Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zamykat vchod do domu je nebezpečné, říkají hasiči. Lidé se však bojí

Nájemníci často zamykají hlavní vchodové dveře bytových domů, aby zabránili vstupu zlodějům a jiným nechtěným návštěvám. Podle hasičů tím však porušují požární předpisy a ohrožují životy lidí. Jako hlavní únikový vchod musí být odemčené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o43m63á57š 52U68l80r74y66c95h 1756923369100

Podle statistik častěji bourá auto než padá letadlo. Co má tragičtější následky?

0/0
10.4.2018 9:08

K85a82r39e36l 84U35r35b84a43n 2724314761959

Znám případy, kdy do sklepa v činžáku vlezl bezdomovec a později napadl nájemníka.

0/0
9.4.2018 16:34

O96n91d11ř29e90j 76Z44e75m71a92n 5930204738889

Tak když tam měli dveře na dvě věci, co se potom divit, k nám by jednoduše nevlezl, musel by ty dveře vypáčit, a to se nezamykají.

0/0
9.4.2018 18:02

P54a18v87e18l 40J33o89n92á10š 5101665649285

Velmi správně, zamykejte vchodové dveře (píšu o klasickém paneláku), aby vás nevykradli lumpové. V případě požáru se u těch dveří všichni, kteří unikli po schodišti u těch dveří sejdete a budete zjišťovat, jestli nemá někdo u sebe klíče. Pak je ještě jedna možnost - nezamykat a normálně odejít. Pro příznivce zamykání - jste chytřejší než hasiči, oni přece vůbec nevědí, o čem mluví a jsou hloupí?

+3/0
9.4.2018 16:30

V71o66j10t90ě36c74h 72M83a82r65h75o83u25l 8918332247883

Odpověď. Nejsme chytřejší než hasiči. A hasiči zase nejsou chytřejší než vy, to totiž není nikdo... Spokojen?:-)

+1/0
9.4.2018 16:36

P45a25v20e46l 79J76o55n64á89š 5531155139905

Bez ohledu na Váš příspěvek je moje spokojenost na stupni 10 desetibodové stupnice. Jako odpověď stačí?:-)

0/0
9.4.2018 16:45

O10n61d35ř58e71j 19Z71e12m67a45n 5100144718529

Aneb nesahej na ten na tu plotnu, je horká a popalíš se či nelízejte to zábradlí před vchodem, je promrzlá a jazyk vám k ní přimrzne, atd...

0/0
9.4.2018 18:37

J21i33ř25í 41U65h78e20r64e50k 2548818907898

Když někomu hoří u hýždí jsou všechny dveře v podstatě otevřené.Problém vchodových dveří zamykat-nezamykat je procentuálně marginální.Určitě má přednost zamezit vstupu do domů zlodějům a šmejdům!

+1/−2
9.4.2018 15:41

O54n36d45ř31e66j 80Z91e64m24a57n 5660294248529

Další který neví že existují zámky které z jedné strany umožňují jen vzít za kliku zatímco z druhé je potřeba klíč nebo velmi hrubé násilí?

+2/0
9.4.2018 16:01

J86i77ř79í 19U41h18e33r43e40k 2748218497338

Kafemlejnek,nebo dodavatel zámků vchodových dveří ...........Rv

0/−1
9.4.2018 16:12

O79n45d20ř80e75j 80Z28e26m75a31n 5230434338799

Ne, jen někdo kdo je zvyklý na pořádné dveře které se nemusí zamykat aby bránily vstupu cizích lidí s nekalýmy úmysly.

A kdo vy, někdo komu levné dveře a levný zámek ve vchodu připadá normální?

+3/0
9.4.2018 16:21

R86u96d74a 57S22l50a36v33í86k 5703448506821

Tak 1 pokuta bude 250 tis., druhá 500 tis., každá další 1 mil. A oni se lidi naučí nezamykat.

0/−6
9.4.2018 10:15

J65o20s94e70f 19B27r56o21ž29e13k 7763895482951

Tak tak, to by v tom byl čert, abychom pro zloděje ten prostor neudělali, co?

Jistě, každý zloděj tady jásá a přesvědčuje, že se zamykat nesmí.

