Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát je legalizovaná mafie, tvrdí anarchokapitalista Urza

Stát bere lidem peníze podobně jako lupič, který přepadává lidi v parku, a je špatný hospodář. Podle programátora Martina Urzy by měl každý být svým vlastním pánem a nakládat se svými prostředky tak, jak uzná za vhodné. „Je to proces na několik generací. Nemyslím si, že se toho dožiju,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u58b62o18r 57A43d18á12m98e54k 4593729106346

Jen jsem chtěl dodat, že "argumentovat" s panem Bartošem celkem postrádá smysl. Je to zvlášní typ člověka, který se "proslavil" tím, že má relativně mnoho informací, které však nestrukturoval, ale naopak prohnal mixérem, dodal k tomu velkou míru osobní afektovanosti, konspirace, ignorace a diskuzních faulů... no a výsledkem je chaos, kterému asi není třeba věnovat mnoho pozornosti. Jinak, díky za každého seriózního kritika, oponenta...

+2/0
4.4.2018 16:20

Z50d10e66n39ě22k 22B92e79r38á10n61e43k 2788365306712

Pan Urza má zajímavé myšlenky, bohužel to vše na mne působí jako utopie.Odstranit loupežníky na cestě peněz je sice krásná myšlenka, ale ti loupežníci to nedovolí, loupežníci se pustili i do vlastnění kryptoměn, nehledě na to, že většina populace fungování kryptoměn nerozumí. A na to pan Urza zřejmě zapomíná, že ne všichni ovládají matematiku a mají vysoké IQ. Osobně jsem byl také v minulosti přesvědčen, že společnost povedou ti chytří a nuly budou mít smůlu. Bohužel ale svět ovládá jen část vysoce inteligentních lidí a ti používají k utužení své moci právě ty nuly.

+1/−1
3.4.2018 17:59

L15u60b70o74r 56A84d27á90m11e11k 4893689376406

Kryptoměny jsou jedna z cest jak transformovat společnost, zredukovat vliv státu. Ale jen jedna z cest. Je i spousta dalších. Třeba tento článek, tato diskuze.

Je potřeba si uvědomit, že jakákoliv privilegia (státní či nestátní) padají když je neprivilegovaní přestanou tolerovat. A dá se konstatovat, že spousty lidí mají politiky a státního parazitismu, vpádů do soukromých sfér, po krk. A když uvidí, že existují i nepolitické, nestátní alternativy ke státním "službám", tak se vytváří šance na změnu. Nakonec, i výrazné změny společnosti směrem od státu se v historii už udály. Viz rok 1989;-)

+1/0
4.4.2018 16:29

M54a44r50t71i12n 34Ž44á27č86e40k 5156676295611

Pane Beránku, podívejte se na to také opačně:

Pokud lidem zkusíte dát svobodu ve věcech, ve kterých ji dosud neměli, je naděje, že se s ní za nějaký čas naučí zacházet, jakmile si to vstřebají do kultury a stane se to součástí předávání zkušeností z generace na generaci (a ti chytřejší v tom mohou pomáhat těm méně chytrým, jelikož se to vyplatí oběma stranám, dělalo se to tak v lidské společnosti vždycky a je to na rozdíl od silného sociálního státu, který tu je teprve krátce a zdá se, že moc nefunguje, vyzkoušený a funkční recept).

Ale pokud naopak řeknete, že nejsou většina samostatného rozhodování schopni a proto je lépe, když v těchto věcech jimi vybraní chytřejší zástupci (což je navíc paradox, jelikož proč tohoto už schopni být mají?) rozhodnou za ně, tak je jistota, že se v tomto samostatně rozhodovat nenaučí nikdy.

Pokud Vám taková (ta stávající) společnost vyhovuje a nic byste neměnil systémově a jen se víc jako volič snažil volit správně a přesvědčoval o své volbě co největší Vaše okolí a doufal ve změnu, tak OK, nemáte problém. Ale řada dalších lidí, a asi dnes většina, nebo aspoň podstatná část, viz fenomén Babiš a Zeman (které ovšem neberu jako recept, spíš naopak), si to nemyslí.

