Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravidla pro výplatu dávek v poukázkách místo peněz se zmírní, vláda je pro

Pravidla pro pomoc v hmotné nouzi nebudou zřejmě tak přísná jako dosud. Vláda podpořila návrh skupiny poslanců ANO, podle kterého současná povinnost dávat potřebným část příspěvku v poukázkách přináší v některých případech problémy a zvyšuje jenom byrokracii. Vláda neodmítla ani návrh skupiny poslanců z více stran, který by pomohl invalidům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a73v83e10l 12H59r89a17c89h 2409329375439

Tak to můžou rovnou fasovat rum a cigára ...

+1/0
14.3.2018 14:32

E93v52a 63S64v57o57b57o57d41o87v70á 2493782831405

Lidé schopní pracovat a práci odmítající by měli dostávat tři jídla denně a postel na ubytovně, ale jinak ani korunu.

+11/−1
14.3.2018 12:15

D93a35v93i57d 18V62a44c22h12t13a95r70č72í34k 8139922315588

Možná ještě hadry ze sekáče, to by taky šlo

+1/0
14.3.2018 17:07

R39u34d10o43l38f 37S90t74r98n25a51d 9222402194212

Pokud odmítají práci měli by dostávat nic ;-)

+1/0
14.3.2018 19:16

B32ě59l46a 95H43o84r85á88k29o51v55á 1548612869680

Stejně to dopadne jednou tak, že budou obecní vyvařovny kde bude možnost odběru jednoho teplého jídla denně, páč při neustálém množení pobíračů nových a nových nárokových dávek v hotovosti je systém dlouhodobě neudržitelný. Bublina splaskne a bude vymalováno. Plaváčci nám pomůžou aby to nastalo dříve než se nadějeme.:-/

+13/−1
14.3.2018 11:31

D62i67t55a 57S35m86í64t11a92l24o78v35á 7521479125879

Nebylo by to nejhorší. Smutně legrační na tom ovšem je, že tyhle dávky o kterých se tak často mluví a píše, tak představují jen okolo pěti procent z celkových výdajů na sociálním. Nejvyšší výdaj jsou důchody, rodičáky a různé příspěvky na péči.

Ale to neznamená, že i těch zdánlivě pouhých pět nebo kolik procent by měl někdo dostávat bez práce na hazard, cíga a chlast, jak se často děje.

+5/0
14.3.2018 11:50

J53a58n 42L24u91k70á70š 7227563953492

A jeste by v nem mel byt brom (To same, co se dava vojakum na fronte.), aby se pobiraci nepremnozili.

+1/0
14.3.2018 12:57

M24a54r19t84i45n 29Ž47e37l82i58n71s62k62ý 9958719809942

Ty davky rekl bych tvori pakatel... asi desetinu toho co duchody.

0/0
14.3.2018 13:52

P49a69v17e62l 76H14r52a65c17h 2379369485759

;-D tak navrhujete nedat důchodcům, co odmakali 40 let nic a dát to všechno netáhlům a lenochům? Dobrá idea ... doufám, že nereálná ...

+1/−1
14.3.2018 14:34

M84a85r23t40i67n 61Ž78e69l69i49n16s27k63ý 9598699109692

To byla ma reakce na "bublinu z narokovych davek", ktere mimo duchodu, o kterych snad rec nebyla, netvori ani 4% ze statniho rozpoctu.. takze nevim proc mi podsouvate nejake vase konspirace.

0/0
14.3.2018 14:37

M60i38r73e98k 40G61a56j78e16r 5901416809920

Ověřovat, že jsou splněna složitá pravidla, je administrativně náročné a strašně drahé. Jsem pro maximální zjednodušení všech dávek.

+2/0
14.3.2018 11:23

D63i39t10a 56S20m94í77t75a82l41o22v43á 7691109465239

I já jsem pro. Socko, dones složenky, adresu zařízení kde jsou umístěné tvoje děti(škola, školka) a na úřadě ti vyplatí to co zbyde. Pak se to životní minimum bude počítat mnohem snáz a nebude se moct stávat, že socka pobere dávky včetně příspěvků na bydlení, ale za to pak ve výsledku dluží, protože všecko utratili.

