Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překážkou inkluze jsou plné třídy a nedostatek asistentů, míní učitelé

Ředitelé a učitelé základních škol pokládají za hlavní bariéru společného vzdělávání plné třídy dětí. Potýkají se také s nedostatkem asistentů pedagoga. Ukázal to průzkum, který realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere pro Nadaci OSF a jehož závěry v úterý představili odborníci na inkluzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a45r85k 95S42t10e79i96n 7151760255664

Je přece naprosto evidentní, že je levnější společně vzdělávat žáky, kteří žádnou podporu nepotřebují a ostatní umístit do zvláštních (dnes praktických) a pomocných (dnes speciálních) škol, než na každého žáka hledat extra peníze na pomůcky a asistenta, když tyto školy mají potřebné vybavení a speciálně vyškolený personál s dlouholetou praxí. Je to naprosto kontraproduktivní tahání kočky za oscas.

0/0
7.3.2018 23:18

F48r33a46n49t55i21š46e62k 19C65h68m15e83l44a76ř 6268390

Ideální stav, který chce nastolit naše ministerstvo školství a kam i úspěšně spěje, je třída plná asistentů a ani jeden žák ;-D;-D;-D

To jsme to dopracovali :-/

+2/0
7.3.2018 2:30

A67l21e81n57a 54E46l84i53á65š65o83v64á 3494521602128

Hlavní překážkou inkluze je to, že ta myšlenka je úplně hloupá.

+11/0
6.3.2018 19:49

F51r51a27n78t38i73š10e43k 78M41i76t96a62š 6589926534679

Takže peníze by už byly. Asistenti nikoliv. Až bude dostatek asistentů, nebude zase pro ně ve třídě prostor, neb 25 dětí a 20 asistentů se do třídy opravdu nevejde.

Celé je to o ničem, pokud není asistent přidělen žáčkovi doživotně, stejně po opuštění školy ztratí celý tento tyjátr význam.

+11/0
6.3.2018 19:11

V59l51a66d58a96n 43Č48e12r71n38í81č77e51k 5376183247682

Chcete tim naznacit, ze pouze 20% je schopno se vzdelavat bez asistence?

+1/0
6.3.2018 19:30

A98l90e20n59a 54E13l71i38á95š51o94v43á 3354851372198

ˇV některých enklávách je tomu skutečně tak

+2/0
6.3.2018 19:50

V63l15a73d29a35n 54Č88e68r85n83í15č49e90k 5216813797622

Tak tech tam neni ve tride 25.

0/0
6.3.2018 20:03

J23i56ř30í 24N85o81v10o39t50n82ý 6745497206616

Prvního září ještě ano. Je pravdou, že během školního roku už pak jen výjimečně. Ale třeba ty obědy zadarmo to časem změní.

+1/0
7.3.2018 4:23

V78l36a74d79a97n 22Č71e72r65n65í33č32e45k 5486653647752

Konečně věcný článek o inkluzi, a ne snůška nesmyslů. Přesto zase v diskuzi odborníci, kteří to vědí lépe než ředitelé a učitelé. Faktická čísla také neuznávají.

0/−3
6.3.2018 18:22

J26i50ř53í 65N10o52v13o24t24n61ý 6465547906746

Toto je čtenářská, nikoliv odborná diskuze.

+4/0
6.3.2018 19:09

V22l64a69d28a67n 89Č81e41r96n87í73č45e68k 5456593177302

Jestli myslite ctenaru, kteri nechapou psany text, musim souhlasit.

+1/−2
6.3.2018 19:26

P40e37t20r 11A82g54u37l55á90r 4357238430454

A zůčastnění rodiče se vyjádřit mohou?

+1/0
6.3.2018 19:22

V55l32a21d98a33n 79Č41e34r50n12í39č71e59k 5786533447822

A proc by nemohli?

0/0
6.3.2018 19:32

A83l56e33n79a 14E56l12i11á75š95o33v68á 3594691502148

zúčastnění také

0/0
6.3.2018 19:50

M86a85r89t90i40n 89N68o80v16o96t90n64ý 9788718556134

Článek je psán tak, aby vyhovoval Laurenčíkové a spol. Když si dohledáte přímo výsledky průzkumu, tak například na otázku: "Umožnili Vám změny, které vstoupily v platnost 1. 9. 2016 s novelou školského zákona, označované jako společné vzdělávání, poskytnout lepší podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami?" odpovědělo ANO jen 9 % ředitelů a 8 % učitelů.

