Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při bojích v Afrínu zahynulo nejméně osm tureckých vojáků

Nejméně osm tureckých vojáků ve čtvrtek zahynulo a dalších 13 utrpělo zranění v bojích v severosyrské oblasti Afrín. S odkazem na oznámení turecké armády o tom informovala agentura Reuters. Zraněné vojáky v kritickém stavu převezli vrtulníkem do péče lékařů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20a59d26i45m 46N23e27b25e31l 5356825529799

Ať hledám, jak hledám, nikde v Turecku jsem Afrín nenašel. Jak se tam ti Turci octli? :-/

+2/0
2.3.2018 11:14

T40o96m29á13š 44K86o37t72í64k 9366653833446

Tak on dokonce i ten výběžek Turecka (provincie Hatay) ze kterého otevřeli jednu z front proti Afrínu byl před válkou sporným územím mezi Tureckem a Sýrií. Sporným v docela podobném smyslu jako teď Krym. Podle smlouvy z Lausanne patřil Sýrii. Jenže v roce 39 tam proběhlo "referendum" na základě něhož si ho Turecko přivlastnilo. To že si Turci tak trochu uvědomovali že to není úplně jejich, bylo vidět i z toho, že ještě před válkou chtěli společně se Syřany postavit na hranici novou přehradu. S tím je teď samozřejmě konec.

0/0
2.3.2018 16:13

J46i77ř79í 16B68u26š37e35k 8132247319

Když RF posílá techniku, dobrovolníky a zpravodajské informace na Donbas "svět" je zděšen 8-o, sejde se NATO, OSN, i ten náš bývalý ministr Zaorálek byl pohoršen. Pak se vystavý sankce, Mezinárodní řád si přece nenecháme narušovat! A tady se děje stejná věc, navíc Turecko používá i letectvo a regulérní jednotky a nic se neděje všechno je v pořádku, jenom Němec trochu brblal ,že ty jeho tanky proti Kurdům...., že by se to asi nemělo, no plané řeči. No hromada hnoje.Rv:-)

+15/0
2.3.2018 8:25

E44v10a 23Z21a24v23a31c37k31a 6299290875259

Pane Bušku, souhlasím. Za totáče mi nejvíce vadilo vymývání mozků. Myslela jsem si, že budu žít po listopadu ve svobodném státě, plném hrdých a svobodných občanů s vlastním názorem. Že už se nikdy nedožiji, že nám bude někdo vnucovat názory, že nám bude někdo "ve jménu pravdy" opět lhát. A že se najdou lidé, kteří tomu uvěří. Mnohdy si říkám, že ti Vaňkové a spol. by byli perfektní adepti k budování lepších totalitních zítřků..

Protože oni stejně, jak za totality vnímají jen to, co je ku prospěchu zřízení.

Bez přemýšlení, bez vlastní analýzy . S logikou: Kdo nejde s námi, jde proti nám

+6/−2
2.3.2018 9:59

J84i83n26d69ř41i54c32h 60T60ů12m75a 1484452247658

Trochu rozdíl. Na Ukrajině nebyla před anexí Krymu Rusy žádná válka. Sýrie se zmítá ve válce už šest let a zasahují tam armády řady států. V podstatě si Sýrii parcelují. Irán, Rusko, Hizballáh, Turecko a místní Kurdové podporovaní USA a Asad. Tím Turecko neomlouvám ani náhodou, ale není tam zdaleka jediné, které si něco přivlastňuje. Turecko se bohužel utrhlo z řetězu a představuje teď v NATO neřízenou střelu.

+2/−1
2.3.2018 14:32

O65n25d53ř37e82j 97H68o44l73ý 9260570518159

Pouze USA a Turek anektovali území státu a odmítají ho předat zpátky pod správu vlády, bavíme-li se o Sýrii. Blábol o tom, že si Irán, Hizballah a RF parcelují Sýrii, ten nemá smysl ani komentovat. Stejně jako zcestné kecy o tom, že na UA válku rozpoutala RF, zatímco v Sýrii Turek a US-voják se Saudy se začali angažovat až po vypuknutí konfliktu.

Rv

+2/0
2.3.2018 19:18

J38i62n24d27ř89i64c31h 84T10ů66m93a 1574902707828

Točno továrišč. :-)))

0/0
2.3.2018 19:37

E96v46a 72Z78a97v64a70c15k74a 6909140265269

A co Izrael? Ten anektoval Golanské výšiny mnohem dříve

0/0
2.3.2018 20:24

O49n52d53ř82e13j 27H31o96l86ý 9580580808929

bavíme-li se o této válce, tak Izrael nic neanektoval...

