Diskuse k článku

Průzkum: Čekání u lékaře štve lidi víc než fronty na úřadech i kolony

Češi vnímají čekání u lékaře hůře než postávání ve frontách na úřadech, v obchodech či v dopravních zácpách. Vyplývá to z průzkumu společnosti Xdent. Podle ní pak čím dál více lidí využívá on-line objednávání k návštěvě úřadů i lékařů, předchází tak čekání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A32l51f80r50e60d 95D60e95l97o59n60g 4374602886730

Je mnoho způsobů jak zlepšit zcela zdarma zdravotní službu. Nedávno započalo didigitální vypisování receptů. Některé ústavy toho využily a v případě dlouhodobé léčby nabídly internetové zasílání opakovaných receptů. Šetří se tím čas sestřiček, lékařů i pacientů! Žel i v některých fakultních zařízení trvají na přítomnosti pacienta který i těžko chodí a musí nepřiměřeně čekat až pan doktor dotelefonuje!

Není jasné proč některé oddělení k takové službě přistupují, snad aby prokázali činnost nebo pro neschopnost perzonálu vyřídit recept počítačem?!

+3/0
4.4.2018 16:25

A14n51t44o22n21í88n 86N89e84b48u56ž30e44l26s66k59ý 7385229966860

Mě spíš štve, ze zbývají doktoři, zvlášť zubaři.

0/0
4.4.2018 12:11

A89n24t27o21n21í42n 82N74e83b20u23ž52e67l85s13k34ý 7795519106740

Ubývají

+1/0
4.4.2018 12:11

V45e61r94o11n13i75k26a 78H40u98b31á24č63k12o83v88á 3336335106775

Určitě je pro mě akceptovatelné čekat, pokud jsem objednaná, tak hodinu, pokud jdu akutně, tak dvě hodiny.

0/0
4.4.2018 11:30

M16i22c16h74a34e14l61a 57K23ř42í78ž86o22v32á 1517371295251

Pokud jsem objednaná, tak počítám nanejvýš s 15ti minutami. Vždyť vždycky vědí, koho a s čím si objednávají a tím pádem by měli vědět i čas, který budou potřebovat.

Když čekám dýl než 15 minut, začínám být pěkně otrávená, i když si třeba čtu.

+3/0
4.4.2018 11:42

V17e45r25o13n44i83k87a 98H87u65b11á23č10k56o50v31á 3676325556295

Tak to já také, ale do té hodiny se to dá vydržet. Bohužel, mé zkušenosti jsou mnohdy horší. Na stranu druhou ve Vojenské nemocnici v Praze to šlape jako na drátku, i chování personálu je dost příjemné.

0/0
4.4.2018 12:47
Foto

M76i98l23a68n 65K96a30s44l 4110414609566

Předběžné třídění? Ani náhodou. V Plzeňské fakultní nemocnici jsem se zlomeným ramenem a bolestmi čekal na urgentu tři hodiny a bylo by to spíš nejméně pět, kdybych to nevzdal a nenechal se odvézt na soukromou pohotovost. Nikdo nezjišťoval, co komu je. NIKDO ZA CELÉ TŘI HODINY. Přede mnou byli dva lidé. Po třech hodinách, kdy nezavolali ANI JEDINÉHO, jsem to tedy vzdal. Na soukromé pohotovosti jsem byl okamžitě zrentgenován a ošetřen. Vzhledem k tomu, že to není má první zlá zkušenost s touto nemocnicí, myslím, že takové věci by se měly postihovat. ;-O Ty kecy o třídění akutních případů mě fakt dostávají.

