Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři - manuál přežití: jak se z vyjížďky vrátit bezpečně do garáže

Více než šedesát motorkářů každoročně zemře na českých silnicích. Ve spolupráci s BESIP proto iDNES.cz přináší ty nejčastější situace, ve kterých motorkáři bourají, a několik tipů, jak se jim vyvarovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52a23r24e39l 11B65a75r27t67á71k 3479853752396

No jo, ale jezdit podle předpisů není zábavné. A také můžu těm plechovkářům ukázat, jaký jsem bourák. Je taky fakt, že jsem to jednou zkusil na okruhu v Mostě. Jenže tam mě pozávodily dvě holky a když se to kámošové dozvěděli, to bylo smíchu. To na silnici skoro všechny předjedu.

0/0
11.5.2018 9:29

I39v75o 45Č34á82n 5138533

Jak se jich vyvarovat!!!!!! je správně česky.

"proto iDNES.cz přináší ty nejčastější situace, ve kterých motorkáři bourají, a několik tipů, jak se jim vyvarovat."

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/motorkari-rady-a-tipy-manual-preziti-nehody-predjizedeni-dvere-kocarek-1np-/domaci.aspx?c=A180412_140645_domaci_hell

0/0
14.4.2018 20:10

H51a22n12a 18U50l11r61y91c10h24o88v70á 9840523748858

Dalo by se to napsat strucneji. Stacilo by, aby si motorkari prestali myslet, ze jsou pany silnice, nejezdili jako dobytek a aspon obcas dodrzovali dopravni predpisy. Ale to by asi nebyl ten spravny adrenalin.

+1/0
14.4.2018 19:07

K82a13r79e68l 34D55o46n10á96t 4592403223451

Ono by stačilo kdyby motorkáři používali mozek a ne emoce.

+2/−1
14.4.2018 18:58

J75i47n77d57ř15i10c10h 22Š31k59o64p24e34k 4675571580245

k autu, co odbočuje vlevo z hlavní - ono by úplně stačilo, kdyby motorkáři přestali předjíždět kolony.

A pak ve výčtu chybí nepředjíždět v nepřehledných místech, dodržovat rychlost, nesvítit dálkovými, neboť díky oslnění výrazně zhoršuje odhad rychlosti motorkáře

+4/0
14.4.2018 18:51

J89a86n 64P89a61v31e12l43k29a 3947741124211

JJ. Auta zase neví, že si nesmí při odbočování doleva najíždět do protisměru, protože motorka má zprava jinak dost místa, že plná čára neznamená zákaz předjíždění a je povinen umožnit předjetí, nesvítit dálkovými, protože přilba nemá stěrače a není nic vidět...

0/−2
14.4.2018 22:56

M89a69r48t56i33n 76K21r23o79u51p73a 2731613529240

Stejně nebezpečná jako odbočka vlevo je i odbočka vpravo po které přijíždí vozidlo. Jakmile začnete předjíždět tak se může stát že nebudete za předjížděným vozidlem vidět a ten na vedlejší odbočí na hlavní doleva přímo proti vám. Toto platí i pro osobáky.

+5/0
14.4.2018 17:39

V54i98k87t88o50r 81Š69e52d57i54v23ý 8256741230856

Ano, poměrně častý problém - řidič z vedlejší netuší, že je povinen dát přednost VŠEM, kteří jedou po hlavní. Což také znamená, že pokud kvůli koloně nevidí na druhý pruh, musí počkat.

+3/0
14.4.2018 19:06

F15i35l19i19p 68W93a75n77k43a 1801463106199

Největší problém rizikových motorkářů je to, že nepředvídají. Když ho mám dva metry za autem v rychlosti okolo 100 km/h, tak mu držím palce, abych nemusel nouzově brzdit.........