+1/0
14.3.2018 11:27

D70i85t87a 16S47m37í65t86a46l21o86v82á 7771219815719

Kdybych se v takové situaci měla ocitnout někdy já sama, tak bych měla tak jako tak na měsíc pořád stejnou částku. Na rozdíl od těch rádoby sociálně slabých, tak ti, kteří se řízením osudu stanou skutečnými sociálně slabými, pořád si platí i životně důležité věci. V ničem jiném nějak problém ani není. jen v tom, že dávky jsou používané k jinému účelu než byly vyplacené(zneužívání dávek). A takhle by problém zmizel.

+2/0
14.3.2018 11:30

M78a37r67t23i63n 34Ž59e23l89i73n82s62k90ý 9668279289852

Poukazkami, nebo primo vydejem jidla by se melo podle me maximalne platit pouze tem, co nesplnuji podminky napriklad pro nezamestnane (odmitnou nabizenou praci apod.) jinak je to ponekud dehonestujici.

+2/0
14.3.2018 11:13

S77y69l77v70a 94Š14p56o91r71k89o32v57á 5656872100629

proč dehonestující? Žiješ z peněz ostatních, co pracují? Tak bu ́d rád za to, co máš. Pokud je někdo v dnešní doba absoutného nedostatku zaměstnanců na pracáku víc jak půl roku - tak se mu prostě dlěat nechce - a proto je správné, aby nedostával do ruky peníze

+9/0
14.3.2018 11:29

M11a60r96t31i18n 54Ž57e32l63i55n33s47k91ý 9148839309302

Dehonestujici proto, protoze ty muzes chtit pracovat, ale protoze zamestnavatel uprednostni nekoho atraktovnejsiho, nebo te muze kdykoliv legitimne propustit, protoze chce vyrobu zefektivnit, prodat firmy apod. nezalezi to na tvem svobodnem rozhodnuti, jestli pracujes, tak spolecnost te musi odskodnit, protoze ty tim trpis a od toho si tito lide i plati pojisteni. Pokud stat vuli nezamestnanych pracovat nekontroluje, nebo kontroluje spatne, tak to je uplne jiny problem, tady je rec o tech, co maji splnovat kriteria statu.

0/−3
14.3.2018 11:41

S64y59l35v14a 12Š11p66o72r18k16o42v87á 5326662250269

Ano, na to, když vás někdo propustí si platíte ono pojištění. Ovšem dnes, kdy je šílený nedostatek pracovníků - tak kdo nepracuje, tak prostě pracovat nechce. A proto by neměl mít nárok na nic jiného než na jídlo, aby nechcípnul hlady

+4/0
14.3.2018 11:47

M73a90r13t26i66n 88Ž56e60l32i23n72s50k11ý 9678339979282

Souhlasim s vasim nazorem poukazujicim na nedostatecnou kontrolu nezamestnanych jestli chteji pracovat, to by se melo resit. A takovym lidem dat klidne pouze neco z charity, polevku... Pokud ale stat nekoho oznaci legitimnim uchazecem o zamestnani, tak podle me ten clovek ma plne pravo na to, aby dostal zitelne socialni minimum, protoze je obeti ekonomickeho systemu, kde on na praci pravo nema, ale jeho zamestnavatle ma pravo jej propustit. Prace neni zarucena, tak nekoho trestat za to, ze makal za par babek na zamestnavatele, vydelal mu majlant a pak by mel skoncit na poukazkach a obnosenem obleceni I kdyz pracovat chce... tak to ne.

0/−1
14.3.2018 11:52

D73i45t67a 44S13m74í56t93a30l51o81v48á 7251319675109

Legitimní uchazeč o práci pobírá podporu a ta je o dost vyšší než sociálka.

+4/0
14.3.2018 11:56

M80a75r86t20i39n 26Ž48e91l46i57n51s77k53ý 9108679159732

Legitimni uchazec o praci je i ten, ktery si ve statem stanovene lhute (6 mesicu?) praci nenajde. Pak je podpora v nezamestnanosti nahrazena socialnim minimem, pokud ten uchazec splnuje podminky, jinak nedostane klidne vubec nic, mimo zaplaceneho pojisteni.

