Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuty za porušení zákazu kouření dostalo přes sto hospod. Hlavně na udání

Za porušení zákazu kouření zaplatilo již více než sto restaurací a hospod. Celkem 243 tisíc korun. Nejvíce pokut uložili hygienici ve Středočeském kraji, nejvyšší částku však vybrali v kraji Ústeckém. Na severu Čech rozdali pokuty za 120 tisíc, a to hlavně na udání, která dostanou dvě až tři denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i57c79h89a89e87l72a 95S82t10a16r28á 8910174681793

Je poteba to hlidat ostrazite.

+1/0
14.3.2018 16:02

M80a34r21t79i40n 85N47o63v79á76k 8737112952782

Jsme národ těžce postižených lidí. Postižených následky komoušského totalitního režimu. Za něj byla nálepka udavače označením člověka, který sbíral body u KSČ a škodil lidem.

Dnes je naopak jako udavač označován ten, který není ignorantní vůči porušování zákonů, které lidi chrání! Oznamovatelé korupčního jednání ve státních institucích (oceňovaní NFPK), teenager Jakub Čech angažující se proti plýtvání penězi prostějovským magistrátem...

Jak dlouho ještě bude trvat, než tím dávno skončeným zločinným režimem přestaneme být negativně ovlivňováni?? Jak dlouho ještě budeme ignoranti, kteří nechtějí hnout prstem pro dobro svých spoluobčanů? Co všechno jsme ochotni přehlížet? Označíme podle této zvrácené logiky člověka, který nahlásí podezření z týrání ženy/dětí ve vedlejším bytě, ze kterého se denně ozývá křik a pláč? Kdy se z toho konečně vzpamatujeme? Brzy oslavíme 30 let demokracie, ale naše postižení ovlivňuje další a další generace.

+7/−3
14.3.2018 11:02

F95r97a37n53t11i94š51e81k 18F19l36i60n17t62a 1184620629213

Naprostý souhlas, tento morální marasmus je nejhorší dědictví po bývalém komunistickém režimu.

+1/0
14.3.2018 11:07
Foto

Š79á39r76k84a 95Š36a74l45a19n26s20k23á 1247710980134

Máme tu 28 let po ,,89" ten samý socialistický sajrajt, včetně odměnování za udávání, přesto to za ty svobodné devadesátky stálo.

+1/−2
14.3.2018 11:09

B14o18h89d48a15n 73M38a97r26e12k 5535786787844

Udávat někoho za politický názor nebo za porušení zákona je dost podstatný rozdíl. Demokracie není anarchie a má svá pravidla.

+1/0
14.3.2018 16:13
Foto

P54e26t23r 61J30a66r12o20š 6123102781

Ten princip je stejny za kazdeho rezimu. Mozna maji nekteri vyhody, ale spousta z nich to dela dobrovolne pro svuj dobry pocit.

Viz experiment "Treti vlna". Ucitel mezi zaky urcil 3, kteri maji kontrolovat a donaset. nakonec se k temto trem pridala spousta dalsich, kteri to delali zcela dobrovolne a z vlastni iniciativy.

0/0
14.3.2018 11:09

B65o84h35d71a93n 94M63a61r13e57k 5105716247164

Zdraví a závislost na drogách nemá s režimem nic společného, jde o veřejný zájem.

+2/−1
14.3.2018 14:38

R16a11d77e68k 93J82a95h65o34d70a 3923102624503

Ach, veřejný zájem. Slovní spojení kterým jde přece ospravedlnit cokoliv.

+1/−2
14.3.2018 14:52

B42o11h92d15a89n 68M48a87r13e36k 5315166887264

Zdraví je veřejným zájmem vyspělé společnosti obvzlášť pokud stojí hodně peněz :-/

+1/0
14.3.2018 15:41
Foto

P75e37t54r 53J97a54r24o64š 6333512181

Dokud nebude verejnym zajmem postavit mimo zakon prodej a distribuci tabakovych vyrobku, tak je diskuze zbytecna.

Ono by se totiz take ukazalo, ze ne vsechno co se dneska schovava pod nemoci spojhene s kourenim, bylo zpusobeno pouze kourenim.

0/−1
14.3.2018 15:44

B26o82h98d60a64n 78M93a42r23e29k 5115646937814

Tabákové výrobky se omezují evolucí, tzn. postupným utahováním šroubů, což je nejrozumnější možná cesta. A pokud se podíváte na filmy ze 70. let, kde se běžně kouřilo ve školách, v nemocnicích a domácnostech s dětmi, tak ten pokrok je znát.

