Diskuse k článku

ANALÝZA: Kolaps Blanky je vrcholem mnoha problémů v pražské dopravě

Praha se utápí v dopravních problémech, které vyvrcholily uzavřením tunelu Blanka. Pražané se zlobí na politiky, ti se brání, že to bez oprav nejde. Faktem zůstává, že dopravní komplikace a uzavírky budou pokračovat i po zbytek roku. A dobrou pověst už ztrácí i jinak oceňovaná pražská hromadná doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O31n32d57r90e23j 10P53a30t45e41k 5520760889451

Co chcete. Je to jednoduché. Plocha všech aut na ploše všech vozovek krát čas...

A ejhle ony se tam ta auta v některé časy prostě nevejdou ! Třeba taková Přátelství v Uhříněvsi...

Dokud bude Praha na okrajích bobtnat a nebude se zkapacitňovat uliční síť což už dnes někde ani nejde díky zástavbě a dokud všichni budou do Prahy jezdit několika auty, problémy nevyřeší ani Blanka a ni obchvaty... Aut je moc.

0/0
13.4.2018 14:27

P50e35t52r 77Č77e47r67m50á55k 9688805219580

Primární problém ale není v autech (těch je na poměry EU u nás ještě málo) ale právě v oné nedostatečně kapacitní infrastruktuře. Podobně velká města na západě zvládají mnohem větší počty aut.

0/0
15.4.2018 12:22

J92á15n 82K84o88t36ú69č 2596874778836

Ani nie. Akurát mnohé mestá na západe majú omnoho reštriktívnejšiu parkovaciu politiku a lepšiu parkovaciu infraštruktúru. Na okrajoch mesta sú obrovské záchytné parkoviská napojené na koľajovú dopravu.

Takže infraštruktúra áno, ale nie cestná. Práve parkovacia a koľajová infraštruktúra je riešenie.

0/0
16.4.2018 9:46

P15e83t67r 25Č82e23r24m62á29k 9898365339720

Ale ano, samozřejmě záchytná parkoviště na tom jsou mnohem lépe, ale i tak zůstává fakt že je tam počet aut uvnitř města mnohem vyšší a díky dostatečně infrastruktuře se to zvládá.

Záchytné parkoviště a kolejová doprava ano, ale ty řeší něco jiného - lidi do města dojíždějící, ale problém Prahy je že nemá komunikace dostatečné ani pro dnešní stav samotných Pražanů, až se to časem přiblíží západní úrovni tak to bude teprve problém.

0/0
16.4.2018 12:27
Foto

J16a73k58u17b 82B64e17z44n53o28s41k70a 9527353686

uzavírek je moc najednou, respektive magistrát není schopen opravy a rekonstrukce správně načasovat. Opravy se překrývají místo aby na sebe navazovaly.

0/0
12.4.2018 23:05

V91l10a18s80t74i63m98i93l 42M82a81c39h85y67n96i94a73k 9256555602

Jak se pozna, že je Krnacova panna?

Ma v pici blanku

0/−1
12.4.2018 16:26

L25e29o94š 10M80a94r28š97a48l 5232964502518

Neměla by se už začít stavět druhá?;-D

0/0
12.4.2018 14:56
Foto

J71i36ř59í 97B35a24b90i40n20s59k22ý 7497809348141

no to je těžký když se na opravách pracuje systémem 5 sledujících - 1 pracující a ještě jen v době od 8.00 - 13.00 potom padla a o víkendech jsou dělníci na horách ,i sebemenší oprava se musí natáhnou na miliony a miliony korunek :-)

+2/0
12.4.2018 13:55

L67e59o44š 74M78a20r22š40a83l 5882854742818

Kontrola prostě musí být několikanásobná.;-D

0/0
12.4.2018 14:57

O14n74d44r43e68j 42P45a26t35e68k 5230260299451

To jsou taková ta lidová bla bla bla... Evidentně o tom nic nevíte, jen jste o tom slyšel v samoobsluze od jedné paní, které to řekla sousedka co to slyšela v rozhlase... Klasikou byl zavřenej Nuselák. Ačkoliv se dole makalo na římsách celý rok o sto šest, kvůli čemuž musely být nahoře uzavírky) četl jsem tu znalce co tvrdili podobné věci jako vy... Nahoře jeden dělník a jinak nikde nikdo...

Další kapitolou jsou technologické pauzy. Když se třeba na Štěrboholské radiále opravoval celý kufr, musel beton nějakou dobu zrát. Takže se na vozovce nic měsíc nedělo a ve středovém pásu chodilo pár lidí a třeba opravovalo svodidla a opět... měsíc se nedělá... to je hrůza zase si někdo nakradl... jděte už s tím někam do výčepu...

