Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Kolaps Blanky je vrcholem mnoha problémů v pražské dopravě

Praha se utápí v dopravních problémech, které vyvrcholily uzavřením tunelu Blanka. Pražané se zlobí na politiky, ti se brání, že to bez oprav nejde. Faktem zůstává, že dopravní komplikace a uzavírky budou pokračovat i po zbytek roku. A dobrou pověst už ztrácí i jinak oceňovaná pražská hromadná doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O40n82d71r37e62j 22P62a19t63e78k 5810690829571

Co chcete. Je to jednoduché. Plocha všech aut na ploše všech vozovek krát čas...

A ejhle ony se tam ta auta v některé časy prostě nevejdou ! Třeba taková Přátelství v Uhříněvsi...

Dokud bude Praha na okrajích bobtnat a nebude se zkapacitňovat uliční síť což už dnes někde ani nejde díky zástavbě a dokud všichni budou do Prahy jezdit několika auty, problémy nevyřeší ani Blanka a ni obchvaty... Aut je moc.

0/0
13.4.2018 14:27

P41e32t49r 89Č84e50r66m13á30k 9868855489890

Primární problém ale není v autech (těch je na poměry EU u nás ještě málo) ale právě v oné nedostatečně kapacitní infrastruktuře. Podobně velká města na západě zvládají mnohem větší počty aut.

0/0
15.4.2018 12:22

J82á20n 41K83o16t58ú80č 2116204938376

Ani nie. Akurát mnohé mestá na západe majú omnoho reštriktívnejšiu parkovaciu politiku a lepšiu parkovaciu infraštruktúru. Na okrajoch mesta sú obrovské záchytné parkoviská napojené na koľajovú dopravu.

Takže infraštruktúra áno, ale nie cestná. Práve parkovacia a koľajová infraštruktúra je riešenie.

0/0
16.4.2018 9:46

P40e61t82r 68Č24e55r94m41á27k 9328505579600

Ale ano, samozřejmě záchytná parkoviště na tom jsou mnohem lépe, ale i tak zůstává fakt že je tam počet aut uvnitř města mnohem vyšší a díky dostatečně infrastruktuře se to zvládá.

Záchytné parkoviště a kolejová doprava ano, ale ty řeší něco jiného - lidi do města dojíždějící, ale problém Prahy je že nemá komunikace dostatečné ani pro dnešní stav samotných Pražanů, až se to časem přiblíží západní úrovni tak to bude teprve problém.

0/0
16.4.2018 12:27
Foto

J13a35k39u64b 37B62e84z51n23o32s79k97a 9327943746

uzavírek je moc najednou, respektive magistrát není schopen opravy a rekonstrukce správně načasovat. Opravy se překrývají místo aby na sebe navazovaly.

0/0
12.4.2018 23:05

V20l11a56s31t37i21m58i33l 67M96a87c73h90y54n30i67a41k 9626795792

Jak se pozna, že je Krnacova panna?

Ma v pici blanku

0/−1
12.4.2018 16:26

L80e28o25š 72M56a19r85š27a39l 5132704912608

Neměla by se už začít stavět druhá?;-D

0/0
12.4.2018 14:56
Foto

J30i30ř25í 74B28a29b48i53n12s71k67ý 7487889928951

no to je těžký když se na opravách pracuje systémem 5 sledujících - 1 pracující a ještě jen v době od 8.00 - 13.00 potom padla a o víkendech jsou dělníci na horách ,i sebemenší oprava se musí natáhnou na miliony a miliony korunek :-)

+2/0
12.4.2018 13:55

L92e64o47š 45M51a24r93š91a85l 5822744282358

Kontrola prostě musí být několikanásobná.;-D

0/0
12.4.2018 14:57

O41n92d63r36e95j 23P70a34t14e91k 5220420419361

To jsou taková ta lidová bla bla bla... Evidentně o tom nic nevíte, jen jste o tom slyšel v samoobsluze od jedné paní, které to řekla sousedka co to slyšela v rozhlase... Klasikou byl zavřenej Nuselák. Ačkoliv se dole makalo na římsách celý rok o sto šest, kvůli čemuž musely být nahoře uzavírky) četl jsem tu znalce co tvrdili podobné věci jako vy... Nahoře jeden dělník a jinak nikde nikdo...

Další kapitolou jsou technologické pauzy. Když se třeba na Štěrboholské radiále opravoval celý kufr, musel beton nějakou dobu zrát. Takže se na vozovce nic měsíc nedělo a ve středovém pásu chodilo pár lidí a třeba opravovalo svodidla a opět... měsíc se nedělá... to je hrůza zase si někdo nakradl... jděte už s tím někam do výčepu...

