Diskuse k článku

Překážkou inkluze jsou plné třídy a nedostatek asistentů, míní učitelé

Ředitelé a učitelé základních škol pokládají za hlavní bariéru společného vzdělávání plné třídy dětí. Potýkají se také s nedostatkem asistentů pedagoga. Ukázal to průzkum, který realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere pro Nadaci OSF a jehož závěry v úterý představili odborníci na inkluzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a22r88k 51S51t23e57i75n 7431940795934

Je přece naprosto evidentní, že je levnější společně vzdělávat žáky, kteří žádnou podporu nepotřebují a ostatní umístit do zvláštních (dnes praktických) a pomocných (dnes speciálních) škol, než na každého žáka hledat extra peníze na pomůcky a asistenta, když tyto školy mají potřebné vybavení a speciálně vyškolený personál s dlouholetou praxí. Je to naprosto kontraproduktivní tahání kočky za oscas.

0/0
7.3.2018 23:18

F96r24a97n10t90i78š91e18k 65C53h32m69e64l33a97ř 6238450

Ideální stav, který chce nastolit naše ministerstvo školství a kam i úspěšně spěje, je třída plná asistentů a ani jeden žák ;-D;-D;-D

To jsme to dopracovali :-/

+2/0
7.3.2018 2:30

A73l92e90n41a 54E74l86i67á40š30o53v64á 3384611282578

Hlavní překážkou inkluze je to, že ta myšlenka je úplně hloupá.

+11/0
6.3.2018 19:49

F51r88a75n38t95i82š30e50k 29M91i96t89a29š 6859276254449

Takže peníze by už byly. Asistenti nikoliv. Až bude dostatek asistentů, nebude zase pro ně ve třídě prostor, neb 25 dětí a 20 asistentů se do třídy opravdu nevejde.

Celé je to o ničem, pokud není asistent přidělen žáčkovi doživotně, stejně po opuštění školy ztratí celý tento tyjátr význam.

+11/0
6.3.2018 19:11

V68l11a88d61a52n 49Č21e42r60n57í47č52e37k 5906133227232

Chcete tim naznacit, ze pouze 20% je schopno se vzdelavat bez asistence?

+1/0
6.3.2018 19:30

A44l32e84n49a 90E72l49i22á62š77o95v47á 3534121382308

ˇV některých enklávách je tomu skutečně tak

+2/0
6.3.2018 19:50

V97l92a26d68a88n 46Č36e27r63n32í71č12e75k 5646153857172

Tak tech tam neni ve tride 25.

0/0
6.3.2018 20:03

J72i82ř92í 58N89o76v38o48t49n88ý 6705247936166

Prvního září ještě ano. Je pravdou, že během školního roku už pak jen výjimečně. Ale třeba ty obědy zadarmo to časem změní.

+1/0
7.3.2018 4:23

V55l19a32d38a97n 86Č53e33r96n94í66č84e68k 5106463467972

Konečně věcný článek o inkluzi, a ne snůška nesmyslů. Přesto zase v diskuzi odborníci, kteří to vědí lépe než ředitelé a učitelé. Faktická čísla také neuznávají.

0/−3
6.3.2018 18:22

J71i20ř40í 80N29o45v70o17t25n86ý 6295497576646

Toto je čtenářská, nikoliv odborná diskuze.

+4/0
6.3.2018 19:09

V13l69a25d26a92n 52Č35e17r97n63í48č85e96k 5906153187382

Jestli myslite ctenaru, kteri nechapou psany text, musim souhlasit.

+1/−2
6.3.2018 19:26

P11e12t90r 97A14g62u34l35á73r 4607318820104

A zůčastnění rodiče se vyjádřit mohou?

+1/0
6.3.2018 19:22

V33l82a49d39a63n 25Č52e83r53n92í72č64e21k 5756413427472

A proc by nemohli?

0/0
6.3.2018 19:32

A78l11e16n58a 27E47l66i66á97š16o89v89á 3294911132348

zúčastnění také

0/0
6.3.2018 19:50

M97a39r65t46i67n 36N88o65v54o57t18n28ý 9438918866924

Článek je psán tak, aby vyhovoval Laurenčíkové a spol. Když si dohledáte přímo výsledky průzkumu, tak například na otázku: "Umožnili Vám změny, které vstoupily v platnost 1. 9. 2016 s novelou školského zákona, označované jako společné vzdělávání, poskytnout lepší podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami?" odpovědělo ANO jen 9 % ředitelů a 8 % učitelů.

