Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie zveřejnila video nehody samořízeného auta, při níž zemřela žena

Policie zveřejnila video z nehody, při které samořízené auto srazilo chodkyni. Na videu je patrné, že 49letá Elaine Herzbergová přecházela silnici mimo přechod na neosvětleném místě a náhle se zjevila před autem ze tmy. Podle policie by bylo obtížně této nehodě zabránit i v případě, že by auto řídil člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a27v63e80l 57B83o87r51m20a12n94n 5805817911138

K čemu jsou potřebná samoříditelná auta? 8-o

0/0
28.3.2018 6:23

P66a66v22e68l 27B53o26r40m55a79n88n 5765427841588

K čemu jsou potřebná samořiditelná auta? 8-o

0/0
28.3.2018 6:22

K67a78m85i13l 49S52c61h24w26a92g21e68r 3763926815676

No já to docela chápu. Je to testovací model. Tak je úplně klidně možné, že zrovna testovali jenom jedny senzory a ostatní vypli a řidičce to nedali vědět. Nebo nějaké sw chyba.

0/0
27.3.2018 16:19
Foto

I26v43o 53P38e89t32e86r52k86a 4196725477509

Další věc je, že senzory měly zaznamenat, že silnici někdo přechází, mnohem dřív, než k danému místu dojede (počítám, že ty senzory nepracují na světelné frekvenci, ale že mají nějaký druh radaru) a auto mělo situaci správně vyhodnotit. Toto je velká chyba autonomního řízení a varuje, že tato technologie ještě zdaleka není připravena pro běžný provoz.

0/0
26.3.2018 13:21

J12a14k98u74b 77S26t45a22n13ě15k 8980276234601

No i dle záběrů to auto reagovalo s krát rychleji nez člověk. Nebylo by tedy potřeba zakázat lidem řídit?

0/0
27.3.2018 18:15
Foto

I54v10o 59P14e70t77e85r16k18a 4256515157389

Cože?! To auto nereagovalo vůbec! Mělo zastavit ve chvíli, kdy tu paní zaregistrovalo nalevo od sebe jdoucí do dráhy jízdy.

0/0
27.3.2018 23:18

J87i62ř25í 95D65u51š50e77k 8522181641773

naopak, ve tmě jede po slepu

0/0
28.3.2018 9:34
Foto

I28v14o 51P79e30t49e32r89k15a 4736915417189

Chcete mi tvrdit, že ta auta se řídí jen běžnými kamerami? To asi ne.

0/0
28.3.2018 10:18
Foto

I23v42o 78P33e28t91e65r62k74a 4406835257519

Ze záběru mi přišlo, že si "řidička" (spíš pasažérka) zdřímla. Takže jestliže má být člověk jako záloha k automatickému řízení, toto je ukázka toho, jak to nefunguje (bez ohledu na to, jestli by stihla reagovat, kdyby sama řídila). To už je lepší, když člověk řídí sám a soustředí se na to.

0/0
26.3.2018 13:11

M83a30r57t19i13n 31K17u95č16e10r66a 8129659449302

Jedna hloupá ženská přechází neosvetlena silnici a v kole nema ani odrazky které by ji zviditelnily.

Druha jede v prototypu automatickeho auta kde ma plnit funkci zalohy a nesleduje provoz.

Proste se sešly dvě inteligentky.Rv

+1/0
26.3.2018 1:52

M64i16c96h56a51l 14J33a42r37o45š 7724840452845

Tou druhou myslíte toho pána s uřízlým orgánem v autě?

0/0
26.3.2018 14:27

P61e51t76r 49M46u34n79z16a84r 1255811389866

Tak na základě tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=CRW0q8i3u6E za stejného místa (cca 0:33) jsem přesvědčen, že u předaného videa od Uber došlo k ztmavení obrazu. Tam prostě v reálu taková tma není.

Tímto se omlouvám paní Veselé a ostatním, že jsem nevěřil, že bz tam mělo být více světla než je na videu od Uberu.

+2/0
24.3.2018 18:17

M15i46c71h33a60l 88J10a27r54o74š 7774280942425

Určitě, tady jsem našel asi 5 sekund z kabiny řidiče Uberu z roku 2016. Žádná černá díra tam není.

https://youtu.be/ISbf0E22ra4?t=57

0/0
25.3.2018 19:57

M26i34c75h75a85e43l 21P69r24i14n60c 7885935820405

Naprostý amaterismus Uberu. Že ta kamera nic nevidí, neznamená, že tam nebylo nic vidět. Jsou tam lampy veřejného osvětlení. Soudný člověk se tady Uberu zastávat nemůže.

