Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a86r80t65i11n 72J30e33l22í40n81e30k 9787549235515

Je naprosto jasné, že na základě těchto předmětů zájem o řemesla neporoste. Ale naprosto elemantární znalost manuálních prací se hodí a nelze se jen spoléhat, že si vystačím z uměním zapnout tablet, nebo mobil. Navíc ty předměty stejně většinou nebral nikdo vážně, takže zahradní antitalent si prospěch příliš nepokazí.

+87/−1
doporučit
18.3.2018 12:13

T85o16m56á20š 74K54u56c93h38a54ř 3237291378901

To snad ani nemyslíte vážně.. Mám pro vás šokující informaci: Většina předmětů ve škole je trápení dětí. :-P Myslíte, že integrální počty někoho přivedly na matfyz fakultu? 99% dětí ne, ale to jedno procento možná ano. Nevidím žádný problém v tom, když si dítě z města vyzkouší, jaké je to držet v ruce motyku, nebo pilku. Už to, že se dostanou na vzduch je pozitivní. A také to, že si třeba budou maličko víc vážit lidí, co se rukama živí.

+150/−6
doporučit
18.3.2018 12:12

J15i39ř87í 39F41i84š12e54r 1193802401626

Pamatuji si, jak jsme se v devadesátém roce s kamarádem usmívali nad neschopnosti američanů (USA) poradit si s tak jednoduchou situací, jako je třeba rozřezání spadlé větve na tři kusy pomocí motorové pily. Dumali, jakou specializovanou firmu na to zavolají a on vzal tu pilu a udělal to. Byli z toho v šoku.

Nedávno mi moje kamarádka z Ukrajiny říkala, jak jsou ti čeští chlapi neschopní, že neumí opravit jednoduché věci, že to ti jejich zvládnou. Tak jsem si vzpomněl na devadesátý rok :-) a jen jsem se nad tou paralelou usmíval.

Je to tím, že dříve u nás nebylo koho zavolat, člověk si musel umět se vším poradit sám.

Současný "degradační" směr vývoje se tím nejspíš nezastaví, ale proč to nezkusit?

Já myslím, že neuškodí, když člověk umí něco víc. Naší generaci to určitě neuškodilo a kromě zajímavých vzpomínek nám to určitě hodně dalo.

+82/−2
doporučit
18.3.2018 12:48

J52i63r83i 65S79v13o75b49o34d11a 8556309721

Co jsem se naučil v dílnách na základce mi bylo užitečné v mnoha situacích, v podstatě po celý život. I na vysoké škole.

Zařazení dílen do školní výchovy je velmi moudrý nápad. !

+148/−8
doporučit
18.3.2018 12:14
Foto

J77a40n 85Č37e55r58m11á94k 4319348515417

pane Kartouzi, vzpamatujte se!...

Tyto předměty mají obrovský smysl. Jednak se budou děcka jakž takž umět postavit k pilníku, který si nespletou s rašplí natož s hoblíkem, a budou si umět vypěstovat doma mrkev či pažitku...

V tělocviku rovněž nikdo nepočítá, že vychová olympioniky...

A v neposlední řadě to dětem na chvíli umožní přepnout a mít trošku volnější hodinu, která byla mezi námi vždy velmi oblíbená... Je to trochu změna vzít do ruky motyčku či rýč a nemuset celou hodinu sedět v lavici a drčet se slovíčka či vzorečky... Navíc tyto hodiny skýtají možnost pohybu i her a bezva to okysličí mozek pro další hodiny!... !!:-)

Jen nevím, jak by to vnímaly feministické gender kruhy... Kluky nahnat do kuchyněk a holky do dílen?... My bývali spokojení, když jsme se vrátili z dílen a holky nám třeba přinesly buchtu, perník či třeba pudink... :-) Ale i to by se jistě dalo zařídit, mnohé kluky by i ta vařečka chytla...

+107/−5
doporučit
18.3.2018 12:25

P48e23t38r 49K41a95u74c79k21ý 6118921192721

Cože, ve škole nejsou dílny? Pak se už nedivím, že když jsem měl na praxi kluka z třetího ročníku střední školy IT a u mě poprvé v životě držel šroubovák v ruce. A nejspíš tedy viděl poprvé otevřený počítač..