Další věcí je samotná formulace jedné otázky, se kterou se v článku operuje nejvíc. Nelze srovnávat výrok z roku 2015, který zněl „společné vzdělávání je dobrá věc, ale nejsou na něj peníze“, s výrokem z roku 2017 "„nedostatek finančních prostředků na poskytování podpůrných opatření částečně nebo zcela znemožňuje vzdělávání žáků se SVP“ To jsou dvě odlišné věci a pak je jasné, proč je mezi nimi takový rozdíl v procentech.

0/0
6.3.2018 21:36

T92o35m80a29s 75M51a15t45e81r72a 4656191613923

Překážkou je? Inkluze.

+3/0
6.3.2018 18:19

J34i11ř68í 40N23o45v75o95t79n52ý 6225507146696

Zajímalo by mě vysvětlení, proč jsou podle názoru autora článku asistenti ve třídách "velice potřební". Domnívám se totiž, že jsou naopak ve třídách "velice nepotřební". Protože narušují, ať už chtějí či nikoliv, výuku. Každý dospělý je v dětském třídním kolektivu, ať už chce, či nikoliv, do značné míry "rušivý element". Jak školní inspektor, tak adept učitelství při "hospitacích". Stejně tak asistent, sedící v lavici s "potřebným" žáčkem...

+5/0
6.3.2018 18:15

L38e48n32k16a 29P96o96k92o20r82n57a 4555333298637

To bych rekla, ze je to to nejmensi zlo.

+1/0
6.3.2018 18:31

J93i70ř79í 13N60o33v17o58t13n77ý 6505277956556

Ale jak vyplývá z článku, současně i nejdražší zlo.

+2/−1
6.3.2018 18:48

V38l17a34d47a45n 17Č43e49r58n89í64č94e40k 5906853817662

Osobně mám zkušenost, že asistent vadí pouze méně schopným učitelům. Přeci jen je to dospělý prvek, na jehož názor se přihlíží úplně jinak než na názor dítěte, co se týká kvality výuky. Co se týká kolektivu, tak asistentku využívá mnoho žáků. Některá děvčata např. " na pokec" , někdo na doučení látky, atd. Je tam velice oblíbená.

+1/−6
6.3.2018 18:41

A21l55e41n84a 80E42l47i52á45š31o88v29á 3374771792108

Já osobně mám zkušenost, že asistent vadí celé třídě.

+1/0
6.3.2018 19:51

V47l80a74d33a18n 87Č22e29r53n21í88č48e65k 5916263717302

Otazkou je zda to neni chyba toho asistenta. Ne kazdy se na to hodi, rozdil je i v pristupu k postizeni ditete. Nekdo zvladne lepe autistu, jiny nedoslychaveho, atd.

0/0
6.3.2018 19:57

V21á38c70l63a70v 57D74l86o93u98h84ý 2547300314210

Tak mě napadá, inkluze ve školství, a není to málo Antone Pavloviči ? Navrhuji : každé prvoligové mužstvo musí mít v základním kádru čtyři hráče z okresního přeboru, v rámci genderové rovnosti musí být 50% elektrikářek a instatérek, každá stavební firma musí mít v četě minimálně tři vysokoškolsky vzdělané lopaťáky a nakonec : v parlamentu musí být alespoň 10% inteligentních politiků :-/

+11/−1
6.3.2018 17:26

T83o93m92a19s 20M58a58t33e43r22a 4406681523973

S tím parlamentem to bude problém.

+5/0
6.3.2018 18:18

Z86d53e15n26k97a 26S49v19o46b76o33d10o45v23á 2872368744333

v podstatě neřešitelný

+2/0
6.3.2018 18:49

A89l76e63n70a 98E16l60i71á61š14o37v51á 3394871312878

Spíše uvažujme o procentu retardovaných. V zaměstnáních, v politice, v armádě apod.

0/0
6.3.2018 19:53

V17l55a79d37a31n 15Č71e74r57n26í84č20e23k 5446453167462

Obavam ae, ze jste vyjmenovala obory, kde skutecne znacna cast nesaha vetsine inkludovanych, co se tyka inteligence, ani po kotniky.

