Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překážkou inkluze jsou plné třídy a nedostatek asistentů, míní učitelé

Ředitelé a učitelé základních škol pokládají za hlavní bariéru společného vzdělávání plné třídy dětí. Potýkají se také s nedostatkem asistentů pedagoga. Ukázal to průzkum, který realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere pro Nadaci OSF a jehož závěry v úterý představili odborníci na inkluzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a69r66k 61S78t14e92i54n 7671510815254

Je přece naprosto evidentní, že je levnější společně vzdělávat žáky, kteří žádnou podporu nepotřebují a ostatní umístit do zvláštních (dnes praktických) a pomocných (dnes speciálních) škol, než na každého žáka hledat extra peníze na pomůcky a asistenta, když tyto školy mají potřebné vybavení a speciálně vyškolený personál s dlouholetou praxí. Je to naprosto kontraproduktivní tahání kočky za oscas.

0/0
7.3.2018 23:18

F42r80a28n72t26i48š38e67k 76C66h47m87e29l96a41ř 6168510

Ideální stav, který chce nastolit naše ministerstvo školství a kam i úspěšně spěje, je třída plná asistentů a ani jeden žák ;-D;-D;-D

To jsme to dopracovali :-/

+2/0
7.3.2018 2:30

A48l65e36n60a 14E90l45i12á43š42o66v93á 3334921232718

Hlavní překážkou inkluze je to, že ta myšlenka je úplně hloupá.

+11/0
6.3.2018 19:49

F11r25a41n25t41i18š21e42k 76M43i73t32a78š 6429816714869

Takže peníze by už byly. Asistenti nikoliv. Až bude dostatek asistentů, nebude zase pro ně ve třídě prostor, neb 25 dětí a 20 asistentů se do třídy opravdu nevejde.

Celé je to o ničem, pokud není asistent přidělen žáčkovi doživotně, stejně po opuštění školy ztratí celý tento tyjátr význam.

+11/0
6.3.2018 19:11

V12l29a85d55a63n 37Č89e82r70n81í15č70e72k 5526733347252

Chcete tim naznacit, ze pouze 20% je schopno se vzdelavat bez asistence?

+1/0
6.3.2018 19:30

A27l80e10n89a 19E39l53i92á82š70o26v23á 3324111602938

ˇV některých enklávách je tomu skutečně tak

+2/0
6.3.2018 19:50

V17l30a72d37a26n 46Č86e50r42n70í36č16e71k 5146893107972

Tak tech tam neni ve tride 25.

0/0
6.3.2018 20:03

J62i24ř11í 71N95o92v89o41t62n79ý 6665737696476

Prvního září ještě ano. Je pravdou, že během školního roku už pak jen výjimečně. Ale třeba ty obědy zadarmo to časem změní.

+1/0
7.3.2018 4:23

V80l54a75d65a31n 10Č95e98r79n92í58č57e47k 5136463307782

Konečně věcný článek o inkluzi, a ne snůška nesmyslů. Přesto zase v diskuzi odborníci, kteří to vědí lépe než ředitelé a učitelé. Faktická čísla také neuznávají.

0/−3
6.3.2018 18:22

J79i26ř24í 69N85o58v32o20t37n82ý 6955637666296

Toto je čtenářská, nikoliv odborná diskuze.

+4/0
6.3.2018 19:09

V76l72a33d54a61n 95Č47e68r98n11í63č43e17k 5226483547852

Jestli myslite ctenaru, kteri nechapou psany text, musim souhlasit.

+1/−2
6.3.2018 19:26

P93e41t11r 86A57g54u77l93á94r 4537548920264

A zůčastnění rodiče se vyjádřit mohou?

+1/0
6.3.2018 19:22

V10l45a23d72a81n 83Č24e57r84n34í40č20e26k 5236153517502

A proc by nemohli?

0/0
6.3.2018 19:32

A19l71e82n95a 11E31l65i42á29š28o55v60á 3664511922748

zúčastnění také

0/0
6.3.2018 19:50

M81a11r28t30i44n 40N64o39v38o18t17n69ý 9758408406714

Článek je psán tak, aby vyhovoval Laurenčíkové a spol. Když si dohledáte přímo výsledky průzkumu, tak například na otázku: "Umožnili Vám změny, které vstoupily v platnost 1. 9. 2016 s novelou školského zákona, označované jako společné vzdělávání, poskytnout lepší podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami?" odpovědělo ANO jen 9 % ředitelů a 8 % učitelů.