0/0
2.3.2018 21:25

J80i65ř57í 59B79u91š37e84k 8462367529

Jak hezky a korektně novinářská klaka o tureckém vpádu na území Syrské arabské republiky píše, na závěr nezapomene zveřejnit ten Erdoganův blábol o bezpečné Sýrii. Rv:-)

+4/0
2.3.2018 8:14

P78e52t49r 67S57k49ř35i84v47a15n 3443578238

Afrín je dokonalou ukázkou kam až může situace zajít pokud odmítáte uvěřit skutečnostem. Zde totiž Kurdové, tedy bojovníci jenž v jednu dobu jako jediná síla bojovala s IS, čelí armádě Turecka, tedy armádě státu přes který s IS prokazatelně obchodoval. Tak kdo tu podporuje terorismus? Kurdové jsou samozřejmě spojenci USA, něco jako proxy armáda USA, zatímco Turci jsou spojenci v NATO. USA by mělo své "spojence" asi uklidnit ne? Turecko též avizovalo že obsazovat cizí území nehodlá jen v Sýrii ale i v Řecku, neměla by EU uvalit hospodářské sankce? Nebo se EU bude koukat jinam?

+13/0
2.3.2018 7:56

E20v53a 73Z48a85v20a86c24k97a 6159830155569

Pane Skřivane, já bych přála Kurdům svobodu, ale co se týče jejich boje, bojují především sami za sebe. Nejprve se postavili proti syrské vládě. Bojovali po boku povstalců. A nyní, když jim teče do bot, volají na pomoc Syrskou armádu?

Nemá ráda lakování. Od první chvíle jsem říkala, že byli Kurdové zneužiti. Že západ zneužil jejich touho po samostatnosti. Takhle se to nedělá. A nebo spíše nemělo dělat. Naše média udělala z Kurdů hrdiny. Ne všichni jimi jsou. Ne všem jde o správnou věc. A mnozí z nich ani nevědí, co vlastně chtějí. Mne by spíš zajímalo, jde má být jejich stát? V Sýrii? Kde jich nežije ani 10%? V tom opravdu s Turky souhlasím, že by tam v prvé řadě měli žít Syřané.. Nikoli Kurdové.

Nebo chtějí těch států pět? V Arménii, Turecku, Iráku, Iránu a Sýrii?

Ono by se to Amíkům vcelku šiklo. Zase o pět základen více..

0/0
2.3.2018 10:28

E24v20a 22Z88a40v13a25c10k14a 6609760625499

Omlouvám se za překlepy, ten korektor je opravdu někdy zlomyslný..Ale měla jsem si to přečíst. Opravovat to nemíním, ať se hnidopiši popasou. ;-D

Jaký by chtěli někteří svět? Chtěli by, aby státy žili jak přes kopírák podle diktátu západu? Aby všichni lidé mysleli stejně? A uvažovali stejně? To by byla opravdu nuda, nemyslíte? Já myslela, že demokracie je o toleranci k jedinečnosti, odlišnosti a samostatného uvažování

0/0
2.3.2018 10:36

V47á32c72l42a87v 46A17n44d49ě36l 9289876983353

Kurdové si opravdu samostatnost zaslouží. Je to početný národ a žijí hlavně v Iráku, Sýrii a bohužel i ve východním Turecku. Tu jejich samostatnost Turci nikdy nepřipustí. Vzpomeňme na genocidu Arménů v Turecku.

0/−1
2.3.2018 17:55

O48n38d79ř47e65j 62H10o34l25ý 9720570738419

žijí "hlavně" v Turecku

0/0
2.3.2018 19:20

V41l22a15d92i95m85í45r 71V64o50n64d26r46á96k 5223742834935

A ty Turci tam byli na dovolené a na propustky?

+6/0
2.3.2018 7:56

E10v40a 76Z76a71v34a22c21k10a 6499230175109

Pane Vondráku chce to trošku přemýšlet. Turkům podle mne nedo o to území. Oni nechtějí, aby tam sílila Kurdská opozice, která u nich páchá teroristické skutky. A že jich nebylo málo, si můžete vyhledat.

