Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nevzdám se těm, kteří prohráli volby, vzkázal Puigdemont z německé vazby

Bývalý katalánský premiér Carles Puigdemont poprvé od svého zadržení v Německu veřejně komentoval svou situaci. Prostřednictvím svých spolupracovníků na Twitteru uvedl, že se nehodlá vzdát. „Neuhnu před nezákonným jednáním těch, kteří u volebních uren prohráli,“ vzkázal. Puigdemont byl zadržen minulou neděli, když se snažil vrátit z Finska do exilu v Belgii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a70v11e91l 18T68e85s16a95ř33í51k 6650753680105

No jako za Husáka, tenkrát žádní političtí vězni také nebyli, byli jen kriminálníci co porušovali platné zákony, rozvraceli, hanobili a teď se tomu říká moderně-západně "vzpoura", zřejmě volební.

Kupodivu dnes není velký rozdíl mezi socialistickou "demokracií" a touto pokrokově levicovou bruselskou "demokracií". Snad jen u nás v zemích V4 máme ještě demokracii skutečnou ale chtějí nás o tohle připravit velmi usilovně, hlavně domácí kavárenští neomarxisté, co také usilují zrušit demokratických výsledek voleb.8-o

+1/−2
1.4.2018 21:07

H45a31n54a 59K23r78i40v44a21n51e73k 2801805772733

Proc sem tahate Brusel? To je problem Spanelska.

Apropo: az budete priste volit zastupce do Evropskeho parlamentu, nevolte komunisty. ;-D

+2/−1
1.4.2018 21:14

P85a43v95e55l 42T51e10s23a52ř47í79k 6330633370545

Dneska jsou nebezpečím pro demokracii neomarxisti alá pražská kavárna, konzervativní soudruzi z KSČM ti tradiční naše hodnoty jako je rodina, národ, stát respektují, ti žádným nebezpečím dneska už nejsou.

+1/−3
1.4.2018 22:06

H28a67n43a 25K56r34i25v14a15n50e26k 2361895502443

aprííííííl ;-D;-D;-D

+2/0
1.4.2018 22:12

J86a15k37u32b 46D17u68š30á35n58e44k 4189114214425

Neomarxisti, pražská kavárna, tradiční hodnoty... První semestr VŠ života?

+1/−1
2.4.2018 1:46

A54l75f17r65e33d 15D47e64l31o49n70g 4394892146250

Takové "volby" jako v Katalánsku přicházejí někdy hodně draho - viz "vítězný únor"!

0/0
1.4.2018 17:27

P25a20v71e18l 59T74e95s41a89ř46í58k 6470173660215

"Vitězný únor" nebyly volby, komunisté neměli parlamentní většinu, to byl mimovolební komunistický majdan.

+1/0
1.4.2018 21:09

A25l23f91r72e95d 50D29e33l27o38n48g 4494152816750

Vážený Pavlíku, právě proto jsem dal volby do uvozovek! V Katalánsku se také objevily sovětské vlajky!!!

0/0
2.4.2018 9:43

H77a77n25a 20K43r34i45v92a60n67e57k 2431275292733

Vysvetli mi tu konecne nekdo, jak bude samostatne Katalansko hospodarsky dale fungovat; kdyz opusti EU, nebude mit zadne hospodarske smlouvy s ostatnimi staty, atd.?

Dekuji za rozumne navrhy.

+1/0
1.4.2018 16:09

A66l40f97r20e33d 56D46e27l18o74n94g 4864542786210

Je třeba si uvědomit že tam při demonstracích se objevovaly sovětské prapory! Odtud by mohl vát vítr!!!

0/0
1.4.2018 17:30

M34i90c59h23a67l 80B32e95n33e86š 6799308402146

Pořád dokola se tu opakuje tento nesmysl, že by Katalánsko samo nemohlo fungovat. Není v zájmu nikoho, aby samostatné Katalánsko nemělo s ostatními státy EU žádné hospodářské vztahy. Ani v zájmu Španělska, viz potřeba Španělska mít pro své občany právo volného pohybu pracovních sil do Katalánska.