Další věcí je samotná formulace jedné otázky, se kterou se v článku operuje nejvíc. Nelze srovnávat výrok z roku 2015, který zněl „společné vzdělávání je dobrá věc, ale nejsou na něj peníze“, s výrokem z roku 2017 "„nedostatek finančních prostředků na poskytování podpůrných opatření částečně nebo zcela znemožňuje vzdělávání žáků se SVP“ To jsou dvě odlišné věci a pak je jasné, proč je mezi nimi takový rozdíl v procentech.

0/0
6.3.2018 21:36

T75o58m11a72s 41M16a83t71e42r54a 4886951563763

Překážkou je? Inkluze.

+3/0
6.3.2018 18:19

J26i31ř34í 24N56o76v77o47t58n25ý 6955637396106

Zajímalo by mě vysvětlení, proč jsou podle názoru autora článku asistenti ve třídách "velice potřební". Domnívám se totiž, že jsou naopak ve třídách "velice nepotřební". Protože narušují, ať už chtějí či nikoliv, výuku. Každý dospělý je v dětském třídním kolektivu, ať už chce, či nikoliv, do značné míry "rušivý element". Jak školní inspektor, tak adept učitelství při "hospitacích". Stejně tak asistent, sedící v lavici s "potřebným" žáčkem...

+5/0
6.3.2018 18:15

L69e25n20k83a 64P43o10k78o63r52n22a 4325173288457

To bych rekla, ze je to to nejmensi zlo.

+1/0
6.3.2018 18:31

J37i23ř19í 79N43o65v84o79t16n38ý 6105247786116

Ale jak vyplývá z článku, současně i nejdražší zlo.

+2/−1
6.3.2018 18:48

V33l55a19d80a68n 25Č64e75r50n47í41č79e62k 5916333537402

Osobně mám zkušenost, že asistent vadí pouze méně schopným učitelům. Přeci jen je to dospělý prvek, na jehož názor se přihlíží úplně jinak než na názor dítěte, co se týká kvality výuky. Co se týká kolektivu, tak asistentku využívá mnoho žáků. Některá děvčata např. " na pokec" , někdo na doučení látky, atd. Je tam velice oblíbená.

+1/−6
6.3.2018 18:41

A65l92e81n25a 24E27l10i85á87š47o18v91á 3484371292898

Já osobně mám zkušenost, že asistent vadí celé třídě.

+1/0
6.3.2018 19:51

V97l29a86d36a51n 10Č88e44r22n44í17č55e86k 5566133217902

Otazkou je zda to neni chyba toho asistenta. Ne kazdy se na to hodi, rozdil je i v pristupu k postizeni ditete. Nekdo zvladne lepe autistu, jiny nedoslychaveho, atd.

0/0
6.3.2018 19:57

V72á33c72l41a69v 53D92l27o56u25h83ý 2987820674310

Tak mě napadá, inkluze ve školství, a není to málo Antone Pavloviči ? Navrhuji : každé prvoligové mužstvo musí mít v základním kádru čtyři hráče z okresního přeboru, v rámci genderové rovnosti musí být 50% elektrikářek a instatérek, každá stavební firma musí mít v četě minimálně tři vysokoškolsky vzdělané lopaťáky a nakonec : v parlamentu musí být alespoň 10% inteligentních politiků :-/

+11/−1
6.3.2018 17:26

T26o62m61a16s 45M16a32t73e53r54a 4946341283793

S tím parlamentem to bude problém.

+5/0
6.3.2018 18:18

Z98d61e94n17k12a 14S24v84o82b51o42d40o32v40á 2192258204493

v podstatě neřešitelný

+2/0
6.3.2018 18:49

A12l46e12n93a 39E56l94i16á73š50o14v19á 3534891402208

Spíše uvažujme o procentu retardovaných. V zaměstnáních, v politice, v armádě apod.

0/0
6.3.2018 19:53

V21l18a61d34a38n 23Č36e91r43n81í17č83e20k 5246713497392

Obavam ae, ze jste vyjmenovala obory, kde skutecne znacna cast nesaha vetsine inkludovanych, co se tyka inteligence, ani po kotniky.

