Diskuse k článku

Po střelbě na floridské střední ruší firmy spolupráci s držiteli zbraní

Více než půltucet amerických firem ukončil nebo ukončí vztahy s Národní asociací držitelů zbraní (NRA). Stalo se tak poté, co vyloučený student Nikolas Cruz minulý týden zabil v areálu střední školy ve městě Parkland na Floridě 17 lidí. Spotřebitelé vyvíjejí tlak na firmy, aby bojkotovaly obchody spojené s mocnou lobbistickou organizací NRA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69l43a42d 47R73y87b82i78c26k53a 3788928977464

Bla, bla, blaaaaa... Když ty firmy budou bojkotovat držitelé zbraní, tak je velice vystřídají jiné businesses, které velice rády jim budou sloužit. Tak jak obchodn9 řetězec Macy's dojel na bojkot proti Donaldovi, tak i tyto tzv. firmy na to dojedou. Držitelů zbraní je víc než pát techto pomatených majitelů pomatených firem.

0/0
26.2.2018 4:32

J88i77ř15í 49B46ř41e77n54d44a 5725677404508

Di ty brebto. jestli se Macy's nedari, tak je to kvuli Amazonu . Krom toho, Donaldovi volici tam stejne nenakupuji, ti nakupuji ve Walmartu.:)

+2/0
26.2.2018 6:06

V25l14a44d 47R94y84b44i68c22k40a 3598488307374

Pane Břendo. Já nejsem ani váš bratr nebo váš manžel. Nechte si své petnames pro vaše miláčky a nebo kondelíky u piva tlačenky. Pokud na víc nemáte, tak se diskuze nezůčastňjte prosím.

0/0
26.2.2018 20:24

J15i66ř11í 35B31ř77e95n22d22a 5605577274818

Tak odpovidam ve stylu vaseho prispevku - bla, bla, blaaaa. A schvalne, bojkotujete Amazon? Na ten by Trumpovi volici dosahnout mohli.

0/0
27.2.2018 2:04

J81a24r97a 69R79a42n47k 1671736819161

;-)deplorable ted prijdou o "stamps", ale impeachment uz prijde tento rok.

http://uk.businessinsider.com/walmart-stopped-selling-assault-guns-2018-2

0/0
1.3.2018 1:40

J83i17ř62í 77B75ř46e55n10d26a 5135717874438

Mimochodem, tady http://money.cnn.com/2018/02/27/investing/macys-earnings/index.html ctu, ze se Macy's dari vemi dobre. Zrejme tam skutecne zadni Trumpsiti nechodi a nechodili, a nebo stejne jako jejich vzor lzou, a bojkot kde nic tu nic.

0/0
27.2.2018 20:03

J46a45r61a 54R12a91n82k 1881776129621

Macy's nektere obchody skutecne zaviraji, zrovna tak Sears, Clarion propustil stovky - to je tam, kde ten Oranzovy sliboval jobyRv

0/0
1.3.2018 1:41

J54a23n 70V79i16n82t68r 7406849932510

Blbost zachvacuje Ameriku. Pokud vyhraje, nebude kam emigrovat před muslimy v Evropě.

0/−4
25.2.2018 15:13

V23a25š28e46k 74Ř15í57h10a 2773193368642

Michael Moor by měl radost. Nicméně arogance Trumpa je neskutečné. Možná by změnil názor pokud by to schytám někdo z jeho rodiny. Ozbrojování učitelů je skutečně hodně dementní postoj. Chce snad udělat ze škol válečnou zónu .

+1/−2
25.2.2018 13:25

O32d43s79t91r65a80n97ě26n16ý 15U98ž32i61v74a74t92e43l

Uživatel požádal o vymazání
0/−2
25.2.2018 14:50

J44a41r12a 48R93a32n46k 1351646269771

Treba to, ze nebudete vedet, kdo je zak, ucitel a na koho miritRv

Ucitele protestuji a vetsinou k tomu nedojde, do te doby uz bude donik pryc!!