+61/−1
doporučit
18.3.2018 12:23

M74a20r53t87i65n 14K82r67e66b62s 4539269270630

Absolutně nesouhlasím!! Nejde o žádné "malé a střední podnikatele", ale o určitou řemeslnou "gramotnost". Aby si prostě i později humanitně vzdělaný člověk uměl doma SÁM vyměnit žárovku, utáhnout šroub, uříznout prkýnko. Ten pán z té neziskovky, nebo co to je, je těžce mimo.

+79/−3
doporučit
18.3.2018 12:19

J32i39ř67í 30F38i41š33e41r 1883472101926

Třeba je to naučí alespoň držet kladivo a pilník tak, aby si neublížili.

+103/−6
doporučit
18.3.2018 12:07

O14l80g50a 61P76a47v75l63í80k48o56v17á 6654298687732

Pane mluvčí vzdělávacího thing thanku, váš útok proti iniciativě asociace malých a středních podnikatelů je zcela neadekvátní. To, že vy osobně si dovedete představit dílny a pozemky jen v nudné formě 80. let pouze znamená, že antilobujete za někoho jiného a vaše ručičky mají zřejmě hlavně pěstěné nehtíčky

+105/−7
doporučit
18.3.2018 12:14

Š81á60r83k33a 23S42i52e49m52k79o63v76á 7499424309164

Co to je za blabol? Ja mela rada rucni prace a vareni na zakladce. Na strojni prumce jsem milovala dilny. Je to odreagovani od sprtani a jen to detem prospeje, kdyz se nauci i neco praktickeho.

+57/−3
doporučit
18.3.2018 12:33

J87a71n 98M11á26c14a 2854162491623

Jasánek, pracující lid vám svěří krumpáč a vy si s ním rozbijete hubu!

Pozemky a dílny přece neslouží k tomu, aby někoho přivedly k řemeslu, ale aby děti měly alespoň základní představu co je to šroubovák a jak se s ním zachází a za kterej konec se drží lopata. :-/ Tohle by mělo patřit k základnímu vzdělání, ne spousta intelektuálních lemplů z filozofickým vzděláním, kteří si ani neumí vyměnit žárovku nebo přerýt záhonek.

+40/−1
doporučit
18.3.2018 13:56

J81i82r81i 60S64m18a72r58d58a 3382628767785

EDUIN já si zase myslím že je to může aspoň naučit držet pilku,pilník,kladivo nebo motyku s rýčem. Naopak je potřeba zredukovat humanistické výsoké školy protože jejich absolventi nic neumí(mimo blbýho žvatlání) a taky nic nepřinesou do státní pokladny kterou potom jen vysávají.

+65/−5
doporučit
18.3.2018 12:15
Foto

B71o37ř10e18k 95M82e97z24n47í28k 3500283920299

Pan Kartous se hluboce mýlí. Posláním učitele má být, mimo jiné, vzbudit v žákovi zájem o předmět, který vyučuji a pochopení na věcech praktických pro život. Pokud v někom vzbudí zájem angličtinář, může se to žákovi zalíbit a být tlumočník nebo překladatel, pokud nekoho zaujme biologie, může být doktor a pokud někoho zaujme pěstování zelí, bude z něj farmář, bez něhož se zatím nikdo neobejde...jak jinak v dětech vzbudit zájem?

+36/−1
doporučit
18.3.2018 13:13

P66e57t76r 74S77p82á59l59e69n67ý 3915247549148

Z "pěstitelek" si nic nepamatuji, to mě toho víc naučil o domácím pěstování děda. Ale z dílen těžím doteď. Od základu názvosloví nářadí, metod až po opracování dřeva, kovu, plastů. Sice nás měl telocvikár, ale věděl o čem mluví, uměl nás zaujmout a poradit. Docela rád na tuto část základky vzpomínám. Já bych se toho nebál, třeba se to bude hodit, sehnat dnes řemeslníka na menší fusku je nemožné, takže je třeba mít něco v rukách.

+42/−2
doporučit
18.3.2018 12:52

J90i83ř91í 52F21o92g37e73l 2250951886322

Když máme takový think tank, který si nevidí přes práh vlastního domu, tak je to těžké.

Každý trochu inteligentní člověk přece ví, že nejde jen o to, aby se více dětí hlásilo na řemesla. Jde přece také o to, aby děti nebyly úplná kopyta, co neumí zatlouct hřebík, zašroubovat vrut a dotźví se, že mrkev neroste v obchoďáku.

