Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komunisté pohořeli na vládě s návrhy referenda a náhradního výživného

Komunisté jednají s hnutím ANO o tom, zda budou tolerovat vládu Andreje Babiše. Ani to jim však nepomohlo, aby vláda podpořila jejich návrhy na zavedení obecného referenda a náhradního výživného. ANO předpokládá, že na jednání o vládě to nebude mít vliv. „Věřím, že ne,“ uvedl vicepremiér a místopředseda ANO Richard Brabec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P76a40u59l 41J95a97r64o49s 2633648130

Komunistum,se neco nelibilo?Mne se nelibi,ze vubec tato strana jeste existuje..;-€

+2/0
4.4.2018 18:50

B34l61a79n64k46a 97K59l60o38u57č89k85o73v62á 1905740182527

Zásadní otázka je zda by stát byl schopen vůbec donutit otce aby platili výživné. Pokud ano, tak už to může udělat nyní, a nemusíme platit žádné zálohy na alimenty.

+2/0
4.4.2018 12:51

V89á24c31l71a34v 29N27o16v32ý 4978109841268

Je super, jak se tu v diskusi příznivci komunistických návrhů sami popírají a vlastně to ani netuší. To jak zdůvodňují potřebnost státem vymáhaného výživného totiž popírá zdůvodnění referenda. Obojí je populistický nesmysl.

0/0
4.4.2018 12:47

A42n74t10o90n65í60n 38N68e56b37u80ž70e70l26s78k31ý 7835159226890

Já se divím tomu Babišovi, ze ho to baví.

Jsem zvědav, kdo by to tady vedl, kdyby se na to vykašlal.

Teď se na něho rychtují "studenti" na Václavák..

Ale to výživné by stát mohl garantovat.

0/−2
4.4.2018 12:02

J86i72ř89í 93B80r71u65t42o74v73s40k43ý 2320348912840

Vyřešit placení výživného je věc každého jednotlivce,je na státu aby to tvrdě vyžadoval,ne aby se zbavil své odpovědnosti tím že to budou platit všichni i ti poctiví,ti úředníci jsou tam asi jenom na přerozdělování

+3/−1
4.4.2018 11:13

V87l46a58d98i18s61l33a63v 91Ž13i76d90e46k 3448610810

Právě teď to úředníci nedělají, ale ti vyživující rodiče. Pak by to dělali úředníci. A řekněte sám, kdo má větší sílu a zkušenosti s vymáháním?

+2/−1
4.4.2018 11:17

M30a63r42t36i62n 19K14r92u70t43ý 1868841719475

to se právě mýlíte. Výživné určí soud, ale jeho neplacení není trestným činem, tzn. musí se opět vymáhat ve veřejnoprávním sporu, což je ve spoustě případů úplně mimo možnosti samoživitelek.

Já ten návrh považuji za rozumný a samoživitelkám (a samozřejmě i samoživitelům, ať jsme genderově korektní) může významně pomoci. Ono jde o to, že zejména chlapů vyhýbajících se placení výživné na vlastní děti jsou mraky a hřeší na to, že matky se k soudu nepoženou. Ty i s dětmi třou bídu s nouzí, zatímco táta se jim směje do obličeje.

Považuji za správné, aby stát pomáhal slabým, tedy v tomto případě pomohl matkou zálohou na výživné a to potom nemilosrdně vymáhal po otcích prostřednictvím finančáku. Jsem si jistý, že už jenom zavedení tohoto institutu významně zlepší platební morálku otců.

+4/−1
4.4.2018 11:47

B95l96a85n45k98a 58K23l36o11u50č23k89o85v29á 1475110502717

Pane Krutý, myslím že by to spíše chtělo na neplatiče trochu přitvrdit. Ono po nějaké exekuci a případném kriminále by se to možná "tatínkům" v hlavě trochu srovnalo.

+3/0
4.4.2018 13:00

M95i48l96o86š 72V19o64n34d13r31u46š98k56a 5405921577264

Tak zaprvé, ta "samoživitelka" moc dobře věděla s kým si dítě pořizuje. Boužel již v dnešní době plno rodin "švejkuje" a schválně žijí na hromádce a pobírají všechny možné příspěvky. Pokud by vešel v platnost tento paskvil, tak by jich ještě přibylo.

+2/0
4.4.2018 17:02

V91l29a97d48i63s94l84a64v 83Ž23i35d17e63k 3788790570

Jsem i pro referendum i pro náhradní výživné. Ale u referenda je lepší jako návrh k diskusi ten návrh ČSSD. Hned ze dvou důvodů, je větší šance ho prosadit a dále je lepší, hlavně v ohledu na ty mezinárodní smlouvy.