0/0
1.3.2018 1:43

J40a76n 34V53i27n58t47r 7456359892130

Jasně, žádné válčení. Když si přijde do školy zastřílet nějaký magor, tak učitelé nechaji nastoupit žactvo pěkně ke zdi a sami si stoupnou před ně, aby v tom nevznikal zmatek a usnadnilo se policejní vyšetřování ....

0/−2
25.2.2018 15:16
Foto

J58a85n 77K45u18l25í94s83e10k 8397633658431

...a při tom bude policie asistovat hlídáním budovy, kde se střílí aby bylo co nejvíce mrtvých, protože ti pak velmi dobře poslouží k politickým cílům "Demokratické" strany.

0/−1
25.2.2018 21:37

M77i33l26a38n 20Z43e66i10d64l29e84r 2382801556159

;-D;-D

0/0
26.2.2018 1:10

J13a36r38a 67R53a40n81k 1251706589241

To zde nastoupila ruska trolli farma?

0/0
1.3.2018 1:43

I30v39a 80J26a47s76i21n89s75k92á 8418199357902

Více než půltucet, to je 7 nebo 8 nebo snad 9 firem? Tak to Ameriku skutečně vytrhne....

0/0
25.2.2018 12:37

M32i12l93a66n 91Z17e36i69d89l80e73r 2102951226139

Mit za zle aktivistum, ze bojkotuji vyhradne aktivistickou NRA je schizofrenie na druhou.Kdejaky politik, ktery se ocitnul v hledacku teto organizace o tom vi sve. Sila a moc NRA neni o financovani politiku a jejich kampani ale o mobilizaci jejich clenu i beznych Americanu.

Kdo videl s jakou vervou NRA podporovala neuspesneho republikanskeho kandidata do Senatu Moorea televiznimi spoty, letacky, inzerci v tisku a rozhlase a stejnym elanem diskreditovala jeo soupere tak tusi, ze s timto spolkem neni neco v poradku.

Nastesti, vliv teto organizace pomalu upada, jak je videt z nekolika neuspesnych kampani minuleho roku.

+5/0
25.2.2018 11:38

M94a18r55i79o 94T23r36n29k47a 6800183278890

Ludia ako ty by najradsej zrusili 2A a potom sa pustili do 1A. Vsetko vyhlasit ako hate speech a tym by sa podla vas vyriesili vsetky problemy. V tom vasom imaginarnom svete to funguje:-)

+1/−1
25.2.2018 15:53

M79i21l70a26n 13Z75e30i37d86l58e77r 2502861596499

To vis ze jo, rozumbrado. ;-D

+1/0
25.2.2018 17:41

M98a52r47i79o 97T86r79n84k85a 6390393778950

Samozrejme len sa to bojite otvorene priznat. Svojho nazoroveho oponenta uz teraz nazyvate fasistami, xenofobmi a rasistami. Co bude za 10 rokov? Ale pamataj ze vzdy sa najde horlivejsi ideovy aparatcik pre ktoreho budu tvoje nazory rasisticke, xenofobne a fasisticke:-)

+1/−1
25.2.2018 18:56

M82i55l84a82n 89Z46e89i77d19l56e96r 2292901746179

No nevim, tebe treba za zadneho oponenta s temi tvymi nesmyslnymi prispevky nepovazuji. Nazor si mej jaky chces, me je u sedaciho svalu.

+1/0
25.2.2018 20:47
Foto

J58a76n 38K18u63l85í29s94e43k 8377283138981

Po zrušení 2. dodatku neozbrojené občanstvo pak by hrálo roli stáda ovcí, které nemá jinou volbu než akceptovat "pravdy" policejního a po zuby ozbrojeného státu.

1. dodatek by nemusel být vůbec formálně zrušen a stal by se pouhým cárem papíru stejně tak jako byla svoboda slova dříve zakotvena v komunistické ústavě před Plyšákem v 89.

0/−2
25.2.2018 21:43

M36i84l86a73n 97Z34e54i40d73l94e60r 2502691716899

Kulisku, co myslis, dostane Donik ze "C" nebo za "D", kdyz uz mluvci N.R.A musi vysvetlovat jak to vlatne s tim zvysenim vekove hranice myslel.