Podívejte se schválně na tohle https://www.youtube.com/watch?v=bpF7sPNbNyU tam se o některých systémových vadách současného typu demokracie mluví. Bez toho, abyste některé kompetence politiků předal lidem, musel byste vymyslet, jak ty systémové vady odstranit jinak. Nebo vysvětlit, proč mají být některé návrhy (Pavel Kohout, Karel Janeček, ...) lepší. Jsem k tomu ale skeptický, jelikož tihle pánové chtějí svými návrhy odstranit často vady, které třeba v USA nemají od začátku (mají většinový systém, silnou ústavu postavenou na ochraně vlastnictví, na rozdíl od nás mají oddělenu moc exekutivní a zákonodárnou, mají silný a nezávislý soudní systém, ...) a přesto u nich lze pozorovat mnoho znaků systémových vad, jak popisuje Urza ve své přednášce.

0/0
7.4.2018 13:36

L55u24b64o81r 80A36d49á98m11e34k 4763659826746

Odpor a kritika mnohých je pochopitelná, ale pokud tento typ myšlení chcete opravdu odmítnout, odsoudit, tak je taky správné (a platí to i pro jiné alternativy) si o tom aspoň něco nastudovat:-)

Anarchokapitalismus je ve svém současném pojetí minimálně půl-století starý a mnohé myšlenky na které navazuje jsou staré tisíce let. Od klasického liberalismu zpět až (minimálně) k raným Konfuciánům.

Přečtěte si Manifest Svobody od Rothbarda... https://www.mises.cz/literatura/manifest-svobody-45.aspx

Nebo knihy autorů: Hans Hermann-Hoppe, Robert Higgs, Walter Block, Stephan Kinsella,... z nich je řada i v češtině... a stejně tak mnohých dalších autorů spojených s americkým www.mises.org.

Také Urzovu tvorbu a mnohé články a volně dostupné knihy na českém www.mises.cz nebo videa z Paralelní Polis https://www.youtube.com/watch?v=71EeTJDkQOQ&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7

Na mnoho námitek a otázek už byly dávno vyjádřeny odpovědi, a existuje k tomu bohatá ekonomická, filozofická, politická i právní literatura. Kritika bez znalosti de facto není ani kritikou. Děkuji

+4/0
3.4.2018 16:51

L38u20b31o33r 51A97d54á27m92e17k 4333959376866

"Pod čarou" dodávám, že jsem k tomu také leccos napsal, například "Když se vdechuje smrt, tělo krvácí, abstraktní principy přestávají být abstraktními

Zdroj: https://luboradamek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=656108" kde se s řadou (i zde zdůrazňovaných) námitek vypořádávám. A také se pokouším nabídnout zkondenzované nastínění tohoto myšlení...

+1/0
3.4.2018 16:58

M72a40r69k 88S64t64e45i86n 7461180875104

No to je jako utopie raných socialistů, kteří nepředpokládali negativní vlastnosti lidí, jak to dopadlo, to víme. Souhlasím ovšem s tím, že současný demokratický a státní systém je neefektivní a pomalý, proto skrývá mnoho možností pro korupci vládnoucích elit, které se vždycky domluví mezi sebou v zájmu zisku (legalizovaná mafie), ovšem musí něco pustit "lůze" ve formě zdravotního a sociálního pojištění, zajištění minimálního bezplatného vzdělání, zdravotnictví (mediální masáž, co je pro "nás" dobré- demokratická soutěž je o tom kolik peněz si necháme pro sebe a kolik dáme plebsu, jako za starověkého Říma), hlavně však podporují financování soudnictví a represivních složek k vymáhání daní (výpalného), ale občas se jim někdo vymkne z rukou např. Krejčíř, Kožený apod. Nechci tady malovat čerta na zeď, ale svoboda a demokracie není v tom, že mám v obchodě na výběr z 10 jogurtů a jinak se třesu strachy, jestli najdu své auto tam, kde jsem ho zaparkoval a jestli najdu svůj byt ve stejném stavu, v jakém jsem ho opustil a nedovolám se spravedlnosti, když mě někdo okrade a ničí můj soukromý majetek, který nemůžu podle svých představ bránit. A na chudáky postižené děti se skládáme jako na Národní divadlo a sbíráme víčka od petek, přitom na min. školství se na fotbal vytunelovalo 0,5 miliardyl. Na pracovišti také žádná svoboda či demokracie neexistuje, nebo jen omezeně (odbory apod.). Žádný systém není pro všechny spravedlivý, ale stupidita by měla mít aspoň přijatelnou úroveň nikoli extrémní.