+3/0
14.4.2018 17:32

V45i90k25t10o78r 87Š88e29d17i85v60ý 8386301260906

Když jsou to dva metry, má ještě šanci místo brzdění přesednout k Vám na auto :-P

0/0
14.4.2018 19:07
Foto

R11o19m60a46n 10I92v46i48č63i52č 8823305780310

Je zajímavé, že v bodě č.3 jasně říká, že nemá předjíždět, pokud vlevo vidí jakoukoli odbočku, ale už mu vůbec nevadí, že v bodě č.2 předjíždí přes přechod (nebo aspoň nerespektuje přednost chodce na přechodě na víceproudé silnici)

0/0
14.4.2018 17:28

Z53d18e14n80ě59k 17M65o39r23á46v85e33k 5667968488583

Ten kočárek může vyjet zpoza auta i mimo přechod. Je nesmysl hledat pihy na kráse a přitom naprosto přehlédnout, co se Sršeň snažil říct.

0/0
14.4.2018 19:52
Foto

R79o48m76a84n 75I34v29i10č10i26č 8973515600560

Mně to teda nepřijde moc jako piha. On to zmiňuje dokonce i v tom komentáři, že to je situace na přechodu. Proč u toho, proboha, aspoň jasně neřekne, že tahle situace by neměla na přechodu NIKDY nastat. Předjíždění auta, které zastaví na přechodu je prakticky nejnebezpečnější porušení předpisů, které ve městě můžete udělat. To auto tam nestojí pro nic za nic.

Když už dokáže brát bezpečnost tak vážně, že doporučuje nepředjíždět kdekoli, kde je křižovatka, tak tohle by měl celkem jednoznačně odsoudit a ne řešit, že se tam dá udělat myška do protisměru

0/0
14.4.2018 20:20

Z94d67e20n96ě63k 76M56o56r70á19v34e71k 5947238598753

Přesně se tomu říká, že jste hnidopich. Prostě si představte, že tam ten přechod není. Čistě pro účely předvedení rychlého vyhýbacího manévru. O ten jde především. Ten přechod je prostě nevhodná dekorace.

0/0
14.4.2018 20:48
Foto

R36o48m98a15n 71I44v52i93č54i29č 8873135790430

Hnidopich? Tohle neni na rychlo tocena reportaz, ale pripravene instruktazni video, kteremu predchazi jak priprava,tak nasledne prochazi strihem a nejakou revizi. Ten prechod si z nejakeho duvodu vybrali vedome. A vybrat si jako modelovou situaci prohresek, za ktery dostanete 7b a 6-12 mesicu bez papiru mne prijde krajne nevhodne. Ale to je pochopitelne vic problem rezisera nez jezdce. Jen bych cekal,ze pri jeho zkušenostech na to upozorni

0/0
15.4.2018 12:10

B18l23a77h65o51m28í23r 68S43k71o11u32p76ý 1670595148387

Když jedu po okresce 90-95 km/h, hlídám si ve zpětném zrcátku auto za mnou, tak mám či musím (????) předpokládat, že se odzadu vyřítí motorkář předjíždějící před zatáčkou (!!!) rychlostí cca 140 km/h (je to otázka pár vteřin!!) a bude mít silnou "potřebu" se před protijedoucím autem vmáčkout přede mě?

+1/−1
14.4.2018 17:24

Z16d50e34n88ě59k 52F55i84b60i24c26h 4517439874520

To sjíždění pneumatiky je velká hloupost. nesjíždí se od krajů, ale naopak nejrychleji se ničí tvar uprostřed a vytváří se "ploška"

+2/0
14.4.2018 17:18

J75a36k10u20b 93P38r71o40k62e66š 6153378132483

No to nejvíc záleží na stylu jízdy, mimo jiné proto jsou u spousty motorkářů oblíbené použité okruhové pneumatiky, protože na okruhu je mají skoro všichni sjeté po stranách, kdežto při cestování se spíš sjíždí prostředek.

Nejvíc záleží na tom, jak člověk projíždí zatáčky, čím lépe je projíždíte, tím více se pneumatika sjíždí na okraji. Dost bych věřil tomu, že Sršeň to bude mít sjeté po krajích také. Já také měním spíš protože mám v prostřed placku, ale to je hlavně proto, že se bojím lidí, kteří se mně snaží zabít. Odstavené auto, za zatáčkou bez trojúhelníku, nebo "řidič" brzdící v apexu nejsou na českých silnicích neobvyklé jevy, takže je potřeba si nechat velký prostor na řešení nouzové situace.