Peknej pokakanek, ta 45

Na druhou stranu, republikansti guverneri jako John Kasich, Rick Scott, Bill Haslam, Rick Snyder pomalu davaji od NRA ruce pryc.

Jsem v ocekavani jakou "znamku" jim za opovazlivost, kdy se na konference guverneru vyslovili pro omezeni v oblasti kontroly zbrani, NRA vystavi.

+1/0
26.2.2018 1:24

J95a50r60a 17R22a72n36k 1181106319241

Doufam, ze Kulisek umi anglicky:

https://www.cnn.com/2018/01/24/politics/mueller-investigation-analysis/index.html

Jan 25, 2018 -

Robert Mueller just made it impossible for Trump to call the special ...

https://www.cnn.com/2018/02/16/politics/mueller-indictments-special.../index.html

Feb 17, 2018 -

7 legal experts on what Mueller's Russia indictments mean for Trump ...

https://www.vox.com/2018/2/21/17031774/mueller-indictments-russia-trump

Feb 21, 2018 -

Trump's personal banking information handed over to Robert Mueller ...

https://www.theguardian.com/.../donald-trump-bank-records-handed-over-robert-mue... Dec 5, 2017 - Deutsche Bank has provided Robert Mueller with bank records of affiliates of US president Donald Trump as part of the special counsel's the midterms and Mueller - The Independent www.independent.co.uk/.../trump-impeachment-mueller-russia-investigation-elections... Jan 19, 2018 - If Mr Mueller comes back with something damning about Mr Trump this year then it increases the possibility of impeachment, while an all-clear would make the opposite true AP. Impeachment is a word that the White House had to deal with very early in the Donald Trump presidency – and it has never gone ...

0/0
1.3.2018 1:48

M19a62r60t50i54n 70N43o90v51o34t68n32ý 3316666301754

Ten Trump je fakt magor. To chce ozbrojit ještě učitele? Aby za pár let řešili případ, že učitel postřilel nějaké děti, nebo nejaké zabil třeba nešťastnou náhodou? Nehledě na to, že bych asi fakt nechtěl aby moje děti učil někdo, kdo chodí do třídy ozbrojen ...

+7/−2
25.2.2018 10:57

M83i80l77a67n 93Z24e39i98d92l76e20r 2892361106759

Tak ono uz to funguje i ted. Spousta skol ma externi ochranku, nektere i ozbrojene ucitele.

Gun free zona neznamena, ze tam nesmi nikdo mit zbran. Skolska rada spolu s uradem serifa muze udelit vyjimku a povoleni nosit zbran autorizovat. Problem je v tom, ze se samotnym ucitelum moc ozbrojovat nechce a roli "sekuritaka" prebira na castecny uvazek treba skolnik nebo sportovni trener. Ten pak nosi zbran jen prilezitostne, kdyz zrovna neuci nebo netrenuje. To byl ostatne i pripad zastreleneho pracovnika skolni ochranky a fotbaloveho kouce v jedne osobe na parklandske stredni, Aarona Feise.

Nerealne jsou pak Trumpovy myslenky ozbrojit nejdrive 20, pak 30, 40% ucitelu. Na americkych strednich a materskych skolach pusobi temer 4 miliony pracovniku.Pro predstavu, tech 20% pak predstavuje napriklad vice nez polovinu aktivnich prislusniku americke armady.

+2/0
25.2.2018 11:13

V85á52c83l24a90v 79K33o50v88á16ř 1772301647364

Když použiji Váš citát: " Nehledě na to, že bych asi fakt nechtěl aby moje děti učil někdo, kdo chodí do třídy ozbrojen ..."

Zeptám se k tomu, jak to chcete zjistit? Pokud někdo nosí zbraň, je jeho povinností ji nosit skrytě.

0/0
25.2.2018 13:28

J27a38n 50V90i95n51t37r 7326629302940

To by měl podle vás odzbrojit i armádu, protože tam před časem taky nějaký magor postřílel pár svých kolegů ...

A vy byste asi měl lepší pocit, kdyby učitel (marně) bránil vaše dítě svým telem. Bylo by to takové hezké sluníčkářské ...

