Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie zveřejnila video nehody samořízeného auta, při níž zemřela žena

Policie zveřejnila video z nehody, při které samořízené auto srazilo chodkyni. Na videu je patrné, že 49letá Elaine Herzbergová přecházela silnici mimo přechod na neosvětleném místě a náhle se zjevila před autem ze tmy. Podle policie by bylo obtížně této nehodě zabránit i v případě, že by auto řídil člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a79v80e84l 31B26o30r13m27a82n74n 5695217611368

K čemu jsou potřebná samoříditelná auta? 8-o

0/0
28.3.2018 6:23

P83a41v45e33l 14B57o79r51m77a47n64n 5795467331468

K čemu jsou potřebná samořiditelná auta? 8-o

0/0
28.3.2018 6:22

K86a56m18i47l 67S98c89h31w69a86g62e21r 3583916605606

No já to docela chápu. Je to testovací model. Tak je úplně klidně možné, že zrovna testovali jenom jedny senzory a ostatní vypli a řidičce to nedali vědět. Nebo nějaké sw chyba.

0/0
27.3.2018 16:19
Foto

I81v95o 14P49e81t96e20r37k27a 4906375137479

Další věc je, že senzory měly zaznamenat, že silnici někdo přechází, mnohem dřív, než k danému místu dojede (počítám, že ty senzory nepracují na světelné frekvenci, ale že mají nějaký druh radaru) a auto mělo situaci správně vyhodnotit. Toto je velká chyba autonomního řízení a varuje, že tato technologie ještě zdaleka není připravena pro běžný provoz.

0/0
26.3.2018 13:21

J66a45k83u79b 79S94t27a60n73ě92k 8360926194751

No i dle záběrů to auto reagovalo s krát rychleji nez člověk. Nebylo by tedy potřeba zakázat lidem řídit?

0/0
27.3.2018 18:15
Foto

I45v51o 46P31e58t26e85r81k83a 4416835647899

Cože?! To auto nereagovalo vůbec! Mělo zastavit ve chvíli, kdy tu paní zaregistrovalo nalevo od sebe jdoucí do dráhy jízdy.

0/0
27.3.2018 23:18

J45i80ř29í 76D71u85š83e12k 8512771411773

naopak, ve tmě jede po slepu

0/0
28.3.2018 9:34
Foto

I96v42o 98P17e12t76e55r71k31a 4746855797699

Chcete mi tvrdit, že ta auta se řídí jen běžnými kamerami? To asi ne.

0/0
28.3.2018 10:18
Foto

I77v85o 60P83e61t51e95r25k15a 4816795547269

Ze záběru mi přišlo, že si "řidička" (spíš pasažérka) zdřímla. Takže jestliže má být člověk jako záloha k automatickému řízení, toto je ukázka toho, jak to nefunguje (bez ohledu na to, jestli by stihla reagovat, kdyby sama řídila). To už je lepší, když člověk řídí sám a soustředí se na to.

0/0
26.3.2018 13:11

M64a17r35t72i93n 72K15u52č61e83r86a 8739809639372

Jedna hloupá ženská přechází neosvetlena silnici a v kole nema ani odrazky které by ji zviditelnily.

Druha jede v prototypu automatickeho auta kde ma plnit funkci zalohy a nesleduje provoz.

Proste se sešly dvě inteligentky.Rv

+1/0
26.3.2018 1:52

M91i67c70h93a48l 17J92a10r33o27š 7884360452625

Tou druhou myslíte toho pána s uřízlým orgánem v autě?

0/0
26.3.2018 14:27

P90e60t29r 62M85u22n48z46a58r 1795231749276

Tak na základě tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=CRW0q8i3u6E za stejného místa (cca 0:33) jsem přesvědčen, že u předaného videa od Uber došlo k ztmavení obrazu. Tam prostě v reálu taková tma není.

Tímto se omlouvám paní Veselé a ostatním, že jsem nevěřil, že bz tam mělo být více světla než je na videu od Uberu.

+2/0
24.3.2018 18:17

M26i11c73h19a79l 87J67a33r46o20š 7854150192715

Určitě, tady jsem našel asi 5 sekund z kabiny řidiče Uberu z roku 2016. Žádná černá díra tam není.

https://youtu.be/ISbf0E22ra4?t=57

0/0
25.3.2018 19:57

M16i12c54h14a45e69l 88P69r33i66n21c 7945515880545

Naprostý amaterismus Uberu. Že ta kamera nic nevidí, neznamená, že tam nebylo nic vidět. Jsou tam lampy veřejného osvětlení. Soudný člověk se tady Uberu zastávat nemůže.

