Diskuse k článku

Tunel Blanka se vrátil do běžného provozu, kolony řídly pomalu

Pražský tunel Blanka se před 12:30 vrátil do běžného provozu. V některých částech magistrály však přetrvávaly kolony ještě odpoledne. Náměstek primátorky Petr Dolínek řekl MF DNES, že si město nechá zpracovat analýzu výpadku bezpečnostních systémů a případně bude postihovat jejich dodavatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a40n 43N35o81v43á44k 8730616807260

Nějak nerozumím tomu, co 30 techniků řešilo celý den na jednom vadným switchi. V průmyslových systémech je běžné, že u takovýchto klíčových nezálohovaných prvků má provozovatel alespoň 1 náhradní kus připravený k okamžitému nasazení. Potom podobný problém vyřeší 1 technik do 1 hodiny. Druhá možnost je samozřejmě redundantní systém.

+1/0
11.4.2018 19:58

P26e77t68r 36K66o61l19o88v37r12a39t 7322888332659

Dostat se po hodinovem parkovani na dalnici ci prijezdovce blizko zastavce MHD a nemit kde zaparkovat na cely den, kdyz PaR nejsou nebo jsou od rana plna;-(...k nezaplaceni...

Mesto, v pripade takovychto problemu je reseni velmi rychle - povolte bezplatne parkovani na modre ci fialove zone a lidi jeste radi presednou na MHD (metro, tramvaj)...:-P

0/0
11.4.2018 15:17

J73i64n71d57ř72i50c69h 77Š72k11o14p26e85k 4485211870565

Je sucho, vyschly kabely, tak to zase fičí ;-D

Jo, jako se zatopeným autem. Prostě zlobit bude navždy.

+1/0
11.4.2018 13:38

M18a34r32e15k 26H12r61u21b40y 6267812561938

A CKD DIZ zkrachoval, takze uz neni u koho reklamovat;-)

0/0
11.4.2018 14:04

M17a54r11t25i68n 79B11e13r17a74n 8559100

Tunel nema switche zdvojene ? Zakladni infrastrukturni krok ? A tunel nema zajisten support na switch nebo to je nejaky noname ? jaky je problem vyhorely switch vymenit a prepojit kabely, nahrat konfiguraci a spustit ? Trochu mi to pripada jako neschopnost nekoho kdo se o to stara.. bezna firma takove veci resi do 4h vcetne dodani noveho HW.

+5/0
11.4.2018 13:05

M94a35r62e44k 33H50r26u24b82y 6247632111608

Je pravdepodobne, ze Dolinek pouzil prvni cizi slovo, ktere slysel.

S skutecnou pricinou poruchy to nemusi mit zadnou souvislost.;-)

0/0
11.4.2018 14:05
Foto

Š56á61r20k46a 42Š33a87l30a78n92s59k25á 1697780400854

Přesně tohle si myslím tak a chyba byla zřejmě daleko větší.

0/0
11.4.2018 16:18

B52ě10l58a 75H15o31r75á97k75o16v75á 1658422219910

Kde je problém při kouři nebo ohni do tunelu prostě nevjet i bez kamer. Jsou tam úniková vrata, tak tam postavte měšťáky, když nevěříte řidičům o okamžitém hlášení bouračky nebo požáru!!

No prostě je potřeba občas zvednout pozadí. Je to i zdravé;-)

+4/0
11.4.2018 12:10

Š89i98m64o22n 27M90a66r74t51y67n79e26k 7423125293636

Kolik těch měšťáků by muselo být aby zastoupily funkci kamer? Na každých 100 metrů jeden?

0/0
11.4.2018 12:13

M70a84r38e39k 24H15r35u55b35y 6857212701358

Je jich tolik, ze kdyby se chytili za ruce, stali by po cele delce tunelu.

