Diskuse k článku

Tisíce studentů vyšly v USA do ulic, chtějí přísnější pravidla držení zbraní

Tisíce studentů ve středu dorazily k sídlu floridského zákonodárného shromáždění, aby přesvědčily místní politiky k přijetí přísnějších pravidel pro držení útočných zbraní. Byli mezi nimi i přeživší střelby ze střední školy v Parklandu, kde minulý týden rukou bývalého studenta Nikolase Cruze zahynulo 17 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i19l64a33n 78Z69e79i98d79l41e94r 2582331586729

Jen dodam, ze volani po zvyseni vekove hranice, kdy si muzete legalne opatrit utocnou pusku, omezeni v podobe prodeje vysokapacitnich zasobniku a zefektivneni vydavani ci odebirani licenci na zbrane neni zadny zakaz coz se zdejsi virtualni pistolnici snazi svymi prispevky namluvit.

Mimochodem, muze mi nekdo ze zdejsich "expertu" vysvetlit k cemu potrebuje osmnactilety mladik AR-15. Papouskovani frazi z webu N.R.A, ze jde o moderni zbran urcenou pro sportovni ucely si muzete odpustit.

+1/−1
22.2.2018 10:10

K47a53m77i62l 43J80o45s40e71f 9844568930120

Já tedy nejsem expert, ale zkusil bych pobrat trochu selského rozumu a tipnul bych si na co to mají. Třeba má tu zbraň pro rekreační a sportovní střelbu. Může ji použít na ochranu nebo lov. Ne každý v USA žije ve velkoměstě a kolem farmy radši budete běhat s ARkem než pistolí.

Jinak můžete mi vysvětlit co se zlepší omezením kapacity zásobníků? Přebití trvá cca 3 vteřiny.

+2/−1
22.2.2018 10:38

M11i42l36a26n 83Z51e96i76d10l12e85r 2612981586429

I tri vteriny dokazi zachranit zivot. Kolik z osmnactiletych mladiku je farmarem ci lovcem zvere?

Ano, trochu toho rozumu byste mohl pobrat a nemusel by byt ani selsky.

+2/−2
22.2.2018 10:44

K50a89m50i79l 63J28o65s82e94f 9124558150700

Ptal jste se na co ty zbraně mají a já vám odpověděl. Teď chcete dokonce čísla (pochybuji že se k nim dá někde dostat). Nebo vy snad máte alespoň hrubý odhad kolik je v USA osmnáctiletých sportovců, lovců, farmářů a lidí co střílí rekreačně? Protože pokud nemáte nějaká čísla, tak máte jen své dojmy a na těch pravděpodobně nevytvoříte správný odhad situace. Ale klidně se svámi vsadím že jich bude daleko více než vyšinutých střelců.

Jinak já nijak neglorifikuji USA a jejich zbraňové zákony, ostatně jsou tam v každé zemi jiné, ale třeba druhý dodatek je něco co by většina evropských politiků nevydýchala.

+2/−1
22.2.2018 11:14

R20a54d25e36k 97V63a49l68k20o12v38i55č 7704211217373

Do určité míry souhlas. Na druhou stranu omezení zásobníků na 10 ran, dočasné nebo dlouhodobé odebírání zbraní kvůli duševnímu zdraví není žádné velké omezení práv. Osoby do 21 let můžou mít malorážku nebo klidně pušku s mechanickým nabíjením (Mausera). Ostatní zbraně - klidně automaty, AR-15 s bump-stockem nebo kýho čerta klidně, ale jen na licencované střelnici pod dohledem. USA tohle nezvládají.

+2/0
23.2.2018 8:07

P92a21v45e14l 44P37i85l33á56t 8451689605524

No tak, osobní invektivy do diskuse přece nepatří... :-(

0/0
22.2.2018 11:21

K84a46m30i33l 41J92o14s10e39f 9564388470860

Ony ty urážky dřív nebo později do diskuze přijdou. V Grahamově stupnici nesouhlasu je to popsané jako Útok na osobu, po ní následují už jen Nadávky.