0/0
23.3.2018 22:04

J35i89ř71í 35B31ř94e55n31d97a 5105607844948

Normalni clovek vidi mnohem lepe nez videokamera, predevsim v kontrastni tme, kde k incidentu doslo. Jenze ta, ktera mela to auto "ridit", ocividne spala za volantem. Tahle nehoda posune nastup samorizenych aut o par let dal.

+2/0
23.3.2018 18:53
Foto

F61i33l31i73p 68Š16v84e72h67l90a 1166613108717

mam dojem ze samoriditelna auta nemaji kameru jako hlavni zdroj informaci, a ze clovek by v takovem pripade mozna mohl reagovat i hure.

0/0
25.3.2018 20:48

M35i11c18h55a38l 20J33a71r44o51š 7374320162935

Podle těch ujištění (jak tomu nešlo předejít) jsem čekal, že na videu jim vyběhne dáma do silnice zprava zpoza nějaké překážky, a ne, že bude dokončovat přecházení zleva na absolutně prázdné silnici. Teď se přikláním k názoru, že auto reagovat rozhodně mělo.

0/0
23.3.2018 14:47

T29a53d87e42a59s 84P28i52s37t67a 6299232331497

Pouštěl jsem si to několikrát do kola. Sednul jsem si před počítačem jako bych seděl v autě....tu situaci jsem čekal, pětkrát jsem si to zopakoval. Ani jednou jsem nedupnulna noviny pod stolem (místo pedálu) dřív než měla cyklistka nalepenou hlavu na kapotě. Já bych prostě zareagovat nestihl. A to jsem tu situaci čekal. Viděl jsem ten záznam před tím několikrát, a stejně bych zabrzdit nestihl, jsem si tím jistý.

0/0
23.3.2018 13:31

E26d13u44a25r42d 54D58r71á97b52e38k 7667513989599

Jistě, však taky jezdit šedesátkou při dohlednosti tři metry je trestné. Reálný dohled v té tmě musel být o mnoho metrů delší, než kolik zachytil senzor kamery (asi jako ve tmě vidíte víc, než kolik vyfotíte foťákem nastaveným ve výhozím režimu)

+3/0
23.3.2018 14:16

K39a26m78i62l 66S73c60h85w17a22g38e75r 3263886135116

No to ale s autem ne má nic společného. Auto má úplně jiné reakční doby než člověk. Chyba byla, že evidentně nepoužilo nic jiného než kameru. A to je opravdu tristní.

V podstatě cokoli kromě kamery by mělo chodce vidět. Sonar, termovize, LIDAR, radar.

0/0
27.3.2018 16:04

M52a13r57t20i12n 20Š28t71ě78p96á74n94e25k 3437163553611

Auto sice nebrzdilo, ale zapnulo sterace;-)

+4/0
23.3.2018 12:52

J10a37n 17J89u95r54n86í59č39e82k 7387340424304

https://youtu.be/vZRijOszu74?t=5

+1/0
25.3.2018 18:30

J94o81s62e35f 65T98l95u12s29t24ý 8679436931934

za tohle by v CR řidič šel na 100% sedět, nějaké keci o tmě nebo oslnění sluncem by soud nebralR^

+1/−1
23.3.2018 10:45
Foto

R63o21m22a95n 93I69v69i37č12i73č 8443235610640

Těch rozsudků u podobných případů je dost a nejpravděpodobněji by byl řidič zproštěn viny.

+3/0
23.3.2018 12:31

R25a59d88e87k 49Š72u41l73c 3298619522302

Kdyby to auto řídil člověk, tak by to dost pravděpodobně dopadlo stejně. Ovšem paní řidička-sledovatelka byla evidentně mimo. Ať by měla šanci nebo ne střetu zabránit, nedělala svoji práci. A od technologií bych čekal, že naopak jejich šance střetu zabránit by mohla být v tomto případě významně vyšší, než v případě řidiče-člověka.

0/0
23.3.2018 8:03

M95a11r40e15k 69T80e85t53u65r 9449294276

Tak to bych odřídil lépe i já po deseti pivech. To auto před nárazem vůbec nereagovalo.

+4/0
23.3.2018 8:08
Foto

J21i46ř35í 35K21r35á33t90k63ý 3820492644

No však je to technologie ve vývoji, která se zatím učí a postupně zdokonaluje, takže nějaké výpadky a chyby se očekávají, sbírá to data a na takové situaci se pak analýzou dat zjistí, proč to auto nereagovalo a následně se to upravít ak, aby se to neopakovalo. Proto tam je řidič, který to má hlídat. Tato paní tam ale byla jen jako zátěž a nedělala co má. Předpokládám, že minimálně UBER jí to spočítá, když už ne policie.