0/−1
14.3.2018 12:03

S63y34l48v51a 80Š15p55o10r50k20o93v35á 5186502740569

tak to v dnenší době tedy legitimní není: Stačí zajít do njebližšího supermarketu, velkoskladu apod. a práci má hned druhý den. Ap okdu ji nepřijme, neměl by mít názor na nic

0/0
14.3.2018 12:16

M28a42r66t52i32n 40Ž62e16l50i94n20s38k97ý 9528529979812

Byla jste nekdy nezamestnana?

0/0
14.3.2018 13:53

S79y20l56v13a 75Š41p34o16r14k82o26v97á 5806512310429

ano, dvakrát - a vždy jsem si našla práci nejpozději do 2 měsíců (a to v době, kdy byla cleková nezamětsnanosti daleko vyšší). A zároveň jsem byla připravená, že pokud nenajdu práci v rámci své kvalifikace, půjdu dělat např, obchodního zástupce (což byla a i dnes je pozice, který najdete na každém pracovní webu stovky a poptávka po nich převyšuje nabídku)

0/0
14.3.2018 14:17

M36a77r52t48i71n 16Ž21e11l18i87n74s63k60ý 9888219219512

Ze pry pokud nenajdu praci ve sve kavligickaci pujdu delat obchdoniho zastupce... si fakt myslite, ze tam vezmou kazdeho, Roma, starsiho cloveka... i s pouhou ukoncenou zakladkou?

0/0
14.3.2018 14:47

S82y20l68v93a 45Š71p38o90r20k97o34v57á 5326342950389

já mluvila o sobě s V%S vzděláním ...pokud má dotyčný nízké vzdělání, může si jít sednout do pokladny sámošky, zametat ulice, uklíze, dělat pomocné pracovníky v nemocnicích či domovech seniorů, jít dělat "ochranku" s obchodech ...

0/0
14.3.2018 15:19

M86a76r19t25i29n 38Ž40e48l50i91n73s33k45ý 9418509319362

Nemam az takove znalosti pracovniho trhu, abych mohl posuzovat jestli v techto profesich je poptavka vyssi, nez nabidka, jestli tam navic prijmou starsi obcany, romy...

0/0
14.3.2018 18:11

S86y68l10v48a 32Š67p83o17r76k42o25v10á 5136832400519

do pokladny u supermarketu piřjmou koholiv včetně Romů (u nás je sad v laždém ze 6 velkých obchodů na kase jedna Romka), jsou tam i senioři jako brigádníci. A totéž platí o pomocníém personálu v nemocnicích a domovech seniorů (uklízejí, vozí pacienty na rentgen apod., pomocné síly v kuchyni)

0/0
14.3.2018 18:28

M39a63r59t33i44n 41Ž67e90l40i63n96s30k46ý 9268869619912

V poradku... a porad tam maji nedostatek zamestnancu?

0/0
14.3.2018 20:46

S17y10l96v19a 68Š85p38o86r56k45o30v63á 5156342900709

ANo, v dnešní době pořád, pokud chodíte po městě a všímáte si takových plakátků, poslechnete si občas nějakou regionální rozhlasovou stanici nebo se přímo zeptatáte někoho z němocnice, supermartu apod. - tak budete vědět, že jich chybí čím dál víc

0/0
14.3.2018 21:14

S49y15l88v20a 67Š76p62o34r67k79o41v37á 5306202550959

kdybyste četl článek, pod kterým diskutujete, četl, co jsem naspala (a na co reagujete) tak byste věděl, že se to týká pouze lidí,co jsou nezamtěsnaní víc nže půl roku. A to už nejsou v dnešní době žádné oběti, ale pouze lenoši, cobci nebo nemakačenkové,co chtějí žít na úkor ostatních

0/0
14.3.2018 12:15

M98a23r50t90i32n 50Ž41e54l89i47n16s54k20ý 9558199989902

To ja nedokazi posoudit, co jsou to za lidi... neznam ani jednoho... stat by je mel kontrolovat. Pokud stat prohlasi, ze jsou legitimnimi uchazeci o zamestnani majici narok na socialni minimum, tak je proste lemply iznacit nemuzete.

