Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do školy moc demokracie nepatří, učitel žáky řídí, říká první Zlatý Ámos

Recituje básně, s žáky se snaží jednat na rovinu a na Facebooku si s nimi píše i mimo pracovní dobu. Petr Martínek byl první pedagog, který před 25 lety získal ocenění Zlatý Ámos pro nejlepšího učitele. „Připadá mi, že se rozmáhá snaha školství nějakým způsobem degradovat,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz učitel z Vlašimi na Benešovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11o44z88e38f 11Ž74i61ž23k87o89v45s39k20ý 1509602303634

Velký problém je v tom, že většina učitelů umí to, co je naučil jejich učitel (a počátek si sami stanovili u učitele národů), ale hlavní problém současného systému výuky je ten, že všichni se učí všechno, ale přitom zájmy máme různorodé a budoucí profese také. Převážná většina znalostí získaných na základní a střední škole se dá uplatnit maximálně v televizním kvízu, skutečný život je úplně jinde. A vysokoškolský pedagog je vlastně jediný člověk, který se ptá na to, co sám ví nejlépe. Já se třeba ptám na to, co nevím.

0/0
19.3.2018 21:16

J26a36n 56Š97p51a12t74n46ý 2693622476165

postup te dotcene matky moc nechapu .... když se mi něco nelibi, tak to v první rade resim s dotycnym, za ředitelem jdu, az když není zbyti .....

+4/0
19.3.2018 11:49

R89o52s28t28i39s42l92a69v 56C55a11h42a 6283637227651

ja zase nechapu ucitele... ze to nepochopil ani po stiznosti.

+1/−2
19.3.2018 11:51

J34a84n 59Š81p33a58t90n34ý 2123612536465

jde o formu, ne o udaje ..... cili stiznost trochu ukazuje na neschopnost matky. ..... btw. kde jste vzal, ze to nepochopil?

+2/−1
19.3.2018 11:57

R46o35s36t37i90s59l49a82v 54C85a90h32a 6303867697561

z toho rozhovoru se mi nezda, ze by pochopil, ze ten ukol byl spatne.

+1/−2
19.3.2018 12:52

J78a11n 96Š19p83a20t34n14ý 2383612566185

z toho rozhovoru není ani jasne, ze by to nepochopil. ani nemůže, protože rozhovor je uplne o necem jinem .... vase hnidopisske domněnky jsou věc jina - proste se snažíte dovozovat zavery k obrazu svému, a to nikdy nedela dobrotu

+1/0
19.3.2018 13:33

R28o69s36t14i40s41l25a20v 19C74a15h89a 6723617257501

Sorry, ale z rozhovoru mi vyplyva, ze nepochopil, co bylo spatne, zvlaste pokud se odkazuje na neusporadany zivot matky.

0/−1
19.3.2018 13:40

J40a72n 89Š11p37a14t64n54ý 2813522486375

husty

0/0
19.3.2018 14:22

M50a26r13k85é31t86a 35F45l66o31w95e25r 5552385411675

ten ukol byl ale v pořádku... k zamyšlení byla reakce matky...

+1/0
19.3.2018 14:50

R91o31s14t93i46s71l88a86v 31C83a28h27a 6413317497851

rika Vam neco zakon na ochranu osobnich udaju? Evidentne ne!

0/−1
19.3.2018 15:03

J71a70n 81Š33p87a86t85n40ý 2373252936165

není to zákon na ochranu, ale o ochrane ... a navíc se na tento pripad nevztahuje, podle me - par 3 odsta. 4 ..... nicneme nikdo nemůže matku přinutit, aby CV poskytla, když nechce .... ale mela by to rict normalne!

+1/0
19.3.2018 15:30

R67o15s22t57i35s22l23a60v 27C32a56h78a 6403967437651

1) detail jak se jmenuje

2) to byl ukol pro dite, rodic o nem teoreticky ani nemusel vedet

3) proc by se na to zakon nevztahoval?

0/−1
19.3.2018 15:33

J24a72n 44Š20p53a58t76n19ý 2553882956715

1) najednou

2) jasne, co muze dite tak asi psat do CV?

3) Tento zákon se nevztahuje na nahodilé shromažďování osobních údajů, pokud tyto údaje nejsou dále zpracovávány ..... lenochu!