0/−1
23.3.2018 9:44

M98a18r53e15k 53T90e79t48u75r 9429264496

Nemůžu testovat např. jeřáb v provozu, jestli vydrží. Pokud ta technologie chybovala ve své primární funkci, pak neměla vůbec být vypuštěna do ostrého provozu. Co se týká pasivního nouzového řidiče - nebude schopen reagovat v dostatečné rychlosti, když je pár hodin "uspáván" nicneděláním.

0/0
26.3.2018 12:05

J40o10s42e39f 52T79l77u70s93t53ý 8689326601944

podle videa bych se možná i vyhnul

0/0
23.3.2018 10:47

M48a93r49e26k 95T14e47t57u64r 9159814776

Podle záběrů to vypadá, že to auto vůbec nezačalo brzdit!

A co infra a radar? Má to desítky kamer, ale v noci to vidí na 2m?! 8-o

+2/0
23.3.2018 8:02
Foto

J98i59ř90í 37K47r72á69t92k18ý 3700932334

Tohle je zde stále se dokola opakující otázka. Jistě že senzory jako lidar a kamery jí musely vidět, ale tan software musí pak nějak vyhodnotit, co vidí a jak na to reagovat, což udělal v tomto případě špatně. V dostatečné reakční vzdálenosti byla paní ve vedlejším pruhu, což je normální situace, cyklista ve vedlejším pruhu není důvod k brždění, to by se to auto nehlo z místa, kdyby mělo zastavit pokaždé, když jde po chodníku chodec, nebo jede ve vedlejším pruhu cyklista, jiné auto a pod. Musí umět rozlišit co je a co není hrozba a to je velmi obtížné. Prostě včas nerozpoznal, že se mu paní chystá s tím kolem skočit pod kola. Je to chyba, ale u systému ve vývoji pochopitelná. To by nepředpokládalo ani mnoho řidičů, ti by spíš očekávali, že paní musí přijíždějící auto vidět a nepoleze mu do cesty a počká až projede.

+1/−1
23.3.2018 10:02

P58e33t39e69r 85V37a23ň10u46š30a39n83i98k 4817916106532

tohle ale neni problem... logicky kamera vidi a program vyhodnoti ze se predmet hybe napric cestou... takze mel zacat brzdit i hodne driv... tohle je zpackane programovani

+1/0
23.3.2018 10:19
Foto

J36i61ř84í 74K47r96á10t71k44ý 3620402844

Vy toho asi o tom, jak tyto systémy pracují, mnoho nevíte. Pokud by program vyhodnotil, že se pohybuje napříč cestou, tak zareaguje, ale tady to prostě tak nevyhodnotil. Příčin může být celá řada a nemusí to nutně znamenat chybu programování, jen prostě získaná data ze senzorů vypadala jinak, než realita. To se může staát i člověku, mozek pracuje stejným způsobem, mnoho informací si domýšlí na základě zkušenosti. Mozek je mnohem výkonější a efekticnější v tom domýšlení a tvoření predovědi než AI, takže mu stačí méně dat , lidské oko je docela mizerné, většina toho co si myslíte že vidíte, je jen rekonstrukce. AI potřebuje mnohem více dat, aby dospěla ke stejnému závěru. Ale stejně jako se dá lidský mozek oklamat tzv. optickou iluzí, tak se dá oklamat i AI i se všemi senzory. AI nebude nikdy 100% dokonalá, to není ani lidský mozek, ale AI na rozdíl od mozku netrpí únavou a nepozorností. Je jen otázka času, kdy se tyrto systémy podaří odladit.

+1/−1
23.3.2018 11:10

J87i34ř55í 84D77u31š72e54k 8242281931283

sorry ale tady by nezačal brzdit asi ani řidič.

0/0
28.3.2018 9:41

M54a63r98e22k 69T97e62t72u87r 9109184276

Nesouhlasím, 2s je doba, za kterou se dá reagovat (ale ne ten bezpečnostní uspaný (nicneděláním) řidič, který to měl jistit).