+1/0
22.2.2018 11:35

J34a63k51u25b 24P58r55o79k66e55š 6833928592823

Tři vteřiny jsou dobré, za tři vteřiny uběhne i mizerný běžec cca 20 metrů, navíc střelec unese omezený počet zásobníků, pokud ponese 5 zásobníků po 30 nábojích tak může zabít nebo těžce zranit 150 lidí, pokud bude mít každý zásobník 5 výstřelů tak jen 25, když bude muset přebíjet po každém druhém výstřelu, jako je to obvyklé u loveckých zbraní.

Pokud dotyčný žije někde v divočině a bude se muset bránit divoké zvěři zbraní, dost těžko zvládne vystřílet 30 nábojů. Pokud bude lovit, tak také dost pochybuji o tom, že nějaké zvíře bude čekat byť jen na druhý výstřel, natož na patnáctý nebo třicátý. To co tvrdíte jsou hlouposti a pokud jste o tom alespoň chvilku přemýšlel, tak si to sám uvědomujete.

+1/0
26.2.2018 23:34

P93a28v21e82l 86P55i91l86á19t 8681359895724

Souhlasím s omezením této hranice, klidně na 100 let. Už teď je jejich prodej ilegální. ;-)

0/0
22.2.2018 10:59

Z87d14e20n40ě37k 55H75i27n97k 8809357871421

Věková hranice 21 let, jak ji má nastavenou i stávající zákon v ČR, mi přijde přiměřená (a sportovní střelbu organizovanou v klubech i dříve). Souhlasil bych i s argumentem, že když nemůže konzumovat alkohol, není dost dospělý na držení zbraní.

Z jakého důvodu je však jejich prodej dle Vás ilegální? AR15 v civilní poloautomatické verzi je prostě dlouhá kulová zbraň jako řada dalších.

0/0
22.2.2018 11:55

V31á15c73l85a23v 47V53a54n62ě78k 2633353318721

Podle toho co tady vidím by člověk řekl, že v Česku na vás číhá zločinec a násilník za každým rohem a proto lidi musí nosit pistoli aby se sami chránili, neboť policie je na nic.

Zajímavé.

Já jsem se za celý svůj život nesetkal se situací, kdy bych potřeboval anebo myslel si, že budu potřebovat zbraň k osobní ochraně.

Ta spočívá daleko víc v selském rozumu než v pistoli za pasem.

+9/−2
22.2.2018 9:35

K57a95m13i74l 67J34o73s68e74f 9344338910880

Pan Vaňku vám za to někdo platí, nebo vás to jenom baví?

Pokud jste vy nezažil takovou situaci, ještě neznamená že ji nezažili jiní. Dám vám odkaz na mapu kriminality. Nechte zaškrtnuté kolonky Vraždym Znásilnění, Fyzické útoky a vyberte si časovou osu jaká se vám zlíbí. Tohle jsou přesně ty chvíle kdy by asi lidem pomohlo se bránit nejlépe střelnou zbraní. http://www.mapakriminality.cz/

0/−1
22.2.2018 9:43

J25i85ř82í 87B82ř37e20n37d93a 5155827794918

Prohledl jsem mesto a okoli, z ktereho pochazim, cca 30 tisic lidi. Za pet let tam bylo vseho vsudy pet pripadu fyzickych utoku. Takze se maji vsichni ozbrojit?

+1/−1
22.2.2018 22:06

P68e66t23r 28F96u92k83a 8103236480435

Nikdo tu snad nevolá po tom, aby se "všichni ozbrojili".

Nikdo vám zbraň nenutí, jen ji neupírejte těm, kteří o ni zájem mají (a splní naše dostatečně přísné podmínky)

+1/−1
23.2.2018 0:14

J55i14ř24í 84B34ř12e97n27d87a 5725837794378

Jenze cim vic lidi bude pobihat se zbrani, tim vic bude mrtvych. Oni si to nepriznaji, ale je to tak.