0/0
23.3.2018 22:04

J19i89ř79í 72B88ř76e97n58d17a 5185477764388

Normalni clovek vidi mnohem lepe nez videokamera, predevsim v kontrastni tme, kde k incidentu doslo. Jenze ta, ktera mela to auto "ridit", ocividne spala za volantem. Tahle nehoda posune nastup samorizenych aut o par let dal.

+2/0
23.3.2018 18:53
Foto

F53i49l43i56p 76Š49v41e43h13l74a 1766153378557

mam dojem ze samoriditelna auta nemaji kameru jako hlavni zdroj informaci, a ze clovek by v takovem pripade mozna mohl reagovat i hure.

0/0
25.3.2018 20:48

M77i16c97h84a45l 78J77a37r29o15š 7414290942175

Podle těch ujištění (jak tomu nešlo předejít) jsem čekal, že na videu jim vyběhne dáma do silnice zprava zpoza nějaké překážky, a ne, že bude dokončovat přecházení zleva na absolutně prázdné silnici. Teď se přikláním k názoru, že auto reagovat rozhodně mělo.

0/0
23.3.2018 14:47

T52a47d95e96a91s 59P25i82s32t64a 6289112561217

Pouštěl jsem si to několikrát do kola. Sednul jsem si před počítačem jako bych seděl v autě....tu situaci jsem čekal, pětkrát jsem si to zopakoval. Ani jednou jsem nedupnulna noviny pod stolem (místo pedálu) dřív než měla cyklistka nalepenou hlavu na kapotě. Já bych prostě zareagovat nestihl. A to jsem tu situaci čekal. Viděl jsem ten záznam před tím několikrát, a stejně bych zabrzdit nestihl, jsem si tím jistý.

0/0
23.3.2018 13:31

E15d24u12a67r61d 30D30r51á19b33e12k 7977603269299

Jistě, však taky jezdit šedesátkou při dohlednosti tři metry je trestné. Reálný dohled v té tmě musel být o mnoho metrů delší, než kolik zachytil senzor kamery (asi jako ve tmě vidíte víc, než kolik vyfotíte foťákem nastaveným ve výhozím režimu)

+3/0
23.3.2018 14:16

K37a24m56i54l 34S90c65h78w78a22g76e39r 3933826435666

No to ale s autem ne má nic společného. Auto má úplně jiné reakční doby než člověk. Chyba byla, že evidentně nepoužilo nic jiného než kameru. A to je opravdu tristní.

V podstatě cokoli kromě kamery by mělo chodce vidět. Sonar, termovize, LIDAR, radar.

0/0
27.3.2018 16:04

M43a31r66t31i14n 12Š73t67ě73p86á10n37e72k 3947933983981

Auto sice nebrzdilo, ale zapnulo sterace;-)

+4/0
23.3.2018 12:52

J62a94n 49J70u56r31n29í49č45e32k 7557830904354

https://youtu.be/vZRijOszu74?t=5

+1/0
25.3.2018 18:30

J67o75s65e67f 75T93l93u24s34t50ý 8889796471894

za tohle by v CR řidič šel na 100% sedět, nějaké keci o tmě nebo oslnění sluncem by soud nebralR^

+1/−1
23.3.2018 10:45
Foto

R37o16m83a28n 77I39v41i87č92i94č 8863105460810

Těch rozsudků u podobných případů je dost a nejpravděpodobněji by byl řidič zproštěn viny.

+3/0
23.3.2018 12:31

R68a78d27e82k 81Š60u42l61c 3168379272152

Kdyby to auto řídil člověk, tak by to dost pravděpodobně dopadlo stejně. Ovšem paní řidička-sledovatelka byla evidentně mimo. Ať by měla šanci nebo ne střetu zabránit, nedělala svoji práci. A od technologií bych čekal, že naopak jejich šance střetu zabránit by mohla být v tomto případě významně vyšší, než v případě řidiče-člověka.

0/0
23.3.2018 8:03

M15a47r69e97k 81T75e83t39u22r 9389484366

Tak to bych odřídil lépe i já po deseti pivech. To auto před nárazem vůbec nereagovalo.

+4/0
23.3.2018 8:08
Foto

J16i61ř93í 79K81r69á80t75k56ý 3210552554

No však je to technologie ve vývoji, která se zatím učí a postupně zdokonaluje, takže nějaké výpadky a chyby se očekávají, sbírá to data a na takové situaci se pak analýzou dat zjistí, proč to auto nereagovalo a následně se to upravít ak, aby se to neopakovalo. Proto tam je řidič, který to má hlídat. Tato paní tam ale byla jen jako zátěž a nedělala co má. Předpokládám, že minimálně UBER jí to spočítá, když už ne policie.