PS: Stát je účinější vymahač, než ženská, která pro dítě nemá čas!

+1/−4
4.4.2018 11:13

M66a46r70e95k 34H10r47u47b21y 6857132711768

Je ostuda, ze po skoro 30 letech demokracie porad neexistuje zpusob, jak se muze lid vyjadrit primo.

A jeste vetsi ostuda je, ze za to musi bojovat komuniste, zatimco "demokraticke" strany tento zakladni nastroj usilovne bojkotuji.

+5/−7
4.4.2018 10:53

V46l91a53d86i71s17l17a92v 55Ž14i29d97e48k 3188240780

To je ale ostuda, že kolébka demokracie (VB) nemá ani po staletích referendum!

+5/0
4.4.2018 10:59

M69a29r17t20i90n 92K60r23u98t58ý 1548581119245

samozřejmě, že způsob, jak se může lid vyjádřit přímo, jenom to není tak snadné, jak by se SPD a komančům hodilo. Konec konců přímá volba prezidenta celkem jasně ukazuje, k jakým koncům může podobné přímé vyjádření vůle vést.

Jinak i podle naší platné ústavy je Česká republika systémem se zastupitelskou demokracií, princip obecného referenda by do toho vnesl jenom binec.

+5/0
4.4.2018 11:02
Foto

O63l57i46n 52C96e19t63l 1394274856364

Je na čase, aby KSČM řekla, že vládu Babiše nepodpoří a je po půl roce vymalováno......

0/0
4.4.2018 10:50

V69l93a39d62i13s78l95a28v 49Ž72i76d88e91k 3178260830

Ono bude skoro jistě vymalováno. ANO nemůže příjmout podmínky ani ČSSD ani KSČM, ale samo neustoupí. A tak bude třetí pokus Babiše, ten skončí tak na přelomu 2019-2020. Jestli pak budou předčasné volby, nikdo neví. Ale Babiš je nechce (a ani Okamura, Farský a Pospíšil).

0/0
4.4.2018 10:53

M94a78r55t93i92n 95K59r69u96t33ý 1548651419265

třetí pokud Babiše nebude, pokud se tedy nenechá zvolit předsedou sněmovny.....

0/0
4.4.2018 11:03

V31l96a55d61i75s73l86a38v 63Ž24i94d96e45k 3668390960

Případné refendum o vystoupení z EU či NATO by mělo být schváleno speciálním zákonem, jak to bylo i při vstupu a jak to bylo i v Británii.

0/0
4.4.2018 10:49

M79a30r30e70k 32H10r12u91b74y 6257822681208

Takove referendum by musel nejdriv nekdo vyhlasit, coz pri beznem stavu nehrozi, a pokud nastane nejaky vyjimecny stav, tak by ho politici meli dokazat vyresit.

0/0
4.4.2018 10:55

V81l46a57d52i48s32l32a60v 89Ž94i85d86e43k 3138810170

S tím souhlasím zcela. Ústavní zákkon lze vyhlásit do měsíce. To skoro déle trvá vytištění lístků (a jde v nutnosti dělat najednou). Nemluvě o nějakém revolučním/válečném stavu., kde na nějakou malou neústavnost nikdo nehledí, viz třeba zvolení Masaryka prezidentem či zneplatnění první Benešovy abdikace.

+1/0
4.4.2018 10:59

J98a87n 86M36a43c46h11á76č 3837386753712

Komunisté pohořeli.....kdyby pohořeli všichni bolševici,bylo by tady fajn.

+4/−1
4.4.2018 10:42

V93l63a48d40i36s86l62a30v 81Ž54i40d96e97k 3208420150

Víte,že bolševiků je u nás jen pár? Ani většinu komunistů bych tak nenazval. A jiné levicové strany už vůbec ne, to by bylo popření historie a útrap eserů a menševiků.

0/0
4.4.2018 10:46

J25a15n 40M22a11c60h56á49č 3117826523602

Tak máte samozřejmě pravdu,ale vy víte jak jsem to myslel.Kdybych je nazval nějak příhodněji,výstižně,tak mě to stojí sto bludišťáků....

0/0
4.4.2018 11:12

V45l95a27d53i92s19l13a14v 36Ž19i23d98e91k 3138460210

A mn ě třeba urazil, sám se považuji za neregistrovaného socialistu.