0/0
13.4.2018 14:23

V77i56k57t34o67r 25Š88e33d73i65v34ý 8496451350386

"Otevření Blanky v roce 2015 totiž skutečně ulevilo pražské dopravě a město na to adekvátně zareagovalo."?

Houbeles. Město zareagovalo zcela nesmyslně, nebyla zachována kapacita povrchových komunikací jako záloha pro případ, že by Blanka měla technické problémy. Takže se "zklidňovalo", "humanizovalo" a přemalovávaly se čáry. Výsledek se dostavil.

+10/0
12.4.2018 13:03

J39a90n 53S11l23o22v18í18k 3409517740328

Když se třeba v Alpách postaví nový tunel, také se stará silnice "zklidní" a udržuje jen silnička pro místní provoz. Nemůže se všude nechávat záloha, kdyby náhodou. To bychom rovnou mohli nechat zálohu na Karlově mostě, kdyby se stal sousední most neprůjezdný :-) Na vině není zúžení povrchových komunikací, ale chybějící okruhy a radiály.

+1/0
12.4.2018 14:16

P71e87t71r 35K12e20ř 8873264442378

Ano silnička se zklidní, ale ne proto, že by ji někdo zrušil, ale proto, že ji nikdo nepoužívá, neboť se to nevyplatí. Zrovna Alpy nejsou dobrý příklad. Zde zůstává vždy zachována i původní cesta. Kdo chce šetřit na poplatcích za tunel, může si jej objet, aby zjistil, že díky spotřebě a času nic neušetřil. Taktéž se běžně tyto cestičky používají při opravách, či nehodách. Blanka to je jiná. V Praze totiž už de facto ani neexistuje jiná cesta. A to ani nemluvím o skutečnosti, že Praha stále ještě nemá obchvat a nutí tak všechny do jejího průjezdu, aby si na tuto skutečnost následně stěžovala.

+4/0
12.4.2018 14:36

P58e16t13r 46B17ü28r97g11e56r 4767456947730

Už to tady asi padlo - ale já pořád nechápu jak je možné, že klíčová součást zabezpečovacího zařízení tedy síťový přepínač/router není zálohována? Částka zhruba 50 tisíc je v 37 mld. projektu pouhou kapkou. A když už není zálohována, jak to že výměna vadného dílu trvá více, než 12 hodin. Nebylo by na místě zopakovat slova primátorky, pronesená před lety nad vodou napuštěnými kabely, že tunel projektovala parta debilů?

+4/0
12.4.2018 12:28

J10a68n 41B28u23b68i48k 9262811912917

už to tady taky padlo - jste si jist, že to byl switch? že to psal Dolínek na twitteru ještě nic neznamená;-D

0/0
12.4.2018 12:49

P26e45t12r 40K31e38ř 8573194922128

No mě spíše zaráží, jak to že řízení/zajištění nepřevzala policie ČR. Pamatujete ty doby, kdy v pátek a v neděli stáli na každé klíčové křižovatce policisté a bez ohledu na to co "blikalo" na semaforech řídili dopravu tak aby se silnice co nejrychleji uvolnily??

+1/0
12.4.2018 14:40

T42o46m96á75š 14V88e19j38m94e96l86k75a 6233710653702

Docela trefný článek. Doprava v Praze bude jenom horší, bydlí zde více lidí, za prací sem jezdí více lidí a tento trend bude pokračovat. Silnice a koleje se staví pomaleji, než developeři staví svoje předražené králikárny. Nezbývá, než si na to zvyknout. Dostavba Pražského okruhu (D1 - Běchovice) sice pomůže od kamionů, ale hlavně lidem na Spořilově a autům na Jižní spojce, nicméně na dopravu v centru a okolí to žádný zásadní vliv mít nebude.

0/0
12.4.2018 12:27

P91e73t56r 95K20e75ř 8243204292718

Bude. Když jste zaměstnán na Praze 4 a bydlíte např. ve Vodochodech, tak musíte přejet celou Prahu dvakrát denně. Ale do centra nechcete. V centru toho ve skutečnosti pro dopravu mnoho není. Králíkárny se staví právě nejvíce na okrajových částech Prahy, tak jako pracovní příležitosti jsou po nejvíce na této kružnici. Na to jsou navázány služby, atd. Ti všichni by velmi rádi použili obchvat, jež se standardně při vzrůstajícím provozu stále více vyplácí. Blanka která však se vzrůstajícím provozem vůči průjezdu centrem neustále zpomaluje, protože kapacitně nestíhá ani mimo špičky, však tento úkol vůbec neplní.