+1/0
1.4.2018 17:57

H47a17n11a 14K52r70i18v51a94n57e29k 2401595162443

ono by, by, by... ;-D

Dam priklad Svycarsko; Svycari odhlasovali v referendu omezeni volneho pohybu osob z EU; Brusel rekl OK, tak vypovime vsechny smlouvy, inkl. volny pohyb zbozi.

Svycari sklapli.

Samostatny stat K. musi nejdriv uznat jine staty, coz bude velmi tezke. Pak teprve mohou uzavirat smlouvy import/export s evr. staty. A do EU je nevezmou, musi souhlasit vsechny staty EU, tedy i Spanelsko.

Takze samostatne Katalansko cekaji roky hospodarskeho vakua. Tedy hospodarsky krach.

Ale to tu nikdo nechape, a co ja nechapu, ze to nechapou Katalanci a nechali se tak poblbnout. Smutne.

0/−1
1.4.2018 18:05

M47i46c89h23a49l 42B66e83n13e60š 6919448432746

Ten příklad se Švýcarskem je pěkný, ale vy jste ho položila naprosto obráceně. Přesně takto by to bylo mezi Katalánskem a Španělskem, potažmo EU. Vyhrůžky Španělů by skončily v okamžiku, kdy by francouzské a německé firmy zjistily, že spousta jejich dodavatelských řetězců je mimo EU, což není v jejich zájmu, takže by se začalo tlačit na věci skrz byznys. Následně by se vztahy záhy normalizovaly. Katalánci nikomu nevyhrožují, vyhrožují Španělé. Ale jak jsem už psal, stačí jim říct, ať tedy táhnou jejich občané z Katalánska a byl by hned klid. Navíc tvrdou linii vůči Katalánsku hraje jen postfašistická pravice, která šíří tyto demagogie o úpadku Katalánska. V případě koalice socialistů s Podemos, což je pravděpodobná varianta po příštích volbách, by se vztahy zlepšily.

+2/−1
1.4.2018 20:39

H32a53n35a 16K22r70i67v93a82n12e17k 2131825952113

Vase argumenty: by, by, by.

Ze pisu o uznani samostaneho statu K. ostatnimi staty vas nezajima? Ze by bezpravni stat K. nemohl tedy podepisovat smlouvy, atd?

Spanele by tezko sli pracovat do bezpravniho statu. Nanejvys nacerno.

O Svycarsku jsem psala, protoze vim (ziju ve Svycarsku), ze smlouvy CH a EU vznikaly pres 30 let, a Svycary to neco stoji.

0/−2
1.4.2018 20:58

M93i37c30h25a61l 84B49e88n17e90š 6719808332976

Španěle v tom bezprávním státě pracují, to není žádné "by". Je to úplně stejná situace jako s Velkou Británií. Sledujte pozorně, jaké argumenty se v jednání o brexitu používají. Téma přístupu na pracovní trh UK patří mezi nejdůležitější, v případě Katalánska by to bylo stejné, zejména z pohledu Španělů, kterých pracuje v Katalánsku spousta, dokonce i šéfka oné vítězné populistické promadridské strany je naplavenina z Andaluzie. Nevěřím, že by Španělsko řeklo svým občanům, ať se tedy vrátí. Představte si reálnou předvolební situaci, kdy na jedné straně stojí ukřičení postfašisté a proti nim Podemos, které říká, že chce smír s Katalánskem, i proto, neboť jeho voliči jsou zpravidla mladí lidé bez práce, kterých by po zavření katalánského pracovního trhu bylo ještě více. Tohle není žádné "by, by, by", tohle jsou reálná fakta. Přečtěte si, co říká vůdce Podemos na téma Katalánska, není to tak dávno, co řekl, že ti, kteří tvrdí, že je Španělsko zemí jednoho národa, nejsou Španělé, ale monarchisté. Ten výrok je hodně silný a dobře mířený.