0/0
4.4.2018 12:19

M34i65c54h87a15l 14K78r73u95p70i55č88k32a 9365398755

Komuniste pohoreli - asi to byli zapaleni komuniste :-)

Jinak obecne referendum podporuji a netusil jsem, ze v nejakem nazoru budu s komousi zajedno.

0/−1
4.4.2018 10:29

J40a22n 29U97l11r79i61c11h 9919876219154

Možná jste nakonec vlastně komunista. Všelidové hlasování je totiž v jádru komunistická myšlenka opírající se se o vizi rovnosti a úplné lidovlády.

+3/−1
4.4.2018 10:38

M11a36r84t90i47n 56K57r96u45t41ý 1358781519385

ale jděte! Všelidové hlasování znamená možnost hlasovat pro všechny, v případě komunistů, jak ostatně známe z nedávné historie, to navíc znamenalo povinnou účast ve volbách a de facto rovněž povinně vybranou kandidátku. S referendem nemá pojem všelidového hlasování nic společného.

0/0
4.4.2018 11:06

J47a88n 40B38í18l65e62k 7344762654733

Takže Švýcarsko je komunistické už asi tisíc let?;-D

0/0
4.4.2018 14:36

J70a80n 22U46l55r85i35c51h 9769816179584

ANO možná alespoň zčásti funguje jako účinný likvidační lapač nebezpečných extremistických volebních hlasů. :-)

+1/−1
4.4.2018 10:28

L50e86o 95D51a47v37i83d 7648317611698

Kritizovat něco jen proto, že to předložili komunisté je hloupost. Referendum patří ke standardním prvkům demokratických zemí, podobně jako všeobecné volby nebo referendum o vstupu do EU. Diskuze může být o počtu podpisů, který pochopitelně příznivci referenda chtějí nižší.

Pokud si to politici neuvědomí, budou se odpůrci referend v příštích volbách divit, že část voličů přejde ke stranám podporujících referenda. I když v tomto směru zklamali piráti, kteří v programu měli referendum podle Švýcarského modelu a dnes se k tomu moc neznají.

+3/−5
4.4.2018 10:26

M54a82r59t62i50n 32K74r72a27l 7283370233787

Ve Švýcarsku tuším v referendu odhlasovali placení příspěvků státní televizi. To jen jako příklad.

Vy fakt chcete tomuhle národu, kdy si statisíce lidí neumí spočítat rodinný rozpočet, do rukou referendum?

+5/0
4.4.2018 10:28

L90e33o 74D60a22v41i94d 7528227461628

Ve Švýcarsku funguje referendum 150 let, kdy ani televize nebyla. Švýcaři pravděpodobně mají větší důvěru k veřejnoprávní televizi než Češi, ona vina bude pravděpodobně i na straně ČT.

Ohánět se vyspělostí voličů se můžete, ale i volby jsou referendem o politicích a volí všichni voliči i ti nevyspělí, a není to důvod ke zrušení voleb. I většina obyvatel po roce 1989 neměla zkušenosti s demokratickými volbami, přesto se nenašel politik, který by hloupě argumentoval, že soutěž demokratických stran je nesmysl, protože statisíce lidí....

+2/−1
4.4.2018 10:39

M56a10r17e22k 46H79r24u35b42y 6957562251928

Daleko vetsi moc davate do rukou lidi, kteri si neumi spocitat poslanecke nahrady:-P

V referendu je daleko vetsi sance na vitezstvi selskeho rozumu proti stranickemu handlovani.

+2/−1
4.4.2018 10:56

L26e80o 68D27a28v66i35d 7748237771328

Souhlas. Referenda omezují moc zkorumpovatelných a vydíratelných politiků. Proto i ve Švýcarsku je u většiny referend zrušeno povinné kvórum, protože mandát voličů je vyšší než mandát ovlivnitelných politiků.

Ale nejsme přece Švýcarsko, tady na zkorumpovatelného politika nenarazíte, ten nejedná pro svůj prospěch, ale jen pro blaho lidu:-)

+1/−2
4.4.2018 11:08

P20a24v14e73l 96K86r18á41l 5500639204388

A jak dlouho Švýcarům trvalo, než odhlasovali třeba volební právo pro ženy? To jen jako příklad. Inteligence je rozhozena v populaci zhruba stejně.

+1/0
4.4.2018 12:07

T85o21m26á26š 21P24a75k 5982767969

my nejsme Švýcarsko. Pokud probíhá místní referendum lidé se ani neobtěžují tam chodit a to alespoň vědí o čem to je.