+78/−8
doporučit
18.3.2018 12:04

L50u48c44i64e 40K41a71ň88o15v11á 9816638836

no jo chudinky dnešní děti. jistě že to pro ně bude trápení, protože velká část z nich je otylá a na delší pohyb nejsou dětičky uvyklé. Takže moje matka byla přímo týraná, když po návratu ze školy (kde pozemky neměli, protože v 70. na vesnici to zřejmě třeba nebylo) musela vzít motyku a utíkat budto na pole či do vinohradu.

Osobně myslím, že je fajn, když se děcka uprostřed vyučování docela přirozeně protáhnou a pochopí, že těm rajčatům a bramborám než se dostanou do marketu to dá někdy dost práce. Si pamatuju že to rozhodně dřina nebyla... naopak....byla prča a lepší než sedět na hodině chemie :-)

+39/−2
doporučit
18.3.2018 12:30

J92a28n 22M67a42c25e80k 9384935322638

tento člověk je důkazem, že civilizace jde do ***** ;-O

+37/−2
doporučit
18.3.2018 12:40

Z35d96e17n10ě91k 92T41r80u84t54n41o21v24s14k36ý 7603523656980

Bohumil Kartous, mluvčí vzdělávacího think tanku EDUin... Bože můj... Kartousi, zamysli se... není zbytečné učit děti psát perem?Stačí umět číst a cvakat na klávesnici... Ne, STOP, zapomeňte na to, ještě by jste se toho chytil...

+37/−2
doporučit
18.3.2018 12:27

M89a11t37t67e27o 73K25o15u82n79o18v93s56k25y 1790381428333

Vše podstatné bylo od diskutujících řečeno. Já bych jen doplnil k autorovi.. . Myslete, než něco pustíte do světa.

+40/−3
doporučit
18.3.2018 12:29

K70a95r22l68a 11N77o39v60á17k96o63v15á 1642370718938

Pfff, blbost, mě tyto předměty vždycky bavily. Umím si díky nim kolem domu udělat spoustu věcí, nepotřebuju někoho volat. A pozemky byly perfektní dvě hodiny strávené venku místo sezení v lavici.

+34/−2
doporučit
18.3.2018 13:17
Foto

J42i61ř96í 38C89h36o75c86h57o10l76á60č 5834943430746

jsem proto zrušit ve školách i matematiku, fyziku, chemii i jiné předměty , vždyť stejně většina z těch dětí tyto předměty dál studovat nebudou , do budoucna bude snad stačit umět počítat na prstech a podepsat se křížkem

+34/−2
doporučit
18.3.2018 12:21

L93í36d80a 68M85a30r10e59l38o65v65á 4270512779241

Co to je za ptákovinu ? Nás náááhodou pozemky i dílny bavily ! Ať děti zjistí, co obnáší práce rukama, nad kterou ohrnují nos. A aspoň nebudou děti levé a budou umět zatlouct hřebík, dnes to mnohým dělá problém (nebo přeříznout prkno, aby mohli kandidovat na prezidenta ;-)). A při "pozemcích" zjistí, co dá za práci vypěstovat si jídlo, které vyhazují do koše...

+28/−1
doporučit
18.3.2018 13:14

R79o31m61a81n 28F40o13j43t44í29k 4341219108115

No a čeština, dějepis, matematika je pro většinu studentů také trápení, tak to zrušme, jak je vidět ani ti, kteří se tím živí (novináři) tak toho moc nepobrali !

:-/

+41/−4
doporučit
18.3.2018 12:34

Š78t75ě21p62á87n 21V38a56n13ě18k 3223619477107

Mno nedávno tu bylo, že někteří nemají úkoly povinné. Teď bychom zrušili dílny a pozemky. Následoval by asi tělocvik. Občas by nebylo na škodu, kdyby se autor článku zamyslel a měl poněkud širší schopnosti vnímání v souvislostech.

+29/−2
doporučit
18.3.2018 12:32

J33a69n57a 45K78o85b95z38o32v22á 5258449894914

Na zš jsem absolvovala jak pozemky, tak vaření a domácí práce (šití na stroji, šití v ruce, háčkování a pletení). Jsou věci co jsem nikdy nevyužila ale je spousta věcí co se mi do života hodila i když se tím ani náhodou neživím. Vaření jsem milovala a miluju do teď a myslím si že za to částečně může i vaření ve skupinkách na základce. Tak proč to rušit? Copak ve školách musí být jen předměty, které se musí člověk biflovat?

+25/−2
doporučit
18.3.2018 13:20





Najdete na iDNES.cz