0/0
25.2.2018 15:20

M32i61r57o76s60l52a63v 51B57r81o79z46i51k 7381959604407

Absolutně se mi nelíbí, jak levičácká média naskakují na "anti-gun" lobby, trefují se do legálních uživatelů zbraní, od myslivců po sportovní střelce a nevšímají si podstatného - že na základě tlaku levičáků jsou školy bez ochranky, s cedulkou "no gun zone". Ti samí teď používají oběti toho psychopata k politickému marketingu, protože sluníčka mají pocit, že "zbraň" je přeci špatně, a beze zbraní by byl svět lepší, hedvábnější, a celkově daleko růžovější..

Květinkoví stoupové.

+3/−9
25.2.2018 10:54

M87i60l25a93n 73Z71e74i48d69l98e39r 2572481636889

Mirecku, mas to trochu poletene. Zjisti si, ktera administrativa "gun free" zony zavedla. Nebo pockej, prozradim ti to. Byla to administrativa levicakeho Bushe starsiho.;-D

K dalsim nesmyslum jen dodam, ze skoly samozrejme ozbrojenou ochranku mohou mit a nektere ji maji. Dokonce i ozbrojene ucitele.

To jsou veci, vid';-)

+4/0
25.2.2018 11:00

M63i29l67a27n 74Z72e38i63d23l77e17r 2532461916979

Zajimave, kolik podpory dostava NRA od zdejsich diskuteru, kteri jsou prosluly svym vlastnim rozumem, nesnasi, kdyz jim nekdo neco rika a narizuje.

NRA je znama svym systemem kadrovani a ratingu politiku . Sva doporuceni koho volit a koho ne pak nekolikrat rocne sdeluje svym clenum.

A mimochodem, byla to prave NRA, ktera se v minulosti v nekterych statech zasadila o to aby lekari nemeli moznost informovat o zdravotnim stavu urady nebo o tom, ze zdravotnici nemoho dotazovat t zda psychicky nemocny pacient je drzitelem strelne zbrane.

+7/0
25.2.2018 10:52

J61o98s89e95f 43M12i14š10k58o89v81s38k89ý 9538341921198

Navrhovat ozbrojení učitelů je hodně špatný nápad. Podobně u nás před časem navrhovali ozbrojit lékařskou záchranku.

+4/−3
25.2.2018 9:04
Foto

J28i90ř82í 32K70r77á84k67o59r96a 9119253

Jen mi řekněte, jak se ty případy napadení lékařů záchranky vyřešily.

Fascinující je, že lidé jako vy řeknou - ozbrojit lidi je špatné - ale sami přitom nemají žádné jiné řešení, jak ty lidi ochránit. Prostě jasně, lidé nesmí mít zbraně na ochranu, dup! A pokud je někdo napadne..., ééé,... tak se to nějak prostě samo vyřeší.

+6/−6
25.2.2018 9:22

M66i27l38a56n 71Z46e39i66d51l29e85r 2582281196379

Fascinuji mi lide jako ty, kteri pri kazde prilezitosti vypousti nic nerikajici fraze.

+4/−1
25.2.2018 11:17
Foto

J92i43ř48í 19K88r84á96k35o55r18a 9749903

Tak zrovna tímhle jsi mě zrovna ty pobavil. Člověk, který nic než floskule a lži nevypouští, kritizuje za to samé ostatní. Ty jsi komik, Milánku. Jako vždy.

0/−2
25.2.2018 21:30

P31a15v37e83l 15P13i84l90á71t 8521819275174

U záchranky jsou kurzy sebeobrany (asi jak kde), což je adekvátnější tomu, s čím můžou přijít do styku (nejčastěji snad zprávy zmiňují agresivní opilce).

+1/0
25.2.2018 11:09

K93r35y66š98t14o33f 13M61a49l90i33n21k86a 3217403681913

Zákon o držení zbraní je v US špatný. Dokud nezmění zákon budou se podobné tragédie opakovat.

