Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsme ochranka, brání se učitelé Trumpovu návrhu posílat zbraně do škol

Bílý dům navrhuje, aby americká federální vláda ze svého rozpočtu zajistila výzbroj a výcvik až pro milion učitelů. Ti by pak měli chránit žáky před útoky, jakým byl naposledy masakr na Floridě. S nápadem přišel prezident Donald Trump už ve čtvrtek, učitelé mu mezitím vzkázali, že chtějí vzdělávat děti, ne suplovat ochranku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P73e71t43r 41V13a29ř89á67k 6376789864915

V Parklandu byl ve škole ozbrojený policista a stejně to útočníka neodradilo. Proč? Protože když je někdo tak narušený, že jde vystřílet svoji školu, tak neuvažuje racionálně a nepřemýšlí o tom, že by mohl zemřít. Případně s tím dokonce počítá. Představa některých lidí, že ozbrojíme pár učitelů a všichni potenciální útočníci se preventivně pokakají strachy, je úsměvná. Stejně tak je úsměvná představa, že ozbrojený učitel se v případě potřeby promění v Johna Wicka a neomylně zneškodní útočníka, než stihne napáchat vážné škody. V Parklandu byli čtyři policisté, kteří se báli vejít dovnitř, a to byli vycvičení a zkušení policisté. Přečetl jsem několik článků od expertů a lidí se zkušeností s bojem v uzavřených prostorách a všichni se shodují na tom, že ozbrojení učitelů je nesmysl. Vystrašený učitel s pistolí proti útočníkovi s automatickou zbraní, kterémi je všechno jedno. Kolem vyděšení studenti, chaos. Naprostá většina obětí při střelbě ve škole zemře během několika prvních minut, kdy vládne zmatek a nikdo neví, co se děje. Pravděpodobnost, že se podaří útočníka úspěšně identifikovat a zneškodnit, než stihne napáchat naprostou většinu škody, kterou by stejně napáchal, je velmi malá.

0/0
27.2.2018 11:39

D32a83d84a30k 29P33e96t32r 7741500884218

Takový Igor Hnízdo předběhl se svojí pistolkou dobu.;-D

0/0
26.2.2018 8:56

P15e64t64r 87V60e42s19e89l68ý 3661594904359

Je až k neuvěření, kolik lidí má problém s pochopením psaného textu (dobrovolné, nikoliv povinné nošení zbraně). Bezpečnostní rám a gun-free zóna (naopak je to skvělá vábnička) je k ochraně před odhodlaným zločincem stejně účinná jako přechod pro chodce před rozjetým autem. Ale když, jako řidič sleduji chování chodců, tak mnoho lidí si to opravdu myslí a jsou i ochotni zemřít za svou pravdu.

+1/0
24.2.2018 12:38

M29i37l16a97n 27Z42e17i32d21l54e58r 2572181466899

Nez zacnete neco psat o problemech s chapanim, nejdrive si zjistete co gun-free zona znamena. Pak treba to, ze personal ve skolach jiz ted muze po projednani na skolske rade a povolenim uradu serifa " ozbrojeneho ucitele" mit. Problemem je, ze to moc pedagogu nechce delat...

V parklandske stredni jeden takovy byl. Jmenoval se Aaron Reis a byl zastrelen. Spousta strednich skol ma pak "security marshalla" Tato skola take mela stycneho dustojnika z rad serifova uradu. Zastupce Petersona, ten byl ostatne na miste strelby jako prvni, presto nezasahl.

Jo, svet neni tak jednobarevny a jednoduchy, jak byste si pral aby byl.

0/−1
24.2.2018 14:08

J77a14n 98V30i54n29t97r 7646359792750

Je velký rozdíl, jestli je ve škole jen jeden ozbrojený člověk (o němž to všichni ví - včetně útočníka) nebo jestli je ve škole víc ozbrojených lidí.

+2/0
24.2.2018 14:27

M45i77l11a63n 27Z35e38i92d14l68e25r 2752331556149

*Aaron Feis

0/0
24.2.2018 14:29

V81l52a19d38i13m34i71r 10C28a87r 6553909150730

Než sebrat zbraně každému americkému kovbojovi, raději bude Trump budovat ve školách kulometná hnízda. God bless America.