+1/−1
3.4.2018 10:33

M90a55r43t25i94n 46Ž51á68č88e75k 5186806255311

Podle mě se mýlíte, anarchokapitalismus předpokládá jen ty vlastnosti, které poměřuje volný trh. Kde podnikatelé mohou být na škále že je ženou vznešené myšlenky zlepšování světa a prospěch pro chudé až po ty, co budou podnikat výhradně pro svůj sobecký zájem a přesto, protože zákazník je bude posuzovat jen podle poměru kvality a ceny jejich produktu, to nebude ani nestabilní a ani v rozporu, všechny typy podnikatelů budou moci být úspěšní a zlepšovat život lidem, bez ohledu na to, jaké jsou jejich intence.

Jakýkoliv jiný model musí nutně předpokládat něco navíc a v tom je problém: například že státní úředník bude hájit jen zájem veřejný nikoliv svůj (což ale evidentně nepozorujeme a je to systémový problém každého státu - korupce je věčné téma). Ústava má vymezit ty hranice státu (aspoň já ji takto chápu) ale evidentně to nefunguje a lidi před státem příliš nechrání. Jako příklad vezmu USA, kde je ústava možná nejsilnější a nejdokonalejší na světě vůbec, přesto je tam problém s příliš silnou policií, která dokonce v několika státech může zabavovat lidem hotovost podle svého uvážení jestli člověk drží málo nebo hodně a viděl jsem dokument, že si takto ti policisté pravděpodobně vydělávají - zastaví auto a prohledávají ho tak dlouho, až nějaké peníze najdou, ty zabaví a neexistuje proti tomu obrana. Viděl jsem o tom zajímavý dokument. Mmch v Evropě se nám totéž stalo ve Španělsku nikoliv s penězi ale se zavíracím nožem, až asi ve třetím batohu našli kamarádovi nůž, o kterém řekli, že je v této zemi nelegální a že ho zabavují a úředně zničí. Četl jsem článek, v němž si autor myslel, že ti policisti s těmi zabavenými věcmi kšeftují.

Legalizovaná mafie tedy nejsou podnikatelé, jak tu naznačujete, ti nemají monopol a kvůli konkurenci se musí chovat slušně ale právě ty silné státy a monopolními služby, které vy musíte platit, ač o ně nemusíte mít zájem.

+6/0
3.4.2018 12:05

M17a38r31k 57S57t84e98i61n 7351690645864

No tak to jsme se daleko nedostali, někdo mi vyprávěl, jak byl na dovolené v SSSR, kde jim vykradli auto a když to šli nahlásit na policii, tak tu jejich ukradenou konzervu právě baštil ten, který to měl řešit.

0/0
4.4.2018 9:29

M10a28r38t50i72n 23Ž45á50č17e97k 5826766225861

Což lze ale také vyložit jako argument proti státu, ve kterém má ta policie monopol. Kdežto když byste využíval bezpečnostní služby soukromých firem, vybral byste si podle recenzí tu, ve které se Vám tohle s vysokou pravděpodobností nestane, jelikož kdyby se to stalo někomu před Vámi, určitě by o tom dal vědět ostatním a další zákazníky před ní varoval.

0/0
7.4.2018 13:41

F53r67a97n95t32i87š72e43k 57D17r64o88z60e12n 5114383309

Já jsem také zhlédnul hodně dílů StarTreku, ale aby se mi stalo tohle?8-o

+1/0
3.4.2018 8:41

P73a60v17e45l 33O39b47d12r93ž45á74l23e18k 6546534458692

Tak jsem zvládl tři jeho přednášky na YouTube a odnesl jsem si z toho:

- kdykoliv se začnou objevovat zásadnější otázky, debatu utíná s tím, že už není čas a bude se pokračovat soukromě v kavárně

- každý větší problém (někdo nebude něco chtít dělat, někdo není schopný se sám rozhodovat, někdo uzavřel nevýhodnou smlouvu atd..) končí odkazem na dobročinnost a komunitu

Nicméně přednáška na téma "soukromých policií", kterou si každý může vybrat jinou a které budou hájit každá jiný právní a hodnotový systém - ta je vysloveně výživná.

Zvlášť jeho úvaha, že těm "agenturám" se vyplatí se nějak dohodnout a ne spolu válčit je zajímavá při aplikaci na současný svět.