0/0
13.4.2018 14:23

V34i87k83t50o67r 54Š46e72d43i55v46ý 8156751920266

"Otevření Blanky v roce 2015 totiž skutečně ulevilo pražské dopravě a město na to adekvátně zareagovalo."?

Houbeles. Město zareagovalo zcela nesmyslně, nebyla zachována kapacita povrchových komunikací jako záloha pro případ, že by Blanka měla technické problémy. Takže se "zklidňovalo", "humanizovalo" a přemalovávaly se čáry. Výsledek se dostavil.

+10/0
12.4.2018 13:03

J46a66n 51S35l14o65v37í54k 3479157460658

Když se třeba v Alpách postaví nový tunel, také se stará silnice "zklidní" a udržuje jen silnička pro místní provoz. Nemůže se všude nechávat záloha, kdyby náhodou. To bychom rovnou mohli nechat zálohu na Karlově mostě, kdyby se stal sousední most neprůjezdný :-) Na vině není zúžení povrchových komunikací, ale chybějící okruhy a radiály.

+1/0
12.4.2018 14:16

P71e31t43r 18K16e64ř 8923924932598

Ano silnička se zklidní, ale ne proto, že by ji někdo zrušil, ale proto, že ji nikdo nepoužívá, neboť se to nevyplatí. Zrovna Alpy nejsou dobrý příklad. Zde zůstává vždy zachována i původní cesta. Kdo chce šetřit na poplatcích za tunel, může si jej objet, aby zjistil, že díky spotřebě a času nic neušetřil. Taktéž se běžně tyto cestičky používají při opravách, či nehodách. Blanka to je jiná. V Praze totiž už de facto ani neexistuje jiná cesta. A to ani nemluvím o skutečnosti, že Praha stále ještě nemá obchvat a nutí tak všechny do jejího průjezdu, aby si na tuto skutečnost následně stěžovala.

+4/0
12.4.2018 14:36

P10e11t34r 24B58ü37r70g10e22r 4947396497420

Už to tady asi padlo - ale já pořád nechápu jak je možné, že klíčová součást zabezpečovacího zařízení tedy síťový přepínač/router není zálohována? Částka zhruba 50 tisíc je v 37 mld. projektu pouhou kapkou. A když už není zálohována, jak to že výměna vadného dílu trvá více, než 12 hodin. Nebylo by na místě zopakovat slova primátorky, pronesená před lety nad vodou napuštěnými kabely, že tunel projektovala parta debilů?

+4/0
12.4.2018 12:28

J52a76n 58B77u20b29i32k 9562941302497

už to tady taky padlo - jste si jist, že to byl switch? že to psal Dolínek na twitteru ještě nic neznamená;-D

0/0
12.4.2018 12:49

P10e17t70r 33K13e96ř 8683374322538

No mě spíše zaráží, jak to že řízení/zajištění nepřevzala policie ČR. Pamatujete ty doby, kdy v pátek a v neděli stáli na každé klíčové křižovatce policisté a bez ohledu na to co "blikalo" na semaforech řídili dopravu tak aby se silnice co nejrychleji uvolnily??

+1/0
12.4.2018 14:40

T72o91m35á13š 41V22e95j19m43e46l52k76a 6903920753632

Docela trefný článek. Doprava v Praze bude jenom horší, bydlí zde více lidí, za prací sem jezdí více lidí a tento trend bude pokračovat. Silnice a koleje se staví pomaleji, než developeři staví svoje předražené králikárny. Nezbývá, než si na to zvyknout. Dostavba Pražského okruhu (D1 - Běchovice) sice pomůže od kamionů, ale hlavně lidem na Spořilově a autům na Jižní spojce, nicméně na dopravu v centru a okolí to žádný zásadní vliv mít nebude.

0/0
12.4.2018 12:27

P86e43t24r 83K39e76ř 8543384932198

Bude. Když jste zaměstnán na Praze 4 a bydlíte např. ve Vodochodech, tak musíte přejet celou Prahu dvakrát denně. Ale do centra nechcete. V centru toho ve skutečnosti pro dopravu mnoho není. Králíkárny se staví právě nejvíce na okrajových částech Prahy, tak jako pracovní příležitosti jsou po nejvíce na této kružnici. Na to jsou navázány služby, atd. Ti všichni by velmi rádi použili obchvat, jež se standardně při vzrůstajícím provozu stále více vyplácí. Blanka která však se vzrůstajícím provozem vůči průjezdu centrem neustále zpomaluje, protože kapacitně nestíhá ani mimo špičky, však tento úkol vůbec neplní.