+4/−7
9.4.2018 10:23

O35n21d55ř65e75j 17Z38e45m46a64n 5260984978969

A jak se do baráku dostane? To si myslíte že ty zámky, kdy zevnitř stačí vzít za kliku a zvenku potřebujete klíč, jdou bez toho klíče jen tak otevřít?

+3/−2
9.4.2018 10:26

J56o58s49e46f 35B96r61o16ž79e60k 7143255762671

Ano, nezamčené dveře jdou bez problémů otevřít téměř čímkoliv. Klíč je to poslední, co je k tomu potřeba.

Já chápu, že zloděj chce mít všude odemčeno, ale jako ten kdo tam žije chci já mít naopak co to jde vše pod zámky.

+1/−5
9.4.2018 10:30

O67n92d97ř66e72j 54Z10e21m40a14n 5670424538309

Proč si proboha vymýšlíte takové nesmysly?

To opravdu je takový problém si pořídit pořádné, normální vchodové dveře?

Čtu tu jen a jen samé výmluvy, to si neuvědomujete že život máte jen jeden?

+4/−1
9.4.2018 10:38

P72a40v54e20l 29V58o63n69d62r39á64k 4506431299417

Dobrý den, Vaše reakce svědčí spíš o neznalosti toho systému, my ho máme taky a jsme spokojeni. Jde totiž o speciální zámkový systém, který má tři západky na rozdíl od obyčejných zámků s jednou západkou. při zavření dveří ta jedna klasická zaklapávací západka poskočí o další 1 cm a vysunou se další dvě. Stisknutím kliky nebo klíčem se všechny tři zasunou a dveře se otevřou. Má to jedinou nevýhodu, nefunguje elektronický vrátný - ale aspoň to nutí lidi podívat se kdo jde a hodit mu klíč nebo pro něj jít ke vstupním dveřím, nejde jen tak někoho pustit zmačknutím tlačítka. Ale ta výhoda, že zaklapnuté dveře nejde vyháčkovat, ta za to stojí.

+2/0
9.4.2018 10:45

O94n61d60ř40e69j 76Z52e65m58a35n 5520964448279

A přitom tenhle nejvyšší level není ani nutný, stačí lepší zárubně a dveře na to aby stačily i ty slabší zámky.

0/−1
9.4.2018 10:59

J45o77s92e53f 41B42r48o16ž92e94k 7273135962401

Vážený pane,

velmi dobře to znám.

A je velmi jednoduché vyříznout kousek skla, prostrčit ruku, zmáčknout kliku a otevřít si. Bez zamčení to je záležitost na pár vteřin a téměř bez hluku.

Dokonce i pro smažku, která vezme kámen, je tento systém k smíchu, jedno zařinčení skla se v hluku projíždějící tramvaje lehce ztratí. Už jsem viděl v praxi.

Co jsem neviděl je osoba prchající po schodišti (zakouřeném) z 10 patra v hořícím domě, která potřebuje mít otevřené vchodové dveře. Už jsem se v takovémto domě ocitl (pravda jen ve 4 patře a ne v 10tém), když někdo v přízemí zapálil staré matrace - a tehdy při volání na hasiče jsem se dozvěděli - zatarasit dveře do bytu aby tam nevnikal kouř a počkat až přijedou hasiči a vyzvednou nás oknem. Rozhodně neběhat po schodišti, kde se šíří kouř a plameny. Nakonec přijeli a uhasili to bez nutnosti evakuace. Ale věřte tomu, pobíhat z horních pater po schodišti se při požáru opravdu nedoporučuje. Takže je odemčené vchodové dveře jsou v těchto případech k ničemu a je to jen a jen pozvánka pro zloděje.

+2/−3
9.4.2018 11:08

O67n12d32ř21e79j 79Z44e51m17a12n 5820524298739

A další pohádky, u pořádných dveří to sklo jen tak neprekonáte.

Opravdu nechcete napsat na tohle téma kniho pohádek?

+1/−1
9.4.2018 12:32

J94i84r75i 61J29a52v27u61r70e96k 7116862912886

Jestli máte dveře ze skla, co jde šutrem rozflákat, tak tam žádný dveře nemáte, ať už jsou zamčené jakkoli.

+3/0
9.4.2018 20:27

I68v64o 22J66a78n22á96č55e13k 8413263631812

Tento stát není schopen zabezpečit bezpečnost slušných lidí na což pak doplácejí tito slušní lidé. Až stát zajistí, že zločinci budou sedět na trvalo ve vězení, pak tento problém nenastane.