Nedělá se to takhle, ale nesouhlasím ani s vyzbrojením Kurdů USA za slib nezávislosti. Tohle se dělá s chladnou hlavou a s rozmyslem. A se souhlasem zemí, kde Kurdové žijí. A zajímavé je, že se to nevyřešilo po staletí a najednou přes noc se to vyřeší? Využitím rozvrácení Sýrie? Není náhodou cesta k oslabení Sýrie a Íránu? Alespoň já to tak vnímám. Já se nikdy nekoukala na to, co je populární. Vždy se snažím koukat pod pokličku a na důsledky..

0/0
2.3.2018 10:33

D83a23n14i75e32l 43A42d31a12m 2627620831863

I válka v Syrii potvrzuje, že lidé nevymysleli lepší uspořádání, než národní státy, kde je jednolitá kultura. Multimulslikultigenderpolitkorektní šílenství může zavést Evropu do obdobných konfliktů jako je v Syrii, Iráku, Afghanistánu, Jemenu,...

Proto je potřeba těmto "aktivistům" bránit v šíření zhoubné ideologie multikulturalismu po Evropě.

+2/0
2.3.2018 7:41

E24v30a 28Z64a86v58a40c77k57a 6439630645509

Pane Adame, opravdu mne vaše pojetí o jednolité kultuře děsí.. Problém je v tom, že nechápeme odlišnosti a nerespektujeme je. Nevadila nám ani první, ani druhá válka v perském zálivu. Nevadilo nám vměšování, pokud se nás to osobně nedotklo. Jinak nám byla demokracie dočista fuk!! A to mne štve nejvíce. Nikoli absence jednolitosti, ale absence objektivity a respektu k odlišnostem

0/0
2.3.2018 10:39

D80a79n84i84e95l 58A56d50a80m 2137410301893

Trochu problém pro snadnější pochopení dovedu až na hranu: Jste ochotna jako své sousedy akceptovat lidojedy, kteří si budou svou potravu vybírat ve svém okolí? Budete akceptovat jejich odlišné stravovací návyky? A nyní do reality k další skupině lidí, kteří se odlišují od "naší kultury": muslim, který odpadne od víry, se dle koránu stane štvancem, kterého ostatní pravověrní mají povinnost zabít (viz vraždy ze cti, které jsou praktikované i u našich sousedů v Německu mezi německými Turky celkem běžně, když si chce dívka vzít nemuslima, nebo žít "po evropsku"). Korán je jednou provždy daný, nelze ho měnit, je závazný. Jak chcete s takovými lidmi sdílet jednu zem, když oni dle své víry (je to ideologie) mají povinnost šířit islám jazykem, rukou, mečem i srdcem?

P.S.: zkuste si přečíst korán, nebo alespoň předmluvu k Hrbkovu překladu.

0/0
2.3.2018 11:19

E40v50a 72Z97a77v23a91c83k19a 6919910445619

Počkejte, ale tady jde o něco jiného. Do jisté doby s muslimy problém nebyl. V roce 2011 u nás nikdo tyhle problémy neřešil. Vědělo se, že se v důsledku hladomoru a nepokojů někde u Libye hromadí miliony uprchlíků.

Ty první generace jsme si sem pozvali sami. Stavěli jim mešity a podporovali a tolerovali jejich víru. To lidožroutství je trošku nadsázka. Na světě je 1,4 miliardy muslimů a jejich počet stoupá. Takž zákaz je absolutně nemožný. Jen by se další zradikalizovali. Jde o to: Nerozvracet tyto země,

netolerovat radikalismus. A podporovat tu umírněnou stranu. My děláme opak.

Nic jiného na to odpovědět nedokáži

0/0
2.3.2018 13:53

D63a76n31i36e79l 50A21d80a62m 2617460261653

Muslimové nejsou tolerantní ani vůči sami sobě. Různé frakce se vraždí po staletí. Viz šiiti a sunniti od bitvy u Karbala.

V r. 2011 Francie, USA a další exportéři demokracie prostřednictvím bomb zavraždili Kaddafiho, který za úplatu cca 5 mld. USD chránil Evropu před imigranty.

Zákaz ideologie,která vyzývá k vraždění a nesnášenlivosti je oprávněný.

Už jste začala číst korán?

0/0
2.3.2018 14:06

P14e37t45r 43Č26e85r43n96ý 8282882152587

Afrin není v Turecku, neměli tam lézt. To si musí vyřídit doma s tureckým Hitlerem.

