Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína nezvládá bikesharing. Ve městech rostou hromady barevných kol

Trend sdílených kol zažívá v Číně poslední dva roky velký boom. Desítky firem zaplavily ulice svými koly. Městská infrastruktura však na takový nápor nebyla připravená a kola teď končí na hromadných skládkách za městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i53l97a82n 13N97o10v11o10t39n27ý 2680731171885

To je to co se s tak velkou pompou připravuje v Praze?

0/0
13.4.2018 13:43

P35e98t64r 15B30á51č53a 8485326325655

Se mi libi jak nekter ymozky si furt mylsi, ze se lidi na tomhle budou ztrapnovat, ano par se jich vzdycky najde, ale jinak je to nesmysl.

I kdybych mel benzin za 100kc litr a nekdo me daval 100kc denne za to at jezdim na kole, stejne se z auta nehnu a to si uz laskave uvedomte.

+1/−1
1.4.2018 21:03

M58i93r29e24k 78G18a49j27e32r 5671376149870

Vubec jste nepochopil, ze ti lidé si tam půjčují kola, aby některé přesuny nemuseli absolvovat pěšky, nikoliv místo auta. Třeba aby si na kole dojeli na parkoviště, kde své auto zanechali.

+1/0
2.4.2018 8:38

L39i17b34o16r 76Ž47ů49r35e16k 2653176690398

Takže vyvlastněné pozemky pod dálnicemi a silnicemi vrátit rolníkům, po odstranění silnic samozřejmě... Tak? :-)

0/−1
1.4.2018 15:48

L81u85d91v76í27k 98G27a96j77d57o57š61í16k 2935133254222

Vlastnictví půdy v Číně neexistuje. Všechny pozemky patří státu.

+2/0
1.4.2018 16:36

M69i20r30e55k 64G12a29j85e21r 5271446359510

To je rozumné. Řeší to mnoho problémů, s jejichž řešením se u nás neúspěšně potýkáme 40 let.

+2/0
2.4.2018 8:40
Foto

V69l23a46s40t68a 24C21o65u59f66a73l 7157539259565

Včera jsem se vrátil z Číny. Ano, kol tam je hodně, ale takovéto hromady jsem na ulicích neviděl.

0/0
1.4.2018 13:21

M87i77c29h51a57l 58Ř18e55z62n45í77č69e78k 1171168787710

a nepsal jste před pár dny, že se chystáte do Sýrie?

+3/0
1.4.2018 14:30

M42i74r37o70s50l87a59v 77O73l52d55m73a88n 9860498905621

:-)

0/0
1.4.2018 15:19

K36a53r52e38l 81N35o22v35o67t20n27y 1664625574142

Trochu tendenční článek. Většina bikesharingových firem si problém uvědomuje, a z počátku měly pracovníka, kteří kola převáželi na "parkoviště" odkud bylo možné si kola zapůjčit. Nyní to některá města řeší tak, že dávají povolení jen těm firmám, které mají vyřešení parkdecky kol,t.j. kolo si je možno pronajmout pouze u elektronicky uzamykatelných stojanů a pouze u obdobných stojanů je možno kolo vrátit, jinak je zákazníkovi počítáno vysoké penále. Jiný problém ale je, že kola jsou ničena taxikáři či provozovateli rikš( řezání pneu, či poškození řetězů) tj protesty podobně jako u nás taxikáři versus UBER.

Doufám, že se Praha poučí a zavede obdobné stojany. Jen na okraj, většina měst v Číně, kde je provozována tato služba je na rovině! V Praze to bez stojanů jinak dopadne jako Cimrmanovi horníci, kola se z P7 budou hromadit dole v centru;-D

+5/0
1.4.2018 13:15

F13i38l37i82p 45Š49l80e98s57i18n81g30e46r 3156736852101

Vynikající článek :-)

+1/0
1.4.2018 11:08

T94o36m60á42š 89B84a92š83a74n44d95a 2442309942470

Každá násilná změna, ať už jakkoliv dobře míněná, vždy skončí špatně, pokud neprojde přirozeným vývojem v čase, souběžně s vývojem navázané infrastruktury. Dalším tragickým příkladem můžou být elektromobily, už nyní násilně prosazované. Je úplně jedno, jestli jde o kola nebo cokoliv jiného.