+1/−1
24.2.2018 3:21
Foto

J54i71r46k16a 86V74a18n30o47u57r95e78k 6637904538410

Oni si to nepriznaji, ale podle vsech statistik to je spise opacne ;-)

0/−1
24.2.2018 4:09

P33a31v11e67l 84P94i98l36á96t 8871599595784

Jen k té první větě: policie určitě není na nic. Jen prostě z principu věci musí být nejdřív zavolána (pokud k tomu vůbec je v místě události čas a prostor) a pak jí to trvá dlouhé minuty na místo...

0/0
22.2.2018 9:45

B64a17r44b64o25r10a 18K29u98d29r84n93o71v18á 7976379192265

Z mých zkušeností bývá nejvíc problému po hospodách, diskotékách, hernách a ubytovnách... ideální místa na použití zbraní, zvláště těmi, co mají něco pod kůží...já jsem pro, aby měl zbraň každý a někdo i dvě a to už od patnácti!! Aspoň bude sranda a lidí je stejně zbytečně moc.;-D

0/0
22.2.2018 10:37

P60a69v91e92l 30P88i82l22á48t 8251149285884

Tam zbraně (dle našeho zákona) nepatří a tyto skupiny hospodských rváčů stejně zbrojní průkaz nemají. Tam to funguje jinak, s Kabátama - "když se u nás chlapi poperou, tak jenom nožem anebo sekerou..." :-)

+3/0
22.2.2018 11:01

M30a20r60t17i29n 14K21o87p34t88a 8650859671753

dokonce ani v USA vetsina domacnosti (57%) zadnou strelnou zbran nevlastni, nejakou zbran ma v drzeni jen tretina dospele populace (goo.gl/GTRSUc)

0/0
22.2.2018 11:05

M74i98r17o21s93l87a50v 79H37o96d27n82ý 5636402265351

Nejhezčí na tom všem je, jak se k důležitému tématu největší měrou vyjadřují ti, kdo o něm vůbec nic neví. Chcete zakázat útočné pušky, protože jejich vlastnictví vede každoročně v USA k mnoha ztrátám na životech? OK, ale nejdřív udělejte statistiku a srovnejte oběti střelby s počty obětí jiných událostí. A než zakážete pušky, tak nejdříve zakažte automobily, tabákové výrobky, alkoholické výrobky, domácí bazény, elektrické spotřebiče, psy bez náhubků, věci, ze kterých se dá spadnout, jako jsou koloběžky, kola, koně, oslíci a muly, plynové vytápění v domech, špatně odvětrávané komíny, vysokohorskou turistiku, veškeré vlaky napříč celými USA, mobilní telefony, hru na "planking", bojové sporty, hokej, fotbal, tenis (riziko infarktu), vodní polo, hororové filmy, potravinové konzervy, kuchyňské příbory, litinové pánve...

Jediná věc, kterou se dá těmhle věcem předejít, je zdravotnická kontrola žadatele o vlastnictví zbraně, která odhalí případné psychické problémy, nebo labilitu a pak periodické kontroly z důvodu ověření střelcova zdravotního stavu. Nic jiného není zapotřebí.

+6/−2
22.2.2018 9:22

P78a40t11r80i33k 92Š92e19b30e13s60t49a 4193832736265

Jen k Vašemu poslednímu odstavci: ... ergo přeložte současný český zákon o střelných zbraních do angličtiny a lze jej normálně přijmout..

+4/0
22.2.2018 9:25

M76i93r87o59s58l28a60v 22H46o31d13n48ý 5236402635401

I tak by se to dalo říct :-)

0/0
22.2.2018 9:54

M60i36l70a81n 31Z37e58i49d30l76e19r 2232631566869

No nevim jestli je to nejhezci,podstatne vsak je, ze o teto problematice vite lautr kulovy a jeste napisete traktat plny nesmyslu;-)

0/−3
22.2.2018 10:13

M27i76r23o32s23l30a42v 60H62o62d16n91ý 5736432745571

Vím o tom dost, pokud by tomu tak nebylo, tak bych o tom nepsal.

