz na výsledek odběrů krve řekl, že mě vidí poprvé, tak nic neví, ať se zeptám při večerní vizitě (nahlédnout do karty ho jaksi nenapadlo) a spousta dalších věcí. A přitom na jiném oddělení téže nemocnice byl přístup skvělý - při vizitě jsem se dozvěděla bez ptaní o svém zdravotním stavu, když jsem dostala infuzni, bylo mi řečenou jakou a proč...

+1/−1
25.4.2018 8:28

A41n60t64o41n98í63n 43H72r69b60e72k 9318711964585

Spádovost a obvodovost bylo možno zaručit jen v regulovaném zdravotnictví. Pokud se značná část zdravotnictví řídí tržními principy musí státní zdravotní zařízení řešit všechny problémy, které soukromá zdravotní zařízení nechtějí nebo nemohou řešit. Včetně problémů finančních, spojených se špatnými ceníky výkonů.

+1/0
25.4.2018 8:00

V29l25a65d84i59m61í14r 42L75o36u52l89a 2488437802571

Problém vidím v tomto: Velké a fakultní nemocnice mají řešit především složité případy, na které spádové nemocnice nemají zařízení nebo kvalifikaci. To je v pořádku. Pacient absolutně není schopen posoudit, zda jeho problém dovede nebo nedovede vyřešit spádová nemocnice, to dovede pouze lékař, a pacient pochopitelně má zájem, aby jeho problém byl řešen co nejkvalifikovaněji, tedy ve velké nemocnici. A když má možnost volby, tak samozřejmě i pro banality volí velké nemocnice.

+4/0
25.4.2018 7:57

O77n78d19ř98e98j 49V44a42r73o74š83č51á55k 9691430687227

Jak jednoduché. Má-li pacient právo vybrat si nemocnici, má i nemocnice právo vybrat si pacienta. Výjimku tvoří urgentní příjem, kdy je nemocnice povinná přijmout všechny pacienty, tyto vyšetřit, poskytnout jim neodkladnou péči a pokud je nehodlá nadále léčit, přeložit do jiné nemocnice.

0/0
25.4.2018 7:57

P72e28t98r 66V45e22p10r36e27k 3884148552

takže zase vyhrávají známosti?

+2/0
25.4.2018 8:04

T72o94m39á88š 13J94a52n61e97č58k78a 4791325216830

A ta jiná nemocnice no odmítne převzít.

0/0
25.4.2018 8:07





Najdete na iDNES.cz