Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D83a29v80i82d 91P33e52š95e31k 3803221628970

Integrace - bylo naprosto normalni, ze nekteri zaci navstevovali ZS i kdyz meli zdravotni potize nebo "dis" poruchu v urcite oblasti. Telesne postizeni zaci meli ulevy (Tv, Pc, Vv, M geometrie, Cj pravopis ...). Zaci s poruchou dis byli jednoduse slabsi v nekterych predmetech, ale ostatni zvladali stejne nebo dokonce lepe nez prumer tridy. Dlouhe roky nebyl problem, zazili jsme to vsichni.

Ted nejakeho troubu napadlo, ze kdyz je to na severu jinak, tak pojedeme podle nich. Bohuzel jim jejich nedostatecne znalosti ucitelske praxe nedovoli dohlednout ke vsem problemum, ktere s sebou prinese inkluze v podobe, kterou zavedli. Byly zde perfektne fungujici specialni a prakticke skoly, tyto skoly byly vzorem a jezdily k nam inspekce (i ze severu) a jen smutne kyvali, ze nic takoveho nemaji. Vzdyt spec pedagog ucil zaky s tezkymi poruchami uceni, tezko vzdelatelni zaci navstevovali praktickou skolu a po vychozeni byli alespon trochu pritazlivi pro trh prace, neco umeli. Na severu si to nemohli dovolit, proc? To nasim pohlavarum nedochazi... zalidnenost severskych statu neni tak rovnomerna jako v CR, jejich skoly by byly poloprazdne a v primorskych vesnicich pro 5 postizenych delat skolu je nesmysl.

Inkluze - udelala chaos v spoec. skolach a ZS skolach. Neskutecne se prodrazuje. Ja jako pedagog netusim jak ucit autistu, ja ho nikdy ucit nechtel proto jsem sel na ped a ne spec pedagogiku. A ano, netusim jak pracovat s asistentem, mluvim ja do toho on, chodim po tride a on bude taky chodit a ucit? Pisemky mi neopravi, papiry nevypise... tak at sedi u sveho zaka.

Vize - nyni chybi, standardy nejsou... ale vime, ze je to spatne. Ucit uz nikdo nechce, penize se pridavat nebudou, vzaly se osobka z minulych let. Jak z toho ven?

Okamzite obnovit spec skoly a poslat jim asistenty, snizit pocet zaku ve tridach na ZS a misto sasistentu platit ucitele (proc je na 24 zaku 1uc + 1 as a nejsou 2 uc pro 12 zaku?)

+137/−1
doporučit
18.3.2018 21:17

M93a24r51t17i54n 52H67r86o42u24d81n40ý 5147272984427

Pokud s tou inkluzí budou tlačit na pilu dál, tak se brzy rozmůžou výběrové základní školy (rozuměj za školné).

+108/−1
doporučit
18.3.2018 20:50

R17o17m23a88n 93P24o90l29á62č86e28k 5756369435

Kéž by někdo našel koule, tenhle pokus na současné generaci odpískat...:-P

+93/−1
doporučit
18.3.2018 21:07

J20o94s53e77f 84S62v84á66r39o24v34s30k51ý 3151976513865

No, to se socance Kateřině Valachové povedlo. Když se školství jakž takž začalo vzpamatovávat, tak je dorazila inkluzí. A nyní se v různých diskuzích tváří, jako by snědla všechen rozum světa. Doufám, že jí Babiš nedosadí zpět na školství. To by byl v zemi, která je rodištěm učitele národů Komenského, jeho konec.

+93/−1
doporučit
18.3.2018 21:04

L15u53b63o23š 73M98a72r14e79k 1332315546661

Je to problém zrušení zvláštních škol.

Chudáci učitelé, kteří chtějí své svěřené děti někam vést a učit.

A mají v třídě děti buť nepřizpůsobivé z rodin problémových, nebo chudáky, kteří potřebují zvláštní pedagogickou péči.

Trpí tím děti bez různých postižení a jejich rodiče, kteří musí do těchto zařízení svěřit.