+1/−1
1.4.2018 21:31

H52a60n36a 73K76r71i14v92a34n46e45k 2761535632873

Spanele dnes pracuji ve Spanelsku, v regionu Katalansko.

Katalansko nyni neni samostatny stat, je to region Spanelska, tedy to neni bezpravni stat !!!!

Opravdu nechapu, co tu pisete. ;-D

0/−2
1.4.2018 21:38

M15i46c59h70a81l 19B32e70n28e81š 6889828632286

Ale chápete :-P

+1/0
1.4.2018 21:40

H25a50n88a 44K94r39i50v80a38n16e33k 2951105122833

Presednete si, dejte si studenou sprchu. Jste mimo. ;-D

0/−2
1.4.2018 21:41

M79i83c41h85a11l 11B53e21n20e50š 6879308882176

Vy jen nemáte protiargument v otázce volného pohybu pracovních sil, přiznejte si to. Víte moc dobře, že Katalánsko přitahuje zaměstnance z celé Evropy a je vám jasné, že o toto nikdo nechce přijít, Španělsko v první řadě, neboť má obrovské problémy s nezaměstnaností. Pořád to stáčíte někam jinam, ale na toto jste mi zatím nezareagovala, protože nevíte, jak. Nějaké uznávání státu a podobné teorie si nechte pro někoho jiného. Bavme se o reálných záležitostech a to jsou tyto statisíce nekatalánců pracujících na území Katalánska, kteří by se mohli ocitnout v onom vakuu, jak vy ráda píšete.

+1/0
1.4.2018 22:08

H90a86n87a 50K73r19i95v55a42n57e34k 2461345172533

Kdyz nebude stat Katalansko pravnim statem, nebude ani volny pohyb osob. To uz jsem tu psala, jen vy nechapete.

Zamestnanci nebudou mit smlouvy o socialnim zabezpeceni, pravo na duchod, atd. Psala jsem, ze budou pracovat nacerno. Bez pravomocne smlouvy statu K. .

Ja nechapu, ze vam to neni jasne. Vy asi nemate poneti o smlouvach a zakonech v EU a take mimo EU. A mne uz otravuje, to kazdemu nechapavemu naivkovi vysvetlovat. Sorry. :-(

0/−1
1.4.2018 22:19

M46i85c18h30a86l 48B96e57n96e62š 6279708382786

Ne, vám to není jasné. Načerno nikdo pracovat nebude. Jejich domovské státy se o ně postarají dohodou s Katalánskem. Chcete pracovní povolení pro vaše občany? Uznejte nás! Pořád píšete o tom samém, jakoby nějaké vakuum v mezinárodní politice mohlo existovat. Nic takového neexistuje, viz Kosovo nebo Krym, stačí málo a je to tzv. "fait accompli". Pak už nastupuje suchá realita byznysu, kdy se dohadují konkrétní podmínky smluv.

Španělští postfašisté to dělají chytře, šíří kolem dokola strach a odpornou demagogii, kterou tu nechtěně papouškujete o neuznaném státě, který by krachnul, že potom se na tu podstatu zapomíná.

Já jsem ještě navíc zvolil ten jednodušší příklad v podobě zahraničních pracovníků, ale podstatně zajímavější je to na firemní úrovni v oblasti dodavatelských řetězců. Dnes je každý výrobek vyroben z komponent pocházejících z desítek zemí. Katalánsko jakožto tradiční průmyslová velmoc je velmi silně zapojené do těchto řetězců, a to především ve vyspělých odvětvích strojírenství. Nikdo by tyto řetězce nenechal násilím přetrhnout jen proto, že se to nehodí do politického krámu nějakým postfašistům. Tohle není přesunutí nějakého sídla banky, o kterých se demagogicky psalo, jako ukázce postupného krachu katalánské ekonomiky. Zbavit se katalánských firem na úrovni hodnotových řetězců znamená miliony rozhodnutí tisíců či spíše desetitisíců velkých evropských i neevropských firem či firmiček, a to si každý dvakrát rozmyslí, zda hrát nějakou trapnou politickou partii s jednou postfašistickou stranou a kvůli ní si takto komplikovat život.