Docela bych chtěl vidět jeho výraz, pokud si někdo zajištěný najme pro vymáhání svých práv "agenturu", která ztrestá domnělého pachatele podle svých pravidel bez nějakých snah o domlouvání, nebo řešení, která "agentura" zastupuje jeho. Čistě z pozice síly. Takový Kellner by si postavil kolem sebe armádu (měl by na to zaplatit žoldáky a jejich vyzbrojení) a dělal si co chce.

Celkově má zajímavé názory, které vypadají životaschopně ve společnosti složené z inteligentních, vzdělaných a přemýšlivých lidí, kteří se umí a chtějí sami za sebe rozhodovat (a nést za svá rozhodnutí odpovědnost). Nicméně ztroskotá to při aplikaci na skutečnou lidskou společnost.

+8/−1
2.4.2018 21:04

J40i40ř63í 38P46a75n24t66l69í31k 8843833624423

Bojim se , ale mrknu na ty jeho prednasky.

Mam neco k vasemu poslednimu odstavci. Casto tady zazniva to odvolavani se na inteligentni, vzdelane a premyslive lidi...... jako, ze by to v tom pripade melo fungovat. Ja se osobne, ve vsi skromnosti, povazuji prave za vzdelaneho, premysliveho.... a znam dalsi vzdelane , premyslive lidi kolem sebe.

A pevne si stojim za nazorem, ze by neco takoveho nemohlo nikdy fungovat ani ve spolecnosti vzdelanych , premyslivych lidi...... Zkuste se takovych lidi zeptat, jestli by jako kolektiv mohli takhle fungovat....? Koho jineho se na tohle zeptat nez prave inteligentnich lidi.......

Otazka na Vas osobne. Chtel byste se zucastnit takoveho experimentu s dalsimi vzdelanymi, inteligentnimi lidmi....?

Pan Urza nasel svuj prostor, sve posluchace a prijde si i na nejakou tu korunu , prejme mu to....

+3/−1
2.4.2018 22:05

P48a78v77e19l 25O14b51d30r37ž59á92l38e51k 6976294498612

Já nikoliv, možná někdy v době po skončení školy před založením rodiny ... ale dovedu si to představit ve skupině takových lidí, kteří by tam byli dobrovolně.

+1/0
2.4.2018 22:23
Foto

F21r52a89n70t70i73š91e36k 84K92š78í62r 2189616275

Představte si, že žijete odmala v otrokářské společnosti. Dokonce nějaké ty otroky vlastníte. A najednou někdo přijde s tím, že otroctví je špatné a zda byste se zúčastnil experimentu žít ve společnosti bez otroků. Co si asi myslíte, že byste odpověděl. Já si myslím, že to samé co pan Obdržálek. V každém případě byste to považoval za hloupost, utopii a naskakovali by vám takové ty otázky. Kdo by sklízel bavlnu, nebo kdo by dělal to co dělají otroci, nebo jak by se o sebe dokázali postarat atd. Stejné otázky jaké si etatisté kladou dnes, když se zamyslí jaké by to bylo bez státu.

+8/0
3.4.2018 0:24

J41a12n35a 44K40o45l37l40o28v20á 1126137448186

To, že přijde s novou myšlenkou přece neznamená, že to bude v reálu fungovat. Podobných experimentů už tu bylo...

0/0
3.4.2018 12:20
Foto

F25r46a30n68t73i41š72e70k 77K14š85í81r 2409216715

Ale neznamená to ani opak. A tyto debaty jsou o tom, argumentačně probrat zda těmto myšlenkám rozumíme, to znamená, zda si pod nimi nepředstavujeme něco jiného než má na mysli jejich autor. To jsou dětské nemoci každých nových myšlenek ať už správných, nebo nesprávných.

+1/0
3.4.2018 12:25
Foto

D29a96l75i95b48o72r 83B18a26r82t22o70š 5604670697569

přesně tak to je.. jejich teorie jsou utopistické ve světle skutečné skladby obyvatelstva....jejich teorie jsou životaschopné pouze v jejich zideálizovaných představách....mám za sebou několik debat se zastáncem tohoto myšlenkového hnutí a je to k uzoufání...nechce vidět realitu a vždy odkazuje jen na to že si lidé koupí co budou potřebovat.......

+2/−2
2.4.2018 22:33

P28e60t76r 41H41á49l86a 6854686405566

Už zase? Tohle už jsme tu dneska jednou měli. Pořád abstraktní kritika. Ale že byste byl schopný poukázat na cokoliv konkrétního, to ne. Že prý máte tvrdá data. Ukázalo se, že vaše tvrdá data jsou triviální omyl. A kdo pak nechce vidět realitu?