Jinak logicky by komfortne stacil u kazdeho vjezdu jeden;-)

Ovsem zavrit tunel je jednodussi, nikdo nemusi nikam chodit a ridici jsou stejne na kolony zvykli;-)

+1/0
11.4.2018 12:33

Š56i31m86o66n 10M69a25r14t66y22n93e85k 7343165173356

To si skutečně myslíte, že funkce kamerového systému je jen sledovat vjezdy aut do tunelu? ;-D

0/−1
11.4.2018 12:38

M14a43r95e55k 52H15r79u14b80y 6777832731198

No, na to aby poznal, jestli hori nebo jestli se tam neco srazilo snad taky nepotrebuje specialni vycvik;-)

A bavime se porad o dobe od vcerejsiho vecera do dnesniho dopoledne, tedy cca 12 hodin - to by snad zvladnout mohli:-P

+1/0
11.4.2018 14:03

M85a41r79t94i49n 93B45e91r58a41n 8429140

Podle me by tam ani byt nemuseli. Staci byt nekde pobliz. Beztak pokud se neco stane, tak snad kazdy vola mobilem o pomoc, takze.. bych zahradil 1 pruh pro ev. slozky a zbytek pustil normalne.. Nechapu ze to musi zavrit, aby se snad ridicum neco nestalo. Oni prece bouraji vsude a je fuk jestli ma tunel kameru nebo policajta na chodniku.

+2/0
11.4.2018 13:07

R58e13n72é 43P53t88á97č27e29k 3311519253240

názorná ukázka toho, jak by to vypadalo, kdyby Bém ten tunel nepostavil... jo, stál dvakrát tolik, spousta peněz uvízla za nehty politických podnikatelů, ale ten tunel tam je a funguje, choďte se tam podívat, jak by řekl Ándrej... a co postavila a prosadila krizová manažerka Krnda za čtyři roky? VŮBEC NIC! nedokázala ani otevřít podzemní parkoviště, která postavil Bém...

+1/−1
11.4.2018 11:52

S81v51a51t82o85p31l84u50k 94Č80e79c24h 1895847221702

Jasně,měl by se vrátit Bém,to to klapalo a měli jsme klid na práci.I 80 milionů zbylo na olympiádu.

+1/−1
11.4.2018 11:59

R42e54n11é 62P51t93á11č17e69k 3371889853560

ne, neměl by se vracet - ale ten člověk alespoň něco udělal! tahle dáma nedělá vůbec nic! jo, nechala vyklidit Malostranské náměstí, už dva roky se tam prohání vítr...

+1/−1
11.4.2018 12:02

M88a63r89t64i80n 66B52e93r18a72n 8199560

i jemu to klapalo, mala domu sem tam a dovolena v himalaji..

+1/0
11.4.2018 13:08

M62a62r32e91k 29H62r14u85b55y 6867752501618

No, kdyby Bem namisto Blanky postavil alespon nejake P+R (a ze za ty prachy by jich bylo), vetsina aut by se k Holesovicim ani nepriblizila...:-P

Totez kdyby totalne nepodelal vystavbu metra, a to prakticky na vsech trasachRv

+1/0
11.4.2018 12:28

B71l87a49ž43e23j 57M42o98t92y16č26k89a 8587197275680

díky tunelu všichni čekáme na příjezdech v kolonách. Přitáhlo to tranzit;-) Ten tunel neměl být nikdy bez okruhu otevřen.

+3/0
11.4.2018 12:37

R76o34b81e90r16t 88M40á78s24l49o 1741831987117

Už to, že je tam nějaký "klíčový switch" je chyba. A IP protokol (na kterém jede internet a samozřejmě i intranet v Blance) je dokonce koncipován tak, aby žádné klíčové prvky být nemusely. Byl totiž vyvíjen pro případ války, kdy se počítalo s častým výpadkem aktivních prvků či tras.

Jednoznačně se tedy jedná o chybu návrhu sítě v Blance.

+3/0
11.4.2018 11:38

M12a87r48e12k 18H77r13u59b94y 6247752571688

Co byste chtel za mizernych 40 miliard?;-)

0/0
11.4.2018 12:29

M56i15l11o69š 53S85e27t78í61k 3939589544820

Myslíte 40 miliard vyfakturovaných nebo 40 miliard investovaných (prostavěných)?

0/0
13.4.2018 7:38

Š57i69m29o72n 82M58a98r91t13y38n50e56k 7103495653266

Všem těm co se divý, že kvůli "pár" kamerám byl uzavřený tunelový komplex Blanka doporučuji si přečíst nějaký článek o bezpečnostních systémech dnešních tunelů.