0/0
14.3.2018 14:50

S95y54l54v47a 56Š12p95o42r30k56o44v28á 5576542290249

A jak asi budete kontrolovat, zda hledají práci? Jak budete kontrolovat, že se na případném pohovoru nechovají tak, aby nebyli přijati? Leda že byste část sociálních dávek pro tahly parazity sebraů a začal za ne platit udavače, kteřé by chodili za každým a ́takoým parazitem a sleovali, jak si shání práci, případně navštěvovali dotačná personální oddělení a vyzvídali, copak jim ten dotyčný při pohovoru řekl.

Ovšem i kdyby dotyčný např. úřendík hledal práci - ovšem POUZE místo úředníka a odmítl se zajímat o místa podkladní do sámošky nebo vrátného - tak to lempl je

0/0
14.3.2018 15:17
Foto

R20o17m19a35n 77K29o58z81e48l 4787236853254

Možná dnes v nedostatku lidí to už tak není, ale v době krize dost platilo, že pokud člověk s VŠ chtěl přijmout místo s nižší kvalifikací, tak mu často říkali, že se na to nehodí, je příliš vzdělaný, práce by ho dlouho nebavila, protože je moc rutinní a raději vzali někoho, komu ta pozice odpovídá víc.

+1/0
14.3.2018 15:28

S27y22l69v84a 27Š30p28o59r50k53o74v92á 5876362170209

jenže ani článek, ani diskuse není o tom, co bylo před roky, ale o dnešku

0/0
14.3.2018 16:16

M97a55r29t58i98n 89Ž40e98l91i81n69s76k35ý 9888749639272

Kontrolovat to hledani je podle me zbytecne... urad prace o nem vi, ma jej v databazi, firmy si jej mohou najit pokud chteji. Aby nezamestnany lital po nabidkach a odevsud jej vyhazovali jako neprijatelneho... firmy at kontaktuji urad prace a pozvou si lidi s vhodnou kvalifikaci a samozrejme osobni aktivite nezamestnaneho se meze nekladou. Kontrolovat by se mela ochota do prace nastoupit... a to jde uplne jednoduse. Jestli neodmita nabizene prace. Pokud mu nikdo zadnou praci nenabizi, tak mu ji ma nabidnout mesto, pokud se bez vazneho duvodu nedostavi, tak se mu snizuji davky apod.

0/0
14.3.2018 17:38
Foto

R29o44m40a27n 15K87o69z12e93l 4907566673814

Dávno platí, že kdo odmítne vhodnou práci, tak může být vyřazen z evidence, pak si musí sám platit zdravotní pojištění a co vím, tak se mu sníží dávka z životního minima na existenční. Ale toto se obvykle řeší přes doktory, kteří už napíšou leccos, proč člověk nemůže tu a tu práci dělat. Stejně tak dlouhodobě nezaměstnaným, co pobírají příspěvek na živobytí, může být nabídnuta práce pro města a když nechtějí, tak také snížení dávek.

0/0
14.3.2018 17:54

M12a35r69t55i40n 67Ž25e39l95i68n22s78k54ý 9288379469892

Nejde o to, jestli to plati, lae o to, jestli se to uplatnuje a v jakem meritku. Jestli to funguje, tak to muzete rict tady diskuterum, co si mysli, ze byt na socialce je nejaka vyhra...

0/0
14.3.2018 17:57

S73y28l85v28a 33Š19p87o75r66k38o23v69á 5396872450179

Byl jste někdy na úřadu práce? Nejspíš ne - úřad o žádném hledání práce neví, nemáte žádnou povinnost to nikam hlásit..jen v ojeidnělých případech, když někoho někam pošle (a to je tak 1 ze 10-50 podle místa), tak ví, jeslti tam šel.

Další vaše zcela mylná myšlenka je ta, že někd mu má práci nabízet: Omyl! Každý i má práci aktivně hledat.