+1/0
2.4.2018 22:56
Foto

D40a54l62i96b28o55r 52B82a15r68t21o83š 5524620217519

PŘESNĚ TAK UŽ ZASE JEN HODNOCENÍ ...A MOJE DATA JSOU TVRDÁ..JEN VY JIM NEROZUMÍTE...NIC SI Z TOHO NEDĚLEJTE.........to mnozí nerozumí faktům neb jejich zbloudilá mysl nemyslí.......

0/−2
2.4.2018 23:20
Foto

F90r29a11n20t20i43š38e63k 79K43š40í34r 2799206885

Vaši oponenti vznesli logické argumenty, vy jste zatím neřekl ani jeden. Můžete říct alespoň jeden srozumitelný princip ze kterého vycházíte?

+3/0
3.4.2018 0:18
Foto

D45a96l25i97b26o84r 25B28a13r94t79o82š 5764360197579

nebyly logické jen se tak tvářily a hlupákům se mohou zdát logické..tak jako se lidem zdálo, že slunce obíhá kolem země

0/0
3.4.2018 9:31
Foto

D15a36l86i13b36o78r 49B57a14r19t61o14š 5814230317709

1) dělba práce

2)množství

3)evoluce

4)evoluce lidských skupin

5)evoluce lidských ekonomických aktivit

6)vrána k vráně sedá

7)rozvrstvení lidských skupin na podskupiny

a kterému z těchto principů nerozumíte a neznáte ho?

+1/−1
3.4.2018 9:33

P86e79t55r 47H65á68l18a 6984876795686

Takže, vy tvrdíte

a) Státní centrální plánování je součástí kapitalizmu,

b) Zaměstnanecké benefity jsou v čase konstantní, ceny spotřebního zboží a výrobních surovin a techniky jsou v čase konstantní, CPI=deflátor...

To všechno jsou zcela jasné omyly. Jen totálně zaslepený člověk to může nevidět.

Pořád kolem sebe chcete budovat vrstvu "hrozně složitých úvah", jenže nechcete říct nic bližšího. Protože nic bližšího nemáte. Jen tu hrajete divadýlko. Ale nerozumíte ničemu a argumenty nechcete říct, protože byste se zesměšnil.

+1/−1
3.4.2018 10:15
Foto

D18a32l98i97b68o72r 19B89a40r78t26o18š 5284740497229

kde vidíte vaše body a a b v mých bodech 1 až 7 ????????????????????????????????????????????????????????

0/0
3.4.2018 10:25

M74a62r23t31i80n 57Ž21á88č55e62k 5196316455281

Pane Bartoši, já stále vaše reakce čtu jako "Mě se anarchokapitalismus nelíbí, nechci ale nad ním přemýšlet a vůbec hledat protiargumenty, jen to tu chci napsat a chci být vidět ale budu jen naznačovat, protože napsat otevřeně že to stavím jen na emoci se mi nechce, to by moji kritiku deklasovalo a nebyla by tu brána vážně".

Máte něco konkrétního, abyste můj pohled na vaše dosavadní příspěvky vyvrátil? A prosím nejlépe jednu věc, se kterou máte největší problém. Abyste ukázal, že to nejsou jen ty emoce, které Vás mohou vést k chybnému úsudku a co já si zatím myslím (že vás vede jen přirozený konzervatismus, strach z neznámého, neochota snažit se pochopit nové věci, ....). Jestli máte víc věcí, tak je lépe je vzít postupně. A nikoliv jen frázi (jako u těch 7 bodů, co jste napsal jen jako hesla ale nelze z nich poznat, co si o nich myslíte) ale dodejte prosím vysvětlení, proč nesouhlasíte. Třeba máte pravdu a já se od Vás rád něco naučím, co neznám a ankap opustím. Ale dosud to z Vašich příspěvků nelze poznat.

Děkuji.

+3/0
3.4.2018 12:18
Foto

D86a24l56i20b41o34r 15B21a91r41t72o33š 5904900707709

těch mých 7 bodů je velmi konkrétních ..........co na nich nechápete?...co si nich myslím najdete v mých článcích...račte se namáhat a číst

0/0
3.4.2018 12:41

P37e72t25r 56H42á45l74a 6584866605206

Teď už říkáte vyloženě pravé opaky? Těch 7 bodů jsou prostě jen hesla, která sama o sobě neříkají vůbec nic. A v těch článcích jsem hledal, a hned v prvním triviální omyly, ke kterým jste se pořád neráčil nijak smysluplně vyjádřit.