0/−1
23.3.2018 9:44

M15a96r85e57k 74T98e55t10u72r 9339924286

Nemůžu testovat např. jeřáb v provozu, jestli vydrží. Pokud ta technologie chybovala ve své primární funkci, pak neměla vůbec být vypuštěna do ostrého provozu. Co se týká pasivního nouzového řidiče - nebude schopen reagovat v dostatečné rychlosti, když je pár hodin "uspáván" nicneděláním.

0/0
26.3.2018 12:05

J94o23s20e25f 16T68l39u40s90t76ý 8309666621794

podle videa bych se možná i vyhnul

0/0
23.3.2018 10:47

M45a55r50e57k 92T91e24t74u75r 9779974816

Podle záběrů to vypadá, že to auto vůbec nezačalo brzdit!

A co infra a radar? Má to desítky kamer, ale v noci to vidí na 2m?! 8-o

+2/0
23.3.2018 8:02
Foto

J47i38ř91í 35K43r37á11t60k85ý 3560692604

Tohle je zde stále se dokola opakující otázka. Jistě že senzory jako lidar a kamery jí musely vidět, ale tan software musí pak nějak vyhodnotit, co vidí a jak na to reagovat, což udělal v tomto případě špatně. V dostatečné reakční vzdálenosti byla paní ve vedlejším pruhu, což je normální situace, cyklista ve vedlejším pruhu není důvod k brždění, to by se to auto nehlo z místa, kdyby mělo zastavit pokaždé, když jde po chodníku chodec, nebo jede ve vedlejším pruhu cyklista, jiné auto a pod. Musí umět rozlišit co je a co není hrozba a to je velmi obtížné. Prostě včas nerozpoznal, že se mu paní chystá s tím kolem skočit pod kola. Je to chyba, ale u systému ve vývoji pochopitelná. To by nepředpokládalo ani mnoho řidičů, ti by spíš očekávali, že paní musí přijíždějící auto vidět a nepoleze mu do cesty a počká až projede.

+1/−1
23.3.2018 10:02

P50e52t25e24r 41V38a76ň29u94š93a62n10i59k 4247396106142

tohle ale neni problem... logicky kamera vidi a program vyhodnoti ze se predmet hybe napric cestou... takze mel zacat brzdit i hodne driv... tohle je zpackane programovani

+1/0
23.3.2018 10:19
Foto

J29i46ř41í 27K34r31á11t47k64ý 3430912654

Vy toho asi o tom, jak tyto systémy pracují, mnoho nevíte. Pokud by program vyhodnotil, že se pohybuje napříč cestou, tak zareaguje, ale tady to prostě tak nevyhodnotil. Příčin může být celá řada a nemusí to nutně znamenat chybu programování, jen prostě získaná data ze senzorů vypadala jinak, než realita. To se může staát i člověku, mozek pracuje stejným způsobem, mnoho informací si domýšlí na základě zkušenosti. Mozek je mnohem výkonější a efekticnější v tom domýšlení a tvoření predovědi než AI, takže mu stačí méně dat , lidské oko je docela mizerné, většina toho co si myslíte že vidíte, je jen rekonstrukce. AI potřebuje mnohem více dat, aby dospěla ke stejnému závěru. Ale stejně jako se dá lidský mozek oklamat tzv. optickou iluzí, tak se dá oklamat i AI i se všemi senzory. AI nebude nikdy 100% dokonalá, to není ani lidský mozek, ale AI na rozdíl od mozku netrpí únavou a nepozorností. Je jen otázka času, kdy se tyrto systémy podaří odladit.

+1/−1
23.3.2018 11:10

J11i92ř88í 84D89u17š50e76k 8982421471113

sorry ale tady by nezačal brzdit asi ani řidič.

0/0
28.3.2018 9:41

M77a86r52e74k 91T75e28t97u10r 9559664196

Nesouhlasím, 2s je doba, za kterou se dá reagovat (ale ne ten bezpečnostní uspaný (nicneděláním) řidič, který to měl jistit).