0/0
14.4.2018 18:09

Z66d84e43n50ě89k 81F62i55b53i58c70h 4317809904140

ano máte pravdu od krajů to bude mizet hlavně na okruhu. v běžném provozu to dle mého i rychlou jízdou mizí nejvíce uprostřed. běžná jízda jednoduše převažuje...i proto, že musíte k těm rychlým úsekům nějak dojet

+1/−1
14.4.2018 18:17

Z96u27z98a82n57a 55V49o67l49n20a 1989434192716

Prdlazj, plus to melo byt :-)

0/0
14.4.2018 19:23

B32l54a25h51o45m92í39r 81S10k53o15u89p30ý 1820505488717

"..jak se z vyjížďky vrátit bezpečně do garáže."

Jednoduše: tam, kde je devadesátka, nejezdit 140.

Je spousta pomníčků motorkářů rychlých hond, suzuki a jiných značek, s obrovským zrychlením, "rozpalujících" to na silnicích I. a II. tříd na 150 km/h (jezdit pomaleji asi pro ně nemá smysl, málo adreanalinu! Když už havárka, tak nejlépe smrt nebo s trvalým postižením! Přece proto si takovou motorku kupovali!!!), a minimum pomníčků motorkářů-pohodářů na harleyích.

+6/0
14.4.2018 17:17

M57a80r36t64i48n 15K53r54o91u26p27a 2921403899480

Problém není nedodržování rychlostních limitů. Problém je nepřiměřená rychlost. Rychlostní limity jsou proto aby se řidiči alespoň trochu k té přiměřené přiblížily. Kdyby všichni dodržovali přiměřenou nebo doporučenou rychlost tak rychlostních limitů netřeba. Kdysi nebyla ani v ČR rychlost omezena.

+1/0
14.4.2018 17:32

I52g83n31á14c 55D78i44v96i74š 1241269553764

Mobilní verze není rozsekaná.

0/0
14.4.2018 16:44

J67i35ř66í 26M11a48c51e62k 3825165824481

Jedna podstatná rada chybí: „Dodržujte předpisy“. Stále se předsvědčuji, že dopravní předpisy porušuje odhadem 10–20 % řidičů aut, ale nejméně 50 % motokářů. Pak se motorkáři diví, že mají takovou pověst.

+11/−1
14.4.2018 16:42

R70a96d53a75n 21K88u69b62a66n46t 1453600469920

Jezdi jako neviditelný.

0/0
14.4.2018 16:18

V91á22c82l60a50v 32M58r76á86z 1666598101914

Ještě rada, že když se řítím do auta předemnou tak ne doleva, ale vždy doprava tam není většinou nikdo z protijedoucích. A platilo za mne cvičit si na volné silnici - nikdo předemnou, nikdo za mnou jít na brzdy jakoby odvrátit nebezpečí a zvykat si tím na reakce a prždění přední brzdou.

+4/0
14.4.2018 15:56

V91i48k84t69o77r 48Š64e84d81i90v30ý 8626351550916

Vpravo ovšem bývají sloupy, svodidla, stromy ...

0/0
14.4.2018 19:09

J19a30n 89K16o79t18l55í38n 9789314655597

- jezdit jako clovek, nehrat si na boha

- nesnazit se pokazde a vsude ukazovat, ze motorka (prirozene) ma vetsi zrychleni a maximalku tim, ze budu predjizdet v neprehlednych usecich a vsude se cpat

- respektovat ostatni ucastniky provozu a predvidat

- jezdit pro radost a ne si delat ze silnic zavodni drahu (kdyz to je vetsinou jeste podporeno nedostatecnymi zkusenostmi)

Mnoho stastnych kilometru a uzivejte super pocasi. Necht se vzdy a vsichni vecer vratime ke sve rodine a pratelum R^

+11/0
14.4.2018 15:33

M88a92r19t85i26n 21F96r77a24n81t76i67š22e80k 7175190313615

Táta mi kdysi dala silnici jednu radu. Funguje dodnes. "Jezdi s vědomím, že tě všichni ostatní chtějí zabít."

+23/−1
14.4.2018 15:30

M97a24r75t66i66n 66F76r52a30n83t45i20š16e47k 7215870743905

... dal na...