+1/0
19.3.2018 15:38

R72o76s65t77i41s46l86a55v 52C26a50h29a 6173507287101

ad 1) je to podstatne? Vsimnete si, nepouzival jsem velka pismena, nepojmenovaval jsem ten zakon formalne

2) Vy jste nebyl schopen sestavit zivotopis rodicu bez jejich pomoci?

3) uvedomte si, ze pokud uz je to nekde napsano (nevime, zda v sesite, nebo na volnem listu), pak se to nasledne nekde muze valet.

Dale jste sice hezky citoval odstavec, kde se mluvi o "shromazdovani". Jenze zakon mluvi take o zpracovani, coz je definovano takto: "Zpracováním osobních údajů se rozumí zejména shromažďování, ukládání na nosiče informací, zpřístupňování, úprava nebo pozměňování, vyhledávání, používání, předávání, šíření, zveřejňování, uchovávání, výměna, třídění nebo kombinování, blokování a likvidace," Dale si prosim uvedomte, ze v tomto pripade ucitel nevystupuje jako FO, ale jako zastupce PO.

0/−1
19.3.2018 15:58

J45a71n 38Š73p66a37t69n10ý 2603962436585

2) nebyl, vy jo? tezko verit

3) moje citace mluvi i o zpracovavani; vašemu doporuceni v poslední vete moc nerozumim, rozvedte to

+1/0
19.3.2018 16:15

R52o60s30t15i59s71l44a88v 97C59a21h81a 6793827857671

ad 2) ano, ono to zas tak tezke neni, narozeni, skola zakladni, ucnak, vojna, ty data se daji dopocitat. Jedno zamestnani... zadny problem. U mamy si pamatuji i rodne cislo.

Vase citace mluvi o shromazdovani - tak je to napsanol v zakone. Ucitel neni fyzicka osoba, ale zastupuje skolu, jako pravnickou osobu, tedy instituci.

0/−1
19.3.2018 16:20

J29a28n 68Š34p50a35t89n55ý 2523332426985

2) jazyky, ostatní skills, pozice v zamestnani, co měli na starosti, pracovni uspechy, atd. ..... sorry ale ZS, vojna a RC nikoho v CV nezajima

3) zákon se vztahuje na všechny - PO, FO, Urady, Instituce, atd - porad nechapu, co jste tim chtěl rict; moje citace mluvi i o zpracovavani, na tom trvam!

+1/0
19.3.2018 16:31

R20o38s18t40i84s89l21a92v 72C88a97h11a 6893567657551

ad 2) to zalezi, o jakem zivotopise se mluvi, co?

ad 3) o nahodilosti se v zakone mluvi v pripade ziskavani osobnich udaju bez dalsiho zpracovani

0/−1
19.3.2018 16:34

J73a77n 61Š84p56a85t24n91ý 2763252886285

2) jaky tak asi CV se zaci na stredni skole s maturitou mohou ucit psat .... tezka otázka, ze? :)

3) domaci úkol nespada do pojmu další zpracovani a je nahodily, cili se na nej zákon nevztahuje ... cemu z toho nerozumíte?

+1/0
19.3.2018 17:01

R20o93s24t14i28s20l55a97v 49C82a72h48a 6963947557351

tezko rict, v clanku to specifikovano neni

0/0
19.3.2018 17:10

J54a79n 35Š48p45a43t89n96ý 2593642476345

to ani to, ze nepochopil, proc si stezuje ....

+1/0
19.3.2018 17:13

R81o31s26t92i22s95l14a54v 78C14a85h84a 6383547987741

to vyvozuji z toho, jak vysvetluje osobni zivot matky

0/−1
19.3.2018 17:21

M38a78r21k17é88t28a 46F51l69o19w92e70r 5582805241305

v životopisu rodičů, pokud to je normální školní úkol, jakože tenhle asi byl, se žádný osobní údaje nevyskytují...

0/0
19.3.2018 18:32

R24o11s50t32i14s82l59a31v 10C10a30h61a 6593157447961

8-o8-o8-o8-o mate podivne informace o tom, jak vypada zivotopis.

0/0
19.3.2018 18:34

J77o69s84e84f 45P85a29r69d19u71s 6182974743787

Už toho nechte, vždyť je to až směšné, jak v tom hledáte špatné úmysly. Tady vůbec nejde o obsah a pravdu, ale formu, jak takové CV napsat. Vůbec nevíme jaké pokyny jim tomu dal a jak to ona dívenka pochopila. Myslím, že problém kádrování je to poslední, co většinu učitelů trápí.