0/−2
24.2.2018 11:42

J18i17r43i 90B61i41l86i43n52a 5948390827

Kdyby se Donald diky bohatemu tatikovi neulil z valky ve Vietnamu a kdyby cucel mene na televizi, neplacal by takove hlouposti.

Ostatne, i kdyby akce silnych strelcu na skolach diky ozbrojenym ucitelum opravdu skoncily, mohly by zacit v dalsich verejnych prostorach. A co pak?

Vyzbrojit doktory, postaky, silnicare a knihovnice?8-o

+2/−1
24.2.2018 1:09

M17i95l44a19n 87Z33e95i97d25l26e21r 2252501716219

No jak tak koukam na naivni predstavy zdejsich amaterskych strelcu tak se divim jak mohli zvladnout psychotesty nutne k vydani ZP. Tedy pokud vubec nejaky maji.;-)

+1/−1
24.2.2018 1:55

J15a11n 44V39i78n46t87r 7406609182410

Vy jste profesionální střelec?

0/0
24.2.2018 11:07

V41l93a71d93i19m65i43r 72C50a63r 6133829780670

Já jsem profesionální šachista. Kdo je víc, střelče?

+1/−1
24.2.2018 11:43

J67a18n 74V91i89n31t75r 7216689742370

Když nejste profesionální střelec, proč se hloupě pošklebujete "amatérským střelcům"?

0/0
24.2.2018 11:51

M51i59l10a13n 69Z18e14i57d78l90e63r 2142531316129

Jako myslis, jestli se zivim strilenim do lidi? To urcite ne, nicmene nekolik let jsem pracoval jako krizovy specialista v integrovanem zachrannem systemu nebo jako "pobocnik" koronerova soudu. Takze vim treba z prvni ruky, ze existuje treba neco jako "bila slepota" u zasahujiciho policisty, u ktereho dojde k prudkemu zvyseni hladiny adrenalinu.

0/0
24.2.2018 14:24

J58a16n 98V69i50n97t60r 7596219782780

V ozbrojených složkách státu nejsou žádní supermani. Lidé k policii chodí většinou ze zcela jiných důvodů, než že budou nasazovat život na ochranu občanů. Běžný policajt nosí zbraň jako zbytečnou zátěž na opasku a má jen velice malou pravděpodobnost, že ji bude někdy muset opravdu použít. A tudíž na to ani není připravený. Takže se nelze divit, že když se náhodou ocitne v takové situaci, tak se zachová třeba jako ti dva hrdinové z Uherského Brodu. Na druhou stranu se v takové situaci může zachovat daleko profesionálněji člověk, který má střelbu jako koníčka a používá mozek.

0/0
24.2.2018 16:42

J64a67n 27V20i65n81t12r 7296809242830

Není potřeba nikoho vyzbrojovat. Stačí povolit legálním držitelům zbraní jejich skryté nošení na veřejnosti. Pak by byla dost vysoká pravděpodobnost, že se všude najde někdo, kdo by se mohl případnému útočníkovi postavit.

+2/−2
24.2.2018 9:01

K72a47m92i93l 78N30o87v75o53t69n48y 4676295262140

V americe je nejvetsi svoboda noseni zbrani. A zaroven nejvetsi pocet utoku strelnou zbranii. Premyslim, jestli v tehle korelaci nehledat kauzalitu.

+2/−2
24.2.2018 9:47

J69a14n 86V53i98n50t90r 7906399482890

To se sakranentsky pletete. Zkuste si zjistit fakta, než začnete plácat takové hlouposti

+3/−1
24.2.2018 10:11

V60l80a97d31i50m12i30r 44C32a35r 6323579130810

Ale no tak, ty pistolníku.

0/−1
24.2.2018 11:43

J38i33ř12í 34B94ř29e58n89d49a 5765427244938

A cim vice je ozbrojenych, tim je vetsi pravdepodobnost jzneuziti jejich zbrane, pouziti zbrane v afektu, nebo nespravneho pouziti. Takze vysledkem je jeste vic mrtvych.