+2/0
3.4.2018 14:48
Foto

D19a51l16i63b86o53r 22B90a11r61t17o43š 5254170637709

jsou to hesla která mají přesný význam, ti kdo význam těchto hesel znají rozumí, ti kdo význam těchto hesel naznají si je musí prvně načíst a to vám zde povídám už dost dlouho a pořád mne fascinuje jak nejste schopen pochopit mou radu, že si to máte načíst..............kterému slovu mé rady přesně nerozumíte...načíst????

0/0
3.4.2018 14:52

M81a57r57t65i30n 28Ž84á35č45e16k 5886846515491

Tak třeba:

"1) dělba práce"

Vím, co je dělba práce. Ale nevím, co tím chcete říct tady. Že je dělba práce v rozporu s anarchokapitalismem? A proč by měla být? Další body navrhuji probrat až se domluvíme na tomto, ať se nezabýváme více věcmi na jednom.

0/0
3.4.2018 15:53
Foto

D97a32l80i23b94o68r 85B77a84r78t78o98š 5684180297399

kdybyste věděl co je dělba práce jistě byste na to přišel sám.........ale protože nevíte nemůžete na to přijít... a o tom to je.......

dělby práce krom jiného vytváří závislost na dalších osobách a to kvůli specializaci což je druhá stránka mince dělby práce...bez dělby práce není specializace a tak je nutné si nechat jistá činnosti udělat od někoho jiného..jako například opravu auta.....od automechanika......a opravu chrupu od zubaře a ne naopak....a jestli je to služba placená přímo nebo přes pojistku nebo přes daně není rozhodující je to jen a jen technikálie proplácení dané služby.........a tedy to co tvrdí anarchisté je hloupost , protože nerozeznají technikálie do podstaty..a nevidí viz moje debata s jistým Kšírem o povinném ručení....kdy povinné ručení které platíte chrání vás.......a to tak, že když vás někdo nabourá, vy si mlžete být vysoce jist že ON je pojištěn a že vám to pojišťovna proplatí..kdyby tento druh pojistky byl dobrovolný...pak ho většina neplatila....a to by nejvíce ublížilo vám, kdyby vás nebo pane Kšíra někdo naboural...čili je zde jasný důkaz o tom, že je nutné mít jisté platby nařízené.......což jaksi nejde do hlav anarchistů..........bohužel....

0/0
3.4.2018 16:11

M10a49r77t74i92n 10Ž38á93č89e90k 5666796275801

Nezlobte se na mě (nebo třeba zlobte, mě je to jedno) ale

a) napíšete jako argument dvě slova (a to jsme zatím u prvního bodu z vašich sedmi)

b) já Vám na to napíšu (slušně), že nevím, jak to myslíte a že bych rád, kdybyste to mírně rozvedl a napsal myšlenku (pozná se tak, že tvoří větu, která má podnět, přísudek, je gramaticky správně a dává logický smysl ve významu tvrzení, u něhož lze testovat pravdivost).

c) Vy mi na to napíšete "kdybyste věděl co je dělba práce jistě byste na to přišel sám"

WTF? Bohužel se s Vámi neumím domluvit, takže pokračování diskuse vzdávám a zbytek, co jste napsal, se ani nepokouším dekódovat. Můj čas je drahý.

Přeji hezký den.

0/0
3.4.2018 16:42
Foto

D64a36l49i61b63o83r 61B11a21r94t83o13š 5724780857309

pakliže budete jen používat nesmyslná anglické zkratky a pokud celý odstavec vysvětlení ohodnotíte jak dvě slova..pak se se mnou skutečně nemůžete o ničem domluvit..protože na to prostě nemáte...chybí vám značné množství vzdělání a to po všech stránkách...a je mi vás líto a všech kteří se vám dostanou do ruky....

0/0
3.4.2018 16:53

M58a75r15t16i16n 49Ž17á75č56e96k 5936856335131

https://it-slovnik.cz/pojem/wtf

normálně se zkratkám vyhýbám ale tady jsem si nemohl pomoct. Berte to jako výraz velkého překvapení, jelikož JAK JSEM SI TO MOHL DOMYSLET????? Copak Vám vidím do hlavy? Řídím se tím, co vy tady napíšete a napsal jste dvě slova a někomu tu skoro vynadáte, že nepochopí, co jste tím myslel.