0/0
12.4.2018 14:50

M26a67r79e27k 29T35ů12m71a 4662318436512

Je na čase zhodnotit, co Krnda s "odborníkem" na dopravu zanechali... Nic, jenom nesplněné sliby nekoncepčně rozkopané město, mosty na spadnutí a dopravu na prahu totálního kolapsu!

+3/0
12.4.2018 11:42

M19i78l38o87š 86S93e15t49í31k 3399739604460

V podstatě jako všichni před ní a nejspíš i po ní. Před volbami všichni plné huby slibů, po volbách skutek utek'.

0/0
12.4.2018 19:19

O82n62d95ř90e66j 32P85a56š42ť72a51l58k76a 2772605737516

Základem je zakázat "zelené", "automat" a podobné zoufalce, co si za naše peníze čmárají, jak nám co nejvíc zkomplikovat život. K tomu mají různá hesla jako "po praze na kole" nebo "nechte auto za prahou" aniž nám nelépe v únoru v mrznoucím dešti předvedli ranní dopravu dítka do školky na bicyklu, nebo kde přesně to auto nechat.

+4/0
12.4.2018 11:32

P14a44v36e50l 64O76b67d32r87ž29á15l78e49k 6866934298802

Pánům z Auto*matu jsme už několikrát nabízel, že pokud mi v praxi předvedou, jak se dostanou z mého bydliště na mé pracoviště rychleji než door-door autem ... tak auto prodám a výtěžek dostanou jako sponzorský dar. Libovolný pracovní den, odchod z domovních dveří v 7.10 hodin.

Zaujalo je to, zeptali se kde bydlím a kde pracuji ... a na další maily už neodpověděli.

+3/0
12.4.2018 12:07

K46a72r16e79l 10H97o57f93m75a16n 7854381200262

Jistě někde je auto skutečně nejrychlejší, každopádně je to nejsobečtější způsob dopravy, který dříve či později Prahu "zadusí". Pokud s tím nemáte problém, jezděte klidně dál.

+2/−1
12.4.2018 12:45

P54e75t78r 34K38e33ř 8943284852378

Prahu nic dusit nemusí, ale nemá obchvat, nemá průjezdné trasy, nemá použitelné MHD a nemá ani plány jak toho dosáhnout. Vše se snaží řešíit pouze restrikcí na úkor uživatelů a hrozně se diví, že to nefunguje. Hlavně že buduje nesmysly a podporuje hlouposti.

+2/0
12.4.2018 14:59

J68á78n 13K80o77t91ú85č 2576394958416

Ale čas predsa nie je len jediná premenná. Pokiaľ nie sú na cestách katastrofické zápchy, tak auto bude skoro vždy najrýchlejšie, ale za cenu iných problémov pre šoféra aj pre ostatných (nervy, hluk, smog, preplnené cesty aj parkoviská). Keby viac ľudí cestovalo inými formami dopravy než IAD, tak síce mnohí z nich strávia o niečo viac času cestovaním, ale v sumáre budú mať všetci príjemnejšie mesto na život.

Okrem toho, ja radšej pocestujem do práce 40 minút bicyklom (ak je na to dobrá infraštruktúra) v dobrej nálade, než 20 minút autom v zápchach a s nervami. Bohužiaľ mnoho ľudí to takto nevidí a radšej budú sedieť v zápche v plechovke na kolesách a nervovať sa, len aby boli doma o trochu rýchlejšie.

0/0
16.4.2018 9:43

P86e67t70r 14Č46e78r55m87á69k 9818935779120

To je ale utopie. Praha je toho dokonalým příkladem - kdysi měla vysoce nadstandartní procento populace které pro přepravu po městě využívalo MHD a naopak velmi nízké procento IAD (Ostatní druhy přepravy můžeme v podstatě zanedbat protože u pěších se toho zásadně moc nezměnilo a pro pumpičky není Praha vhodná a tomu odpovídá zanedbatelné 1% populace). A měli snad lidé příjemnější město na život? Pochopitelně že ne. To je mnohem širší problém a nelze překlápět jen do roviny čím kdo jezdí.

Navíc pohled je to ryze subjektivní - mnoho lidí raději skutečně stojí v poklidu v zácpě, poslouchají hudbu nebo zprávy, pohodlně sedí v klimatizovaném autě a ve výsledku jsou v cíli pak stejně rychleji. Z jejich pohledu pak naopak nedává smysl aby se dřeli někde na kole, nemohli s sebou nic vézt, báli se že je někde něco srazí, a stresování dojeli domu za dvojnásobnou dobu. To je prostě případ od případu a věcí priorit a také potřeb - pro někoho kdo jezdí přes půl Prahy, veze nákup, potřebuje vyzvednou děti ve školce atd je to pak jasná volba.