A třetí lhoupost je ono odmítnutí nabízení práce. Stačí když řeknete, že tam nemáte psojení MHD, že vás bolí záda (což je lákařsky v řadě případě absolutně neprokazatelné) atd. - běžte se zeptat pracovni ÚP, vychrlí na vás desítky výmluv, které nejsou ověřitelné

0/0
14.3.2018 17:59

M44a23r87t73i10n 28Ž29e33l58i14n14s44k57ý 9918189249832

Rikam, jak by se to melo resit... buzerovat nzamestnaneho, ze si ma hledta praci, je podle me nesmysl. Urad prace jej ma v evidenci, pracovnik tak je dostupny pro firmy, ktere si jej maji pozvat na pohovor. Samozrejme pokud si sam aktivne praci hleda tak je to jeho plus. Dostupnost prace skrze MHD si jde jednodue overit a posoudit, jestli to neni vyhybani se. Pokud nekdo nema zadny nalez, tak nevidim duvod proc by jeho vymluvy mely byt brany vazne, nebo at dostane snizenou pracovni schopnost, invalidni duchod a je vyreseny, jestli chce do konce zivot travit cas na nizkem prispevku od statu.

0/0
14.3.2018 18:06

S65y54l66v93a 62Š25p16o46r46k51o91v57á 5116812970829

aha - to mi mělo dojít dřív, že jste zamrzl někde v socíku, kdy občan byl téměř nesvéprávný a všehcno za něj dělaly úřady;-D

Ale normální pracující člověk nechce,aby stát z jeho daní platitl další úředníky, kterém někomu budou hledat práci a kontorlovat, jestli tam byl, co tam říkal... Každý je zodpovědný sám za sebe - když si nenajde práci do úlů roku, stát ho umřít hlady samozřjemě nenechá - ale vydání poukázek na jídlo je pro takového člověka zcela postačující (pro opravdu dlouhodobě nezamětsnané by byla ideální psolečná ubytovna a třikrát denně vydávané levné, ale kaloricky vydatné jídlo - a hned by z našich daní bylo na léčení vážně nemocných, na opravy zdevastovaných silnic a chodníků a další ksutečněp otřebné věci). A když chce víc - ať si najde práci.

0/0
14.3.2018 18:22

M89a18r20t92i32n 11Ž10e27l67i98n10s59k83ý 9708319799312

Vy mi zase prijdete, ze jste zamrzla nekde ve feudalizmu, nebo v minulem rezimu, kdyz cloveka vidite jako levny pracovny nastroj, ktery muzete kdykoliv odkopnout a ma drzet hubu z diky za nejaky potravinovy listek, nebo ze ma makat za par babek a budovat neci cizi budoucnost, s pokorou prijimat vyhazov za prace a stydet se, ze si jeste nenasel dalsiho vydriducha, ktery by jej vysavat.

Stat ma system, kam naprosto jednoduse muze toho nezamestnaneho zavest, take k nemu maji pristup zajemci o pracovniky, pokud to nevyuziva a buzeruje toho nezamestnaneho at sam nekam jezdi, otravuje firmy, tak je to postavene na hlavu. Ten clovek nema prachy, praci halo... tak mu tu praci nabidnete, on si ji sam velice rad najde, pokud mu prijde, ze 3000 na osobu neni zitelne a to neni.

0/0
14.3.2018 20:37

S61y24l14v79a 61Š76p29o34r57k92o80v82á 5806662550139

Nikoliv - já vidím člověka zcela opačně - jako svobodného, svéprávného a zodpovědného jedince. Žádné držet hubu a krok - toho jsem si užila dost za komušů, ale mít svá práva - která jsou ale noedělitelně spojena s povinnostmi. A právě to si nemalá část lidí )včetně vás) neuvědomuje. Chcte jen práva - na práci, na sociální dávky a bůhví na co ještě. Najít si práci je povinností jednotlivce - nikoliv státu.

Navíc ani nevíte, jak stát funguje - nemá totiž absolutně žádný systém, kam nezaměstnaného zavést. neexistuje žádný registr volných míst - úřed má jen ta, o kterých mu nějaký podnika sám řekne - a to je s bídou polovina. A pracovníci ÚP to nai nemají jako povinnost - za někoho shánět práci.