0/−1
6.3.2018 20:07

P17a77v74e44l 25F53r97y64č 2362630443804

Inkluze je nesmysl komunistickeho pohledu na svět. Rovnostářství do roztrhání těla. A ubližuje všem.

+6/0
6.3.2018 17:11

M93a46g45d77a 56K15a41t55z47o11v84á 9156881239828

Za komunistů tu ovšem perfektně fungovaly ty pomocné školy.

+9/0
6.3.2018 17:16

R31o50s58t26i68s30l14a32v 19C55a53h91a 6113817717941

no rikat perfektne je myslim prehnane...

0/−2
6.3.2018 17:18

M50a36g93d62a 78K49a42t65z39o13v59á 9986151929698

Můžete mít nějakou špatnou zkušenost, já mám dobrou. Máme v rodině holčinu s LMD- tedy teď už je dospělá. V té pomocné se naučila číst, psát, počítat a různé dovednosti tak, jak by to v normální třídě těžko svedla. Zažila tam, že patří mezi nejlepší. Vyučila se a žije spokojený život. V případě, že by byla zařazená do "normální třídy", by asi byla nešťastná.

+14/0
6.3.2018 17:23

R54o12s70t75i24s77l46a75v 59C89a24h35a 6313127237401

Tak ono take zalezi, jakou formu mela ta LMD. Dnes se to oznacuje ADHD a neni to vec, ktera musi nutne branit vzdelavani v normalni tride. A uz vubec to nebrani tomu, aby se dite naucilo cist, psat, pocitat.

0/0
6.3.2018 17:27

M73a74g16d44a 77K94a59t13z81o17v91á 9866651709148

Tak to opravdu může být u každého dítěte jiné, záleží taky na psychologovi, který dítě vyšetří. U nás to na pomocnou bylo, a naštěstí měla rozumné rodiče, kteří se tomu nebránili.

+6/0
6.3.2018 17:33

J26i26r85i 98T88i39c15h56y 2276139602437

Tento problem velmi dobre znam. Vas vsechny prispevatele by v Kanade pohaneli pred nejruznejsi instituce pro sireni nenavist a dalsich vymyslenych precinu. Ucitele maji strasne silne odbory, vydelavaji v prumeru pres 100000K mesicne, vymahaji si nizke pocty zaku ve tride (22) a kdyz se tam vase dite nevejde (23 je neprijatelne), musi dojizdet do jine skoly. "Sociologove" na uradech chteji opodstatnit svou existenci a tak vymysleji stale nove hovadiny. Dusevne a telesne postizeni zaci musi byt v normalnich tridach, maji k sobezvlastniho osetrovatele, narusuji vyuku normalnich zaku a znemoznuji praci ucitele. Dalo by se pokracovat. Nastesti takova situace v Cesku neni, ale musime se silne obavat, ze pod tlakem "zapadu" se to bude silne vnucovat. Mimochodem, ve skole je krome reditele (ten neuci, jen administruje) a jeho zastupce knihovnice, zdravotni sestra. socialni pracovnice a nekolik nahradnich ucitelu. V mem mladi nic takoveho nebylo a prosli jsme vyukou velmi zdarne.

+6/0
6.3.2018 17:05

P72e64t23r 21A63g26u71l85á33r 4987588910594

Neštěstí systému je, že jsou nevyrovnané šance. Dítě s nějakým omezením má nárok na a, b, c, d. Normální, ani nadané dítě nemá nárok na nic. Maximálně možnost navštívít občas výměnou hodinu ve vyšší třídě a tomu se ředitelé brání, protože je to komplikace. A kdo mi bude trvdit, že to tak není, nemusí se namáhat. Řešil jsem to s PPP a náhodou jsem se loni v červnu potkal s pí. Valachovou a ta mi to potvrdila také.

+6/0
6.3.2018 16:31

L52e67n93k16a 84P58o19k88o84r96n19a 4445133338107

Hlavne jsme s organizaci skolstvi byli na dost vysoke urovni. Deti zaostavajici mely komfort s malym poctem zaku a omezenym ucivem a deti chytre mohly postupovat. Ted je to navrat nekam pred Komenskym.

+8/0
6.3.2018 16:43

R67o28s87t40i26s60l85a48v 68C95a38h70a 6923837797271

Co prosim povazujete za "chytre deti"? Pokud si pamatuji na svou zakladku, tak tam byly deti s IQ odhadem 80-150 bodu.