0/0
21.3.2018 18:27

M33i74c64h90a11e36l 18P33r57i21n34c 7375485910755

Demokracie je základní hodnota naší společnosti a do školy patří. Je chyba, že lidé demokracii zaměňují s anarchií, která je s demokracií neslučitelná.

+5/−3
19.3.2018 10:54

I56v88a97n 49V88a68š22e89k 4525885561627

Ve škole hlavně platí řád.A v jeho dodržování se vychovává k jednomu z pilířů demokracie.Následně by měl být předmět,kde se budou číst a vykládat díla jednotlivých antických demokratů.Jenomže to by z toho mohla vzniknout v dnešní společnosti anarchie.

+2/0
19.3.2018 11:26

S69y50l64v84a 88Š98p56o39r90k83o29v52á 5326222500619

Ale řád platí i v demokracii. Ovšem rozdíl mezi demokracií a totalitou je v tom, jakým způsobemonen řád vzniká, jakým je vyžadován a zda je výhodný pro občany/žáky - nebo pro ty, co ho mají prosazovat.

0/0
19.3.2018 12:55

R60o36s33t60i91s31l26a95v 61V19o76m39á43č15k51a 6118584471605

Mezi totalitou a demokracií není žádný rozdíl ani podobnost, jsou to zcela odlišné pojmy.

Demokracie je forma vlády, totalita je míra vlády.

Totalitní vláda je taková, která zasahuje do každé oblasti života nade všechny rozumné meze. Totalitní režimy zpravidla vznikají demokraticky (vzestup NSDAP a Hitlera, rok 48 u nás), ale nemusí.

A podobně každá demokratická společnost nemusí být nutně totalitní, ale zpravidla k tomu časem konverguje.

+2/0
19.3.2018 13:27

S70y86l70v68a 51Š58p92o28r26k96o24v30á 5466462100489

ach jo, otevřete si nějakou učebnici politologie, ať tu ze sebe neděláte hlupce. Ano - na svůj názor máte právo - stejně jako máte právo si myslte ža 2+2=5 - ovšem na faktu, že to nemáte pravdu, se tím nic nemění

0/0
19.3.2018 13:39

R35o42s20t27i95s97l55a38v 31V55o30m28á69č59k87a 6188984761315

A také to pěkně demokraticky dopadá. Například s těmi úkoly. Nadaný žák se zdržuje doma prací, kterou nepotřebuje, protože dvě třetiny slabších kusů ji potřebují.

+1/0
19.3.2018 11:28

R78o92s39t28i77s78l78a64v 96C62a55h45a 6803517597901

a jeste dostane kouli, kdyz ukol nedonese...

0/0
19.3.2018 11:30

V21á94c87l86a30v 16Z66e11l90i40n39k29a 2182310513772

No, on se ten nadaný žák zase tak moc nezdržuje, protože to buďto má hotové už ze školy anebo to má udělané během chvilky. A procvičení se hodí skoro každému.

+3/0
19.3.2018 11:45

R74o57s70t15i55s48l79a98v 27V28o76m73á33č91k73a 6818884181375

Ale zdržuje, většina domácích úkolů je tupá mechanická práce. Čtenářské deníky, slohové práce na téma "dopis babičce", opisování padesáti slovíček do slovníčku na angličtinu, cvičení na vyjmenovaná slova přes celou A5 v sešitě. Spolužáci se s tím doma mořili, já to postupně začal bojkotovat a nosit čtyřky na vysvědčení, důtky od všech stupínků školní hierarchie, dvojku z chování... Pak jsem bez učení odmaturoval na čtyři jedničky a už na tu pakárnu nechci vzpomínat.

0/−2
19.3.2018 12:56

L27u87b81o43m91í72r 33S60a76z87e47č35e77k 7539338925123

Tobě to moc ve škole nešlo, co?

0/0
19.3.2018 13:08

R76o11s29t15i49s48l16a30v 87V47o33m26á17č46k54a 6368424431505

Teď píšu bakalářku na ČVUT. Je to dost škola?