+2/−2
24.2.2018 10:03

J69a84n 31V55i12n64t40r 7406369942550

To jsou hloupé představy člověka, který o zbraních ví jen to, co se dočtete v novinách. Nosit u sebe zbraň představuje dost značné nepohodlí, což spolehlivě vyloučí lidí, kteří by ji nosili jen tak. Zbraň u sebe obvykle nosí jen člověk, který s ní umí dobře zacházet (tedy vyjma policajtů a různých strážníků).

+3/−3
24.2.2018 10:15

P47a96v65e97l 80K81o43v81á38ř 2504273211679

A co takhle, jde-li to v tej ejmérice takhle daleko - nebylo by lepší - u každého školního vchodu čtyřčlennou ozbrojenou vojenskou hlídku a doplněním alespoň jedním pancéřovým vozidlem posádkou v bojové pohotovosti?

0/0
23.2.2018 21:54

V87l14a53d69i12m90í58r 54N18o87v36á73k 3472144756541

Ne, takto ne, USA by se z těch masakrů (ale i v jiných zemích) vzpamatovaly, kdyby tam byl zaveden přísný socialismus.

0/−3
23.2.2018 20:55

P47e50t97r 95H17a78r56i31p92r90a67s94a97d 42H64a29j67i20č 5871236603850

Píšu to pořád - chce to víc zbaní. Školy obehnat ostnatým drátem, do každého rohu umístit strážní věž s ostřelovačem s automatickou zbraní, učitelé nafasují ruční útočné granáty a bude bezpečno.

+2/−3
23.2.2018 19:34

P70a34v14e95l 92J88o77n71á17š 5441395159835

Zakázali jsme zbraně a hned je na světě líp. Jen ti zločinci se zbraněmi nám tu idylu kazí.

+5/−3
23.2.2018 19:21

O13t75a 23S70a80l34y96k 6473181986909

Flintu si koupím už ve 14 a bourbon až ve 21. To je psycho ;-D

+3/−2
23.2.2018 19:08

O58t19a 55S71a54l78y92k 6873401856649

Já chci flintu na ty parchanty, trojka z chování nefunguje;-D

+2/0
23.2.2018 19:05

M37i71l13a81n 62Z41e25i29d60l59e67r 2362801266919

Opet zajimava diskuze virtualnich pistolniku kteri si naivne mysli, ze ozbrojeny ucitel utocnika s poloatomatem zastavi. Bohuzel, stejne tak je naivni velmi vyrovnany genius ve svych tweetech, kde tvrdi, ze ozbrojenim ucitelum utoky skonci.

A ted nekolik vecnych poznamek k Donikove navrhu. Ozbrojit, vycvicit 20% ucitelu? Vi vubec o kolik lidi se jedna?

Ve Spojenych Statech je na materskych a strednich skolach zamestnano temer 4 miliony pedagogickych pracovniku, vyzbrojit jen 20% z nich, jak zaznelo v jeho puvodnich tweetech by znamenalo vycvicit neco kolem 800 tisic lidi.

Pro predstavu, to je skoro polovina aktivnich vojaku americke armady.

Osobne mam zkusenosti s nekolika policejnimi sbory ve Spojenych Statech, Velke Britanie nebo Izraele a kazdy policista Vam rekne, ze i uspesnost a efiktivita zasahnout utocnika je i pro trenovaneho policistu, v prostredi vladnouciho chaosu a paniky nekde mezi 30-40% , cim delsi je kontakt s agresorem, tim mensi je pak presnost zasahu. Samozrejme to neplati pro specializovane policisty, specialni jednotky atp.

Bavime-li se ale o schopnosti ucitelu, nemyslim si ze by tito zneskodnili utocnika na prvni dobrou a byli lepsimi strelci nez jsou policiste.

Komentovat jeho vyrok ze “ATTACKS WOULD END!” uz je zbytecna ztrata casu, jedna se o vyplod chore, sociopaticke mysli.