0/−4
9.4.2018 10:03

O92n69d90ř69e88j 22Z74e20m18a28n 5650834548229

A přitom stačí vhodný zámek s kováním, kdy zevnitř stačí vzít za kliku, ale zvenku se musí použít klíč. Jednoduché, tedy jak pro koho.

0/−1
9.4.2018 10:07

I16v40o 35J20a92n87á55č82e51k 8883263721172

Každý má jiný názor, jeden si myslí, že je lepší nechat zločince běhat venku a škodit a spolu s tím investovat do ochrany majetku značné peníze a jiný si myslí, že je lepší tyto živly raději ze společnosti natrvalo odstranit a zabezpečit tak slušným lidem normální život beze strachu o sebe a o svůj majetek.

0/0
9.4.2018 10:12

M75a48r80e44k 44Š64i69m33o90n 2794367218748

Domnívat se, že je možné trvale odstranit kriminalitu, je naivní. Angličané vozili zločince do Autrálie asi 100 let. Myslíte si, že je odvezli všechny?

+3/0
9.4.2018 10:18

I26v77o 59J45a55n81á34č10e90k 8243763301332

Je rozdíl zločince podporovat - aktuální situace např. u nás a nebo proti nim tvrdě bojovat.

+2/−2
9.4.2018 10:23

O75n36d20ř27e11j 52Z26e14m97a70n 5360834318289

Pořiďte si kvalitní zámek, případně komplet dveře. Je to opravdu takový problém?

+1/−1
9.4.2018 10:30

J84o87s24e60f 97B98r27o70ž76e32k 7153435432471

A zamykejte!!!! Jinak je vám každý zámek na dvě věci......

+1/−2
9.4.2018 10:32

I17v84o 34J14a24n21á87č43e23k 8723773821932

A o čem je tento článek????? Jste tak nějak trochu hodně mimo...

+1/0
9.4.2018 10:49

O69n27d17ř33e61j 33Z62e49m21a76n 5630784318159

O tom že lidi nemyslí a pokud dojde k požáru, tak to někoho kvůli tomu zamykání může přijít o život?

To je opravdu takový problém si tam pořídit kvalitní dveře?

0/−1
9.4.2018 10:57

I15v58o 87J22a67n18á77č96e23k 8463323681202

Asi nejste schopen pochopit to, že ty kvalitní dveře vám zloděj zlikviduje a platit každý rok sto litrů za nové se lidem jaksi moc nechce. Nebylo by levnější toho zloděje zavřít?

+1/−1
9.4.2018 11:02

O40n50d74ř50e81j 24Z14e57m52a69n 5970524198799

No ale tyhle dveře k tomu určené opravdu stačí jen zavřít.

A pokud zloděj podle vás i tyto dveře a rozmlátí aby se dostal dovnitř, tak se přece takto dostane i přes zamčené dveře, jaký potom má smysl zamykat?

+1/0
9.4.2018 12:34

I97v95o 17J69a34n91á15č82e83k 8353603201742

Vždyť já od začátku píšu o tom, že zamykat není potřeba, že je potřeba eliminovat ty, kvůli kterým se zamyká. Ušetřilo by to spousty peněz a starostí.

0/−1
9.4.2018 13:57

O26n71d14ř70e11j 91Z23e32m97a45n 5350814638279

Tak takový trolling jsem opravdu nečekal...

0/0
9.4.2018 16:03

K57a61r88e88l 68U58r37b78a11n 2154764961769

Šlo by to, pokud by všichni po narození dostali implantát pro kontrolu chování. Pokud by provedl dotyčný něco špatného, dostal by hned elektrošok. R^

0/0
9.4.2018 16:35

O15n56d65ř48e88j 70Z49e87m84a48n 5970964598949

V čem je takový problém takový zámek tam mít? Představte si že u nás takový v těch dveřích byl už od postavení toho paneláku a to už je 35 let.

0/−1
9.4.2018 10:18

I57v10o 59J81a86n70á74č57e31k 8943463911612

Tak třeba v tom, že pro zloděje je to otázka sekund, než se přes něj dostane.

+1/0
9.4.2018 10:23

M46a46r70e97k 93Š13i25m18o75n 2414967468218

A kolik sekund potřebuje na ty zamčené? Sto?