0/0
29.3.2018 8:08

M38a42r26t31i24n 76R76ů93ž83i63č92k11a 9734241688179

opravdu se automatika vozu spoléhá jen na viditelné spektrum (to co vidí kamera z videa) - pak neměla paní šanci

nemá noční vidění, nesleduje větší poloměr před vozidlem

jak to vůbec vyhodnotila ... snad to automobilka zveřejní ... jedu, jedu, jdeu, bum ;)

ta "řidička" se divala úplně mimo - mobil, tv

+3/0
23.3.2018 7:28
Foto

J88i32ř15í 85K98r39á48t46k78ý 3350542874

Jistě že není problém v tom, co ta automatika viděla, ale v tom, jak vyhodnotila to co vidí. Nicméně největší problém bylo to závaží za volantem, které mělo sledovat provoz a ne spát nebo pařit hry na mobilu.

+1/0
23.3.2018 10:06

J50a79n20k97a 93N78o52v88á31k87o79v88á 8987475734920

To nebyla řidička, to byla spáčka, gemblerka, telefonistka, prostě cokoli jiného než řidička!

0/0
24.3.2018 10:13

M66i21c26h69a69l 82J30a55r21o34š 7524370332765

Už byla kdysi ve vězení. V mužském.

0/0
29.3.2018 12:34

J80a14n 85K86r14p56e69c 5576623214762

tak od hitech vozu prospikovaneho senzory a radary bych cekal mnohem vice. predne tma by nemela byt vubec zadny problem, paklize ty autonomni auta maji byt lepsi nez lidi. zatim to vypada ze jsou to spise velmi podprumerni ridici. na tohle se dalo reagovat. auto neudelalo samo od sebe zhola nic. ani nouzove brzdeni, ani uhybny manevr.

+3/−1
22.3.2018 23:29
Foto

J73i10ř76í 72K38r25á55t76k18ý 3200942924

I sebelepší řidič může udělat chybu, třeba uvidí paní s kolem ve vedlejším pruhu a bude předpokládat, že ho paní musí vidět a že mu nechce skočit pod kola, ale počká až projede a najednou bum, chybný úsudek. No a tenhle systém je takový řidič začátečník, něco jako autoškola, může dělat chyby, proto na něj má dohlížet zkušený řidič instruktor a případně zasáhnout. To se v tomto případě rozhodně nedělo, asi jako by si instruktor autoškoly místo dozoru na žákem dal šlofíka a nechal ho jezdit po městě. No, asi by případnou nehodu nepřišili tomu žákovi.

+1/0
23.3.2018 10:12

P48e17t67e58r 63V85a68ň36u25š64a54n17i75k 4137216436262

nevim jak vi ale ja sleduji zda me "chodec" vidi a reaguje, jinak predpokladam ze me nevidi a vjede mi pod auto...

0/0
23.3.2018 10:20
Foto

J33i19ř57í 15K91r95á82t52k81ý 3820182964

To samozřejmě, od toho v tom autě seděla ta ženská, které to ale nedělala. Nicméně naprostá většina dopravních nehod je způsobená nepozorností řidičů. Ten autonomní systém tento neduh nemá, sleduje pořád na 100%, je jen otázka času a mnoha najetých testovacích kilometrů, aby se vývoj posunul tak, aby ten systém chyboval méně než člověk. Což navzdory této jedné nehodě už nepochybně umí, bohužel mnoho lidí má stále pocit, že stroj nesmí chybovat nikdy a vůbec si nepřipouští, že lidé za volentem chybují neustále.

+1/0
23.3.2018 11:17

D59o25r65a 85V20e46s78e45l96á 2150703939833

Lidi, prozkoumejme/proklikejme to video podrobně:

Video z externí kamery (asi na střeše) vypadá, jakoby bylo pořízeno špionážní kamerou z roku 1972. Na první pohled se jeví, že auto jede v podstatě tmou. Není tomu tak - hned v úvodu je vidět v pravém horním rohu lampa veřejného osvětlení (LVO), kterou vozidlo v zápětí míjí. Příbližuje se k druhé LVO, která osvětluje místo před rozdvojením/napojením? silnice a její stožár je na levé straně silnice. Hned na to, v minimálním rozestupu od druhé LVO se nachází třetí LVO, tentokrát opět na pravé straně. Tato třetí LVO osvětluje také ten prostor rozdvojení/napojení a ještě k tomu nese nějaké reflexní dopravní značení čtvercového tvaru. Pokud zaměřím svou pozornost na tuto čtvercovou značku, je tam v jednom okamžiku vidět, jakoby probliklo oranžové světlo blinkru. V tomto okamžiku nejspíš vozidlo "ucítilo" nebezpečí a vzbudilo zvukovou signalizací toho člověka. Z kamery je v tomto okamžiku dobře vidět místo rozdvojení silnice, vozidlo se teprve blíží k třetí LVO, za kterou přechází touto třetí, lampou předchozí, ba dokonce i další lampou v pořadí dobře osvětlená osoba (a ještě s odleskujícím jízdním kolem), o které se tvrdí, že vystoupila ze tmy. Z jaké tmy, kruci? V těch místech jsou oboustraně LVO, žádná tma tam nebyla, ba naopak. Člověk by tuto osobu jasně a zřetelně viděl a z trajektorie pohybu by usoudil, že hodlá se svým kolem přejít silnici.