+2/0
4.4.2018 11:20
Foto

M69i17l25a64n 62K12a76s31l 4850354269956

Umím si představit, že jim někde někdo kolaboval (3 hodiny? Ale jo, třeba byli dva). Ale to, že sestra nezjišťovala, kdo s čím je v čekárně nebo dokonce neřekla "omlouvám se, máme něco, co hoří" je děs. A Plzeň je celkem velké město. Urgent, kde se tři hodiny neotevřou dveře ordinace, je očividně poddimenzovaný. Asi se odstěhuju do Rubavy! ;-D;-D;-D

+2/0
4.4.2018 11:25

M56i10l42e31n45a 90K63l28o81u98č48k18o31v56á 2476460626532

Tak se tu sešli dr. versus pacienti. A já si říkám - ti diskutující dr. mají po službě, před službou nebo právě teď mají plnou cekarnu pacientů?;-D

+5/0
4.4.2018 10:27

M96a56r14t54i52n 91H41o85d68í65k 2555335438507

Momentálně chřipku.

0/0
4.4.2018 10:29

M81a27r21t65i64n97a 97S20e77d42l73i69c68k16á 5422155641402

Zkrácený úvazek, náhradní volno, rodičovskou dovolenou....? ;-)

0/0
4.4.2018 10:32

M68a42r37e69k 91J11a56n49e89č59k31a 1967716583651

Někteří jedinci také nechápou, že když třeba přijdou pacienti ráno s urgentní bolestí zubu, tak holt než je lékař ošetří, tak to nějaký čas zabere a pak se prostě časový harmonogram nabourá klidně o několik hodin. Kdo to někdy zažil, tak to chápe. Stejně tak nemám problém před sebe pustit v marketu u poklady někoho s jednou nebo dvěma položkami v košíku, když sám mám plný vozík a o tom to celé, tedy o vzájemné toleranci. Já s tím problém nemám, prostě se zeptám zdrav. sestry, na jak dlouho to vidí a přijdu později. Samozřejmě je to pouze o ochotě a domluvě se zdravotní sestrou. S některýma se také nedomluvíte vůbec, jak jsou neochotné a zapšklé.

+4/0
4.4.2018 10:26

P96e36t14r 44N80i81v64n54i85c78k70ý 3792824335347

Urgentní bolesti zubů jsou v drtivé většině způsobené zanedbanou prevencí.

0/−2
4.4.2018 11:00

T53o62m11á25š 64V10a22l22d34e20r 7193240189

Jo, ale když v čekárně stará paní heká bolestí od záchvatu žlučníku více než 45 minut a mezitím přivezou sanitky dvě podezření na zlomeniny, tak by káplo se jít podívat do čekárny, než se dostanou výsledky z rentgenu na stůl, jak té paní pomoci od bolesti. Z této příhody mám jediné ponaučení. Zavolat si záchranku první pomoci na každý bolestivý problém a nejezdit do nemocnice sám. Nejsem blbej a přizpůsobím se systému. ;-)

+1/0
4.4.2018 12:51

J48o88s79e69f 25N14o70v79a37k 5698822576148

Jo, stačí vylézt z nemocnice do nejbližšího parku, sednout si na lavičku a zavolat si sanitku. Na řadu půjdete HNED. Taky jsem to takhle jednou po šesti hodinách čekání udělal. Je to svinstvo, ale jinak bych tam snad čekal ještě teď.

0/0
4.4.2018 15:38

P86e51t89r 30K30e73ř 8263654162678

Článek je úplně mimo realitu. Objednávkový systém nefunguje, neboť lékař musí akceptovat zátěž vyplývající ze skutečnosti, že vše musí obsáhnout on sám. Pokud to má fungovat, musel by být k dispozici potřebný počet lékařů na ambulanci a další na objednávky. Pak může skluz vyvolat opravdu jen mimořádná situace. V našem systému však musí lékař nejprve zvládnout ambulanci a teprve po té přistupuje na objednávky. Tím je řečeno vše. Dále zcela běžně 5x překročený ideální počet registrovaných, je již sám o sobě mimořádná situace. k tomu naprosto neodůvodnitelné limity pojišťoven, jež nutí k protěžování a regulace jež nemá obdoby. V takovém režimu nebude fungovat nikdy nic.