Ten tichý souhlas s postupem Madridu se potichoučku hned změní na hlasitý nesouhlas s nějakými sankcemi, bojkoty, embargy a dalšími nesmysly. Není v zájmu ostatních zemí EU (v první řadě Španělska), resp. spíše jejich občanů a firem přijít o Katalánsko jako zemi, do které se cestuje, se kterou se obchoduje a kam se chodí za prací.

+1/0
1.4.2018 23:39

H72a46n28a 45K55r36i92v87a34n51e83k 2601635752463

Hezky jste se rozepsal. Ale Katalansko nikdy nebude samostatny stat, takze se nemusime dohadovat.

Ale stejne nechapu, proc se vedeni firem stehuje z Katalanska do okolnich regionu. :-) Mel byste jim poradit. Katalansko totiz neni takovy hospodarsky zazrak, jak si vy myslite.

Ja mam zkusenosti ze Svycarska, vy nikoliv. Takze vidim ev. budocnost samostatneho Katalanska jinak.

0/−2
2.4.2018 0:42

M72i64c79h98a12l 68B92e39n90e86š 6569488662756

To jsem nevěděl, že se ve Švýcarsku tak špatně žije, že vás to tak ovlivnilo 8-o

+1/0
2.4.2018 1:02

H48a50n24a 84K60r69i34v11a39n81e36k 2981245552733

Benesi, zase mimo. Ja pisu o bilateralnich smlouvach tykajicich se volneho pohybu osob, zbozi, atd. Vim, jake smlouvy ma s EU, co ho to stoji, atd.

Vy vidite osamostatneni K. jak Hurvinek valku. ;-D

+1/−1
2.4.2018 1:16

M45i97c51h33a70l 15B38e36n19e59š 6149528882536

Švýcarsko se někdy osamostatňovalo?

+1/0
2.4.2018 13:51

I67v78o 54H31n57i13l42i46c78a 3249750429718

Člověk by řekl, že hrdinové v politice vymřeli. Nu asi to tak není! Museli si být přece vědomi politici bývalého katalánského vedení, že vyhlášením samostatnosti riskují dlouholeté žaláře! Politici EU, USA včetně nás takovéto svobodě nepřejí tedy jak "komu"! Některý zájemce o samostatnost je "náš" jiný zase ne! S tou svobodou byl vždy "problém".

+1/−1
1.4.2018 15:28
Foto

V34l97a72s12t53a 47C65o55u88f15a24l 7947699199245

To by bylo, aby si v nové Evropě každý vyhrával volby, jak by chtěl. Pořádek musí bejt. Socialismus si rozvracet nedáme.

+5/−3
1.4.2018 11:04

H15a35n56a 26K45r56i70v12a80n77e66k 2521405982283

Proc mluvite o Evrope, to je problem Spanelska. EU se do toho vubec neplete.

+1/−1
1.4.2018 16:04

J36i56ř37í 43B14r37u45t56o59v15s32k96ý 2770738402350

Ke svobodě je trnitá cesta

0/0
1.4.2018 9:36

J86a92r28o40m53í67r 59P96o24p63l95e90r 4343861931344

Vzpoura to je odmítnutí stravy nebo za co ho soudí?

0/0
1.4.2018 9:08

V56á70c77l66a67v 36P15o85l68á77š96e20k 9226580911377

"U volebních uren" prohráli právě separatisté, zde získali méně hlasů než odpůrci odtržení. Většinu v katalánském parlamentu získali separatisté pouze vinou toho, že venkovské okrsky jsou silně zvýhodňovány proti městským okrskům.