0/0
14.4.2018 15:39

J72a14r14o50s38l77a77v 37K52ř31í92ž97e10k 5460161262333

Takže všem ujet ;-D;-D;-D

+1/0
14.4.2018 15:46

M50a83r32t35i52n 19F72r90a22n42t14i75š39e55k 7335160263465

I to je jedna z možností :)

+1/0
14.4.2018 16:21

V27á57c56l85a97v 87D39o23s54t59á31l 8823971136889

Stejnou radu jsem dostal já. Na silniční motorce jsem díky tomu přežil už 6 sezón. Myslete za ostatní. Loni koncem sezóny jsem byl u nehody, při které řidička prehledla motorku v protisměru a vyloženě ji sestřelila při odbocovani vlevo. Byl jsem první u raneneho, po měsíci v nemocnici zemřel. A to vím jistě, že jel podle předpisů.

Dávejte všichni pozor, uklidnete se, odpusťte autům když vám zprasi jízdu a ridici aut by měli také více myslet, nehonit se s motorkou, nic jim neudělá uhnout, bliknout, pozdravit...

Obyčejná slušnost a méně negativních emocí a mrtvých i raněných ubyde.

+3/0
14.4.2018 16:58

M23a69r14e51k 64F29l93e40k59a25č 1446735614238

MUj děda říkal:"Pamatuj, že na silnici jsou všichni kolem tebe blbci, tak podle toho jezdi!

+1/0
14.4.2018 16:58

B74l69a91h82o10m88í67r 76S64k85o43u95p39ý 1640235698387

A nechovej se jsko blbec sám!

+1/0
14.4.2018 17:18

J43a10k85u25b 84P29r63o60k26e32š 6273958692623

S tímhle krédem letos začínám 18. sezónu. Na druhou stranu musím říct, že v posledních letech se situace dost zlepšila, řidičů kteří dělají vyložené naschvály hodně ubylo, ještě pořád tu lidé na motorky nejsou zvyklí, tak jako třeba v Rakousku, nebo Itálii, ale většina ohrožení už je spíš z nepozornosti, než z úmyslu. Doby, kdy mě řidič přijíždějící z vedlejší nepovažoval za hodného přednosti jsou naštěstí pryč. V současnosti, se mě nejčastěji někdo pokusí zabít když mě předjíždí, nebo když předjíždí auto v protisměru.

+1/0
14.4.2018 18:29

T24o76m98á78š 88V38e10l97č23o30v46s15k28ý 4183688889398

...se brzdná dráha exponenciálně prodlužuje s větší rychlostí?? Co to je za pitomost? ;-D Zase měl někdo potřebu používat termíny, o kterých nic neví..

0/0
14.4.2018 14:56

J27i89r85k11a 72N74o97v89á49k 6382325825669

Bohužel, většina lidí to používá hloupě, používá to ve smyslu "ale opravdu hódně moc".

Totéž s pojmem "geometrická řada".

Ale jinak mluví rozumně,kdyby takhle mysleli všichni motorkáři, bylo by jich spoustu naživu.

+3/0
14.4.2018 15:25

R50a79d93a32n 29K28u40b84a33n40t 1383450869650

jo Ještě mě zaujal výraz expandované místo.

+1/0
14.4.2018 16:11

R78a79d11e55k 91M36a92t10u16c83h60a 3508110110885

Ja jsem skutrista (nyní Burgman 650). Nicmene je to hodne o ohleduplnosti ridicu. Kdyz jezdim po Praze, tak nejhorsi pro motorkare jsou zeny za volantem. Kolik mi jich udelalo myšku, to bych nepočítal. Asi nevědí, jak brzdí motorka a ze skubnout riditky není jako trhnout volantem. Venku je to něco jiného. Přiblížím se k autu a praktický každý (i Kdyz nechci predjizdet) uhne ke kraji. Za to fakt všem dík. Další problém jsou zejména ve mestech skutrari, kteří nikdy na motorce neseděli a koupili si do města 125-cu. Po nehodě kterou jsem mel (prý me ta bloncka nevidela) mi kolegové u výslechu rikali, ze denně jezdí na množství nehod, kdy to nezvládl skutrista, který nikdy nedělal autoskolu na motorku.