Ppodle mého se dělba práce nejlépe realizuje na volném trhu a každé umělé zásahy ze strany úředníků či politiků ji mohou jen zhoršit, tak jsem chtěl vědět, proč to dáváte jako argument ke státu, když to platí naopak jako argument k anarchii, kde se ta dělba práce vytvoří lepší - vemte si třeba, jak se organizovaly zemědělské práce na vesnici řekněme v 15-19. století, kdy to neorganizoval ani stát jak ho známe dnes, ani monarcha a ani šlechta, ta jen nanejvýš přijela občas vybrat desátky, vesnice se zorganizovala úplně sama - tedy anarchistická dělba práce, lepší než kdybyste tam měl komplikované předpisy, regulace a chodily tam státní hygientické a všelijaké podobné kontroly).

Podívejte se ještě na tu posloupnost a), b), ... vždyť je to absurdní, odstavec jste napsal až po tomhle ale ten už jsem odmítl číst. Vůbec se nemusíte cítit dotčený vy ale já.

0/0
3.4.2018 17:25
Foto

D12a15l60i13b23o52r 59B17a54r44t76o97š 5374820897889

jsem rád, že jste přiznal že jste si tu anglickou zkratku nemohl odpustit...ta zkratka svědčí to o vašich kvalitách..........

0/0
3.4.2018 17:57

M37a58r18t69i42n 90Ž74á20č74e24k 5296736145651

Tak jo, já už Vás v tom nechám.

+1/0
3.4.2018 19:52

P89e74t77r 17H92á78l52a 6684656435706

Vy prostě předpokládáte že kdokoliv, kdo neuvažuje jako vy, je nevzdělaný tupec, a jakýkoliv projev nesouhlasu s vašimi myšlenkami považujete za důkaz blbosti.

Pořád opakujete že si mám něco načíst. Jenomže když udělám co po mě chcete a čtu, tak hned zkraje narazím na zcela zjevné omyly. A vy se k nim prostě nejste schopen vyjádřit.

Pořád jen opakujete svou mantru "když se mnou nesouhlasíte tak tomu málo rozumíte".

Dovedete pochopit ten koncept, že nejste neomylný? Prostě jste udělal chybu. Už asi po desáté vám na ni přímo ukazuju. Jste slepý nebo co?

Centrální plánování není součástí kapitalismu, a vycházíte z chybné statistiky pokud jde o pokles platů. Jak vám to mám ještě napsat, abyste to pochopil?

+1/0
3.4.2018 20:23
Foto

D50a30l70i39b17o22r 33B84a66r69t45o77š 5624700207409

vůbec nejde o to jestli někdo uvažuje jako já, jde o to, jestli jeho názor obstojí kritickému myšlení....když neobstojí..což je většinou..pak je to jasné....a milý pane..informace jsem čerpal od těch nejlepších myslitelů světa........a to byly všechno uznávané kapacity..a moc se nemýlili.........

já neopakuji.když se mnou nesouhlasíte tak tomu nerozumíte..já jen říkám že vaše výroky jsou tak stupidní , že je logické s nimi nesouhlasit a jen se divím že nejste nikdo schopen svou nedokonalost v myšlení vidět i když je vám vysvětlena...........je mi vás jen moc a moc líto..a vašeho okolí ještě více........a nejvíce je mi líto těch, kteří se vám dostanou do ruky.......

mějte se moc krásně a otravujte své lidské okolí svými na kost hloupými myšlenkami pokud možno co nejméně........

0/0
3.4.2018 20:44

P49e38t98r 32H84á13l87a 6544116295296

Největší myslitelé světa vám řekli že kapitalismus staví na centrálním plánování a dodali vám triviálně chybnou statistiku?

Je to právě váš postoj, který kritickému myšlení neobstál. Upozorňuji vás na to už bůh ví po kolikáté. Ve vašem článku jsem kritickým myšlením odhalil chyby.

Vy ale jenom pořád opakujete "když se mnou nesouhlasíte tak tomu nerozumíte", aniž byste se právě kriticky zamyslel.

A jestli si myslíte, že nedostatek argumentů a kritického myšlení doženete urážkami...