+1/−4
1.4.2018 8:22
Foto

T50o51m78á58š 21J67a73d68l96o39v28s49k41ý 5547313715208

Pro nezávislost jsou většinou i komunisté Colauové, jen z taktických důvodů oficiálně stojí mimo hlavní proud. Colauová je pro oficiální referendum o nezávislosti a sama v tom polooficiálním hlasovala pro. Je jí jasné, že její komunistické sny ve fašounském Španělsku nemají moc šancí, ale v levicovém Katalánsku by mohla myslet na víc než na starostku Barcelony. Proto se také režim oficiálního referenda bojí jako čert kříže, pro samostatnost by bylo kolem 60 % lidí.

+1/−1
1.4.2018 8:38

K96a50m17i95l 72Ž66i59ž87k42a 9704748701

Nevzdám se těm co prohráli volby. Co mi to jen připomíná.

0/0
1.4.2018 4:14

M48i84r65o70s67l49a81v 18Č45a23p87e95k 2193695378185

No Němci měli ke generálu Frankovi vždy blízko a pomáhali mu, historie se zjevně opakuje a německá justice nezklamala, zvlášť když vypálení synagogy Araby označila za projev náboženského vyznání (a ospravedlnila jo).Tak čemu se divit, že pomáhá Španělsku proti Kataláncům. Prostě dvojí metr. Hlavně, když EU bude šlapat podle německého diktátu! Rv

+7/−5
1.4.2018 1:39

H64a53n24a 56K34r98i24v18a84n41e77k 2841295692783

placate nesmysle. a dekuji za minusy, je videt, ze nemate rozhled, nic nevite.

+1/−7
1.4.2018 3:37

V95á98c97l57a54v 61V77a73n14ě48k 2633743838611

Věděl co ho čeká a dostal to.

Jánošík z něho asi ale nebude.

0/−5
1.4.2018 0:21

J20a85n 12T39a50r33a87b56a 4286456489699

Darebák, psychopat, pučista nebo vše najednou?

+3/−8
31.3.2018 23:07

J56i85ř36í 71Ž96a87m74b43o91c96h 5203213810551

Němci zasahují do demokratických procesů v cizích státech s neobyčejnou neomaleností. Za opakované vítězství ve volbách (po zmlácení voličů) je třeba dostat 30 let natvrdo - taková bude tedy jejich představa demokracie v Evropě, pokud tohoto politika vydají Madridu.

Ave Merkel !

+16/−4
31.3.2018 22:43

J85a79n 20U18l70r34i39c55h 9739546759554

Demokracie, tj. vláda chátry, je holý nesmysl

+2/−1
31.3.2018 22:47
Foto

T77o46m90á49š 80J61a19d84l14o91v46s42k50ý 5747103505698

A kterou chátru myslíte, španělskou nebo katalánskou?

+2/0
31.3.2018 22:48

M23a75r89k56é93t47a 18P45o19l74á24k39o11v22á 9815946512

Chátru, která vládne "demokratickým" zemím.

+1/0
31.3.2018 23:55

A20l38e52n51a 26E57l12i96á51š92o42v76á 3664941342888

Já bych také byla raději pro osvíceného monarchu s neomezenými pravomocemi

0/0
1.4.2018 9:17

E84v60a 78Z84a97v83a98c81k13a 6709860945549

Pane Ulrichu, takž podle Vás je totalita lepší? Nechápu, nerozumím. Ve jménu této demokracie se rozvrací světa a spílá se diktátorům..

Demokracie je v těchto případech jen záminka k prosazování mocenských zájmů.

Proč to v Rakousku funguje na výbornou? A nazývat kohokoli chátrou je opravdu pokrokové.. Co takhle respekt k názoru většiny? Co takhle méně myslet na to, co vyhovuje maximálně 30% populace?

Demokracie není dokonalý systém, ale nic lepšího se zatím nevymyslelo.