+10/−5
23.2.2018 18:51

T96o26m42á35š 88Z32e25m14a15n 3435798324105

Každá pistole je "poloautomat"..

A 90% policajtů se nevyrovná průměrnému držiteli zbraně.

+2/−4
23.2.2018 20:00

M62i64l46a27n 52Z26e20i85d98l77e52r 2432151926799

Ale jdi ty brepto;-D

+2/−1
23.2.2018 21:03

D39a97v50i29d 89S37c86h95u70l97t60z 1746143551970

Ještě že Vy budete "nadprůměrný" ;-D

0/0
23.2.2018 21:11

M75i28l61a92n 28Z97e94i31d18l37e10r 2802211276649

" A 90% policajtů se nevyrovná průměrnému držiteli zbraně"

Na to si prisel sam, strelce-hobiku? Povez nam, kolikrat si v zivote celil nejake krizove situaci se zbrani v ruce, rozumbrado.;-D

+2/−1
23.2.2018 21:20

J82a55n 26V32i34n75t45r 7386139192340

A kolikrát čelí nějaké krizové situaci policajt? Jejich výcvik spočívá v tom, že musí povinně odstřílet pár desítek ran na statické střelnici. Taktický výcvik nemají nejspíš žádný. A navíc žádný výcvik nenahradí rozumné uvažování, které se k uniformám obvykle nenosí. Každý soukromý vlastník střelné zbraně, který má střelbu jako koníčka, umí střílet líp, než většina policajtů.

+3/0
24.2.2018 0:17

M76i49l56a53n 65Z45e80i53d78l75e24r 2522101606419

Tak policista, zdravotnik, zachranar celi krizovym situacim pomerne casto. Takovy nesmysl co jste napsal nemuzes snad ani myslet vazne. Kdyz uz jsme u toho, ono ani tak nejde o ostrostrelbu ale o psychiku v prubehu zasahu.

Kolikrat si v zivote strilel na zivy terc? Nepocitej paintball nebo hratky s kamarady na detskem hristi.

+1/−1
24.2.2018 1:21

J13a29n 20V62i37n16t84r 7536429762290

Myslíte třeba krizovou situaci, že nestihne vybrat v termínu stanovené kvantum pokut? Nebo že neví, jaké i má napsat ve slově "byli" ve služebním hlášení?

+2/0
24.2.2018 13:12

J87a32n 72V10o82j33t89í19š72e27k 6802601825446

Prosimvás běžte to dělat, když jste tak chytrej, ať je v našich ulicích konečně bezpečno.

0/0
24.2.2018 22:23

P45e39t72e84r 16U40r72b32a73n 7431414182916

Asi jenom hlupák přirovnává reakce hobby střelce, civilisty s prací policisty.

Já třeba vlastním privátní pilotní licenci (single engine) a 747 mám, alespoň na flight simulátoru zmáknutou k dokonalosti. Hned zítra se jdu ucházet o pozici pilota v Emirates ;-)

0/−1
23.2.2018 21:53

J56a96n 69V64i13n21t87r 7256919302160

Jen hlupák přirovnává střelbu k pilotování dopravního letadla.

+3/0
24.2.2018 0:18

J75a41n 29V20i50n67t84r 7486589782920

Vzhledem k tomu, že podle statistik vlastní většina Američanů střelné zbraně, tak pokud nejsou učitelé nějakou extra výjimkou, bude jich většina mít vlastní zbraň a budou s ní pravděpodobně umět zacházet. Takže stačí, když jim povolí ji nosit do školy. A žádný speciální výcvik vás nepřipraví na všechny situace, které by mohly nastat. To vám spíš pomůže zdravý rozum. A už jsem to psal několikrát, že pouhý fakt, že v každé škole bude několik ozbrojených učitelů, s velkou pravděpodobností odradí jakéhokoliv magora, aby to tam zkoušel. Těm magorům jde totiž v zásadě o tu pochybnou slávu, kterou jim připraví média, lačná po senzacích. Pokud by se jim ovšem stalo, že je při tom odpráskne nějaký učitel, tak tím mediálním hrdinou bude on a na ně žádná "sláva" nezbude.