Další věcí je samotná formulace jedné otázky, se kterou se v článku operuje nejvíc. Nelze srovnávat výrok z roku 2015, který zněl „společné vzdělávání je dobrá věc, ale nejsou na něj peníze“, s výrokem z roku 2017 "„nedostatek finančních prostředků na poskytování podpůrných opatření částečně nebo zcela znemožňuje vzdělávání žáků se SVP“ To jsou dvě odlišné věci a pak je jasné, proč je mezi nimi takový rozdíl v procentech.

0/0
6.3.2018 21:36

T51o53m43a81s 20M29a97t23e57r40a 4626641683953

Překážkou je? Inkluze.

+3/0
6.3.2018 18:19

J28i81ř47í 45N43o22v86o31t16n77ý 6175527676916

Zajímalo by mě vysvětlení, proč jsou podle názoru autora článku asistenti ve třídách "velice potřební". Domnívám se totiž, že jsou naopak ve třídách "velice nepotřební". Protože narušují, ať už chtějí či nikoliv, výuku. Každý dospělý je v dětském třídním kolektivu, ať už chce, či nikoliv, do značné míry "rušivý element". Jak školní inspektor, tak adept učitelství při "hospitacích". Stejně tak asistent, sedící v lavici s "potřebným" žáčkem...

+5/0
6.3.2018 18:15

L24e94n65k87a 86P82o18k22o18r20n63a 4615123158717

To bych rekla, ze je to to nejmensi zlo.

+1/0
6.3.2018 18:31

J14i77ř98í 69N41o89v34o31t40n95ý 6285847296476

Ale jak vyplývá z článku, současně i nejdražší zlo.

+2/−1
6.3.2018 18:48

V64l74a66d61a16n 97Č61e73r73n77í85č87e15k 5736363807802

Osobně mám zkušenost, že asistent vadí pouze méně schopným učitelům. Přeci jen je to dospělý prvek, na jehož názor se přihlíží úplně jinak než na názor dítěte, co se týká kvality výuky. Co se týká kolektivu, tak asistentku využívá mnoho žáků. Některá děvčata např. " na pokec" , někdo na doučení látky, atd. Je tam velice oblíbená.

+1/−6
6.3.2018 18:41

A19l81e59n11a 10E18l81i36á12š88o73v35á 3904681972888

Já osobně mám zkušenost, že asistent vadí celé třídě.

+1/0
6.3.2018 19:51

V74l52a45d95a10n 95Č16e19r40n13í31č83e53k 5836603947582

Otazkou je zda to neni chyba toho asistenta. Ne kazdy se na to hodi, rozdil je i v pristupu k postizeni ditete. Nekdo zvladne lepe autistu, jiny nedoslychaveho, atd.

0/0
6.3.2018 19:57

V25á18c12l69a45v 64D65l84o35u13h19ý 2877470814180

Tak mě napadá, inkluze ve školství, a není to málo Antone Pavloviči ? Navrhuji : každé prvoligové mužstvo musí mít v základním kádru čtyři hráče z okresního přeboru, v rámci genderové rovnosti musí být 50% elektrikářek a instatérek, každá stavební firma musí mít v četě minimálně tři vysokoškolsky vzdělané lopaťáky a nakonec : v parlamentu musí být alespoň 10% inteligentních politiků :-/

+11/−1
6.3.2018 17:26

T86o98m40a30s 89M83a80t23e75r49a 4706951863973

S tím parlamentem to bude problém.

+5/0
6.3.2018 18:18

Z82d27e37n77k75a 75S59v94o28b38o87d78o21v74á 2912968314913

v podstatě neřešitelný

+2/0
6.3.2018 18:49

A30l22e95n53a 52E40l14i74á44š94o36v29á 3734671782858

Spíše uvažujme o procentu retardovaných. V zaměstnáních, v politice, v armádě apod.

0/0
6.3.2018 19:53

V52l85a80d19a71n 16Č58e91r79n12í42č21e71k 5156313777282

Obavam ae, ze jste vyjmenovala obory, kde skutecne znacna cast nesaha vetsine inkludovanych, co se tyka inteligence, ani po kotniky.