Ta situace nevznikla k vůli demokracii a ale díky nerespektování názorů většiny.

Španělsko si tohle nadrobilo samo. Dlouhodobě odmítalo řešit problémy Katalánska a ignorovalo nespokojené projevy občanů. A tohle je chyba.

Odtržení vládnoucí elity od reality, přehlížení názorů většiny a odklon od předvolebních slibů.

A to potom vyúsťuje v extrémismus, a důsledky nejsou katastrofální díky demokracii ale díky nerespektování demokratických výsledků.

+3/−1
1.4.2018 7:34
Foto

T13o79m64á46š 98J64a70d97l28o95v27s87k58ý 5527533745678

Přeju Puigdemontovi hodně štěstí a trpělivosti v jeho nerovném boji. Jednou se po něm v nezávislém Katalánsku budou jmenovat ulice a náměstí. Pořád je šance, že podle pravítka myslící Němci pochopí, do jaké ostudy se zapojují a včas hodí zpátečku. A kdyby ne, prohnilá monarchie udělá monstrproces a za pár let bude všechno jinak, asi jako u nás v padesátých letech šli političtí vězni na dlouhé roky do basy a v šedesátých už byli venku. Miliony Katalánců zavřít nemohou a pokud si vezmou příklad z polské Solidarity, která se prostávkovala skoro k ekonomickému kolapsu, tak nějaký ústupek zchudlé Španělsko bude muset udělat, Katalánci musí způsobit co nejvíce hospodářských škod - blokády dopravy, ztrátu turistické atraktivity, poklesy na finančních trzích a na chybějící peníze bude chamtivý španělský režim slyšet.

+17/−7
31.3.2018 21:24

H52a78n88a 50K25r60i13v20a52n35e39k 2691475552703

Zatim Katalanci a ten vas "hrdina" Puigdemont&spol. nadelali skody sami sobe. ;-D

+1/−8
31.3.2018 21:35
Foto

T17o52m47á23š 77J40a67d40l62o90v66s63k60ý 5957493405558

Paní Křivánková, když bojujete za svobodu národa, tak nesmíte počítat, kolik to bude stát. To se prostě nedá vyčíslit.

+8/−1
31.3.2018 22:04

H17a44n27a 18K15r13i86v28a61n35e55k 2381415372793

Pokud se nepletu, Katalancum take hodne vadi, ze plati ostatnim regionum v ramci prerozdelovani penez, protoze Katalansko je bohaty region.

Takze se firmy zacaly stehovat z K. do okolnich regionu. Timpadem K. schudlo.

A jak jsou K. nesvobodni? Autonomii maji, svoji rec ....

A dale: jako samostatna republika ekonomicky zkrachuji, zadny stat je neuzna, do EU se nedostanou.

Takze svoboda, ale jak dal? Svobodou rodinu neuzivite.

0/−7
31.3.2018 22:17

A50l56e80s 16B14a39d96u37r84a 9486367590575

Katalanci maji nejmocnejsi autonomii v Evrope.

+1/−1
31.3.2018 22:19
Foto

T96o51m24á13š 94J83a62d13l37o61v11s49k59ý 5947253145218

Vy jste mi ale prognostička. Tak snad není zárukou bohatství členství v EU, nemyslíte? Plno zemí prosperuje mimo EU a na Britech vidíte, že jdou raději pryč. Katalánci si vydělají prací, obchodem, technologiemi, tak jako Norsko nebo Švýcarsko. A ono by milou EU to trucování a blokování také brzy přešlo, kdo by tam nechtěl bohatý kraj, když dnes tam vstupují jen samé balkánské státy?

+6/−2
31.3.2018 22:26

A11l30e62s 86B23a14d25u42r35a 9256197170425

To vis, ze jo. A den po Katalanii se trhne Lombardie. A kdo dal?

+1/−1
31.3.2018 22:32





Najdete na iDNES.cz