Nicméně tabák bych prodával dál, poněvadž sám jsem příležitostný kuřák a někdy si rád ze hřeším se všemi důsledky, které to přináší. Svoboda je mít možnost nikotin užívat, nikoliv s ním otravovat lidi kolem sebe.

+1/0
14.3.2018 16:03
Foto

P54e67t27r 96J50a46r86o92š 6783892951

Evoluce je primet lidi, aby sami prisli na to, ze to vlastne konzumovat nechteji. Osveta je spravna.

Zakazy jsou vsak kontraproduktivni. Clovek si najde cestu jak delat to co chce, byt to casto znamena prejit do ilegality. Bud primo porusovanim zakazu, nebo se uklidi nekam, kam na nej zakon nedosahne.

+1/−1
14.3.2018 16:23

B25o48h11d17a36n 76M76a51r96e72k 5855486377484

Ale tohle není zákazu, to je o lenosti vyjít na 10 minut před hospodu.

+1/0
14.3.2018 16:29
Foto

P57e37t73r 75J96a73r71o59š 6713532851

Verejny zajem - to je presne to, cim se ohaneji ti nejvetsi uzurpatori.

0/0
14.3.2018 15:42

L95u67b82o14m30í33r 13S19a63z48e39č91e34k 7859518335223

Za toho škodiče Čecha mínus, jinak OK!

0/−2
14.3.2018 13:50

O95d19s68t29r89a58n92ě18n23ý 27U80ž26i34v64a76t57e31l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
14.3.2018 10:44
Foto

J39i19ř93í 46B75a49b82i39n72s98k27ý 7447489888551

no tak si dám poslední doušek kávy a cigárko a půjdu na své pracoviště , prodávám zmrzlinu a nikdy mne nenapadlo si u zmrzliny zapálit a nepotřebuji na to žádný zákon ani zákaz , prostě u jídla se nekouří a až v pět skončím v klidu si venku zapálím :-) a na pivko půjdu až se setmí , to už si ho dám v pohodě s cigárkem :-)

+6/−5
14.3.2018 10:39

R49u59d62o61l83f 66P16e18k88a94r 6179159314925

Akorát buzerace, a to jsem nekuřák

+6/−5
14.3.2018 10:36
Foto

J39i82ř62í 44B13a55b42i39n75s29k69ý 7847889268581

stovky let stačilo lidem desatero , za komančů už jich bylo těch zákonů pár tisíc , dnes statisíce a pořád málo R^

+1/−6
14.3.2018 10:29

M74a73r73t37i35n 75R74ů11ž25i72č63k33a 9104141508689

vždy tu byly zákony ...

hrozné je, že se jeden zákon dá vyložit různě a bez právnické průpravy se v tom člověk nevyzná, že jsou potřeba novely zákonů, kvůlli chybám (či novely novel)

+1/0
14.3.2018 10:31
Foto

J43i60ř46í 43B25a64b98i45n43s22k20ý 7827439908971

ano , vždy tu byly zákony aby jedni pracovaly a druzí si užívaly :-)

+1/0
14.3.2018 10:36

F76r88a58n24t31i42š77e95k 26F64l81i47n71t48a 1314410349343

Ano, ale to lidé věřili. Dnes je největší hrdina ten kdo očůrává zákony, a na toho kdo je dodržuje a má nějakou morálku, je nahlíženo jako na slabocha a troubu. Je to smutné.

+5/0
14.3.2018 10:45
Foto

P60e36t34r 52J82a43r20o73š 6383932221

Kdyz bude zakon, ktery bude narizovat ze na zachod muzete jit jen s jednim okem zakrytym, prstem v uchu a skakajic po leve noze, hadam ze ho take asi nebudete 100% dodrzovat. Nebo ano?

Jsou potrebne zakony a jsou zbytecne zakony. Nastesti plati, ze kde neni zalobce, neni soudce.

0/−6
14.3.2018 10:55

F65r90a67n33t73i86š44e51k 89F29l36i65n63t29a 1774430269373

Vůbec jste nepochopil, o čem píšu. Dříve se velké procento lidí chovalo morálně ne pro, že jim to nařizoval zákon, ale proto, že to tak cítili jako správné a v souladu se svojí vírou.

+2/0
14.3.2018 11:10
Foto

P95e21t79r 84J57a81r64o73š 6333152251

A ja vam rikam ze to neni ta podstata. Podstata je ta, ze nesmyslna narizeni, ktera clovek shleda jako zbytecna, jejimz posrusenim nevznikne nikomu zrejma ujma, proste lidi ignoruji. Svedomi ma samozrejme vetsina z nas. Ale takovy slovek si obcas rekne "k certu s pravidly".