+5/0
1.4.2018 11:07

L39u30d15v77í69k 82G37a15j31d49o24š11í97k 2895713534682

Problém nastává VŽDYCKY, když je něčeho MOC.

V Číně mají ovšem dost blbě řešitelný problém, protože tam je MOC lidí a od toho se odvíjí i MOC všeho ostatního.

+3/0
1.4.2018 16:41

M62a18r83c42e20l 97P38a52v36l86í19k 7881484188729

tento článok poppisuje situáciu inak, ako bola donedávna prezentovaná - za mestami sú OPRAVOVNE.

+1/0
1.4.2018 10:43
Foto

T25o97m54á12š 18Z38e64m14á57n95e39k 2367214252195

Celý projekt má jednu obrovskou slabinu. Sdílení majetku. To dopadlo vždycky průšvihem. Další závažnou chybou je zodpovědnost za stav kola. Já bych tomu život tedy nesvěřil.

+11/0
1.4.2018 10:33

M55a69r22t55i30n 28P96r57o66k75o46p 6256607970945

Obrovskou chybu má Váš komentář. Nejedná se totiž o skutečné sdílení. Nejde o družstva, nebo sdružení vlastníků. Ono sdílení je jen reklamní argument a obrana před státem . Kde se pro úlevu před různými předpisy se schovávají za usdílení , nebo za spolujízdu u aut.

Jinak se jedná o obyčejný komerční pronájem, jako autopůjčovny, půjčovny lodiček , sportovního vybavení nebo oblečení.

+5/−1
1.4.2018 11:31
Foto

T93o33m21á71š 73Z20e79m82á15n59e89k 2927854862175

O sdílení se jedná, když není kontrola stavu po každé výpůjčce.

0/−1
1.4.2018 19:35

L89u98d86v32í39k 23G59a21j96d57o15š51í84k 2895613184462

Ale svěřil pane Zemánku. V Číně byste totiž neměl moc na výběr. Tahle kola jsou tak populární právě proto, že jsou oproti privátním kolům aspoň základně servisovaná.

+1/0
1.4.2018 16:43

P17a98v39e62l 88S95t63a21v59j74a88n44í58k 6548855777831

To se ještě nepustili do sdílení aut.

+4/−3
1.4.2018 10:05

D69a85v35i67d 21V18i85k42t21o84r51a 9794664335937

Důsledek snů městského pumpičkáře...

+14/−1
1.4.2018 10:01

J62a41k86u44b 12B27r37i90n50e25r 6407832952311

už koukejte dát Ofo z5 do ulic..

0/0
1.4.2018 10:00

J11i92ř93í 90P20o10k27o59r90n30ý 2302544927132

já myslel že je to moderní umění...skulptura veliká čína 8-o

0/0
1.4.2018 9:47

J70i95ř98í 51K87o55u32k 5728121169214

Stačilo by tomu, kdo kolo odstaví na místě, kde je potřeba, povolit třeba 2x bezplatnou výpůjčku.

+2/0
1.4.2018 9:10

Š79á76r16k68a 14Z30e44l36i49n82k37o71v61á 1487915525903

Jo ono je lepší si vozit zadek v autě a nadávat jak jsou města přecpaná . Kdo tenhle systém nezažil neví o čem mluví .... je to super na kola narazíte opravdu všude a za par korun dojedete kam potřebujete. A ze se kola která jsou rozbita hromadí tak to je v Asii skoro se vším, ale už přichází k tomu ze to nadále není udržitelné a třeba opravdu pošlou do Afriky, ta se ovšem hromadne chystá do Evropy takže by je měli poslat nejspíš k nám ......

+4/−10
1.4.2018 8:56

K27a20r40e58l 94N19o38v12á28k 8394961940496

No né, lidi to mají na háku, když to kolo není jejich? Kdo by to byl řekl...