0/−1
6.3.2018 20:07

P78a75v74e11l 38F73r96y73č 2112410633684

Inkluze je nesmysl komunistickeho pohledu na svět. Rovnostářství do roztrhání těla. A ubližuje všem.

+6/0
6.3.2018 17:11

M97a64g30d10a 34K31a16t25z21o30v24á 9626141739508

Za komunistů tu ovšem perfektně fungovaly ty pomocné školy.

+9/0
6.3.2018 17:16

R96o92s12t38i73s57l11a93v 90C14a84h24a 6213827447691

no rikat perfektne je myslim prehnane...

0/−2
6.3.2018 17:18

M74a93g32d80a 47K22a21t47z83o24v61á 9166581619218

Můžete mít nějakou špatnou zkušenost, já mám dobrou. Máme v rodině holčinu s LMD- tedy teď už je dospělá. V té pomocné se naučila číst, psát, počítat a různé dovednosti tak, jak by to v normální třídě těžko svedla. Zažila tam, že patří mezi nejlepší. Vyučila se a žije spokojený život. V případě, že by byla zařazená do "normální třídy", by asi byla nešťastná.

+14/0
6.3.2018 17:23

R95o63s33t10i80s98l12a89v 20C96a69h38a 6943487177931

Tak ono take zalezi, jakou formu mela ta LMD. Dnes se to oznacuje ADHD a neni to vec, ktera musi nutne branit vzdelavani v normalni tride. A uz vubec to nebrani tomu, aby se dite naucilo cist, psat, pocitat.

0/0
6.3.2018 17:27

M42a76g59d48a 67K80a91t13z84o81v63á 9546581949948

Tak to opravdu může být u každého dítěte jiné, záleží taky na psychologovi, který dítě vyšetří. U nás to na pomocnou bylo, a naštěstí měla rozumné rodiče, kteří se tomu nebránili.

+6/0
6.3.2018 17:33

J45i39r91i 88T59i86c81h63y 2696719142227

Tento problem velmi dobre znam. Vas vsechny prispevatele by v Kanade pohaneli pred nejruznejsi instituce pro sireni nenavist a dalsich vymyslenych precinu. Ucitele maji strasne silne odbory, vydelavaji v prumeru pres 100000K mesicne, vymahaji si nizke pocty zaku ve tride (22) a kdyz se tam vase dite nevejde (23 je neprijatelne), musi dojizdet do jine skoly. "Sociologove" na uradech chteji opodstatnit svou existenci a tak vymysleji stale nove hovadiny. Dusevne a telesne postizeni zaci musi byt v normalnich tridach, maji k sobezvlastniho osetrovatele, narusuji vyuku normalnich zaku a znemoznuji praci ucitele. Dalo by se pokracovat. Nastesti takova situace v Cesku neni, ale musime se silne obavat, ze pod tlakem "zapadu" se to bude silne vnucovat. Mimochodem, ve skole je krome reditele (ten neuci, jen administruje) a jeho zastupce knihovnice, zdravotni sestra. socialni pracovnice a nekolik nahradnich ucitelu. V mem mladi nic takoveho nebylo a prosli jsme vyukou velmi zdarne.

+6/0
6.3.2018 17:05

P83e77t83r 25A97g75u30l29á38r 4987228520244

Neštěstí systému je, že jsou nevyrovnané šance. Dítě s nějakým omezením má nárok na a, b, c, d. Normální, ani nadané dítě nemá nárok na nic. Maximálně možnost navštívít občas výměnou hodinu ve vyšší třídě a tomu se ředitelé brání, protože je to komplikace. A kdo mi bude trvdit, že to tak není, nemusí se namáhat. Řešil jsem to s PPP a náhodou jsem se loni v červnu potkal s pí. Valachovou a ta mi to potvrdila také.

+6/0
6.3.2018 16:31

L70e30n25k98a 44P57o41k24o12r33n97a 4135593578177

Hlavne jsme s organizaci skolstvi byli na dost vysoke urovni. Deti zaostavajici mely komfort s malym poctem zaku a omezenym ucivem a deti chytre mohly postupovat. Ted je to navrat nekam pred Komenskym.

+8/0
6.3.2018 16:43

R23o88s75t63i68s18l35a10v 65C65a77h38a 6753657467261

Co prosim povazujete za "chytre deti"? Pokud si pamatuji na svou zakladku, tak tam byly deti s IQ odhadem 80-150 bodu.