0/−1
6.3.2018 20:07

P20a51v76e47l 67F38r64y97č 2852920743824

Inkluze je nesmysl komunistickeho pohledu na svět. Rovnostářství do roztrhání těla. A ubližuje všem.

+6/0
6.3.2018 17:11

M45a49g47d11a 75K44a12t50z69o44v91á 9926211629288

Za komunistů tu ovšem perfektně fungovaly ty pomocné školy.

+9/0
6.3.2018 17:16

R44o86s54t49i22s90l82a61v 56C58a13h37a 6963467627871

no rikat perfektne je myslim prehnane...

0/−2
6.3.2018 17:18

M82a26g49d66a 43K48a54t55z26o84v56á 9646361169378

Můžete mít nějakou špatnou zkušenost, já mám dobrou. Máme v rodině holčinu s LMD- tedy teď už je dospělá. V té pomocné se naučila číst, psát, počítat a různé dovednosti tak, jak by to v normální třídě těžko svedla. Zažila tam, že patří mezi nejlepší. Vyučila se a žije spokojený život. V případě, že by byla zařazená do "normální třídy", by asi byla nešťastná.

+14/0
6.3.2018 17:23

R98o66s61t30i94s44l33a40v 89C51a37h84a 6823417577571

Tak ono take zalezi, jakou formu mela ta LMD. Dnes se to oznacuje ADHD a neni to vec, ktera musi nutne branit vzdelavani v normalni tride. A uz vubec to nebrani tomu, aby se dite naucilo cist, psat, pocitat.

0/0
6.3.2018 17:27

M11a56g52d19a 41K64a13t24z16o88v18á 9866331179668

Tak to opravdu může být u každého dítěte jiné, záleží taky na psychologovi, který dítě vyšetří. U nás to na pomocnou bylo, a naštěstí měla rozumné rodiče, kteří se tomu nebránili.

+6/0
6.3.2018 17:33

J21i89r25i 64T81i51c29h76y 2406289882437

Tento problem velmi dobre znam. Vas vsechny prispevatele by v Kanade pohaneli pred nejruznejsi instituce pro sireni nenavist a dalsich vymyslenych precinu. Ucitele maji strasne silne odbory, vydelavaji v prumeru pres 100000K mesicne, vymahaji si nizke pocty zaku ve tride (22) a kdyz se tam vase dite nevejde (23 je neprijatelne), musi dojizdet do jine skoly. "Sociologove" na uradech chteji opodstatnit svou existenci a tak vymysleji stale nove hovadiny. Dusevne a telesne postizeni zaci musi byt v normalnich tridach, maji k sobezvlastniho osetrovatele, narusuji vyuku normalnich zaku a znemoznuji praci ucitele. Dalo by se pokracovat. Nastesti takova situace v Cesku neni, ale musime se silne obavat, ze pod tlakem "zapadu" se to bude silne vnucovat. Mimochodem, ve skole je krome reditele (ten neuci, jen administruje) a jeho zastupce knihovnice, zdravotni sestra. socialni pracovnice a nekolik nahradnich ucitelu. V mem mladi nic takoveho nebylo a prosli jsme vyukou velmi zdarne.

+6/0
6.3.2018 17:05

P39e43t80r 92A34g31u50l33á34r 4467638100244

Neštěstí systému je, že jsou nevyrovnané šance. Dítě s nějakým omezením má nárok na a, b, c, d. Normální, ani nadané dítě nemá nárok na nic. Maximálně možnost navštívít občas výměnou hodinu ve vyšší třídě a tomu se ředitelé brání, protože je to komplikace. A kdo mi bude trvdit, že to tak není, nemusí se namáhat. Řešil jsem to s PPP a náhodou jsem se loni v červnu potkal s pí. Valachovou a ta mi to potvrdila také.

+6/0
6.3.2018 16:31

L83e30n72k46a 43P75o86k79o20r71n80a 4675343678487

Hlavne jsme s organizaci skolstvi byli na dost vysoke urovni. Deti zaostavajici mely komfort s malym poctem zaku a omezenym ucivem a deti chytre mohly postupovat. Ted je to navrat nekam pred Komenskym.

+8/0
6.3.2018 16:43

R24o32s45t52i29s74l87a58v 34C46a88h19a 6923887767771

Co prosim povazujete za "chytre deti"? Pokud si pamatuji na svou zakladku, tak tam byly deti s IQ odhadem 80-150 bodu.