+7/0
2.3.2018 6:49
Foto

J64i49ř71í 65C70h87o91c50h44o94l78á28č 5534333900196

členská země NATO oficiálně napadla sousední zemi a s pomocí spřátelených povstalců chce zabrat kus sýrie, sakryš to jistě budou následovat sankce jako proti rusku , které ovšem povstalcům na východě UA jen "tajně" pomáhalo ale oficiálně proti ukrajině nevystoupilo. Já jen ,že nic není černobílé , ale všichni jsme si rovní a někteří rovnější

+6/−1
2.3.2018 6:44

Z18d76e88n35ě81k 21T19r64u48t75n74o15v10s64k45ý 7863263766240

NATO je přeci obranná aliance. Záruka míru. To by, napadnout někoho, žádný z z členů neudělal.

+2/−1
2.3.2018 7:00

O10n48d25ř91e73j 53H75o31l18ý 9570260888929

Az na to slo "povstalci", oni to jsou vetsinou islamiste...

0/0
2.3.2018 9:25

E94v34a 87Z50a10v78a76c52k40a 6179270945229

Tam v těch oblastech je zhruba většina muslimů, pokud jste to, pane Holý nezaznamenal, tak vám to připomínám. Co Islámisté, konkrétně nevím..

Vím jen, že jako všude jsou mezi nimi lidé, jenž chtějí žít v míru a po svém

(nedej bože, aby se 1,4 miliardy muslimů zradikalizovalo) a necelé procento se zradikalizovalo v důsledku kampaně mocných.. Kdyby nás nezaplavila uprchlická vlna, bylo by to mnohým dočista fuk.

+1/−1
2.3.2018 10:57

O85n49d78ř59e91j 12H75o18l89ý 9700910848249

Paní Zavacká, reagoval jsem na příspěvek, kde pán nazval turecké nohsledy slovem "povstalci", což je dle mne zcestné, protože se jedná hlavně o islamisty. Takže Vaši poznámku o muslimech nějak nechápu, protože se nebavím o běžných obyvatelích Sýrie, ale o těch ze zahraničí podporovaných kolaborantech.

0/0
2.3.2018 19:27
Foto

J81i15ř89í 10C16h31o85c80h20o75l75á94č 5864463100706

to se vzájemně nevylučuje

0/0
2.3.2018 19:34

J69i40n97d96ř60i66c36h 51T58ů65m24a 1234842147628

Jasně, zabralo Krym ale oficiálně proti Ukrajině nevystoupilo;-D

0/0
2.3.2018 14:18

O94n64d84ř96e70j 62H39o11l95ý 9190410748729

Rusko oficiálně Krym "nezabralo", ale chápu, že je to pro Vás složité.

0/0
2.3.2018 19:40

J13i64n14d65ř75i46c29h 39T93ů87m63a 1244782477518

Jasně. Jen ho okupovalo. :-(

0/−1
2.3.2018 20:38

O49n17d71ř95e16j 22H79o39l11ý 9480380188409

Zkuste si to nastudovat, pokud tomu slovu rozumíte....

0/0
2.3.2018 21:26

J39i12n87d29ř90i62c47h 93T61ů58m47a 1474832337118

Rozumíme mu moc dobře. Okupaci jsem zažil na vlastni kůži.

0/0
2.3.2018 22:03

V76a31c82l91a24v 86B60u87r46e44š 3683598332349

Tak kdo nám proti sobě bojuje dneska?Včerejší nebo zítřejší přátelé dneska v neshodě?

+2/0
2.3.2018 6:25

E12v26a 46Z38a88v98a91c10k44a 6329260985579

Erdogan nechce u svých hranic Kurdy . Kurdové bojovali na straně povstalců..

A dnes by měli urvat kus Sýrie, kde je navíc ropa, jen proto, že jich tam žije necelých 10%? Má to logiku?

0/0
2.3.2018 13:56

V87í58t 34M58r31h88a78l 1625799653460

Erdogan stále ukazuje, že je to vypatlanec nejvyšší třídy a že by se změnil k lepšímu, určitě nehrozí, spíš ještě k horšímu.

+10/0
2.3.2018 5:31

M92a53r78e23k 51N83o32v13o24t68n58ý 5411101186948

Erdogan je naopak velmi chytrý. Dělá přesně to, co potřebuje. A spojenci mu to žerou.

+1/0
2.3.2018 9:19

T33o18m75á85š 60K75o24t38í71k 9396213853476

Za současné situace bohužel stejně není síla, která by je zastavila, o Afrínu je už v podstatě rozhodnuto. Assad má momentálně síly vázané v Ghútě, a i potom má před sebou řadu důležitějších soust, největší z nich Idlíb. Oslabení Kurdů mu taky zatím celkem vyhovuje. A možná tuší, že Afrín stejně už nikdy nedostane zpátky.