0/0
22.2.2018 10:19

M17i65l38a46n 69Z70e43i61d45l43e61r 2872761956339

To vite, ze jo. ;-D

0/0
22.2.2018 10:30
Foto

J63i96ř11í 36D39v10o75ř16á53k 5435599560588

Blbost. Třeba profi řidiči mají EEG, psychotesty,... .

To neznamená, že se mezi nimi nenejde rapl, bezmozek.

+2/0
22.2.2018 9:27

M17i16r26o87s67l23a12v 30H89o22d21n69ý 5696562935761

No vidíte, a taky pro to auta nikdo nezakazuje, tak proč ta hysterie kolem pušek?

0/−2
22.2.2018 9:59
Foto

J60i71ř27í 10D26v72o40ř84á66k 5775349520688

Protože auto bylo vyvinuto k přepravě. Zbraň ne.

0/0
22.2.2018 10:07

M37i20r40o69s66l55a91v 98H12o40d27n87ý 5276472195431

Buďto bylo auto vyvinuto k přepravě a zbraň k obraně, nebo byla zbraň vyvinuta pro střelbu do nevinných lidí a auto k najíždění do davu civilistů. Záleží na úhlu pohledu.

+2/−1
22.2.2018 10:21

M22a36r78t85i92n 42K73o89p10t64a 8400559531693

auta nikdo nezakazuje, ale jejich prodej, vlastnictvi a pouzivani je striktne regulovano, i v te svobodne Americe. Kdyby v USA regulovali prodej zbrani alespon tak jako prodej a rizeni motorovych vozidel, tak by to mozna bohate stacilo.

+1/−1
22.2.2018 11:08
Foto

J66i96r38k88a 14V55a42n44o26u87r66e65k 6297114608530

Kdyby regulovali v USA prodej a vlastnictvi aut, nemela by polovina USA moznost auto vubec mit .. pisete blaboly

0/0
23.2.2018 6:35

J34i72ř38í 54B49ř88e17n15d59a 5925967134898

Prodej a vlastnictvi aut je samozrejme regulovan. Na kazde auto provozovane na silnici je nutna registrace, a kazdy musi mit ridicak. Na zbran, urcenou pouze na zabijeni, neni potreba nic.

+1/0
24.2.2018 3:24
Foto

J80i61r58k35a 22V40a61n57o70u92r48e75k 6257974898800

Ahaa, dalsi chytrak, co se moc diva na tv .... v polovine statu USA si legalne nekoupote ani vzduchovku ... nemate predstavu, pane

0/0
24.2.2018 4:12

J47i98ř38í 72B21ř97e73n35d51a 5195227714648

Ehm, zbrane jsou urcene k zabijeni, ty ostatni veci maji svou uzitecnost. Statistiky jsou k dispozici, ze jste liny si je vyhledat nebo se poucit, to je jen vas problem. Zdravotni kontrola nezjisti ani chripku predtim, nez zacnou symptomy, je pro smich si myslet, ze odhali byt jen vetsinu rizikovych jedincu.

+3/0
22.2.2018 9:28

M60i59r16o53s37l20a38v 72H68o26d20n79ý 5916742465261

Zbraň je od slova "bránit se" a tudíž je určena k obraně, tj. ne k vzetí cizího života, ale k ochraně vlastního. Pokud bych se díval na věc Vašima očima, tak bazén slouží k utopení, auto k najetí do davu, kuchyňský příbor k útoku na ostatní členy rodiny a fotbal k tomu, aby bylo možno někomu beztrestně zlámat nohy.

+1/−2
22.2.2018 9:58
Foto

J24i86ř41í 45D21v20o27ř81á15k 5105989240598

Zbraň je starší, než slovo.

0/0
22.2.2018 10:23

P96a48v28e63l 82P45i51l39á62t 8521429385304

"Zbraně jsou určené k zabíjení" - platí pro kriminálníky a tam bychom chtěli ty zbraně omezit (a to je fuška, protože černý trh). Slušným občanům slouží k ochraně a tady je zneužití výjimka.