0/0
29.3.2018 8:08

M67a70r73t58i90n 71R85ů64ž78i47č15k45a 9504581538959

opravdu se automatika vozu spoléhá jen na viditelné spektrum (to co vidí kamera z videa) - pak neměla paní šanci

nemá noční vidění, nesleduje větší poloměr před vozidlem

jak to vůbec vyhodnotila ... snad to automobilka zveřejní ... jedu, jedu, jdeu, bum ;)

ta "řidička" se divala úplně mimo - mobil, tv

+3/0
23.3.2018 7:28
Foto

J23i77ř79í 80K47r66á79t29k52ý 3450722314

Jistě že není problém v tom, co ta automatika viděla, ale v tom, jak vyhodnotila to co vidí. Nicméně největší problém bylo to závaží za volantem, které mělo sledovat provoz a ne spát nebo pařit hry na mobilu.

+1/0
23.3.2018 10:06

J91a42n32k25a 46N54o76v60á63k12o80v64á 8367325424880

To nebyla řidička, to byla spáčka, gemblerka, telefonistka, prostě cokoli jiného než řidička!

0/0
24.3.2018 10:13

M83i60c16h34a56l 13J28a90r86o39š 7474860322175

Už byla kdysi ve vězení. V mužském.

0/0
29.3.2018 12:34

J78a71n 29K49r91p56e54c 5726233354222

tak od hitech vozu prospikovaneho senzory a radary bych cekal mnohem vice. predne tma by nemela byt vubec zadny problem, paklize ty autonomni auta maji byt lepsi nez lidi. zatim to vypada ze jsou to spise velmi podprumerni ridici. na tohle se dalo reagovat. auto neudelalo samo od sebe zhola nic. ani nouzove brzdeni, ani uhybny manevr.

+3/−1
22.3.2018 23:29
Foto

J98i28ř62í 24K77r98á82t39k57ý 3850622604

I sebelepší řidič může udělat chybu, třeba uvidí paní s kolem ve vedlejším pruhu a bude předpokládat, že ho paní musí vidět a že mu nechce skočit pod kola, ale počká až projede a najednou bum, chybný úsudek. No a tenhle systém je takový řidič začátečník, něco jako autoškola, může dělat chyby, proto na něj má dohlížet zkušený řidič instruktor a případně zasáhnout. To se v tomto případě rozhodně nedělo, asi jako by si instruktor autoškoly místo dozoru na žákem dal šlofíka a nechal ho jezdit po městě. No, asi by případnou nehodu nepřišili tomu žákovi.

+1/0
23.3.2018 10:12

P21e25t67e84r 28V95a54ň66u46š22a76n78i73k 4857636126922

nevim jak vi ale ja sleduji zda me "chodec" vidi a reaguje, jinak predpokladam ze me nevidi a vjede mi pod auto...

0/0
23.3.2018 10:20
Foto

J95i37ř16í 43K21r31á90t29k72ý 3340252694

To samozřejmě, od toho v tom autě seděla ta ženská, které to ale nedělala. Nicméně naprostá většina dopravních nehod je způsobená nepozorností řidičů. Ten autonomní systém tento neduh nemá, sleduje pořád na 100%, je jen otázka času a mnoha najetých testovacích kilometrů, aby se vývoj posunul tak, aby ten systém chyboval méně než člověk. Což navzdory této jedné nehodě už nepochybně umí, bohužel mnoho lidí má stále pocit, že stroj nesmí chybovat nikdy a vůbec si nepřipouští, že lidé za volentem chybují neustále.

+1/0
23.3.2018 11:17

D86o49r76a 30V84e65s87e80l41á 2860873939383

Lidi, prozkoumejme/proklikejme to video podrobně:

Video z externí kamery (asi na střeše) vypadá, jakoby bylo pořízeno špionážní kamerou z roku 1972. Na první pohled se jeví, že auto jede v podstatě tmou. Není tomu tak - hned v úvodu je vidět v pravém horním rohu lampa veřejného osvětlení (LVO), kterou vozidlo v zápětí míjí. Příbližuje se k druhé LVO, která osvětluje místo před rozdvojením/napojením? silnice a její stožár je na levé straně silnice. Hned na to, v minimálním rozestupu od druhé LVO se nachází třetí LVO, tentokrát opět na pravé straně. Tato třetí LVO osvětluje také ten prostor rozdvojení/napojení a ještě k tomu nese nějaké reflexní dopravní značení čtvercového tvaru. Pokud zaměřím svou pozornost na tuto čtvercovou značku, je tam v jednom okamžiku vidět, jakoby probliklo oranžové světlo blinkru. V tomto okamžiku nejspíš vozidlo "ucítilo" nebezpečí a vzbudilo zvukovou signalizací toho člověka. Z kamery je v tomto okamžiku dobře vidět místo rozdvojení silnice, vozidlo se teprve blíží k třetí LVO, za kterou přechází touto třetí, lampou předchozí, ba dokonce i další lampou v pořadí dobře osvětlená osoba (a ještě s odleskujícím jízdním kolem), o které se tvrdí, že vystoupila ze tmy. Z jaké tmy, kruci? V těch místech jsou oboustraně LVO, žádná tma tam nebyla, ba naopak. Člověk by tuto osobu jasně a zřetelně viděl a z trajektorie pohybu by usoudil, že hodlá se svým kolem přejít silnici.