0/0
11.4.2018 11:23

P39a66v25e58l 29M82a73t22o78u31š97e81k 4328490924

A budou z toho celý divý...

0/0
11.4.2018 11:29

M89a56r34e30k 42H40r31u41b27y 6577762531758

Tak mohli spravovat jen ty systemy a Blanku nechat otevrenou.

Na dohled, jestli nehori, tam mohlo stat par mestaku.

Alespon jednou by byli uzitecni:-P

0/0
11.4.2018 12:31

Š59i23m52o46n 60M61a32r36t43y95n63e73k 7953165933616

Ale ty systémy jsou důležité pro bezpečný provoz tunelu. Pokud by je měl nahradit člověk, tak by musel stát každých cca 100 metrů - to je cca jen 150 - 200 lidí.

0/0
11.4.2018 12:40

M59a27r69e62k 44H60r98u75b28y 6337842171348

Z tech opravdu kritickych systemu je dulezita jen ventilace, a ta funguje.

Osvetleni, telematika, monitoring, bez toho vseho se da fungovat. Zvlast, kdyz bezne alarmy stejne jen vyvolaji vyjezd hlidky, s prislusnym dojezdovym casem.

Takze ve vyjimecnych situacich by tam treba uz mohla byt;-)

0/0
11.4.2018 14:18

V96a11c52l39a96v 62M64e77d61e30k 5691272655565

to nám chtějí říci, že u tunelu za desítky miliard nemají klíčové bezpečnostní prvky redundantní, a "vyhoření jednoho switche" vyřadí celý systém?

+6/0
11.4.2018 11:17

J60i69ř55í 45H34o37v79o66r40k16a 2896417980241

Jako byly doby, kdy kamery v tunelu nebo třeba komunikátory ve výtazích byly výborné bezpečnostní pomůcky.

V době když 1 auto=1 a více mobilní telefon už asi kamery tam strašně zásadní nebudou, bych řekl. A pokrytí je v tunelech snad 100%.

+2/−4
11.4.2018 10:35

M75a27r37t76i24n 12R45ů94ž21i44č98k53a 9384821978959

i doby bez mobilů

doby kdy auto mělo předběžce ... a když couvnem dál, tak se chodilo pěšky :)

ta kamera vyhodnotí kolizi hned a sníží rychlost a zavře tunel ... řekl bych, že v tu dobu o nehodě ví ten co boural a nejbližších pár aut za ním, které se je snaží objet ...

0/−1
11.4.2018 10:54

Š10i45m77o13n 47M15a72r87t60y79n54e40k 7693455493656

Nejen, že systém zavře tunel, ale sám automaticky zalarmuje složky IZS, sám nastaví optimální větrání.... atd.

+1/0
11.4.2018 11:20

M62a50r12t43i92n 92B13e63r20a64n 8589210

stacilo zavrit jeden pruh pro pripadne slozky a zbytek nechat normalne jet...

0/0
11.4.2018 13:10

L45e80o97š 95S67ý43k16o54r62a 3948758707535

Tunel je taková větší díra do země ve který jezdí auta. Když nejdou elektronický systémy tak je ta díra pořád stejná a dá se v ní jezdit úplně stejně jako jindy.

+6/−1
11.4.2018 10:07

O49n25d43ř56e15j 34Z74d94e43r89a87d80i63č12k17a 6414245923828

... dokud se něco nestane, že.

+1/0
11.4.2018 10:09

T56o61m51á78š 80M58o71r36a39v93č12í67k 3737406893535

Tak to snad platí i kdyby nevyhořel ten switch, ne?

+4/0
11.4.2018 10:11

L76u68d17v15í40k 82G25a12j90d20o25š14í40k 2975223484122

Jistě. Akorát když nefunguje bezpečnostní systém, něco se stane a v tunelu budou desítky mrtvých, tak za to půjde sedět ten, co do tunelu auta pustil.

+4/0
11.4.2018 10:16

T92o24m91á97š 45M61o97r42a97v44č10í40k 3327236493735

Paradoxně můžou jít sedět, i když funguje bezpečnostní systém. Viz Mont Blanc. Tam selhal lidský faktor nezávisle na tu dobu dokonalý bezp. systém.