+3/0
22.2.2018 9:58

J41i55ř11í 62B82ř35e15n19d40a 5385307964278

Jak dlouho plati soucasmny zakon? Tyhle veci se rozjizdeji pomalu, ale pak se velmi velmi tezko resi.

0/0
22.2.2018 22:01

V44á45c28l21a90v 97V27a54n85ě20k 2193793778251

Co se třeba nepoučit v těch anglosaských zemích co jsem zmínil.

Tam má zbraň jen ten kdo ji mít smí anebo kriminálník.

Kriminálníky lze tím sejmout mnohem lépe a drive, neboť nemají žádnou legální omluvu držby zbraně a tak se vraždí většinou gangy mezi sebou.

Normální občan ví co dělat a kam jít nebo nejít, stejně jako všude jinde bez toho aby se musel obávat, že nějaké pako někde vytáhne pistoli z jakéhokoliv důvodu.

0/0
22.2.2018 9:30

M49a77r94t33i57n 10Č69e80r64n39í71k 6712788822138

"Tam má zbraň jen ten kdo ji mít smí anebo kriminálník"

-------

Je ještě nějaká další varianta?

0/0
22.2.2018 11:21
Foto

J95i84ř45í 37D77v35o20ř10á41k 5555249930848

Tak si tady pročítám diskuzi a v duchu si říkám:

Proč to nenechat na američanech?

Studenti vyšli do ulic. Ano, je to jejich právo.

A jestli se v USA změní zákony pro držení zbraní? To záleží na jejich zákonodárcích, ne na místních diskutujících.

A upřímě. Většina obyvatel USA ani neví, kde leží ČR. Stejně jako většina obyvatel ČR nedokáže vyjmenovat ani polovinu států v USA, natož určit jejich přibližnou polohu.

+1/0
22.2.2018 9:15

V22á43c19l64a64v 79V28a97n30ě58k 2523803778661

Jenže svět jsou dnes spojené nádoby.

0/0
22.2.2018 9:31

P49a94t63r90i37k 46Š89e56b48e47s11t93a 4213522916585

Nadpis, že by se nemusela ta komisařka, co chce zbraně zcela zakázat, stydět... a z textu článku je zřejmé, že demonstranti požadují fakticky nastavení stejné legislativy, jakou má dávno nastavena třeba ČR....

+1/0
22.2.2018 9:11

M94a79r73t59i79n 32V82a57š77i92n70a 2699866302801

Zbraně nezabíjejí samy, zabíjejí vždycky lidé. Zákaz zbraní je nesmysl...

0/0
22.2.2018 9:07

P57a58t37r88i51k 88Š73e46b37e44s26t79a 4283362276885

klasika...

vrah zabije autem, a je na vině vrah

vrah zabije nožema na vině je vrah

vrah zabije puškou a na vině je puška

+3/−3
22.2.2018 9:13

P71a59v82e57l 57P68i34l73á89t 8101839265774

No jo, je to tak. Ale musím přiznat, že jsem před léty taky tak zkratkovitě uvažoval.

0/0
22.2.2018 11:04

A65l67e72š 90M69o17r33b51i65c70e77r 2469302455691

Správně. Já například naprosto nechápu, proč se nedá na benzínce koupit ruční granát nebo nášlapná mina.

To je diskriminace!!!

Zbraně nezabíjejí!!!

+3/−2
22.2.2018 9:16

P38a43t18r20i50k 58Š53e88b67e93s62t68a 4863772166935

Tak já třeba naprosto nechápu, proč na benzínce může kdokoli, vyjma řidiče motorového vozidla, kouřit...

0/0
22.2.2018 9:19

J40a15r21o62s53l25a95v 11L58e61b31e97d67a 3236499347270

§ 44 i přepravované osobě

0/0
22.2.2018 9:35

Najdete na iDNES.cz