0/0
12.4.2018 14:50

M37a63r38e87k 90T42ů79m14a 4292338856852

Je na čase zhodnotit, co Krnda s "odborníkem" na dopravu zanechali... Nic, jenom nesplněné sliby nekoncepčně rozkopané město, mosty na spadnutí a dopravu na prahu totálního kolapsu!

+3/0
12.4.2018 11:42

M84i25l90o43š 98S20e15t62í63k 3939429194300

V podstatě jako všichni před ní a nejspíš i po ní. Před volbami všichni plné huby slibů, po volbách skutek utek'.

0/0
12.4.2018 19:19

O15n50d87ř38e88j 61P57a58š12ť28a85l80k78a 2182645857576

Základem je zakázat "zelené", "automat" a podobné zoufalce, co si za naše peníze čmárají, jak nám co nejvíc zkomplikovat život. K tomu mají různá hesla jako "po praze na kole" nebo "nechte auto za prahou" aniž nám nelépe v únoru v mrznoucím dešti předvedli ranní dopravu dítka do školky na bicyklu, nebo kde přesně to auto nechat.

+4/0
12.4.2018 11:32

P23a70v43e62l 57O38b98d24r84ž20á39l82e13k 6736104438552

Pánům z Auto*matu jsme už několikrát nabízel, že pokud mi v praxi předvedou, jak se dostanou z mého bydliště na mé pracoviště rychleji než door-door autem ... tak auto prodám a výtěžek dostanou jako sponzorský dar. Libovolný pracovní den, odchod z domovních dveří v 7.10 hodin.

Zaujalo je to, zeptali se kde bydlím a kde pracuji ... a na další maily už neodpověděli.

+3/0
12.4.2018 12:07

K81a21r74e63l 41H93o96f34m36a66n 7884241220382

Jistě někde je auto skutečně nejrychlejší, každopádně je to nejsobečtější způsob dopravy, který dříve či později Prahu "zadusí". Pokud s tím nemáte problém, jezděte klidně dál.

+2/−1
12.4.2018 12:45

P35e54t98r 18K83e95ř 8593714862408

Prahu nic dusit nemusí, ale nemá obchvat, nemá průjezdné trasy, nemá použitelné MHD a nemá ani plány jak toho dosáhnout. Vše se snaží řešíit pouze restrikcí na úkor uživatelů a hrozně se diví, že to nefunguje. Hlavně že buduje nesmysly a podporuje hlouposti.

+2/0
12.4.2018 14:59

J10á89n 47K71o47t72ú45č 2816174788736

Ale čas predsa nie je len jediná premenná. Pokiaľ nie sú na cestách katastrofické zápchy, tak auto bude skoro vždy najrýchlejšie, ale za cenu iných problémov pre šoféra aj pre ostatných (nervy, hluk, smog, preplnené cesty aj parkoviská). Keby viac ľudí cestovalo inými formami dopravy než IAD, tak síce mnohí z nich strávia o niečo viac času cestovaním, ale v sumáre budú mať všetci príjemnejšie mesto na život.

Okrem toho, ja radšej pocestujem do práce 40 minút bicyklom (ak je na to dobrá infraštruktúra) v dobrej nálade, než 20 minút autom v zápchach a s nervami. Bohužiaľ mnoho ľudí to takto nevidí a radšej budú sedieť v zápche v plechovke na kolesách a nervovať sa, len aby boli doma o trochu rýchlejšie.

0/0
16.4.2018 9:43

P18e13t45r 47Č17e12r68m60á14k 9718565959940

To je ale utopie. Praha je toho dokonalým příkladem - kdysi měla vysoce nadstandartní procento populace které pro přepravu po městě využívalo MHD a naopak velmi nízké procento IAD (Ostatní druhy přepravy můžeme v podstatě zanedbat protože u pěších se toho zásadně moc nezměnilo a pro pumpičky není Praha vhodná a tomu odpovídá zanedbatelné 1% populace). A měli snad lidé příjemnější město na život? Pochopitelně že ne. To je mnohem širší problém a nelze překlápět jen do roviny čím kdo jezdí.

Navíc pohled je to ryze subjektivní - mnoho lidí raději skutečně stojí v poklidu v zácpě, poslouchají hudbu nebo zprávy, pohodlně sedí v klimatizovaném autě a ve výsledku jsou v cíli pak stejně rychleji. Z jejich pohledu pak naopak nedává smysl aby se dřeli někde na kole, nemohli s sebou nic vézt, báli se že je někde něco srazí, a stresování dojeli domu za dvojnásobnou dobu. To je prostě případ od případu a věcí priorit a také potřeb - pro někoho kdo jezdí přes půl Prahy, veze nákup, potřebuje vyzvednou děti ve školce atd je to pak jasná volba.