+3/−1
9.4.2018 10:27

J24o38s71e23f 89B90r18o62ž79e78k 7513335882361

Pokud to jsou správné bezpečnostní dveře se zamčeným bezpečnostím zámkem, tak i desítky minut a hlavně se to neobejde bez hluku.

Otevření jakkoliv kvalitního ale nezamčeného zámku je záležitost do 10 vteřin a jednoho tichého cvaknutí.

Zkuste si někdy promluvit se zámečníkem - specialistou na zámky.

+1/−2
9.4.2018 10:34

O11n56d35ř70e12j 96Z18e13m51a24n 5490144938449

Tak to by mě zajímalo, jaké máte dveře od bytu, tipuji nějaké z trezoru. I když, i trezory přece není žádný problém otevřít, že?

0/−1
9.4.2018 10:40

J86o80s68e61f 45B75r56o46ž84e18k 7143545832981

Samozřejmě bezpečnostní, s rozpínací závorou a bezpečnostními zámky, vše třída 4. I tak je mi jasné, že to je překonatelné. A fakt nestojím o tom, aby každý bezdomovec nebo smažka mohl pobíhat jen tak po chodbě, do sklepů či garáží, vykrádat je apod.

+1/0
9.4.2018 11:13

O65n66d28ř73e14j 75Z24e60m50a69n 5930484128209

Vy jste jako zaseknutý kafemlýnek, to opravdu nejste schopen pochopit že existují i dveře, které se nemusí zamykat aby zvenku nesly bez klíče nebo velmi hrubého násilí otevřít? A že tím hrubým násilím se otevřou i ty zamčené dveře?

0/0
9.4.2018 12:37

J86o56s72e84f 96B73r74o98ž20e88k 7873225792641

Nic takového neexistuje.

A samozřejmě je nezbytné, aby dveře bez klíče nešly otevřít ani zevnitř ven - právě pro případy, kdy někdo pustí do domu toho, koho nezná.

Vy asi budete představený cechu zlodějů, takže jakékoliv zábrany, které mají ztížit podnikání Vaší profesy, jsou problém.

0/−1
9.4.2018 13:56

O70n26d65ř57e23j 19Z46e83m95a74n 5100274298359

8-oJak že nic takového neexistuje? Co to blábolíte? 8-o

Samozřejmě že existuje a to už hezkých pár desetiletí!

A že lidi nemají jen tak někoho pouštět do baráku, to je snad samozřejmost.

PS že se uchází uchylujete k tomu, že mě označujete za zloděje, někoho kdo jim fandí a podporuje, atd, to svědčí jen o tom že nemáte žádné argumenty.

0/0
9.4.2018 16:10

O40n97d67ř95e73j 45Z58e38m44a29n 5570194338669

Kde na ty pohádky chodíte? Aha, levné noname zámky a papírové dveře?

+1/−1
9.4.2018 10:28

M56i38l85a91n 95N59o89v33o14t46n35ý 2910721131605

Existuje nějaká statistika - třeba za posledních 20 let, která by jasně zdokladovala kolik konkrétně lidí bylo nějak zdravotně poškozeno tím, že byly zamčené vchodové dveře do domu?

+4/0
9.4.2018 9:41
Foto

P96a84v78e53l 49M67a22c31h91a47č43e15k 5421812463

Určitě neexistuje, protože to exaktně ani nelze.

Samozřejmě, že hasiči určitě takovou alarmující statistiku mají. ;-)

0/0
9.4.2018 9:53

P10a13v84e79l 37V66o88n18d30r69á45k 4166931319697

takže, existuje. Bylo by dobré ji zveřejnit, spolu se statistikou, kolik domů bylo vykradeno, protože nebyly zamčené.

+2/0
9.4.2018 10:48
Foto

P80a71v54e76l 47M44a77c64h83a97č43e17k 5931532613

Úplně nejbezpečnější je, nechat otevřený dveře.

VŠECHNY.

+1/−2
9.4.2018 9:36

O53n56d51ř66e46j 32Z16e92m75a93n 5180764578839

A to je problém je zavírat?

To nemáte na to si tam pořídit vhodný zámek s kováním, kdy když se ty dveře zavřou, tak je potřeba klíč aby se daly z venku otevřít?

+1/−1
9.4.2018 10:00





Najdete na iDNES.cz