+2/0
11.4.2018 10:22

L58u39d71v16í86k 52G72a45j48d87o70š42í67k 2945403814632

To ano. Ale člověk který na sebe bere odpovědnost obvykle předpokládá, že neselže, takže tu odpovědnost na sebe vezme. V případě poruchy technologie by byl ovšem blázen, kdyby něco takového udělal.

+3/0
11.4.2018 10:26

M64a80r26t96i55n 40B16e19r71a41n 8489250

jo a kdyz se tedy ucpe Praha mimo tunely jako se to stalo rano, tak bezpecnostni slozky k tunelu ani nedojedou. A nedojedou ani nikam pobliz, to bude urcite lepsi. Ale tam zodpovednost neni.. protoze tam je jen silnice a je na povrchu takze kdyz kolona zabrzdi sanitku na hodinu tak je to vlastne ok.

0/0
11.4.2018 13:12

Š71i67m96o75n 39M80a67r49t41y25n49e51k 7563585573906

Právě proto ty tunely dneska musejí při normálním provoze být schopny fungovat zcela autonomně - aby se vyloučila chyba člověka.

+1/0
11.4.2018 11:21

M64i74l12o13š 27S75e66t42í32k 3769139984650

Za předpokladu, že absolutně všichni řidiči budou striktně dodržovat předpisy a nevznikne žádná porucha. To je ovšem naprosté scifi a proto je tu problém.

+3/0
11.4.2018 10:09
Foto

Š96á24r20k33a 29Š76a30l72a66n38s23k71á 1427310490404

Jakože když fungují kamery nic se nestane a jakmile nefungují bude jedna bouračka za druhou?

+4/−3
11.4.2018 10:23

M74a49r95t82i25n 53R96ů39ž44i96č94k10a 9644521628779

ne :)

když bude bouračka, tak se to nedozví a tunel se ucpe a nic se tam nedostane ... a kdyby hořelo o to hůř

navíc by nemusel fungovat ani systém na další věci ... viz Milan Novotný dole

+3/0
11.4.2018 10:26

J68i83ř44í 10H39o27v36o81r37k27a 2966467870411

Nikdo se to nedozví? ;-D;-D Do 60 sekund po bouračce budete mít řádově desítky hovorů na tísňové linky.

+2/0
11.4.2018 10:48

M84a53r27t11i57n 36R17ů26ž49i52č27k80a 9884321808299

než to dojde na správná místa, tak co ... kolik aut najede do pasti?

když bude hořet ... další problém

děláte na té lince, že máte přehled? spíš budete mít desítky čumilů a další karambolů

+2/−1
11.4.2018 10:51

J18i24ř75í 45H13o57v86o48r11k57a 2236247540961

Jedna z mála výhod dnešní doby je, že než auta dorotují, už jsou kontaktováni záchranáři - a to ne jednou. To je jednoznačné plus mobilů v každém autě. Takže zavřít tunely pro další auta bude zhruba stejně rychlé jako přes kamery. Plus budete od lidí dostávat informace co se děje, kde přesně hoří, atd. Čili to nejde srovnávat s dobou, kdy tunel byla černá díra a bez kamer či hlásičů nikdo netušil, co se tam děje.

+3/0
11.4.2018 10:56

M56a59r50t13i21n50a 82B62r94a35b69e52n43c91o81v57á 4373145108179

Nebude to stejně rychlé.

0/0
11.4.2018 11:11

M18a82r70t52i37n37a 66B77r10a98b22e92n70c51o95v67á 4403855208409

Navíc podle kamer má pracovník okamžitý přehled, co se tam kde děje. Podle telefonu můžete jenom usuzovat podle toho, kdo vám co říká.

0/0
11.4.2018 11:12

M45i55l29o49š 74S60e23t93í65k 3529299194230

Jestli jste si madam nevšimla, nepíšu o kamerách, ale o striktním dodržování předpisů.

0/0
13.4.2018 7:22

M47i88l72a87n 96N74o83v82o14t62n94ý 2220761811915

;-D;-D;-D - a nemusí jít ani vzduchotechnika ... ;-D

+2/0
11.4.2018 10:13

Najdete na iDNES.cz