0/0
16.4.2018 12:37

K27a53r76e29l 11H35o71f85m61a13n 7754111930162

Vaše děti budou trápit alergie, astma a chronické nemoci dýchacího ústrojí, v zácpách strávíte nesmyslně mnoho času, ale nebudete v únoru mrznout. Dobrá logika, hlavně že máte viníky.

+1/−1
12.4.2018 12:43

J85a63n 28B25u78b39i31k 9562791892147

Milej pane Hofmane, já bydlím na periferii Prahy. Od roku 2015 každá úprava MHD, která byla provedena, snížila její kapacitu. Zrušená linka, zvýšení intervalu, každá druhá tramvaj jedné ze dvou linek k nám nejede, nejdříve jen mimo špičku, nyní i ve špičce, vlak linky Sx, který před pár lety jezdil jako hodinky, má dnes klidně 10 i 15 minut zpoždění (které nabere na 20 km dlouhé trati), atd atd.Takže ráno se dostat do centra MHD je docela "maso".

V autě se mohu spolehnout, že až na velmi malé výjimky dojedu do práce načas.

Asi to tak vedení města chce.

+1/0
12.4.2018 12:55

P47a57v51e69l 28K78h95a27i89l 2758529542908

Jak se zdá výjimek bude přibývat a spolehnutí ubývat ...

0/0
12.4.2018 13:11

P15e86t77r 47K46e27ř 8833444402108

A na koho dopadne důsledek nejvíce??

0/0
12.4.2018 15:01

P74e53t27r 18K37e79ř 8253864312308

Pan redaktor asi žije v jiném městě, nebo jiné zemi. Blanka kolabuje každý den. Dokonce se nejedná ani o první uzavření tunelu, jak se nám snaží článek podsouvat. Ti kdo jí denně používají to vědí. Důvody jsou jasné a bylo na ně upozorňováno již při prvních návrzích projektu. Do Blanky je soustředěno značné množství dopravy, ale ta ve skutečnosti nemá kam pokračovat. Takřka veškeré výjezdy jsou do světelných křižovatek, nebo míst s nutností razantního snížení rychlosti (30km/h) z konstrukčních důvodů navazující komunikace (nájezdová rampa v Holešovicích, výjezd na kulaťák) a žádný výjezd nemá možnost pokračovat 70km/h dál. To logicky musí skončit vždy kolonou, když vozidla do tunelu sedmdesátkou najíždějí. Deprivace náhradních cest a absolutní ignorace řešení havarijních stavů je pražskou doktrinou a ostudou radních. Proč by měla být Blanka vyjímkou?!

+4/0
12.4.2018 11:21

P49a20v31l33í38n19a 43F57á31b96e88r95o87v75á 9706867349441

Jojo. Ale developeři si mnou ruce a lidi i nadále slyší na bydlení v přírodě, se skvělou dostupností MHD a centra Prahy. Inu, kdo chce kam.....

+1/0
12.4.2018 10:48

J78a41n 53B86u63b22i20k 9682531352787

ne. Lidi nemají na to, aby v Praze platili 90 tisíc za metr čtvereční bytu nebo 15 tisíc měsíční nájem. Tak se stěhují za Prahu, kde je to levnější.

Jenže pak každé ráno jezdí do Prahy do práce.

+2/0
12.4.2018 12:28

P19a61v94l36í66n68a 83F47á66b26e22r88o73v11á 9826787769641

Neřekla bych, že je to výrazně levnější. V obci, kde bydlím, se byty v novostavbách bez sklepů, výtahu a garáží prodávají za 4 miliony a více. V Praze je to možná ještě víc, ale když připočítáte náklady na dojíždění - tj. do každé rodiny dvě auta, benzín do dvou aut a leckdy i chůvu pro děti (jelikož se z práce nestihnete vrátit do doby zavření MŠ) a hlavně ten čas, který strávíte na cestách...Do deseti let jste na stejných nákladech jako za byt v Praze. Mě osobně se tyto problémy sice netýkají, do práce také dojíždím, ale ne do Prahy, nýbrž do podobné vsi vedle a dojedu tam za 15 minut, manžel jezdí do Prahy vlakem - ale vidím jak jsou na tom sousedé. Mnozí z nich už bydlení zde dávno zabalili a vrátili se zpět do Prahy, případně zmizeli úplně - zpět do svých rodných krajů. Nikomu bych stěhování za Prahu nedoporučila. Navíc kýžený klid tady stejně nenajdete, protože všechny ty satelity se staví poblíž silnic, které jsou sice pouhými okreskami, ale projíždí po nich tisíce aut a kamionů denně.