0/0
16.4.2018 12:37

K59a12r69e61l 64H94o84f27m86a77n 7214311940752

Vaše děti budou trápit alergie, astma a chronické nemoci dýchacího ústrojí, v zácpách strávíte nesmyslně mnoho času, ale nebudete v únoru mrznout. Dobrá logika, hlavně že máte viníky.

+1/−1
12.4.2018 12:43

J26a83n 30B37u97b24i84k 9662181182307

Milej pane Hofmane, já bydlím na periferii Prahy. Od roku 2015 každá úprava MHD, která byla provedena, snížila její kapacitu. Zrušená linka, zvýšení intervalu, každá druhá tramvaj jedné ze dvou linek k nám nejede, nejdříve jen mimo špičku, nyní i ve špičce, vlak linky Sx, který před pár lety jezdil jako hodinky, má dnes klidně 10 i 15 minut zpoždění (které nabere na 20 km dlouhé trati), atd atd.Takže ráno se dostat do centra MHD je docela "maso".

V autě se mohu spolehnout, že až na velmi malé výjimky dojedu do práce načas.

Asi to tak vedení města chce.

+1/0
12.4.2018 12:55

P91a53v48e39l 25K55h73a10i11l 2308749312348

Jak se zdá výjimek bude přibývat a spolehnutí ubývat ...

0/0
12.4.2018 13:11

P91e44t20r 23K10e88ř 8593824502138

A na koho dopadne důsledek nejvíce??

0/0
12.4.2018 15:01

P39e14t49r 53K94e62ř 8263924922618

Pan redaktor asi žije v jiném městě, nebo jiné zemi. Blanka kolabuje každý den. Dokonce se nejedná ani o první uzavření tunelu, jak se nám snaží článek podsouvat. Ti kdo jí denně používají to vědí. Důvody jsou jasné a bylo na ně upozorňováno již při prvních návrzích projektu. Do Blanky je soustředěno značné množství dopravy, ale ta ve skutečnosti nemá kam pokračovat. Takřka veškeré výjezdy jsou do světelných křižovatek, nebo míst s nutností razantního snížení rychlosti (30km/h) z konstrukčních důvodů navazující komunikace (nájezdová rampa v Holešovicích, výjezd na kulaťák) a žádný výjezd nemá možnost pokračovat 70km/h dál. To logicky musí skončit vždy kolonou, když vozidla do tunelu sedmdesátkou najíždějí. Deprivace náhradních cest a absolutní ignorace řešení havarijních stavů je pražskou doktrinou a ostudou radních. Proč by měla být Blanka vyjímkou?!

+4/0
12.4.2018 11:21

P40a72v50l45í87n70a 31F46á30b92e54r50o61v95á 9446637139711

Jojo. Ale developeři si mnou ruce a lidi i nadále slyší na bydlení v přírodě, se skvělou dostupností MHD a centra Prahy. Inu, kdo chce kam.....

+1/0
12.4.2018 10:48

J65a28n 57B46u50b50i19k 9342751122787

ne. Lidi nemají na to, aby v Praze platili 90 tisíc za metr čtvereční bytu nebo 15 tisíc měsíční nájem. Tak se stěhují za Prahu, kde je to levnější.

Jenže pak každé ráno jezdí do Prahy do práce.

+2/0
12.4.2018 12:28

P46a83v37l81í68n92a 29F92á74b35e38r67o22v62á 9576577889511

Neřekla bych, že je to výrazně levnější. V obci, kde bydlím, se byty v novostavbách bez sklepů, výtahu a garáží prodávají za 4 miliony a více. V Praze je to možná ještě víc, ale když připočítáte náklady na dojíždění - tj. do každé rodiny dvě auta, benzín do dvou aut a leckdy i chůvu pro děti (jelikož se z práce nestihnete vrátit do doby zavření MŠ) a hlavně ten čas, který strávíte na cestách...Do deseti let jste na stejných nákladech jako za byt v Praze. Mě osobně se tyto problémy sice netýkají, do práce také dojíždím, ale ne do Prahy, nýbrž do podobné vsi vedle a dojedu tam za 15 minut, manžel jezdí do Prahy vlakem - ale vidím jak jsou na tom sousedé. Mnozí z nich už bydlení zde dávno zabalili a vrátili se zpět do Prahy, případně zmizeli úplně - zpět do svých rodných krajů. Nikomu bych stěhování za Prahu nedoporučila. Navíc kýžený klid tady stejně nenajdete, protože všechny ty satelity se staví poblíž silnic, které jsou sice pouhými okreskami, ale projíždí po nich tisíce aut a kamionů denně.