0/0
19.3.2018 13:17

V57i69k88t71o62r 75J56o48h49á39n39e47k 4554484508880

No hlavně je pan Vomáčka velkej kecka :)

0/0
20.3.2018 1:06

J86i41ř35í 96P81o42l93á85k 9516444227524

Kdyby si žáci demokraticky odhlasovali, že domácí úkoly jsou povinné, byl by na tom stejně.

0/0
19.3.2018 11:50

R70o40s87t33i27s90l58a60v 28V41o40m43á85č71k59a 6818474181935

A bylo by to stejně nelegitimní, jako když si demokratická většina voličů myslí, že domácí úkoly mají být povinné pro všechny, protože jejich Pepík je potřebuje.

0/0
19.3.2018 12:58

J78i60ř97í 14P47o54l12á24k 9606864567764

Popíráte demokratické principy rozhodování? Pokud se něco demokraticky odhlasuje, je to závazné. Mnoho lidí si plete demokracii se svobodou a je to chyba.

0/0
19.3.2018 13:18

R76o34s21t35i95s68l98a59v 32V31o59m39á35č22k93a 6658484551325

Ano, popírám, připadají mi zvrácené.

Demokracii se svobodou si díky tomu rozhodně nespletu - žádná demokracie zpravidla svobodu nepřináší.

0/0
19.3.2018 13:31

J35i68ř96í 14P58o91l78á88k 9286784457554

Ok, rozumím. Máš v tom jasno, na začátku jsem asi úplně dobře nechápal Tvůj příspěvek. :-)

0/0
19.3.2018 13:33

V46l67a53d83i66m18í47r 47B55r50a48d94a 1283384763541

V diskusi pod jedním článkem od Táty parťáka psala učitelka, která zavedla dobrovolné úkoly a hádejte kdo je dělal. V průmeru dostávala 10 DÚ (z 25 žáků) přičemž 8 z nich dělali ti nadaní a pouze 2 byli ti, co byli horší, ale měli alespoň snahu. Zbytek na to kašlal

+1/0
19.3.2018 12:58

R17o29s89t30i93s48l10a54v 50V65o24m31á47č75k29a 6698134511235

To mě překvapuje. Možná dává skutečně zajímavé a důmyslné (a tudíž obtížnější) domácí úkoly, nebo učí opravdu demotivovanou bandu. V každém případě je to jejich volba.

0/0
19.3.2018 13:20

J82i88ř54í 49P81o80l46á83k 9866224557644

Vždyť to sedí k Tvému příkladu. Čtyřkař úkoly nedělá ani když jsou povinné, natož nepovinné. :-)

0/0
19.3.2018 13:25

R62o72s49t22i73s70l25a65v 26V72o15m82á22č66k81a 6338344131725

Tak to zní jako další důvod, proč je nezadávat. Pokud je tedy plní spíše děti, které je nepotřebují. Ale stejně si tu zmíněnou třídu nedovedu moc představit. Vím, že spolužáky do učení a psaní úkolů většinou nutili hlavně rodiče.

0/0
19.3.2018 13:51

M74a58r35t35i40n 34Š40k44r79o22b66á62l69e62k 2522682659848

Tak přeji kolegovi hodně rozumných zákonných zástupců při komunikaci mimo pracovní dobu s žáky přes FB. Aby se nedivil.

+1/−1
19.3.2018 10:46

J12i78ř56í 38H79o96v26o72r80k44a 2976687790121

Zrovna FB je ideální. Existuje kompletní záznam komunikace, takže tam nemůže být stín podezření. Takové telefonní hovory mimo pracovní dobu jsou spíše problematické, když už :-)

0/0
19.3.2018 10:48

M63a86r52t90i86n 24Š24k86r43o46b84á30l45e60k 2472302529138

Bohužel nemáte pravdu a není to dobré, ale pokud to vedení toleruje je to jejich věc. Je to velmi zneužitelné.

+1/−1
19.3.2018 11:04

J38i64ř67í 27H70o95v11o95r55k42a 2176677630441

Docela by mě zajímalo, jak se to bude řešit. Mladí učitelé 20-25 let jsou už plně FB generace, hodně na FB žijou, takže to může s žáky přinášet zajímavé interakce :-) Ale zase chtít po nich za tenhle plat, aby se zřekli FB, jako to maj třeba někteří vojáci a špióni, to si nedovedu představit.

0/0
19.3.2018 11:14





Najdete na iDNES.cz