+4/0
4.4.2018 10:37

L41e63o 65D25a11v36i40d 7768457381438

Díky referendu ve Francii a Nizozemí nebyla ratifikována ústava EU, a proto byla ústava nahrazena Lisabonskou smlouvou. Ta nebyla přijata v prvním referendu v Irsku, a díky tomu se domohli změn Lisabonské smlouvy, kterou schválili v druhém referendu.

Referenda omezují moc zkorumpovatelných a vydíratelných politiků. Ve Švýcarsku je u většiny referend zrušeno povinné kvórum, protože mandát voličů je vyšší než mandát ovlivnitelných politiků.

Pochopitelně referendu předchází široká diskuze odpůrců a iniciátorů referenda, aby občané měli dostatek informací. Díky těmto diskuzím musí politici voličům vysvětlovat a argumentovat, ale nemůžou jít proti vůli většiny. I proto životnost Švýcarských ministrů je mnohem delší než v ČR.

+1/−3
4.4.2018 10:41

V80l46a33d11i90s25l28a91v 82Ž28i16d17e48k 3288630170

Ve Švýcarsku je kvórum zrušeno u referend, které lze přehlasovat zákonem a u těch automatických při změnách ústavy. Tedy v obou případech je tam pojistka parlamentu.

+2/0
4.4.2018 10:51

J38a49n 63U96l61r21i94c47h 9159956989544

Na samotných referendech drtivé většině voličů vůbec nezáleží a referendum rozhodně nemůže být samo o sobě zásadním volebním tématem. Je to téma spíše zástupné, za kterým někteří lidé vidí konkrétní věcné cíle (např. vystoupení z EU).

+3/0
4.4.2018 10:46

L54e74o 35D61a83v96i19d 7748877821398

Podle mě referendum bude jedním ze zásadních volebních témat.

0/0
4.4.2018 10:52

V76l52a96d84i81s23l71a82v 96Ž94i29d91e58k 3818300140

A proč? Pravice (i její voliči) ho odmítají dlouhodobě, levice ji stejně dlouhodobě snaží ho protlačit. Tak, co se změnilo? Že jedna strana (hnutí) z toho udělalo hlavní téma, ale to už nemá, kam růst.

+1/0
4.4.2018 10:55

L41e82o 36D49a79v30i79d 7868857281608

Podle mě bude referendum zásadním tématem, které může zamíchat pořadím v dalších volbách, a podle Vás jaká budou zásadní témata příštích voleb?

0/0
4.4.2018 11:04

V61l72a91d11i33s41l39a87v 18Ž77i80d27e94k 3178210270

1) Daně a rozpočet

2) Odpor ke starým elitám

3) Členství v EU, NATu

4) Přistěhovalectví

5) Pracovní právo

6) ochrana přírody versus ochrana průmyslu

7) Asi i to referendum,. ale až za jinými

0/0
4.4.2018 11:15

L41e82o 91D37a66v64i14d 7608927661778

Daně a rozpočet, osobně jako první téma nevidím, no uvidíme, které téma bude rozhodující.

+2/0
4.4.2018 11:22

M96a93r26t56i14n 61K43r83a95l 7783430663287

Když vidím ten nástup komoušů a levicových ultras, strkanými Kremlem, tak skoro fandím Babišovi.

+3/−1
4.4.2018 10:24

J65a79n 96R72a11d93e27c71k97ý 5126834787736

Jedny strká Kreml a druhé Brusel. Nechci ani jedno.

0/0
4.4.2018 11:27

J11a29n 78U79l64r44i68c36h 9789936509984

Výjimečně musím Babiše pochválit za zcela správné postoje. :-)

+6/−3
4.4.2018 10:18

P83a32v78e59l 16K65r97á97l 5940589324968

Dokud bude u moci ANO, tak referendum o vystoupení z EU určitě nebude. Odněkud musí Andrej čerpat dotace.

+10/−1
4.4.2018 10:14

J85a94k23u69b 15K94u98č97e84r16a 6588582141323

Jsem si docela jistej, že bychom nevystoupili.

+1/0
4.4.2018 10:17

P77e23t87r 47N10i44v38n46i32c98k75ý 3712244795157

A jak dopadli Britové...

+2/0
4.4.2018 10:30

J79a83n 15R21a70d50e83c80k80ý 5936874327796

Vidíte a já jsem přesvědčen o opaku.

0/0
4.4.2018 11:24





Najdete na iDNES.cz