+1/0
4.4.2018 10:09

S95y56l92v64a 84Š23p78o34r71k66o55v16á 5966972110649

zkuste se trochu zamyslet - jako to udělala třeba moje skvělá obvodní lékařka: od 8 do 10 hodin je tam pro akutní pacienty, ostatní doba je jen na objednání. A funguje to už několik let skvěle, nikdy jsem tam - ani na akutní ošetření - nečekala déle než půl hodiny, při objednání max. 10 minut

+1/0
4.4.2018 10:42

P77e62t53r 25K92e27ř 8663604232708

Už ten argument dost opakuji. Ale co se stane s těmi ambulantními pacienty, jež se nevejdou do 10:00?? Ve vašem případě se bude jednat cca o již 7. pacienta;-)

0/0
4.4.2018 10:52

P31e14t88r 45N97i52v42n30i82c22k31ý 3492844665577

Jak často se toto konkrétně stává? Každý den? To těžko, jinak by to prostě nefungovalo tak dobře, ke spokojenosti pacientů. Systém zjevně funguje dobře.

+2/0
4.4.2018 11:01

S44y21l90v57a 80Š54p90o28r65k94o63v21á 5896742780899

kromě pár dnů, kdy kulminuje chřipková epidmie, to vždycky stíhají, max. přetáhnou o 10-15 minut. Ono totiž s akutními problémy zas otlik lidí k obvoďákovi nechodí

0/0
4.4.2018 18:50

M42i51l23e90n74a 45K36l68o13u73č75k25o87v42á 2386760866662

Moje bývalá dr. to má taky tak. Jenže stejně chodí po 10. hodině neobjednaní. A sestra to nerespektuje. Vezme je hned a my objednaní tam tvrdneme 2 hodiny. Z tohoto důvodu jsem změnila na podzim lékaře. Myslím, že z 50 procent záleží na sestře. U nového dr. sestra vycepovala pacienty tak, že uplynutí doby akutních případů tam nikdo není a pokud ano, vysvětlí mu, že to tak u nich nefunguje a musí si počkat.

+1/0
4.4.2018 11:00

S57y16l74v13a 41Š25p40o84r32k49o44v40á 5516542140319

no vidíte - a naše sestra - pokud na tom dotyčný není viditelěn hodně zle, prostě takového pacienta nevezme., je to prostě vše o lékaři, jak si to zorganizuje

0/0
4.4.2018 18:54

M88i96c70h74a82l 98S83l32a53v17í77č75e40k 1339668852349

Tak to máte kliku a Vaše lékařka zřejmě málo pacientů. Stejný systém má ta naše, ale už dávno moc nefunguje. Prostě ráno se přihrne řada pacientů, ošetřit je musí a celý časový harmonogram je v háji. Takže objednaní pacienti často čekají hodinu i více. Těch skutečně akutních je minimum, většinu z nich tvoří chroničtí pacienti, co se rozhodli dneska jít k doktorovi a neobtěžují se s objednáním. Pro praktiky je bohužel tento stav za současné situace asi neřešitelný. Nemocnice mají výhodu - pro skutečně akutní situace je tu tzv. emergency a ambulanci (kontroly) řeší číselným systémem dle příchodu pacienta. Takže čekací doba je klidně 4-6 hodin. Jen si můžete vybrat, zda přijdete brzy ráno a budete čekat, než ambulance začne ordinovat, nebo přijdete později a budete mít vysoké číslo a počkáte si pak. :-)

+1/0
4.4.2018 11:10

M32i27l71e25n39a 19K97l60o88u22č85k33o72v31á 2316200656522

bývalá dr. pacienty přibírá, u nového dr. už neberou 3 roky. Ani netuším, kolik pacientů má dr.? 2000, 5000?

0/0
4.4.2018 11:21

S40y15l21v83a 57Š31p52o58r34k47o63v54á 5976822570169

lékařka je to vyhlášená (bývalá hodně dobrá primářka) a pacientů má přebytek. A jak už jsem psala - pokud přijde pacient neakutní v době akutního vyšetření, prostě ho nevezme a přeobjedná na jindy. Je to vše o organizaci práce.