+4/−1
25.2.2018 8:07

J82a47n 95V54i18n61t23r 7446809552430

Ano, v Americe spousta států ztěžuje nebo přímo zakazuje lidem nošení zbraní mimo domov. Tohle by se mělo rychle změnit.

+1/−2
25.2.2018 15:25

M27i65c49h61a30l 12Z94e58l40e35n50ý 6844713395806

Dobre delaji, psychopatum je treba ukazovat spravnou cestu.

Sehnat si nakladak a projet se po chodniku je mnohem jednodussi, nez tam behat s kverem a riskovat, ze pri vymene zasobniku na utocnika nekdo skoci. To preci vedela uz Olga Hepnarova.

+1/−4
25.2.2018 8:01

F23r14a72n28t90i53š32e79k 69K44a30l61v84o73d52a 5647337773691

To je zase řešení na nic. Ty firmy budou zbraně vyrábět dál a prodají je jiným státům a potažmo se i dostanou černým trhem k teroristů i zlodějům a vrahům. Jediné čeho tím dosáhnou bude, že se slušní lidi nebudou mít jak bránit před lumpy a polici, jako vždy bude řešit oběti. A psychicky narušený člověk, když bude chtít někomu ublížit, si cestu vždycky najde. Po domácku vyrobené výbušniny, plyny(třeba fosgen, chlor aj.), auto....Pořád se tu řeší důsledky a ne příčiny. Jak jinak. Něco rychle bez rozmyslu zakázat je jednodušší, než dobrou výchovou dětí, kterým se věnuje potřebný čas, zájem a láska, snížit počet labilních jedinců. Už jen rozvrácené rodiny jsou líhní na psychopaty a jiným způsobem psychicky strádající jedince. Tohle můžou potvrdit psychologické studie.

+3/−1
25.2.2018 7:51

F43r83a51n71t89i83š26e80k 37K65a42l61v34o25d36a 5487197713621

polici = policie. Dochází mi baterky v bezdrátovce, pardon;-)

0/0
25.2.2018 7:52

A63n88t94o85n78i26n 98K50a20d83l87c70e26k 9172119941966

Alespon vim kde nemam chodit delat business.

0/0
25.2.2018 5:56

J71i42ř81í 43T74e72p93r 4237370815955

Co nám ti tweetroví aktivisté vybojkotují příště? bylo by ideální, kdyby vybojkotovali sami sebe.

+3/−3
25.2.2018 5:16

J46i57ř35í 42B91ř70e23n79d48a 5975717544908

Neni co resit. Bush i po rozpoutani katastrofalni valky v Iraku vyhral volby na platforme zakazu homosexualniho manzeltsvi. Deset let pote se to bere jako normalni. Doufejme, ze verejne mineni ohledne zbrani bude nasledovat podobne racionalni vyvoj, a za deset let se zacnou veci menit. Oni totiz konzervativci obcas vyhraji volby, ale pokrok se jim zastavit nedari, at to bylo s otrokarstvim, pravy zen, pravy cernochu, atd atd...

+1/−2
25.2.2018 5:05
Foto

J43a15n 95K49u94l25í54s32e29k 8397763768881

Břendo, jak vidno nemáte základní znalosti dějepisu. Práva černochů byla vydobyta právě konzervativci, tj. Republikány. Většina "Demokratů" byla už od občanské války vždy proti. Zrovna tak co se týče volebního práva pro ženy. A otrokářství bylo zrušeno Republikány s Abe Lincolnem v čele a "Demokrati" pak rozpoutali občanskou válku, o což se opět snaží. Holt některé věci se nemění po staletí...

+1/−1
25.2.2018 5:42

J28i87ř26í 10B71ř51e44n13d14a 5615587544778

Kdepak, republikani tehdy a ted jsou uplne jina strana. To je jak s temi zbranemi pred 250 lety a ted.

+1/0
25.2.2018 6:20
Foto

J54a92n 31K56u98l98í86s90e10k 8687753538281

A co se změnilo? Máš na mysli něco konkrétního, Břendo?