+2/0
4.4.2018 8:33
Foto

T89o21m45á67š 92Z73e98m91á69n13e80k 2677124942875

Takový systém je naopak celkem životaschopný, někdy dokonce až moc. Protože přesně na těchto principech funguje například organizovaný zločin.

0/−1
3.4.2018 1:57
Foto

R46a94d54e96k 25U46c81h47y12t40i65l 8204842477421

Organizovaný zločin máme jen díky státu. Stát zakáže cosi, co poptává část lidí a pokud se najde firma, která služby poskytne, je zvána mafií.

+3/0
3.4.2018 10:56
Foto

T37o86m91á43š 72Z30e12m51á14n63e78k 2507364682705

To je pěkná pitomost. Třeba obchod s bílým masem. Jak Vám do toho pasuje?

0/0
3.4.2018 17:30
Foto

F95r37a95n65t91i10š14e14k 82K17š72í42r 2379366625

Ale to je selhání současného státu.

+1/0
3.4.2018 19:09
Foto

T23o54m37á86š 52Z79e20m60á25n26e92k 2127914612675

Nezáleží na tom, kvůli čemu tu máme organizovaný zločin, ale na jakých principech funguje.

0/0
3.4.2018 17:35

M40a21r43t69i69n 82Ž87á81č49e26k 5336816185361

Je tam jeden drobný ale podstatný rozdíl: Organizovaný zločin na rozdíl od podnikatele, který si chce své zákazníky hýčkat, protože ho budou živit i v budoucnosti, málo kdy navštíví hned dvakrát za sebou stejnou banku a už vůbec se nebude snažit mít s ní dobré vztahy. A kdyby se náhodou zdálo, že mafie bude dlouhodobě udržovat vztahy s podnikatelem kvůli výpalném, budou to nejrůznější vztahy, jenom ne dobré, se kterými by byly obě strany spokojené, jako když si zajdete do obchodu a vyberete si zboží podle kvality a ceny (mimochodem, kam chodíte nakupovat? Protože podle mého supermarkety fungují na týchž principech, jako by fungovaly v tom ankapu, aspoň všude tam, kde jim do toho dnes nemluví stát).

+1/0
3.4.2018 12:28

A10n86n73a 25C50h49r34i23s49t25a 3892842759

myslel som ze tu bude viac komentarov, ale vidim ich tu len 14

0/0
2.4.2018 18:34

A80n49n98a 96C21h52r25i76s61t98a 3672652799

aha zaujimave, ked som pridal tento tak ich uz vidim vsetky

0/0
2.4.2018 18:35

M35i72l87o70š 29H96o12t34o25v38ý 1287855505213

Skoro všechny státy na světě fungují na systému sociální solidarity. Nedokážu si představit stát, kde by fungovala soukromá policie, soukromé soudy. A každý by si hrál na vlastním písečku. Něco málo jsem si o tomto "anarchokapitalismu" přečetl, možná by to fungovalo, ale v době prvobytně pospolné. Jako příklad se tohoto systému, se v různých článcích uvádí středověký Island, nebo USA v době "divokého západu" v 19 století.

+3/−2
2.4.2018 17:32
Foto

J43i27n70d28ř78i83c16h 17P41i50l28c 6213390917

Státy nefungují podle principu solidarity.

Solidaritou není nedobrovolné odevzdání peněz pod hrozbou násilí. Solidaritou je dobrovolná pomoc. Solidarita je založena na dobrovolnosti.

Vraťme pojmu solidarita jeho původní význam.

https://pilc.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=177405

+7/−1
2.4.2018 18:21

M58a47r87t16i58n 70Ž24á60č35e77k 5946926825511

Já Váš argument ale čtu jako kdybyste v otrokářské společnosti řekl, že si nedovedete představit společnost svobodnou, protože jste žádnou takovou ještě nezažil. A pak dodáte nějaké pseudoargumenty, typu že by nikdo nepracoval, takže otrokáři by umřeli hlady a pak i ti otroci, kteří by ztratili obživu a tedy že je to tak lépe pro obě strany a otrokářství je nejlepší systém pro všechny.

OK, když nebude stát, umřou všichni státní úředníci, politici, učitelé, důchodci a nakonec všichni, protože jednou onemocní a nikdo je nebude léčit.

Ale zajímavé, že každá věc, která se nějak oddělí od státu, sama funguje lépe. V poslední době je to pozorováno například ve školství, které tedy stát spravuje u nás naprosto tragicky.

+2/0
3.4.2018 12:36



Najdete na iDNES.cz