A až Turci zhltnou Afrín, vrhnou se na Manbidž. Pak si dají možná trochu pauzu, během který budou sondovat, jestli jim projde, když si ukousnou i něco z levýho břehu Eufratu. A možná projde... Protože kdoví, pro koho je ten břeh "rezervovaný". A rezervovaný je, jak je vidět z nedávné zuřivé akce proti ofenzívě Vágnerovy armády. Pro Kurdy a jejich samostatnost určitě ne. Sjednocení Sýrie po válce s tím, že na to území má Assad nárok, taky není moc reálné. Nechají si tam USA protektorát, nebo ho dají Turecku? Uvidíme.

+13/0
2.3.2018 3:25

E69v53a 70Z31a59v98a45c45k30a 6789580595109

Jsem z toho hodně smutná:-(. A také mám vztek. Na lidskou rozpínavost, na Turecko, na všechny, co tohle rozpoutali ve jménu falešné demokracie

+3/0
2.3.2018 6:07

J22i84n87d39ř26i33c49h 36T64ů69m85a 1924152707778

Asad rozpoutal občanskou válku ve jménu demokracie?

+2/−3
2.3.2018 7:53

O24n16d82ř39e96j 84H42o69l96ý 9360810118719

Nejaky dukaz na to lzive tvrzeni nedodate, ze?

0/0
2.3.2018 9:27

J59i12n39d27ř36i60c62h 39T49ů42m23a 1864462207148

Proč bych tady měl dokazovat naprosto jasnou věc? 8-o V Sýrii je od 15. března 2011 občanská válka, nebo snad ne? A Asad až do zásahu Rusů v ní prohrával. Nejsem to já, kdo tady lže.

0/−1
2.3.2018 10:01

E83v84a 37Z54a37v67a30c24k95a 6289610245799

Pane Tůmo, když se do války vloží arabská koalice, USA a jeho spojenci, tak už to přesahuje občanskou válku nemyslíte? A k vůli čemu vznikla? Tomu jste se elegantně vyhnul. Kvůli podpoře radikálních sunnitů, jenž chtěli uvrhnout Sýrii zpět do tmy. Na čí straně vlastně stojíte? Na straně pokroku a nebo terorismu? Vypadá to, že na té druhé

0/0
2.3.2018 13:59

J24i90n12d44ř32i76c76h 62T40ů68m66a 1544182477738

Za prvé šííté nejsou o nic méně radikální než sunnité. Za druhé, pletete dohromady dvě věci. Občanskou válku v Sýrii (střet Asada a opozice) a teroristické síly v Sýrii, což je IS (mimochodem původní spojenec Asada v občanské válce). Koalice bojovala zásadně s IS a to ještě pouze leteckou podporou. Asad naopak donedávna bojoval především s opozicí. Mimochodem koalice vznikla až v roce 2014, takže těžko mohla mít vliv na vznik války v roce 2011.

0/−1
2.3.2018 14:17

E72v68a 52Z60a73v37a85c22k98a 6379720145389

Šíité - a odnož Alávitů je sekulární a tolerantní směr. Nechcete to vidět, protože byste musel připustit, že západ podporuje ty radikální.. A navíc, máte někoho lepšího, než je Asad? Víte, co vlastně ta rozhádaná opozice chce? Oč jí jde? O pokrok zajisté nikoli

+1/0
2.3.2018 20:27

J87i42n97d73ř45i81c24h 58T40ů78m63a 1684432517528

Kdokoli je lepší než Asad. Už kvuli jeho původu. A s tím radikalismem je to nesmysl. Radikálové jsou v obou větvích výkladu islámu.

0/−1
2.3.2018 20:48

O25n70d98ř29e30j 56H51o36l75ý 9100500528389

Napsal jste, že válku rozpoutal Asad, což je "lež", kterou nejste schopen ničím doložit. Tak, jako prakticky všechno, co tu blábolíte.

+1/0
2.3.2018 19:28

J77i13n16d59ř72i47c74h 96T69ů91m19a 1364322247428

Plocho továrišč.

0/−1
2.3.2018 19:38

O89n87d91ř39e84j 43H95o37l37ý 9520830808469

Nic smysluplnějšího se od Vás ani nedalo čekat...

+1/0
2.3.2018 19:42





Najdete na iDNES.cz