+1/0
4.4.2018 18:56

T29o37m41á16š 59V87a72l24d92e85r 7973970799

Napište že je všechno na nic, utrácí se zbytečně moc peněz špatnými nákupy, objednáváním dražších léků, aby doktoři dostávali dovolené, semináře apod. od společností atd. a nakonec honíte peníze za samotné léčení. Shnilý systém a prohnilí.

0/0
4.4.2018 12:54

D84a56n64i73e79l 35N80. 22P47o68k50o71r79n84ý 6597966435241

Další mozkový gigant se specializací ekonomika zdravotnictví.

Utrácí se zbytečně moc, protože kvalita(vyspělost) zdravotní péče nás posunuje někam doprostřed Atlantiku (jinými slovy mezi západní Evropu a Ameriku), ovšem finance pocházejí od nás. Poněkud nepoměr, nezdá se vám?

0/0
4.4.2018 13:20

E13v75a 66K12a92p78l58a92n51o41v95a 4893711335538

Už jste si někdo všiml jednoho zvláštního úkazu při sezení v čekárně u jakéhokoliv lékaře - ať praktik, nebo specialista? Vy máte " časovku", už byste měl přijít na řadu, v tu chvíli vyjde sestra, nebo lékař/ka, rozhlédne se po čekárně a řekne " pane/paní doktorko/pane doktore, pane či paní inženýrko - pojďte dál. A vy víte, že nemají časovku, že přišli dávno po vás. Moc mě mrzí, že jsem při registraci - třeba u praktičky, před 40 léty neřekla titul. To bych totiž zrovna promovala. Říct můžete cokoliv, diplom nepředkládáte. Takže pro pány doktory jsou pacienti rozdělení na dvě kategorie!! A to nikoliv podle choroby, ale podle titulu. Nemáš titul, jsi trouba, tak čekej.!!!!!!!!!!

+3/−2
4.4.2018 10:07

M78a48r90t97i80n27a 56S75e92d80l68i90c44k79á 5132235271582

Haha, tak tohle se mi jako lékařce nikdy nikde nestalo. Jestli to nebude optický klam. :-) Já vždy čekám klidně a spořádaně mezi ostatními.

0/0
4.4.2018 10:09

P71e94t32r 23S82c63h85w24a86r82z 7498269573961

Mám mezi příbuznými a známými 2 lékaře a 2 zdravotní sestry. Ti držkují zdaleka nejvíc, když náhodou musí k doktorovi a čekají, většinou si to s kolegy domluví nějak mimo ordinační hodiny ;-)

0/0
4.4.2018 10:24

M27a28r11t46i68n97a 62S95e55d98l72i31c33k87á 5242235481272

Jenže já všechny lékaře neznám. A pokud je neznám, tak se k nim logicky přednostně necpu.

+1/0
4.4.2018 10:27

M78a40r98t37i31n 64H64o37d22í66k 2405725368767

Každý lékař to nedělá, ale máte pravdu, že pokud to někdo dělá systematicky, pak je to nešvar.

+1/0
4.4.2018 10:10

R33i71c72h25a77r66d 54J29e95l75í48n32e49k 1616397971988

Zkuste jim koupit nějaký hezký drahý dárek. Někteří jsou si rovnější, jako v každém socialismu...

0/0
4.4.2018 10:11

M73a43r31t46i26n96a 88S95e45d80l41i84c95k64á 5812715951972

Jojo, i ty bonbóny potěší. Že si vůbec někdo všimne, že pracuji.

0/0
4.4.2018 10:13

P61e24t97r 44K81e72ř 8593444332878

Dělíte to špatně. Titulem to rozhodně není:-P. Zaplaťte lékaři a příště bude znít i Vaše jméno mezi prvními.;-)

0/0
4.4.2018 10:12

L97u24d13v96í24k 66G66a38j15d39o16š74í83k 2285423844232

To se pletete.

Mezi lékaři je prostě zvykem tituly ctít. Je to vlastně docela zvláštní jev.