Ovšem žádný nezamětsnaný nežije ze 3 000. Prvního půl roku má nároka na dané procento z předchozího platu (mám pocit že je to něco kolem 50 %), potom pak životní miminum, k tomu příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, má-li děti tak přídavky na děti + životní minimum na děti, případně příspěvek v nouzi (proplacení nutných nákladů - např. na novou ledničku apod.).No a když má taková rodina dvě-tři děti, baráček se zahradou, kde si něco vypěstují, pár slepic a králíků, tak si můžou s těmito sociáními dávkami normálně žít - tak co by se takoví příživníci nenechali živit ostatními??

0/0
14.3.2018 21:13
Foto

R62o58m19a28n 16K72o72z32e65l 4937446573174

Trochu oprava - podpora v nezaměstnanosti, což je to určité procento, se pobírá 5 až 11 měsíců, pak si člověk může zažádat o dávky hmotné nouze, ale pokud bydlí s někým, kdo vydělává nebo má důchod, tak nedostane nic, žádné tři tisíce. Stejně tak pokud má třeba stavební spoření, tak ho musí nejdřív vybrat atd.

0/0
15.3.2018 7:33

B45a85r67b30o36r30a 60K46u67d85r38n58o25v13á 7756519342855

No jo, jenže za pár let se třeba může kvůli automatizaci ve velkém propouštět a pak jsem zvědavá, jak tu někteří kecalové budou ohromě vděční za stravenku.;-D

Navíc to u kas jen zdržuje. Každej druhej má nějaký stravenky a poukázky a než se to odškrtá podepíše a nákupy rozdělí, protože za to nekoupíte nejen cíga, ale ani zubní pastu, tak je fronta až za roh.;-D

0/0
14.3.2018 15:54

S26y29l92v37a 67Š68p30o22r43k18o41v16á 5396212340889

aha - takže radši rozdále stovky milionů nemakačenkům na chlast, drog a automaty - jen abyste nemusel stát ve frontě o 5 minut déle;-D? Nvíc - když vám vadí fronty, pro nenakupujete přes internet?

0/0
14.3.2018 16:17

P10e84t45r 95D22l45o29u81h12ý 5227509414764

A dostávat stravenky v zaměstnání je taky dehonestující? Nevím, co by mělo být dehonestujícího na nákupu jídla za stravenky. A k tomu jsou určeny.

+3/0
14.3.2018 11:50

M23a57r29t88i51n 20Ž70e90l26i92n39s62k67ý 9108479139582

Nevim o jake stravenky se jedna... pokud podle nich druzi poznaji, ze ten clovek je "socka" tak je to podle me dehonestujici I to, jestli si za ne nemuze nakupovat uplne vsude.

0/−2
14.3.2018 11:55

D54i32t29a 13S77m86í51t49a50l29o16v56á 7181859665189

Mám ráda třeba Lidl, ale zaměstnavatel mi dával stravenky, které tam vůbec neberou. naopak je berou obchody, kam nakupovat takřka nechodím... A mám se čílit? Ani ten člověk, který pracuje a stravenky pobírá, tak si nemůže vybrat, kde je utratí. Tak proč by to mělo být u dávkařů jiné? Mít životní minimu, asi nebudu navštěvovat ani markety patřícími průměrově k těm dražším. protože na to člověk přece nemá a měl by to umět i sám posoudit.

+3/0
14.3.2018 12:01

M70a11r40t27i57n 20Ž32e82l78i38n92s28k13ý 9828829619812

Stravenky v praci jsou benefit, luxus navic, bez ktereho prezijete. Je to tak neco uplne jineho, nez byt na tom zavisly.

+1/−1
14.3.2018 12:05

D63i18t90a 86S54m93í54t50a12l98o69v29á 7711209455319

V možnosti rozhodování o využití by pak neměly mít stejná nebo ještě větší omezení než ty stravenky sociální. Ale mají. Tak jako za mě zamastnavatel rozhodne, že tenhle benefit je na stravu do práce, tak je fér, když má stát právo rozhodnout za dávkaře, do jak vysoké ceny si může utrácet a za co.

0/0
14.3.2018 12:34



Najdete na iDNES.cz