+14/0
1.4.2018 8:20
Foto

V31í53t 93M85a88c23h 4198948263790

Proto je treba tzv. stanicovy bikesharing, ne bezstanicovy. Jako treba ve Vidni...

+2/0
1.4.2018 9:57

D77a25v31i45d 29V51i12k38t75o66r38a 9324144715537

Proto je lepší přestat podporovat tyhle hipsterské nefunkční projekty a nechat věci na přirozeném vývoji. Jak je vidět, i bicykly nejsou samospasitelné.

+12/0
1.4.2018 10:11

S87i33l24v50e93s88t84r 41K39a54d34e53ř31á50b96e13k 8690723255540

Ty hromady jsou právě výsledkem přirozeného vývoje. ;-D

+1/0
1.4.2018 19:04

L69u80d98v42í85k 48G61a80j72d13o12š12í91k 2565223564802

Jasně. Potíž ale nastane v okamžiku, kdy půjčovna nemá stanici tam, kam potřebujete dojet. Každé má svoje.

0/0
1.4.2018 16:47

J71a22n 17R33i37e97g31e77l 1564226535432

a jenom my v CR sbirame kola pro Afriku :) V cine je vyhazuji...

+3/−1
1.4.2018 8:10

J36a82n 97H59l50a12d90k30ý 8545774777435

nechceme videa na výšku!!!!

0/0
1.4.2018 7:58

J25o60s39e21f 48V14o68l69f33í98k 4668705339973

To víte, IQ chytrého mobilu bývá mnohonásobně vyšší, než IQ hloupého uživatele.

+7/0
1.4.2018 8:11

R56i33c28h70a72r40d 38V53a74c81e33k 5541788132788

Další ukázka, jak překotný vývoj v Číně probíhá.

+2/−1
1.4.2018 7:39

E30v96a 73Z61a66v30a45c76k76a 6109780785379

A pořád lepší kola, než vraky aut..

+5/−8
1.4.2018 7:17

J82a95k71u59b 55R80o42u66s 3303860164542

...pořád lepší vraky aut, než jeden hloupý člověk....

0/0
1.4.2018 18:33

E45v68a 36Z21a50v74a73c39k25a 6589270425269

Já si myslím, že se opět přehání. Lidé to tam pohodí a pak nastoupí nějaká ta rychlá rota, přebere to a dá na stojany.. Občas nestíhá..

Kolo je ekologické, šetří dálnice a lidé jsou všude stejní. Ale zřejmě to sype..

0/−10
1.4.2018 7:16

J54a93n 77R13i30e95g20e72l 1184176965152

jak setri dalnice? Myslite si, ze jezdi nekdo 200km denne do prace tam a zpet na kole? Ano nejaky nadsenec mozna a jeste ne urcite kazdy den v roce :)

+6/0
1.4.2018 8:11

E33v74a 10Z75a94v33a35c24k16a 6859860785569

Pane Riegele, chtěla jsem napsat silnice... Oprava je na místě;-D Omlouvám se

0/0
1.4.2018 10:14

J88o93s34e42f 67V56o84l31f83í80k 4508275179123

U nás každou chvíli sbíráme stará kola pro děti v Africe, aby mohly jezdit do školy a tady je kol pro celou Afriku.

+17/0
1.4.2018 6:56

P53e89t98r 50K90n33ě90b53o64r11t 3311170

To je taky pěkná levárna. Proto do toho tihle borcí nejdou.

+2/0
1.4.2018 7:56

J61i22ř19í 50K54u28n81e79š 4930810135860

To nedĕlejte, je to nesmysl.

+1/0
1.4.2018 11:36

J30o38s50e25f 39V50o66l17f48í47k 4138405359443

Nápad jistě dobrý. Výsledky nebyly dobré.

0/0
1.4.2018 6:50

D68u70s53a44n 13K34r91i76v33s92k77y 7284795297203

Proc treba kola nedaruji na venkov?