0/0
12.4.2018 13:15

K30a30r61e19l 38D62v86o51ř17á66k 4442699251971

Jenže je to rozloženo právě na 10 let a to je ten problém, za 10let mají lidé i vyšší přijmy apod.

0/0
12.4.2018 14:20

P73e13t95r 28K79e43ř 8913494132288

Háček bude v tom čemu říkáte ves za Prahou? Ono přece jen není úplně běžné, že se na vsi prodávají místo domů byty. To asi nebude moc ves. Zřejmě hovoříte o lokalitách jako je Pitkovice, Uhřiněves, atd.

0/0
12.4.2018 15:27

P49a96v21l25í40n96a 88F21á37b89e76r70o57v87á 9106847979141

Dobrá, tak malé město. :-) Jak je to pod 20 tisíc obyvatel, je to u mě ves. Konkrétně píšu o Úvalech a Říčanech.

0/0
12.4.2018 16:41

K81a42m39i10l 80F52i72a74l36a 7785827575830

Závory na vjezdu do Prahy. Jedno auto ven a jenom tehdy -jedno auto dovnitř. Vyřeší to dopravu a hlavně i parkování.

0/−7
12.4.2018 10:27

J86a37n 22B16u19b23i89k 9392901352467

To je dobrej nápad. Že by si stejné závory udělaly obce za Prahou? Až jeden Pražák vyjede z obce do Prahy, jednoho pustíme z Prahy. Třeba v pátek odpoledne ;-D

+10/−1
12.4.2018 10:32

D80a14n70i83e36l 34T70s90c43h17e50r98n45a17y 2665202449862

A hlavne by obce, nepoustely kamiony, ani tam ani zpet, vse je lodmo nebo vlakem ;-D;-D;-D;-D

0/0
12.4.2018 10:34

V34o23j83t57ě16c28h 85M69a60r86h78o87u89l 8918122487733

To by ovšem v některých lokalitách 80% budov do pěti let spadlo...:-)

+1/0
12.4.2018 11:48

J43o71s68e13f 51N51o57v86a92k 5528302706178

Příznivce jednoduchých a špatných řešení. Taková horší Krnáčová. ;-D

0/0
12.4.2018 10:49

P73a15v32e29l 56O48b22d66r30ž23á77l18e48k 6106404558372

Bez dojíždějících středočechů druhý den většina pražských firem a úřadů zavře.

+2/0
12.4.2018 11:07

S62y18l53v14a 28Š45p10o25r64k20o41v15á 5586412910279

jasně - a totéž si dělají všechny obce - hlavně ty, kam míří Pražácí na chaty, chalupy nebo na dovolenou

0/0
12.4.2018 11:11

K39a26m70i24l 83F69i82a90l35a 7315147485890

S tím nepatrnym rozdílem ze do takové “obce” přijede deset prazaku- tady je esek 100.000 každý den včetně víkendu

0/0
13.4.2018 9:33

S73y43l18v85a 62Š96p91o18r98k29o11v13á 5836552320569

pokud stát rozhodl, že všechny úpřady a spádové nemocnice pro střední Čechy sídlí v praze, tak je snad logcké, ža tem lidé jezdi musí. Ale hlavně - kdyby v praze najednou přestali pracovat všichni středočesky, tak vám to tam hezky rychle zkolabuje - zavřou se obchody, nebudou řidiči pro MHD, omezí se zdravotní služby...

+1/0
13.4.2018 9:54
Foto

D56a87n 18R28u76b55í82n 4103393659

Jojo, zlaté časy ODSky na pražské radnici. To žádný tunel Blanka nebyl a mohlo se vesele rozkrádat třebas na plán Olympiády v Praze ;-D

0/−10
12.4.2018 10:19

M48a33r83t31i36n 19Š78t20ě26p29á66n70e49k 3547393293471

To je tak trochu demagogie Burese. Kradem, ale podivejte se na tamty, kradli mnohem vic.

+1/−1
12.4.2018 10:22
Foto

D17a71n 93R82u65b98í45n 4133733579

To není demagogie. Slovy klasika = to je realita. Všecí kradnú! Otázka koho zvolíme teď, aby kradl ;-)

0/−3
12.4.2018 10:37

J59a80n 55B66u61b13i61k 9662351692747

Jo jo kradlo se. Ale taky se stavělo. Blanka, metro C, metro A, povodňové zábrany, tunel Mrázovka......

Zatímco nyní se krade, leč nestaví

+6/−3
12.4.2018 10:25



Najdete na iDNES.cz