+1/−3
23.2.2018 22:55

M70i54l79a57n 70Z88e24i10d98l65e50r 2242961626759

Honziku, nekolikrat si tu zminil zdravy rozum. Zacni ho prosim pouzivat.

ad.1:Samozrejme, spousta Americanu vlastni strelnou zbran ale hodne z nich s ni neumi zachazet. Napriklad v roce 2014 bylo v USA registrovano pres 800 smrtelnych nehod a vice nez 33 tisic zraneni nevhodnou manipulaci se strelnou zbrani.

ad.2: To, ze sem nekolikrat napises nejakou nesmyslnou domnenku, neznamena, ze je to pravda. Jak si vysvetlujes, ze behem poslednich 25 let prezilo jen nekolikk utocniku? Prevazna vetsina spachala bezprostredne po utoku sebevrazdu nebo byla zneskodnena policii. Pokud jsou motivovany posmrtnou "slavou" tak jim prece nic nezabrani v tom, aby i lepe vybaveni a pripraveni utocili dale

O etiologii jednani masovych strelcu se ti ani nebudu zminovat, nepochopil bys ji.

+3/−1
24.2.2018 1:50

J56a25n 57V71i56n29t47r 7516789392970

Nehody způsobené špatnou manipulací, se stávají i policajtům. Blbci se vyskytují všude a mezi stovkou milionů vlastníků zbraní se jich logicky musí aspoň pár desítek tisíc vyskytovat.

Jinak ta mediální sláva, třeba i posmrtná, je skutečně jediným důvodem, proč se tyhle věci dějí. Jenže je obrovský rozdíl v tom, jak "hrdina" zemře. Pokud hrdě zemře vlastní rukou, tak tam není nikdo, kdo by mu tu slávu vzal. Pokud ho zastřelí policajti, tak je novináři nebudou oslavovat, protože je to jejich práce. Pokud ho ale zastřelí nějaký civilista, tak se soustem pro média stane on. O to víc, že tam nebude žádný etický problém, že oslavují vraha.

A že se lépe vybaví? Jak se "lépe vybavit" do situace, kdy vás může někdo překvapit za dveřmi nebo střelit do zad? Toho si musí být takový pošuk vědomý.

+1/0
24.2.2018 8:32

M53i21l32a74n 55Z69e42i76d14l98e20r 2322621266369

Ano, nehody se stavaji i policistum, nekdy v dusledky chyby,jindy z opomenuti vlivem rutiny nebo z nedbalosti, presto jsou mene caste a zavazne jako ty u civilistu, amateru.

Adam Lanza, Eric Harris, Devin Kelley a vice nez polovina ze 150 masovych strelcu bylo pri utocich zastreleno nebo spachali sebevrazdu, presto se naslo spousta dalsich, kteri jejich cin kopirovali.

Vnimat medialni pokryti jejich zlocinu jako jejich oslavu skutecne muze jenom psychicky nestabilni jedinec.

Duvody, nebo spise priciny, ktere stoji za jednanim hromadnych strelcu, masovych vrahu jsou komplexni a nelze je zkratkovite vysvetlovat medialni slavou.

Z tvych prispevku vyvstava pocit, ze by si rad byl tim hrdinou, doufejme ze takova eventualita nikdy nenastane.

0/−1
24.2.2018 9:29

J77a30n 16V19i89n14t22r 7866919372320

Měl jsem kamaráda u policie s když mi vyprávěl, jak se tam občas nechtě střílelo, tak až zůstával rozum stát nad tím, jací můžou být lidí blbci.

Všichni ti hromadní střelci mají společné to, že předem počítají s tím, že při tom zemřou nebo že stráví zbytek života. To, že ta sláva bude možná až posmrtná, je neodradí. Žádný člověk nemá představu, co znamená vlastní smrt a zvláště mladí lidé si vlastní konec nedovedou dost reálně představit. A takové věci páchají výhradně výjimečně silně psychicky nestabilní jedinci. Proto se naštěstí stávají jen zřídka, protože příležitostí je nespočetně a žádné, zákazy, restrikce a opatření na tom nemůžou nic změnit.