Nicméně, vozidlo nebrzdí a když míjí kanelábr třetí LVO, zjevují se teprve v záznamu jízdní dráhy bílé boty a hlavně záliv pro osvětlenou autobusovou zastávku. LVO od křižovatky na levé straně houstne, chodkyně se blíží k pravé krajnici. Vozidlo se tvrdošijně drží pravé postranní čáry a osobu srazí pravým nárazníkem. Zastaví až v prostoru osvětleného zálivu pro MHD. A že se jedná o osvětlení kvalitní je patrné ze záznamu již stojícího vozidla. Tam ten vůz zastavila nejpíš ta osoba, která v době před nehodou spala ...

Jakýkoliv nespící řidič by tuto nehodu nezpůsobil.

+6/−2
22.3.2018 23:24

M66a42r81i49á47n 97B35e95d74n54á92r66i33k 9151811560628

O jakém videu ze střechy píšete? Hoďte sem link, pokud jde o nějaké jiné video

0/0
22.3.2018 23:40

D36o76r81a 42V30e52s88e39l95á 2640773459143

Pane Bednáriku, jak jsem psala - PROKLIKEJME SI TO VIDEO SPOLEČNĚ. Myslím tím video k článku, ke kterému náleží tato diskuze. Takže, přeskočte reklamy a ihned zastavte video. Teprve uvidíte červený rozmazaný nápis "Exterior View". V pravém horním rohu LVO ...

0/0
22.3.2018 23:52

M25a95r28t54i26n 91H34o86d89í83k 2775715608527

Celkem souhlasím. Ale zastávka MHD tam žádná není, je to jen rozdvojení ze dvou na několik pruhů.

V místě, kde se to stalo je zákaz přecházení (vyloženě značka), a to je určitě zaneseno i v mapách, které auto používá. Automatika to prostě vyhodnotila, jakože tam nemá chodec co dělat a prostě jelo. Možná je to v pořádku podle práva, ale je to šílená situace, pokud auto nebude reagovat na situace, kdy mu někdo špatně nedá přednost.

Tady je místo na google maps:

https://www.google.cz/maps/@33.4362927,-111.9424451,3a,75y,319.42h,76.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4fS1O8O3KI3F7Tw5Mip-ww!2e0!7i13312!8i6656

0/0
22.3.2018 23:54

D11o75r91a 98V63e75s59e40l34á 2660613839103

Pane Hodíku, děkuji za odkaz. Jak jsem na to koukla z větší vzdálenosti, tak se mi jeví, že nehoda se stala kousíček před tím rozšířením na více pruhů, Na té mapě je vidět jakési červené křížení silnic. Nevíte, o co se jedná? Zdá se mi to z té kamery, jakoby ta cyklistka jela tou červenou silnicí k jihu, tam sesedla a přecházela silnici směrem na východ. Z odkazu je zřetelný i ten kandelábr s tou značkou ... hmm a záliv pro MHD to fakt není, to je právě vznik nového odbočovacího jízdního pruhu v pravé straně vozovky. Tam bylo vozidlo zastaveno. Co myslíte?

0/0
23.3.2018 0:10

M60a96r57t68i39n 40H95o18d88í50k 2375855368397

Jestli tím červeným křížením myslíte to v prostoru mezi jedním a druhým směrem N Mill Ave, tak o tom jsem si původně myslel, že je to chodník, když jsem ale viděl, že to nikam nevede (nenavazuje na další chodník, řekl bych, že je to možná pro otáčení údržby, ale nevím. V každém případě to svádí k přecházení a proto tam asi dali tu cedulku zakazující přecházení.

Myslíme oba tohle? https://www.google.cz/maps/@33.4363941,-111.9426946,179m/data=!3m1!1e3

0/0
23.3.2018 0:24

D69o12r89a 90V57e52s79e38l85á 2930883859463

Jj, přesně tohle mám na mysli - červené X, které lokálně vede odnikud nikam, ale očividně na něj na východní straně navazuje nějaká pěší či cyklistická trasa, a to právě hned na druhé straně inkriminované asfaltky a místa úmrtí té ženy

0/0
23.3.2018 0:40



Najdete na iDNES.cz