+1/0
14.3.2018 11:13

F13r56a13n83t82i59š72e23k 24F97l61i86n89t44a 1154330699703

A kdo určí, zda někomu vznká újma nebo ne? Kuřák, který je závislý na nikotinu a (ne)dobrovolně si ničí své zdraví? Ten má rozhodovat, co je pro ostatní dobré? Lidé žijící v tomto státě jsou ze 70 až 75 % nekuřáci. Proč se má tato většina podřizovat menšině. S takovými lidmy, kteří si sami rozhodují, které zákony jsou dobré a které ne často potkáváme v drahých automobilech na silnicích a zpravidla to nejsou setkání příjemná a bezkonfliktní.

+1/0
14.3.2018 11:24
Foto

P33e15t98r 92J46a41r81o41š 6803422841

Pokud osazenstvo hospody tvori ze 100% kuraci, zadnemu z nekuraku ujma nevznika.

nehlede na fakt, ze jsou tam dobrovolne a seznameni s faktem ze jim to skodi. Nebo chcete aby kazdy pred vstupem musel podepisovat revers? Kazdy clovek s IQ vyssim nez automaticka pracka pozna podle piktogramu ze se v danerm miste kouri a dalsi kroky podnika pouze s vedomim podstoupeni udavaneho rizika. Tudiz mu nikdo zdravi nenici proti jeho vlastni vuli.

+4/−1
14.3.2018 11:28
Foto

P67e10t62r 39J35a85r71o32š 6813792681

Faktem je, ze kuraku je mensina. Dalsim faktem je, ze pravidelnych navstevniku hospod je vetsina kuraku. Tak to proste je. Lide co ziji zdrave do hospody proste chodi zcela vyjimecne a mezi stamgasty patri v ojedinelych pripadech. A jsou to stamgasti, kdo zivi tyto male vesnicke putiky. Ne luftak, co prijede jednou za ctrnact dni na chalupu.

+3/−2
14.3.2018 11:31

J14a30r12o39m44í33r 89K49r52á57l 4930129104109

Pokud je 70% nekuřáků a nekuřáckých hospod bylo 80% (těch, v kterých se vařilo ještě víc), tak čem byl problém ? A jak vidno, mezi ty, co by chtěli rozhodovat, patříte i Vy. ;-)

0/0
14.3.2018 16:49

P25e19t20r 70S11t50a78n40i37k 5555978977573

Přijde mně to podobné, jako bych jako vyznavač dechovky zavítal omylem na koncert dead-metalu, nedokázal vydržet hladinu hluku, která je jistě škodlivá, udal to díky tomu na hygienu, která by potvrdila zvýšenou hladinu hluku a pořadatelům udělalila pokutu. Na žádný další koncert deadmetalu bych se v životě už nechystal, protože ta hudba mně nic neříká, ale přišlo by mně to udání správné, aby ostatní fanoušci dead-metalu nebyli ohroženi na zdraví. Že oni to chtějí jinak, by bylo pro mne naprosto irelevantní, důležité by bylo jak si to představuju já, že by to mělo probíhat na podobných koncertech ...

+9/−1
14.3.2018 10:17

F64r58a42n11t87i89š63e10k 78F90l17i96n58t51a 1404880379723

Vaše přirovnání je mimo. Cigaretový kouř v restauraci neprodukuje subjekt poskytující službu, na rozdíl od metalového koncertu.

+4/−5
14.3.2018 10:27
Foto

P96e61t38r 19J75a60r60o79š 6383892731

A jaky je v konecnem dusledku rozdil?

Jinak co kdyz kouri obsluha?

0/0
14.3.2018 10:47

M91a55r40t45i75n 34M90a19i56k15s22n46a10r 3464283138732

Zákoník práce ukládá (v ust. § 106 odst. 4 písm. e) zaměstnancům povinnost nekouřit na pracovištích a v jiných prostorách, kde jsou účinkům kouření vystaveni také nekuřáci. Takže pokud do lokálu příjde jedinej nekuřák, obsluha by nesměla kouřit v hospodě - na pracovišti. :)

+4/0
14.3.2018 11:13
Foto

P52e98t47r 50J10a81r11o46š 6283542811

To se vsak bavime o zamestnancich. Nevztahuje se na pripady, pokud je majitel zaroven jedinou obslouhou takoveho lokalu.

+1/−1
14.3.2018 11:23
Foto

P81e49t18r 60J72a35r85o44š 6753602811

Nehlede na fakt, ze to nebylo predmetem sporu v dane diskuzi.

0/0
14.3.2018 11:25

L27u49b79o79m67í83r 25S38a71z57e57č86e37k 7399528325913

I pro něho platí ZP!