S těmi zbraněmi je to úplně stejné tehdy a dnes. Viz zde z National Review, oblíbené publikace Ronalda Reagana: https://goo.gl/xnsDe3 Dovolím si citovat, pokud ovšem umíš anglicky:

"the Amendment protects a person’s individual inherent right of self-defense and empowers the collective obligation to defend liberty against state tyranny"

Už jsem zmiňoval nepokoje v LA v roce 1991. To samé se může stát kdykoliv zvláště v případě nějaké přírodní katastrofy jako například zemětřesení v San Francisku v roce 1906. Podobné zemětřesení už tu mělo být dávno a může klidně přijít za 5 minut.

Nevím, proč bych jako důvěryhodný a bezúhonný občan neměl být schopen se bránit ozbrojeným a krvelačným hordám. Je to zakotvené v Ústavě, ale tuto schopnost nemám.

Republikáni vždy byli a stále jsou za dodržování ústavy a pro individuální práva a rovnost všech občanů bez jakéhokoliv rozdílu. To se nezměnilo vůbec nikdy od Lincolnových dob.

Naproti tomu "Demokrati" ignorovali zákony a ústavu téměř vždy a pořád, hlavně od občanské války. Oni se také nikdy nezměnili...

+2/−1
25.2.2018 6:38

J21i36ř72í 26B28ř58e65n13d52a 5345627474358

To jsem zvedav, jak se s pistolkou bude nekdo branit porit tankum, a letadlum. Cele je to prezitek, i kdyz Trump nam denne ripomina, ze pojistka proti tyranii aspon v podobe svobodneho tisku je potreba.

Nemel bych obavu, ze nejake velke rabovani by se konalo v Bay Area, mozna v Oaklandu. A kdo bydli v Oaklandu, bydli tam na vlastni nebezpeci. Ale zase, ozbrojene krvelacne hordy jsou produkt ozbtojene spolecnosti, a to je potreba zmenit.

Republikani kdysi skutecne byli pokrokovou stranou, ale ta doba davno minula.

+1/−2
25.2.2018 7:01
Foto

J29a19n 86K39u53l47í94s26e70k 8617113728401

Republikáni byli a stále jsou skutečně pokrokovou stranou. Co se s nimi, podle tebe Břendo, stalo? Nějak ti nejde konkrétní odpověď na tuhle otázku.

A přiznej, že jsi kecal, když jsi tvrdil, že to byli oni, kdo bránil osvobození černochů od otroctví a zrovnoprávnění žen a černochů v 60. letech minulého století.

Ozbrojené krvelačné hordy jsou produkt společnosti, která kašle na své zákony a ústavu. Podívej se do Mexika, tam jsou všechny střelné zbraně zakázané a jak se tam panečku vraždí jako nikde na světě.

Ještě jednou mi vysvětli, proč já jako bezúhonný občan bych musel sedět na zadku a čekat až mě a mé sousedy nějací banditi zamordujou a vypálí barák jako těm chudákům v LA. Už tenkrát byly automatické zbraně zakázané a většina vesměs nesmyslných omezení uzákoněna, což samozřejmě vůbec nevadilo davu psychopatických vrahů a zlodějů.

A proč bych doma nemohl mít klidně i těžký kulomet? V armádě mi ho přidělili několikrát, tak proč bych ho nemohl mít dneska, klidně si ho i zaplatím. A ani patřičná registrace s povinností ho mít patřičně zabezpečen by mi vůbec nevadila. Ostatně i kdyby mi ho někdo ukrad, není vůbec sranda se s takovou věcí naučit zacházet...

+1/−2
25.2.2018 7:17

J76i88ř97í 28B29ř50e56n53d39a 5175407864428

To mas jen popletene republikany a konzervativce. Republikani byli kdysi liberalni stranou.

Pravdepodobnost scenare ohledne rabovani, ktery popisujes je 0.000 nic. Doufam, ze mas doma i protiatomovy kryt a jses pripraven na konec spolecenskeho radu a mas aspon dva roky zasob, jako to tady nejaci posuci maji. Na druhou stranu pravdepodobnost strelby vyplyvajici z prilis mnoha zbrani mezi lidmi je mnohem vetsi.

0/0
25.2.2018 8:26

Najdete na iDNES.cz