Nicméně, vozidlo nebrzdí a když míjí kanelábr třetí LVO, zjevují se teprve v záznamu jízdní dráhy bílé boty a hlavně záliv pro osvětlenou autobusovou zastávku. LVO od křižovatky na levé straně houstne, chodkyně se blíží k pravé krajnici. Vozidlo se tvrdošijně drží pravé postranní čáry a osobu srazí pravým nárazníkem. Zastaví až v prostoru osvětleného zálivu pro MHD. A že se jedná o osvětlení kvalitní je patrné ze záznamu již stojícího vozidla. Tam ten vůz zastavila nejpíš ta osoba, která v době před nehodou spala ...

Jakýkoliv nespící řidič by tuto nehodu nezpůsobil.

+6/−2
22.3.2018 23:24

M61a18r54i69á96n 35B13e21d59n83á11r46i87k 9551211840168

O jakém videu ze střechy píšete? Hoďte sem link, pokud jde o nějaké jiné video

0/0
22.3.2018 23:40

D81o13r59a 39V64e49s88e30l64á 2650413979293

Pane Bednáriku, jak jsem psala - PROKLIKEJME SI TO VIDEO SPOLEČNĚ. Myslím tím video k článku, ke kterému náleží tato diskuze. Takže, přeskočte reklamy a ihned zastavte video. Teprve uvidíte červený rozmazaný nápis "Exterior View". V pravém horním rohu LVO ...

0/0
22.3.2018 23:52

M28a47r63t31i40n 86H37o81d84í57k 2155845988407

Celkem souhlasím. Ale zastávka MHD tam žádná není, je to jen rozdvojení ze dvou na několik pruhů.

V místě, kde se to stalo je zákaz přecházení (vyloženě značka), a to je určitě zaneseno i v mapách, které auto používá. Automatika to prostě vyhodnotila, jakože tam nemá chodec co dělat a prostě jelo. Možná je to v pořádku podle práva, ale je to šílená situace, pokud auto nebude reagovat na situace, kdy mu někdo špatně nedá přednost.

Tady je místo na google maps:

https://www.google.cz/maps/@33.4362927,-111.9424451,3a,75y,319.42h,76.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4fS1O8O3KI3F7Tw5Mip-ww!2e0!7i13312!8i6656

0/0
22.3.2018 23:54

D63o48r32a 89V67e60s90e33l67á 2430543959673

Pane Hodíku, děkuji za odkaz. Jak jsem na to koukla z větší vzdálenosti, tak se mi jeví, že nehoda se stala kousíček před tím rozšířením na více pruhů, Na té mapě je vidět jakési červené křížení silnic. Nevíte, o co se jedná? Zdá se mi to z té kamery, jakoby ta cyklistka jela tou červenou silnicí k jihu, tam sesedla a přecházela silnici směrem na východ. Z odkazu je zřetelný i ten kandelábr s tou značkou ... hmm a záliv pro MHD to fakt není, to je právě vznik nového odbočovacího jízdního pruhu v pravé straně vozovky. Tam bylo vozidlo zastaveno. Co myslíte?

0/0
23.3.2018 0:10

M65a49r41t68i70n 23H40o65d62í81k 2655255338567

Jestli tím červeným křížením myslíte to v prostoru mezi jedním a druhým směrem N Mill Ave, tak o tom jsem si původně myslel, že je to chodník, když jsem ale viděl, že to nikam nevede (nenavazuje na další chodník, řekl bych, že je to možná pro otáčení údržby, ale nevím. V každém případě to svádí k přecházení a proto tam asi dali tu cedulku zakazující přecházení.

Myslíme oba tohle? https://www.google.cz/maps/@33.4363941,-111.9426946,179m/data=!3m1!1e3

0/0
23.3.2018 0:24

D33o96r55a 54V53e64s18e34l81á 2420743739463

Jj, přesně tohle mám na mysli - červené X, které lokálně vede odnikud nikam, ale očividně na něj na východní straně navazuje nějaká pěší či cyklistická trasa, a to právě hned na druhé straně inkriminované asfaltky a místa úmrtí té ženy

0/0
23.3.2018 0:40





Najdete na iDNES.cz