+91/−1
doporučit
18.3.2018 20:48

R33a90d60i97m 14Z86e86h36e42r 3454560503761

Jsem toliko toho názoru, že celou tu inkluzi vymysleli lidi, kteří by dnes patřili mezi inkludované.

+70/0
doporučit
18.3.2018 22:00

I98v64o 73O71b85e31r20n98a23u32e71r 5294455947793

Za prosazení inkluze by měli jít (z hlediska brždění vzdělávání dětí) dotyční sedět ;-O

+108/−3
doporučit
18.3.2018 20:52

R72o14b38e62r21t 72M89á42s68l53o 1111201637607

Inkluze je takový nesmysl, že bych se nezlobil, ani kdyby to zrušila vláda bez důvěry.

+65/0
doporučit
18.3.2018 21:52

A71l17e16n72a 95E10l17i39á17š47o10v43á 3664191682888

Inkluze je naprosto nesmyslná věc. Škodí žákům i učitelům. Nejvíce postihla nadané žáky

+71/−1
doporučit
18.3.2018 21:48

R77o67m90a17n 62Z38i17e92g38l14e18r 4327148281830

Takovou snůšku blbostí jsem dlouho nečetl. Často jsou asistenti u takových dětí, že se bez něj asistent nehne - LMP, asperger, tělesně postižení. Jak by asi mohl asistent nechat takového žáka samotného. A že je někdy potřebné a hlavně hodně užitečné vzdělávat žáka samotného mimo třídu, o tom není třeba vůbec diskutovat. Tohle kritizovat může jen ... Už teď asistenti nejsou, natož za menší peníze. Jediný důvod je ten, že prostě spustili inkluzi a nedošlo jim, kolik peněz to bude stát. A věřte mi, že vím o čem mluvím.

+55/0
doporučit
18.3.2018 21:53
Foto

M21a56r48i51e 24M64e56t49l94i72c43k95á 9901624771152

Inkluze tak jak ji pojali naši "odborníci" je příšernost. Moje dcera měla několik let ve třídě postiženého spolužáka. Děti neměly problém s tím, že je na vozíku a ani s tím, že je mentálně o pár let pozadu. Ovšem nepodařilo se jim vysvětlit, proč je hodnocen jinak než ony. Logicky si trvaly na tom, že když je ve stejné třídě, tak má mít i stejné hodnocení. Po celou dobu pociťovaly jako nespravedlnost, že ony mají za dvě chyby v diktátu trojku a on jedničku.

+66/−1
doporučit
18.3.2018 21:33

J79a73r79o74m43í28r 56F97o43b10e23r 3438911904847

Pan Korda se diví, že je to drahé a že hodně dětí potřebuje asistenta. A co čekal? Že to budou všichni dělat zadarmo a budou u toho tančit a zpívat?

Valachovou měli defenestrovat hned zkraje, nenapachala by škodu ohledně škol a školek, kdy své nápady ani nedotahla do konce, jen rozorala a pohnojila, co se dalo.

+64/−1
doporučit
18.3.2018 21:04

M35i88r62o87s86l28a67v 54K33a31š28p95a43r 3292417251401

S velkou slávou zavedená inkluze, stát do toho nalije miliardy korun a teď začneme promýšlet jak by to ASI mělo fungovat? Představa že už čtvrt století experimentujeme a děláme pokusy na nastupující generaci bez jasné koncepce je opravdu znepokojující.

+52/0
doporučit
18.3.2018 21:40

O60t97a37k57a34r 53V50l91a98s49á17k 9235511221561

Současná podpoba inkluze je z mého laického pohledu paskvil - mám takového asistenta v rodině, takže znám konkrétní případ jak inkluze vypadá. Nikdo nepřipravil praktickou podobu spolupráce učitel - asistent -žák a nikdo se nejspíš ani pořádně nezamyslel, jak přesně bude taková spolupráce proveditelná. Původní "nápad" jak to realizovat - asistent si vezme žáka někam stranou - i mimo třídu. To ale jednak nedává smysl z pohledu inkluze a jedna ani nejde, protože asistent není pedagog, který za děti během vyučování přímo zodpovídá. Společná výuka ve třídě? Žák s asistentovou pomocí klopýtá v učivu daleko za zbytkem třídy, nemůže být hodnocený podle shodných kritérií. Je prakticky vyloučené, aby asistent neasistoval přímo žákovi - musí s ním sedět v lavici, vysvětlovat mu do detailu, co po něm pedagog chce a pomáhá mu se alespoň částečně zapojit do výuky - pokud by měl asistent být k ruce učiteli a jen odbíhat ke "svému" žákovi, bude postižené dítě ve výuce naprosto ztracené. Takže je to taková inkluze po česku - nepřipravená potěmkiáda, hlavně aby fungovala na papíře, oni se stím učitelé a asistenti v reálu nějak poperou.