0/0
6.3.2018 17:08

L66e93n48k46a 71P21o50k41o53r50n54a 4875673148757

To plati. Pak je to na nich. Budou se ucit nebo nebudou. Predstavte si ale dite kolem iq 70. Tezka frustrac, beznadej se neco naucit, male zamereni na prakticke dovednosti jako to bylo na zvlastnich skolach.

+1/0
6.3.2018 18:23

R59o91s70t27i15s20l28a74v 98C65a29h35a 6193567877261

rozdil mezi 80 a 70 je minimalni

+1/0
6.3.2018 18:33

L14e14n78k51a 50P64o85k38o55r77n56a 4855743168977

Pokud vite, o cem mluvime, tak nejaka hodnota iq vam muze byt volna. To dite poznate do 14 dnu kazdodenni vyuky.

+1/0
6.3.2018 18:37

R79o63s30t77i77s31l66a74v 16C48a28h49a 6793517857401

Myslite se, zaroven s inkluzi byla zavedena podpora pro nadane.

0/0
6.3.2018 17:07

P83e65t34r 49A83g87u61l34á94r 4167428710374

Tak to se mýlíte vy. To měla být druhá vlna, na kterou nedošlo. Mluvil jsem s pí. Valachovou zrovna v době kdy odcházela z funkce, věděla o čem mluvím a přesně tohle mi potvrdila. Poptejte se v nejbližší PPP. Mají na to tabulky.

+3/0
6.3.2018 19:14

M63a41r98t91i67n 48N70o87v78o19t93n47ý 9388728126324

Já jsem s pí Valachovou nemluvil, a přesto nemáte pravdu. Už dnes je možné nadaným dětem doporučovat pomůcky. Žádná druhá vlna není. Teď se jen řeší to, jak s alespoň trochu čistým štítem zachránit tu první vlnu.

+1/0
6.3.2018 19:58

P25e15t85r 68A46g72u29l50á65r 4247918110954

Pomůcky jsou určené pro školu, ne pro dítě. Dítě nemůže dostat například učebnici. Škola může dostat například nějakou tabuli.

0/0
7.3.2018 10:03

M81a71r88t93i46n 52N17o28v56o22t13n25ý 9518148566394

Skutečně nemáte pravdu. Nadané dítě může například získat encyklopedii, slovník, ale třeba i mikroskop, nebo tablet. A opravdu je to pomůcka, která je spojena s konkrétním dítětem, které také s touto pomůckou pracuje. Škola tuto pomůcku pořizuje právě proto, že je určena nadanému dítěti. Je to naprosto stejné, jako u dětí například s poruchami učení. V principu v tom není žádný rozdíl.

0/0
7.3.2018 20:07

R12o54s25t59i12s79l10a55v 12C89a90h21a 6583357537561

Ja mam z ministerstva opacne informace

0/0
6.3.2018 21:50

M68a91r96t46i15n 52N91o29v94o13t67n92ý 9828538946674

Ano, dítě s nějakým omezením má nárok na určité pomůcky, doučování, individuální přístup paní učitelky, ale to mu jen pomáhá dostat se na stejnou úroveň, jako jsou jeho "normální" spolužáci. A považovat to za nějakou výhodu je podobné, jako byste považoval za výhodu to, že dítě s leukémií má nárok na transplantaci kostní dřeně, zatímco zdravé dítě nemá. Já osobně raději budu mít vždy zdravé dítě bez "výhod", než to s výhodami.

+2/0
6.3.2018 18:59

P72e20t63r 69A76g51u93l12á71r 4427908560614

S první a poslední větou souhlas.

0/0
6.3.2018 19:15
Foto

P94a69v30e68l 56V55a59n17ě19č33e58k 4614943641971

Cela tahle saskarna bude mit za nasledek to, ze vsichni jeste trochu schopni ucitele utecou delat neco jineho. A pak si muzeme o nejakym vzdelavani tak akorat vypravet v pohadkach.Rv

+10/0
6.3.2018 16:19

J21a17r72o58m94í32r 47H47l71u83b79e27k 2966940744711

Vrátíme se do dob již zapomenutých, kdy své potomky vzdělávali rodiče. Beztak to musí dělat už dnes.

+2/0
6.3.2018 16:34

Najdete na iDNES.cz