Jinak situaci co popisujete nemá zcela jistě na svědomí titul dotyčného, ale spíš to, že to je známý onoho lékaře, nebo je to pacient poslaný kolegou, s kterým to je dohodnuto mimo časový plán.

+1/0
4.4.2018 10:16

D43a10n20i66e59l 53N63. 76P82o10k38o61r58n86ý 6807726105971

Tituly? To nemá s lékaři nic společného. Jen s vychováním. Ať si o tom myslíme, co chceme, v našem prostoru je slušností oslovovat formou titul (nejvyšší dosažený) jméno, obojí v 5. pádu. Pokud potkám někoho, kdo s tím má problémy a nejraději by tituly při oslovování zrušil, většinou je to nějaký Bc. či Mgr. ;-)

0/0
4.4.2018 12:54

J30o77s43e70f 39N97o52v66a65k 5908862406788

Jo, to je pravda. Přesně z tohohle důvodu jsem u lékařů začal titul uvádět.

0/0
4.4.2018 15:41
Foto

Z12d96e58n26ě44k 22M31a48t70u48š29k40a 7658376765556

není akceptovatelné, dostat se, a bez omluvy, na řadu ve 12:30, jsem li objednán na 10.00

+4/0
4.4.2018 10:00

M52a34r11t82i30n21a 17S79e71d70l22i23c91k86á 5712895511312

No tak nečekejte.

0/−5
4.4.2018 10:04

J64o98s70e46f 60B78r59o59ž38e23k 7393725692751

Nejste náhodou sestra, která má objednávání u doktora na starosti? I pracovní náplň by tomu odpovídala......

+1/0
4.4.2018 10:09

M20a23r65t84i57n58a 89S88e78d53l72i98c17k55á 5832765381872

Jsem lékařka a objednávání na starosti nemám.

0/0
4.4.2018 10:10

J44o11s22e56f 80B86r50o13ž70e61k 7783665422961

Ano, a ve službě. Teď už tomu plně rozumím.

+1/0
4.4.2018 10:13

M52a47r81t72i16n15a 93S71e46d74l29i27c72k60á 5702145751612

Nevím, proč vás to zajímá, dnes nepracují.

0/0
4.4.2018 10:14

M83a50r38t67i62n63a 41S77e44d53l86i38c20k22á 5212755561692

*nepracuji

0/0
4.4.2018 10:15

S73y20l69v33a 93Š71p64o47r37k63o23v88á 5426662850279

sorry, ale podle vašich jiných příspěvků jsem přesvědčená, že lékařka opavdu nejste;-D - a tady jen tak kecáte, abyste obhájila neobhajitelné

0/−1
4.4.2018 10:44

M81a90r67t83i83n27a 40S37e69d49l84i17c64k16á 5152965141102

Fakt mi dělá velkou starost, co si o mém povolání myslí diskutující na idnes. :-D

+1/0
4.4.2018 10:45

J39o64s90e59f 56N66o13v25a35k 5768632556218

A je vám to naprosto u zadele. To je přesně ten problém, na kterej tehle článek upozorňuje. Lhostejnost. Děsím se stáří, až budu nucen svůj drahocenný čas díky lhostejným lidem jako vy trávit čekáním v nemocnicích. Rv

0/0
4.4.2018 15:43

L30u52d92v39í29k 17G71a85j55d78o42š63í53k 2865563814302

Ale je. Doba objednání je doba, od kdy pacient čeká.

V ordinaci může nastat stovky situací, kdy je to, jestli vy půjdete do ordinace na čas až to poslední, co někoho zajímá. A to zcela oprávněně.

+2/0
4.4.2018 10:08

J58o26s84e41f 36B30r35o32ž44e11k 7803685912631

Zrušit zdravotní pojištění tak, aby si každý platil ošetření přímo. Pak by jistě doktora-sestru zajímalo, jestli jsou lidi spokojení nebo ne. Za stávající situace kdy mají jisté příjmy bez ohledu na množství a kvalitu práce je to skutečně nezajímá.

0/0
4.4.2018 10:12

Najdete na iDNES.cz