+49/0
doporučit
19.3.2018 0:06

T13o86m17á17š 37N73o89v85á22k 2298566538252

Proc se fungujici system ktery byl drive, nahradil timhle nesmyslem?

+49/0
doporučit
18.3.2018 21:52

K32a22r78e11l 83N82o82v92á63k 5360100452223

O práci asistentky mám jasnou představu. Mám totiž informace přímo od dcery, která chodí s Míšou do třídy. Míša je postižená holčička s downovým syndromem. Asistentka má za úkol ji chytat. Míša totiž z každé hodiny uteče. Někdy se zamče na záchodě, to ona potvůrka umí, nebo se válí na podlaze v ředitelně, někdy uteče do tělocvičny a vyleze až nahoru na žebřiny. Odtud ji starší paní asistentka věřte nebo ne, vůbec nemůže sundat.

Míša neumí mluvit, vydává jen nesrozumitelné skřeky. Tak je s ní těžká domluva. Na Míšu si nikdo moc netroufá. Je přece postižená. Míša to pozná a o to víc zlobí. Každou hodinu chodí po třídě, bere dětem věci a křičí. Je podšívka učenlivá. Umí v hodině i intenzivně bouchat na bubínek.

Myslíte že to není možné? Zdá se vám to nepravděpodobné?

Klidně vám napíšu školu kde se toto děje. Je to ve Vyškově.

+48/0
doporučit
18.3.2018 23:03

M95a86r78k 59S40t80e18i70n 7911560215344

Jak může být pro učitele asistent partner, když je často na úrovni těch žáků, kteří toho asistenta potřebují. Ztímco ve speciálních školách (dříve pomocných) a praktických (dříve zvláštních, kde končila většina našich nepřizpůsobivých občanů), jsem nezaznamenal dříve potřebu nějakého asistenta max. pomocná výchova, bylo to efektivnější a levnější vzdělávání žáků s postižením než dnes. Byla pro ně vytvořena speciální metodika a způsoby práce, pomůcky, učebnice a speciálně vyškolený tým spec. pedagogů, kteří se jim věnovali ve třídě s max. počtem 7. Dnes integrují agresivního autistu do běžné třídy s asistentem, kde mu nejsou schopni vytvořit podmínky na vzděkávání (režim dne apod.) a vůbec snášenlivost se ve školním kolektivu běžných žáků, kteří chudáci neví co si o tom mají myslet a jsou vystaveni projevům jeho chování, které není normální a co se v takové třídě naučí, když jich je 30. V takové třídě stačí 10 dyslektiků. To je zrušení fungujícího školského systému kvůli našim spoluobčanům. Navíc jak zajistí konkurenci škol, kde vzdělávají tyto žáky a mají pro ně menší kritéria, než na jiných školách, kde by třeba propadli, protože na vysvědčení už se nepíše podle jakého ŠVP byl žák vzděláván.Je to propad do černé díry, nechápu tu ministryni, zničila nám systém spec. školství. Asi to byl tlak z EU nebo USA, ale tam si to mohou dovolit, protože mají peníze, aby si inteligenci kupovali ze zahraničí (USA), protože je to levnější, než ji vychovávat.

+42/0
doporučit
18.3.2018 21:35

J87a65r69o21m25í38r 77K98r34á69l 4860709164389

A co jste čekali ? Že se bude kantor věnovat inkludovaným a na ostatní žáky se vykašle ? Nechápu, proč se ti diletanti z ministerstva nešli nejdřív podívat do škol, jak fungují. A proč se snaží zlikvidovat to nejlepší, co české školství mělo už dávno.