+1/0
24.2.2018 10:38

M11i16l46a50n 17Z37e78i40d89l70e87r 2752891946549

" A už jsem to psal několikrát, že pouhý fakt, že v každé škole bude několik ozbrojených učitelů, s velkou pravděpodobností odradí jakéhokoliv magora, aby to tam zkoušel.";-D;-D

Tak odradi nebo neodradi? Nechces si nejdrive nez neco napises srovnat myslenky? Mylis se i v tom, ze zadny clovek nema predstavu co znamena vlastni smrt, existuje pomerne siroke spektrum, rika se tomu sebevrazdna ideace, kdy si jedinec dokaze predstavit vlasni smrt.

Masove strelby, se bohuzel vubec nestavaji zridka. Za poslednich sest let doslo ve Spojenych statech k vice nez sestnacti stovkam pripadu masove strelby. Samozrejme, ze se do tohoto poctu nepocitaji kriminalni aktivity poulicnich gangu nebo vseobecna kriminalita s pouzitim strelne zbrane.

To, ze o spouste veci vis kulovy nebo jen z doslechu, jeste neznamenena ze tomu tak je nebo neni.

0/−1
24.2.2018 11:10

J64a84n 71V57i15n34t19r 7396929692310

Vám asi rodiče koupili hodně dlouhé vedení, že nejste schopen chápat argumenty, které jsem tady několikrát uvedl.

0/0
24.2.2018 11:56

J71i29ř18í 48B98ř44e82n28d47a 5405707674588

Podle jakych statistik? Zbrane vlastni stale klesajici mensina Americanu. Zbrani je ale cim dal vic, jelikoz mensina magoru se dal ozbrojuje proti imaginarnimu nepriteli.

+1/−2
24.2.2018 10:07

M13i93l83a84n 45Z16e41i39d29l94e59r 2572121306799

Ano, strelna zbran se nachazi ve zhruba 33% americkych domacnosti a pouze 22% Americanu ji osobne vlastni.

0/0
24.2.2018 10:16

J27a75n 95V16i56n47t16r 7176209812320

Čím dál méně lidí se ozbrojuje, protože díky cílené sluníčkářské výchově je čím dál míň lidí schopno a ochotno brát vlastní osud a bezpečí do svých rukou. Tohle není žádný pozitivní trend. Naopak na něj dříve nebo později celá společnost doplatí, protože nikdy nebudou že všech lidí dobráci.

+2/0
24.2.2018 10:43

M88i41l17a75n 17Z33e24i14d98l11e40r 2352531576629

Ale jdi ty brepto. Trend ubyvajicich vlastniku strelnych zbrani se vysvetluje prevazne zmenou v zivotnim stylu, treba upadkem zajmu Americanu o loveni zvere nez "cilene slunickarske vychove"

Nemalou ulohu v tom take hraje zavedeni "background checku" v pripade zadosti o porizeni zbrane, jakkoliv toto opatreni muze byt nedokonale.

Mimochodem, je zajimave sledovat logiku tveho mysleni. S despektem k autoritam, pocitem vlastni nadrazenosti a vyjimecnosti mi tak trochu pripominas mysleni jedincu o kterych sam pises.

0/−1
24.2.2018 11:36

J88a41n 10V23i88n51t42r 7626479292640

I tato diskuze názorně ukazuje, že spousta lidí nechápe, že by si za vlastní bezpečí měl především ručit každý člověk sám. Spoléhat se na to, že to za něj vyřeší stát, je prostě projevem nerozumu.

+1/0
24.2.2018 11:59

E73v60z11e65n 87S76o73u63k83u52p 1977224286518

"Nejsme ochranka"..... Tak raději necháte zabít sebe a děti které učíte ??? Učte děti, že život je boj.... Tak to platí už desítky tisíc let.....

+5/−7
23.2.2018 18:48



Najdete na iDNES.cz