0/0
12.4.2018 13:15

K52a18r41e59l 54D36v73o13ř93á32k 4102369621941

Jenže je to rozloženo právě na 10 let a to je ten problém, za 10let mají lidé i vyšší přijmy apod.

0/0
12.4.2018 14:20

P29e67t82r 19K26e68ř 8913134252708

Háček bude v tom čemu říkáte ves za Prahou? Ono přece jen není úplně běžné, že se na vsi prodávají místo domů byty. To asi nebude moc ves. Zřejmě hovoříte o lokalitách jako je Pitkovice, Uhřiněves, atd.

0/0
12.4.2018 15:27

P38a46v37l60í45n83a 92F91á30b82e32r92o46v86á 9396107179651

Dobrá, tak malé město. :-) Jak je to pod 20 tisíc obyvatel, je to u mě ves. Konkrétně píšu o Úvalech a Říčanech.

0/0
12.4.2018 16:41

K98a96m92i48l 71F42i48a54l78a 7475407295590

Závory na vjezdu do Prahy. Jedno auto ven a jenom tehdy -jedno auto dovnitř. Vyřeší to dopravu a hlavně i parkování.

0/−7
12.4.2018 10:27

J49a92n 70B31u18b98i23k 9672191392177

To je dobrej nápad. Že by si stejné závory udělaly obce za Prahou? Až jeden Pražák vyjede z obce do Prahy, jednoho pustíme z Prahy. Třeba v pátek odpoledne ;-D

+10/−1
12.4.2018 10:32

D15a79n71i35e30l 94T78s26c61h36e14r28n76a89y 2735932219892

A hlavne by obce, nepoustely kamiony, ani tam ani zpet, vse je lodmo nebo vlakem ;-D;-D;-D;-D

0/0
12.4.2018 10:34

V14o54j60t10ě32c82h 10M75a65r31h11o92u96l 8888672857423

To by ovšem v některých lokalitách 80% budov do pěti let spadlo...:-)

+1/0
12.4.2018 11:48

J91o69s23e33f 82N67o24v67a32k 5458732926418

Příznivce jednoduchých a špatných řešení. Taková horší Krnáčová. ;-D

0/0
12.4.2018 10:49

P43a14v11e77l 14O83b55d15r56ž88á34l54e39k 6576244678392

Bez dojíždějících středočechů druhý den většina pražských firem a úřadů zavře.

+2/0
12.4.2018 11:07

S24y60l90v56a 80Š33p97o65r30k85o46v41á 5106462360819

jasně - a totéž si dělají všechny obce - hlavně ty, kam míří Pražácí na chaty, chalupy nebo na dovolenou

0/0
12.4.2018 11:11

K34a86m95i91l 29F84i82a39l36a 7455807875780

S tím nepatrnym rozdílem ze do takové “obce” přijede deset prazaku- tady je esek 100.000 každý den včetně víkendu

0/0
13.4.2018 9:33

S53y20l10v10a 92Š31p23o12r83k62o79v13á 5216822960199

pokud stát rozhodl, že všechny úpřady a spádové nemocnice pro střední Čechy sídlí v praze, tak je snad logcké, ža tem lidé jezdi musí. Ale hlavně - kdyby v praze najednou přestali pracovat všichni středočesky, tak vám to tam hezky rychle zkolabuje - zavřou se obchody, nebudou řidiči pro MHD, omezí se zdravotní služby...

+1/0
13.4.2018 9:54
Foto

D72a55n 51R97u71b15í70n 4273743199

Jojo, zlaté časy ODSky na pražské radnici. To žádný tunel Blanka nebyl a mohlo se vesele rozkrádat třebas na plán Olympiády v Praze ;-D

0/−10
12.4.2018 10:19

M38a76r60t29i44n 52Š19t86ě76p75á45n41e17k 3257233793491

To je tak trochu demagogie Burese. Kradem, ale podivejte se na tamty, kradli mnohem vic.

+1/−1
12.4.2018 10:22
Foto

D33a26n 88R18u11b84í30n 4633883389

To není demagogie. Slovy klasika = to je realita. Všecí kradnú! Otázka koho zvolíme teď, aby kradl ;-)

0/−3
12.4.2018 10:37

J89a16n 47B48u81b34i82k 9912451502637

Jo jo kradlo se. Ale taky se stavělo. Blanka, metro C, metro A, povodňové zábrany, tunel Mrázovka......

Zatímco nyní se krade, leč nestaví

+6/−3
12.4.2018 10:25





Najdete na iDNES.cz