+37/0
doporučit
19.3.2018 5:13
Foto

J68i39r62i 49J60a17l71u24v77k12a 3178619874747

Až se za deset let slavnostně zjistí to, co každý soudný člověk ví od začátku, že inkluze je totální hovadina, kterou ČR bezdůvodně ustupuje rozsévačům dobra, všechno se zase vrátí do normálu, zase se otevřou speciální školy, jen název bude jiný. Co mě na tom štve je, že NIKDO za tento idiotský experiment nebude potrestán. ;-€!!

+36/0
doporučit
18.3.2018 22:39

J44a53k40u65b 67Z76e95m26á22n80e48k 2964323451878

A v PowerPointu ten nápad přitom vypadal tak... funkčně, že?

+36/0
doporučit
18.3.2018 22:13

K35a10t17e53ř11i22n78a 18T51y95c13o62v72á 9870661146625

výborně. takže neexistuje manuál, co má asistent dělat. inspekce ale ví, že to dělá blbě, takže mu sníží plat. takže asistent odejde. a inkludované děti zůstanou. hurá. národ zblbne. rodiče, kteří mají zájem na vzdělání svých dětí se zadluží, aby tyto mohly chodit do soukromých škol, kde budou žáci srovnatelně schopní chápat výuku. společnost se více zpolarizuje. hádejte, kdo se dostane na další stupně vzdělávání? takže tato reforma vytvoří daleko větší počet nezaměstnatelných, které budou živit ti, kterým byli rodiče schopni zaplatit normální vzdělání. chybí mi blicí smajlík

+35/0
doporučit
18.3.2018 23:33

J50a13n 63S80v39o31b13o39d42a 7513261803103

Jasné jako facka. Komu slouží? a Selský rozum.

Inkluze je vysoce společensky rozvojově nebezpečný eurovnucený projekt, který ohrožuje celou společnost tím, že likviduje perfektně fungující speciální školství, umožňuje rizikovým jedincům narušovat standardní žáky a BRZDÍ vzdělanost. Způsobí nedozírné škody, které se buduo napravovat desetiletí !!! Kolona aut jede maximálně takovou rychlostí, kterou jede nejslabší a nejpomalejší auto !!! V mém okolí je "99"% učitelů proti !!!

+47/−2
doporučit
18.3.2018 21:48

M62a84r35e36k 51H12r10u17b86y 6617652451878

Jak dlouho potrvá, než se oklikou zase vrátíme s původními systému?;-)

+33/0
doporučit
19.3.2018 1:43

S69i63l24v33a 38N54o76v84á56k28o80v16á 8955774149

Takže asistent by měl asistovat učiteli. Fajn. Mohl by mi prosím někdo konkrétně vysvětlit JAK?

Dejme tomu, moje běžná hodina, první ročník na podzim - úprava mocninných výrazů s racionálním exponentem. Jak přesně to má s asistentem fungovat? Pochybuju, že by asistent byť i jen vzdéleně tušil, co s má s tím učivem dělat...

Já se ptám preventivně, už loni se nám hlásil jeden chlapec s asistentem, díkybohu nezvládl přijímačky (ovšem jeho čůrací extempore během zkoušky je legendární). Letos se jich hlásí pět. Budu učit dva první ročníky - takže mám poměrně slušnou šanci mít ve třídě studenta s asistentem.

Mohl by mi, prosím, někdo sakra vysvětlit, co tam s ním mám jako dělat? I v hodině bez asistenta se rozhodně nenudíme a musím jet naplno celou hodinu... Jak mám ještě úkolovat asistenta, pro kterého je to učivo španělská vesnice?

Já to z těch obecných pindů z ministerstva jaksi nepobrala...

+39/−1
doporučit
18.3.2018 23:31

R24a68d70i61m 36Z51e42h28e36r 3454450643141

Připomíná mi to situaci, kdy streetworkeři místo toho, aby sociálně slabým pomáhali s najitím zaměstnání, tak jim pouze radili, jak získat další sociální dávky.

+32/0
doporučit
18.3.2018 21:42





Najdete na iDNES.cz