0/0
6.3.2018 17:08

L49e74n87k66a 66P63o34k24o71r97n81a 4535843228477

To plati. Pak je to na nich. Budou se ucit nebo nebudou. Predstavte si ale dite kolem iq 70. Tezka frustrac, beznadej se neco naucit, male zamereni na prakticke dovednosti jako to bylo na zvlastnich skolach.

+1/0
6.3.2018 18:23

R28o23s68t25i19s46l87a54v 62C93a24h42a 6783787127471

rozdil mezi 80 a 70 je minimalni

+1/0
6.3.2018 18:33

L45e86n80k62a 84P68o49k91o58r64n61a 4915703368817

Pokud vite, o cem mluvime, tak nejaka hodnota iq vam muze byt volna. To dite poznate do 14 dnu kazdodenni vyuky.

+1/0
6.3.2018 18:37

R24o53s27t59i25s17l49a36v 79C60a29h35a 6713527307551

Myslite se, zaroven s inkluzi byla zavedena podpora pro nadane.

0/0
6.3.2018 17:07

P44e68t59r 45A65g14u58l62á58r 4727758660534

Tak to se mýlíte vy. To měla být druhá vlna, na kterou nedošlo. Mluvil jsem s pí. Valachovou zrovna v době kdy odcházela z funkce, věděla o čem mluvím a přesně tohle mi potvrdila. Poptejte se v nejbližší PPP. Mají na to tabulky.

+3/0
6.3.2018 19:14

M83a95r83t35i22n 98N87o60v28o86t40n95ý 9598118126654

Já jsem s pí Valachovou nemluvil, a přesto nemáte pravdu. Už dnes je možné nadaným dětem doporučovat pomůcky. Žádná druhá vlna není. Teď se jen řeší to, jak s alespoň trochu čistým štítem zachránit tu první vlnu.

+1/0
6.3.2018 19:58

P42e77t49r 37A18g26u32l21á90r 4267208940644

Pomůcky jsou určené pro školu, ne pro dítě. Dítě nemůže dostat například učebnici. Škola může dostat například nějakou tabuli.

0/0
7.3.2018 10:03

M10a51r40t82i81n 94N63o44v10o58t52n41ý 9948258816284

Skutečně nemáte pravdu. Nadané dítě může například získat encyklopedii, slovník, ale třeba i mikroskop, nebo tablet. A opravdu je to pomůcka, která je spojena s konkrétním dítětem, které také s touto pomůckou pracuje. Škola tuto pomůcku pořizuje právě proto, že je určena nadanému dítěti. Je to naprosto stejné, jako u dětí například s poruchami učení. V principu v tom není žádný rozdíl.

0/0
7.3.2018 20:07

R49o15s12t55i96s26l94a35v 38C45a67h73a 6723447957871

Ja mam z ministerstva opacne informace

0/0
6.3.2018 21:50

M92a95r27t44i10n 23N76o15v47o30t42n28ý 9958948236104

Ano, dítě s nějakým omezením má nárok na určité pomůcky, doučování, individuální přístup paní učitelky, ale to mu jen pomáhá dostat se na stejnou úroveň, jako jsou jeho "normální" spolužáci. A považovat to za nějakou výhodu je podobné, jako byste považoval za výhodu to, že dítě s leukémií má nárok na transplantaci kostní dřeně, zatímco zdravé dítě nemá. Já osobně raději budu mít vždy zdravé dítě bez "výhod", než to s výhodami.

+2/0
6.3.2018 18:59

P49e91t51r 20A17g49u67l83á56r 4147538460374

S první a poslední větou souhlas.

0/0
6.3.2018 19:15
Foto

P89a70v65e62l 63V48a97n96ě46č27e36k 4374963171751

Cela tahle saskarna bude mit za nasledek to, ze vsichni jeste trochu schopni ucitele utecou delat neco jineho. A pak si muzeme o nejakym vzdelavani tak akorat vypravet v pohadkach.Rv

+10/0
6.3.2018 16:19

J82a76r39o42m31í66r 33H79l91u84b80e52k 2386430874951

Vrátíme se do dob již zapomenutých, kdy své potomky vzdělávali rodiče. Beztak to musí dělat už dnes.

+2/0
6.3.2018 16:34





Najdete na iDNES.cz