+1/−1
14.3.2018 13:54
Foto

P72e39t98r 56J79a18r37o17š 6963602721

Nejsem si toho vedom, ale muzu se plest. Muzete mi poskytnout zdroj?

+1/0
14.3.2018 14:13

P73e59t82r 37S22t69a80n96i70k 5295248267303

Takže když by kouřil hospodský a majitel je moje přirovnání v pořádku? Zřejmě jste tu analogii nepochopil, směřovala k něčemu jinému ...

+1/0
14.3.2018 10:48

F89r81a34n33t62i79š30e30k 12F93l71i45n61t35a 1464410519723

Účelem metalového konceru je prezentovat posluchačům metalovou hudbu. Účelem koncertu dechového je prezentace dechové hudby. Koncert si tedy vybírá jeho účastník podle svého zaměření.

Účelem restaurace je poskytovat hostům jídlo a pití, nikoliv cigaretový kouř. Restauraci by si tedy měl zákazník vybírat podle kvality jídla a pití, případně podle zaměření restaurace, a ne podle toho, zda se tam kouří nebo ne.

A ani kouřící obsluha nezmění nic na účelu, ke kterému pohostinství prmáně slouží, tedy poskytování jídla a pití.

0/−2
14.3.2018 11:05
Foto

P69e32t51r 63J22a73r30o73š 6673572541

Odskakujete od tematu. Pokud tedy zavedeme zivnost "kurarna", pak to bude v poradku a bude ucelem poskytovat prostor pro koureni, spojeny s obcerstvenim?

+2/0
14.3.2018 11:34

J61a71n 57L23u77k66á96š 7827143543272

Nebude to v poradku, protoze na obcerstveni musite mit zivnost na pohostinskou cinnost a ta ma sve podminky.

Kurarnu si klidne zaridte a vyudte se tam spolecne se zakazniky, jak je libo, ale pohostinskou cinnost na stejnem miste provozovat nesmite.

0/0
14.3.2018 12:49
Foto

P40e52t70r 65J21a90r60o44š 6443652291

Jenze o tehle zmene pravni upravy je cela tahle diskuze.

Navic jste ted cely problem prenesl do roviny toho, ze kurakum v prostorach zrizenych ke koureni (proti cemuz nevznasite namitky), nemuze byt poskytovano obcerstveni. Coz uplne odbocuje od tematu diskuze.

0/0
14.3.2018 13:16

R56a54d92e78k 35J69a60h13o87d22a 3713742504323

Moment a není to diskriminace? TTo jako fakt v kuřárně se nesmí podávat ani nealko?

0/0
14.3.2018 14:57
Foto

P23e32t82r 68J49a58r47o28š 6523912971

Ne. Znici vam to zdravi. Doma ne. Tam to neskodi. Ale ve verejnem prostoru ano. Nekdo by mohl nabyt dojmu, ze to co mu nici zdravi neni koureni, ale verejny prostor. :)))

0/0
14.3.2018 15:47

J92a55n 62P39u22k32l 7231881427253

Aby si člověk dnes mohl zapálit, kde se mu zamane, to aby se stal prezidentem... :-)

+9/0
14.3.2018 10:03

F13r29a98n40t37i32š10e65k 14F67l76i29n43t96a 1674770759943

Je ostudné, že prezident země, který slibuje:

„Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj úřad budu zastávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.“

tak ostentativně zákony této republiky porušuje.

+8/0
14.3.2018 10:31

J17a80n 37R12i11c79h42t23a97r 8730754883

Pojdme si zrekapitulovat, kdo pro ten zakon hlasoval:

CSSD: 38 pro

ANO: 37 pro

KSCM: 13 pro

TOP09-STAN: 17 pro

ODS: 0 pro

KDU-CSL: 10 pro

Usvit: 1 pro

Nezaraz.: 2 pro

+4/0
14.3.2018 10:02
Foto

P16e20t13r 82J37a21r35o46š 6623472331

Jen pro upresneni, ODS je proti z principu, protoze se jednalo o kontroverzni zakon z dilny vladni koalice. Pripomenme si tazeni pana poslance Borise Stastneho.

+1/−2
14.3.2018 10:10
Foto

J31i72ř22í 64K70r43á56k28o81r60a 9869113

ODS se v tomto ohledu chová jako normální pravicová strana, což je naprosto v pořádku.

+4/−6
14.3.2018 10:15
Foto

P27e29t96r 23J33a36r88o24š 6193902211

Zajimave ze kdyz byli ve vlade oni, tak se tak uplne nechovali. Viz uz zmineny Boris Stastny.

+4/0
14.3.2018 10:22



Najdete na iDNES.cz