+5/0
14.4.2018 14:15

R49a98d76a25n 55K78u65b20a94n87t 1493580539920

Abych měl větší papíry, musel jsem dělat znova řidičák na motorku. S praxí 15 let na skútru. Doporučil bych to všem co jezdí s B. Aspoň kurzy jízdy. Stačí 2.

0/0
14.4.2018 16:13

O58n56d65ř84e19j 29S20e48k82e39r55a 1737506736209

Ženy prostě při řízení zrcátka nepoužívají.

Nevím proč.

Je třeba s tím prostě počítat.:-/

+1/0
14.4.2018 16:56

J70i77ř26í 38J95i83n40d61r30a 8409855220686

Naprostý souhlas. Zazil jsem i jsem slyšel, jak si dve povidaly a prý vůbec zrcátko nepotrebuji a ani ho pry neumí používat. Jednou jedu autem z Jičína do M.Boleslavi a celou cestu za mnou Peugeot a obě zrcátka sklopena... A za volantem blondyna.

0/0
14.4.2018 20:21

J16a66k52u76b 48K16ř56í36ž 8949659917803

70% jsou jen ridici motorek a zadni motorkari. Banda pozeru co si koupili masinu a cool tnackovy hadry za prvni vyplatu a udelali si papiry. Pro me je motorkar teb kdo jezdi na motorce od mala, ten kdo se vyvalel xkrat na poli ba fichtlovi a vi jak to boli, ten kdo kdyz poprve sedl na 250 byl vyvalenej jak to jede, ten kdo kdyz si koupil prvni masinu uz na dvou kolech s morem 10 let sedel, ten kdo mel jako 15 lety kluk ruce od smiru a bez motorky si nedojel na pivo. Takovy nni treba radit jak maji jezdit protoze to vi.. ti vedi co je motorka! Tak zdar pozeri - nikdy motorkari nebude st mate stroj sebelepsi!

+2/−7
14.4.2018 13:36

Z78b10y26n46ě68k 81N37o91v10á33k 2209324299572

Se vším bych souhlasil ale ten mor, dle mého názoru, není zapotřebí.

+3/0
14.4.2018 14:07

J18a27k94u45b 54K33ř17í50ž 8419259867773

Telefon no :( ja to neopravuju ;)

0/0
14.4.2018 14:32

M34a44r26t82i75n 22F34r57a27n82t24i24š60e57k 7575290673825

Ten, kdo si bez motorky nedojde na pivo, není motorkář, ale pako. Jinak souhlas.

+2/0
14.4.2018 15:33

J56a29k57u90b 96K38ř41í59ž 8209679737373

My proste na kozlovi na pivo jezdli...

0/0
14.4.2018 16:13

Z67u10z59a90n57a 92V75o27l57n96a 1969714392356

Ehm nesouhlas.. Lidi kolem me si motorku koupili treba proto, ze 10let za volantem jim stacilo a aspon v lete by si chteli dojizdeni do prace “uzit”... Predpisy dodrzuji stejne jako v aute, protoze maji deti, hypoteky a z prace se maji kam vratit. Neni potreba je hazet do jednoho pytle s pozery jake popisujete vy.

A ano, znam i lidi co zacinali na fichtlu, ale ti vetsinou u takovych stroju zustali, nebo si koupili max 250...

Je smutne, ze i vy (sam pravdepodobne motorkar) toto nerozlisujete a predpokladate, ze lidi na silnejsich strojich jsou (neslusne slovo). Ano, jiste, ale jsou i jini, co opravdu chteji dojet domu :-)

0/0
14.4.2018 19:33

T13o80m83á95š 75R86ů82ž58i68č66k30a 5428463868514

Vzhledem k faktu že v ČR jezdí jako dobytek drtivá většina národa (a je jedno s čím), tak pro motorkáře je lepší z garáže vůbec nevyjíždět. Sotva pár dnů zpátky se nějaký ynteligent do zatáčky pěkně položil aby si tu jízdu užil čímž vystrčil hlavu do protisměru kde jsem měl co dělat abych mu ji s autem neurazil...

+7/−2
14.4.2018 13:31





Najdete na iDNES.cz