+4/−1
1.4.2018 2:57

J55i89ř43í 49P54o31k18o52r95n70ý 2602234107782

na venkově v číně má kolo každý ...

+2/0
1.4.2018 9:48
Foto

P20a95v79e98l 86Č21e43r41n89í51k 1778515600660

Sydney to stejne (akorat v mensim meritku). Neni to speficikum ciny ale jakehokoliv mesta protoze toto neni prirozene udrzitelny business.

Kola se totiz budou prirozene hromadit v nekterych mistech, stejne jako budou ponechana osudu na mistech zcela neobvyklych kde je nikdo nevyzvedne (dve jsem napriklad potkal zde: https://goo.gl/maps/s6dqFXhPcbz , tedy uprostred stezky, ktera je z obou stran ohranicena schody a kam kola vubec nemaji jezdit)

Prirozene udrzitelne by to bylo pouze pokud by kola dokazala sama dojet zpatky do nejblizsiho depa (v soucasnosti nerealne) nebo pokud by uzivatele byli motivovani ty kola vracet tam kam patri.

Jakmile musi firma vynakladat prostredky na udrzovani stavu jen kvuli lenosti uzivatelu, tak to proste fungovat nebude.

+36/−2
1.4.2018 2:30

M95a79r35t25i74n 40R25u54z35i21c54k25a 1582258626117

No, to je stejne jako se vsim co je zdarma ev. za maly poplatek...

Male reseni je, ze by kola sbirala sama firma z uvedenych mist (pomoci gps by se vedelo kde jsou), ale i tak by musela byt regulace poctu kol, aby stale nepribyvala...

Parkovacich mist pro auta mate take malo a take nemuzete parkovat kde chcete a take budou mesta regulovat jejich pocty...

0/0
1.4.2018 5:12

P63a78v69e67l 79S95t16a66v65j28a41n44í93k 6638495677201

Jenže to GPS na jedno kolo vás vyjde na $40, kolik to dělá ceny čínského kola? Na první pohled horské kolo koupíte za $150.

0/0
1.4.2018 10:02

M74a20r16t29i82n 71P49r21o23k25o54p 6826227800285

Na první pohled si kupujete třeba "horské" kolo za 100$ , ale dlouhodobě startovací cena horského kola, které vydrží nějaký velký nájezd kilometrů je 1000€ . Kvalitní městské kolo na tom není o moc levněji .

Pokud se jedná o elektro kola, tam to je ještě horší. Většina ekol za 800 až cca 1200€ jsou technicky supermarketové rachotiny třeba za 150€ kde zbytek ceny dělá jen elektropohon a módní přirážka za to e....

+1/−1
1.4.2018 11:42

K86a64r39e33l 36N12o51v43o78t70n46y 1144715444572

Ano, v Číně to firmy tak dělají, jejich "sběrači" kola nejen sbírají, ale i opravují a vozí zpět na označená místa k opětnému pronajmutí. Nyní je systém vylepšen o uzamykatelné stojany, načtete QR kod stojanu, objednáte si pronájem, kolo je uvolněno, vrátíte jinde do stojanu, načtete QR kod, stojan zjistí zda je tam kolo, uzamkne ho a zákazníkovi je odečten poplatek z předem zaplacené částky. Jak prosté Watsone, že?

0/0
1.4.2018 13:22

K29a54r87e96l 27N79o68v46o24t21n59y 1914685894862

PS. Nevrátíte do stojanu, platíte dosti vysoké penále.

PSII. Propagátor tohoto systému je nejrychleji zbohatnuvší čínský milionář

(snad do půl roku 100 mega USD). Navíc teď dává už jen franšízy a má dvě firmy na lehká jednoduchá kola ( bez převodů, ani ne s pneumatikami, jen jakési polo odpružené gumové obruče -ano pan Dunlop se v hrobě obrací). Jeho konkurence si začíná i s elektrokoly ( samozřejmě jen do stojanů).

+1/0
1.4.2018 13:31



Najdete na iDNES.cz