0/0
6.3.2018 17:08

L60e80n82k88a 26P96o36k17o93r51n78a 4395293958717

To plati. Pak je to na nich. Budou se ucit nebo nebudou. Predstavte si ale dite kolem iq 70. Tezka frustrac, beznadej se neco naucit, male zamereni na prakticke dovednosti jako to bylo na zvlastnich skolach.

+1/0
6.3.2018 18:23

R61o83s17t56i46s66l53a37v 43C26a95h14a 6973287527501

rozdil mezi 80 a 70 je minimalni

+1/0
6.3.2018 18:33

L37e89n96k91a 18P98o31k59o14r39n56a 4745513248177

Pokud vite, o cem mluvime, tak nejaka hodnota iq vam muze byt volna. To dite poznate do 14 dnu kazdodenni vyuky.

+1/0
6.3.2018 18:37

R75o44s29t90i82s84l93a35v 97C31a61h86a 6263647227291

Myslite se, zaroven s inkluzi byla zavedena podpora pro nadane.

0/0
6.3.2018 17:07

P60e56t84r 35A11g85u79l75á57r 4857878130954

Tak to se mýlíte vy. To měla být druhá vlna, na kterou nedošlo. Mluvil jsem s pí. Valachovou zrovna v době kdy odcházela z funkce, věděla o čem mluvím a přesně tohle mi potvrdila. Poptejte se v nejbližší PPP. Mají na to tabulky.

+3/0
6.3.2018 19:14

M39a62r40t50i17n 95N82o47v23o23t93n61ý 9488818846424

Já jsem s pí Valachovou nemluvil, a přesto nemáte pravdu. Už dnes je možné nadaným dětem doporučovat pomůcky. Žádná druhá vlna není. Teď se jen řeší to, jak s alespoň trochu čistým štítem zachránit tu první vlnu.

+1/0
6.3.2018 19:58

P64e11t67r 31A54g61u48l53á92r 4547878270644

Pomůcky jsou určené pro školu, ne pro dítě. Dítě nemůže dostat například učebnici. Škola může dostat například nějakou tabuli.

0/0
7.3.2018 10:03

M77a62r34t47i50n 72N29o75v16o50t16n36ý 9408568606544

Skutečně nemáte pravdu. Nadané dítě může například získat encyklopedii, slovník, ale třeba i mikroskop, nebo tablet. A opravdu je to pomůcka, která je spojena s konkrétním dítětem, které také s touto pomůckou pracuje. Škola tuto pomůcku pořizuje právě proto, že je určena nadanému dítěti. Je to naprosto stejné, jako u dětí například s poruchami učení. V principu v tom není žádný rozdíl.

0/0
7.3.2018 20:07

R71o70s44t72i79s74l47a73v 89C11a76h24a 6573647737411

Ja mam z ministerstva opacne informace

0/0
6.3.2018 21:50

M80a78r91t67i42n 22N94o88v39o53t46n45ý 9898678296244

Ano, dítě s nějakým omezením má nárok na určité pomůcky, doučování, individuální přístup paní učitelky, ale to mu jen pomáhá dostat se na stejnou úroveň, jako jsou jeho "normální" spolužáci. A považovat to za nějakou výhodu je podobné, jako byste považoval za výhodu to, že dítě s leukémií má nárok na transplantaci kostní dřeně, zatímco zdravé dítě nemá. Já osobně raději budu mít vždy zdravé dítě bez "výhod", než to s výhodami.

+2/0
6.3.2018 18:59

P97e79t72r 78A81g76u58l51á31r 4777858940104

S první a poslední větou souhlas.

0/0
6.3.2018 19:15
Foto

P58a40v43e70l 41V87a66n65ě59č77e56k 4224793971471

Cela tahle saskarna bude mit za nasledek to, ze vsichni jeste trochu schopni ucitele utecou delat neco jineho. A pak si muzeme o nejakym vzdelavani tak akorat vypravet v pohadkach.Rv

+10/0
6.3.2018 16:19

J92a68r81o31m67í63r 29H67l34u30b93e45k 2886330474281

Vrátíme se do dob již zapomenutých, kdy své potomky vzdělávali rodiče. Beztak to musí dělat už dnes.

+2/0
6.3.2018 16:34



Najdete na iDNES.cz