Diskuse k článku

Dohoda o vojenské pomoci s Asadem neexistuje, tvrdí kurdské milice

Syrští Kurdové bojující v severozápadním regionu Afrín s tureckou armádou a Ankarou sponzorovanými milicemi oznámili, že vyjednali dohodu se syrskou vládou o vojenské pomoci. Vláda v Damašku jejich tvrzení zatím nijak nekomentovala, ale syrská televize přišla s podobnou informací. Později Kurdové zprávu popřeli, stejně jako turecký vicepremiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O15n70d68ř75e58j 13H31o94l22ý 9490630348929

Nu což, tak si počkejme, co je a co není pravda.

Jedinou jistotou je to, že pokud Kurdi v Afrinu nepřistoupí na návrhy Damašku, tak je Turek s podporou svých islamistických milicí bude likvidovat.

+2/0
19.2.2018 22:57

M14a59r38k 12S90t76e64i75n 7461320605644

Proč nevyhlásíme sankce Turecku,stejně jako Rusku, je to okupace, co dělá OSN, asi je to organizace v rukou USA. Stydím se za to, že jsme stejně jako Turecko v NATO, ČR by měla okamžitě pozastavit členství v této zločinecké organizace, která ještě s USA podporovala Turecko při invazi na Kypr, o Kosovu ani nemluvím. Kurdové jsou chudáci, zase je někdo zradil stejně jako v Iraku.

+3/−1
19.2.2018 20:04

M65a73r12e12k 82H88r50a15d88i64l 3922557282792

Spíš by NATO mělo opustit Turecko, než my, nemyslíte?

+3/0
19.2.2018 21:00

J91a57n 35B76a11b93i42č71k83a 9883619383167

Když Bospor pod ruskou kontrolou, je stále pro NATO nepřijatelný

+1/0
19.2.2018 22:09

M95a38r49k 68S48t18e20i92n 7391290915384

No to samozřejmě, ale to by je musely vyloučit USA.

0/0
20.2.2018 20:53

J60a23n 28B14a48b66i82č82k20a 9833179503697

Dokud byl Kypr samostatná republika, tak tam žádné problémy nebyly. Jenže když řecko dostalo nápad, jako nyní rusové s krymem, že si Kypr připojí k řecku a turecko se neodváží jim v tom zabránit tak se přepočítali. A tak celý spor vzniklý řeckou blbostí, zkončil rozdělením ostrova

+1/0
19.2.2018 22:27

O30n65d32ř93e88j 23H50o54l82ý 9530760488959

No vidíte, jste stejně "objektivní" i např. ohledně Moldávie, plánů na Velké Rumunsko a odporu obyvatel Podněstří k těmto plánům?

:-)

0/−1
19.2.2018 22:44

J54a46n 18B86a62b38i42č47k50a 9803249663457

Na mojem názoru nezáleží, já jen popisuji co se stalo. Mohu stokrát fandit řecku, ale napřed zabrat Kypr a pak když turci zadupali tak zdrhnout, to nebylo chytré. A lidi na Kypru to jejich dobrodružství odnesli

0/0
20.2.2018 6:12

O31n77d54ř94e22j 30H98o98l27ý 9510870978499

Já se nebavím o tom, komu fandíte a komu ne. Ale na to, jestli dokážete dva stejné plány/situace posoudit s odstupem stejně či nikoliv. Evidentně ne, protože byste jinak dokázal odpovědět, že?

Rv

0/0
20.2.2018 17:01

O15n51d83ř77e68j 50H65o52l22ý 9450740338319

Copak pane Tintěro není pravda na tom, co jsem napsal? Mimochodem, nedoplnil jsem tam, že nezávislost vyhlásilo Podněstří dříve, než Moldávie.

:-)

0/0
20.2.2018 17:02

M78i17l31a79n 84V17o37l53e90k 5719983866419

"Kurdské milice podporují ze vzduchu Američané". To je divné, mít takového silného spojence a škemrat o pomoc u Asada? Možná bychom ho také měli vzít do NATO.

+3/0
19.2.2018 18:02

J56i48ř96í 36T94i29n87t23ě32r89a 6630719213720

Vážený pane Volku,

vaše informace neodpovídají skutečnosti. Západní Rojava (Afrin) není a nikdy nebyla podporována Severoameričany! Tato část Kurdistanu patří do ruské sféry vlivu.

Tvrdí se, že Rusové s Turky uzavřeli jakousi dohodu o nevměšování. Takže afrinským Kurdů nezbývá než jednat s oficiální syrskou vládou o vojenské pomoci. :-/

0/0
19.2.2018 21:39

J11a91n 19B42a79b70i90č50k90a 9763479663797

Ovšem syrská vláda je kontrolována rusy

0/0
19.2.2018 22:10

J70i95ř24í 79T83i89n37t93ě26r54a 6840509543450

Pane Babičko,

blábolíte nesmysly! Blattella germanica je sice obtížný hmyz, ale není schopen kohokoliv kontrolovat.Rv

+1/0
19.2.2018 23:14

J17a56n 27B67a17b72i43č35k60a 9813389293257

Samozřejmě, kromě rusů, musí také dělat to co chce Irán.

0/0
20.2.2018 6:14

J50i15ř56í 29T88i37n49t26ě27r18a 6190789813830

Pane Babičko,

ale nemusí, oproti vám opravdu nemusí.:-)

0/0
20.2.2018 12:35

V78á83c47l33a90v 34V35a82n93ě73k 2193393938451

Polovička z nich bude mít zelené uniformy bez výložek.

0/−1
19.2.2018 17:02

J44i44ř41í 50L63e73p86š87í69k 9351954231158

Stejně jako ty Turecké milice s modrou páskou na fotkách v tomto článku? ;-):-P

+8/0
19.2.2018 17:06

D28u89s48a17n 87K35r87i64v51s23k57y 7474945897663

Muzete rozvest svoji "myslenku"?

+2/0
19.2.2018 17:07

V20á81c20l58a43v 13V80a81n75ě67k 2253173968901

Mohu.

Budou taky dobře znát azbuku.

0/−2
19.2.2018 18:27

D24u21s37a77n 28K16r91i55v65s30k14y 7154805927313

Tak to by bylo fajn, pokud by pomohli Kurdum, ne? Nebo i tohle by vam vadilo a byl byste tu nadsen z Turku?

+4/0
19.2.2018 19:10

O83n13d67ř83e29j 77H86o24l46ý 9780120478189

Tomu "zjevení" se ani nehodí dát mínus za ty bláboly... 8-o

+5/0
19.2.2018 19:39

D72a48n72i27e90l 73N36o11v29á69k 1761820746649

Pane Václave, noc je ještě mladá a vy již takto? Tahle cesta vede tak jedině do IKEMU na transplantaci. Nebylo by rozumnější to nejprve zkusit v Bohnicích a když to tam nevyjde, tak teprve v Krči?

+1/0
19.2.2018 21:29

R25o89m53a38n 32D86o60m90u64r56a32d 5765235371963

Turci vpadli do ciziho statu a nic se nedeje?? Je to steny jak rusaci na ukrajine. Proc EU neuvali na turky sankce? Dyt Erdogan ma z tech sasku v Bruselu akorat srandu.

+10/0
19.2.2018 14:32

O90n97d25ř68e83j 82H27o56l85ý 9230170658299

Protože RF na Donbas "nevpadla", takže se jedná o jinou situaci a sankcí netřeba, vždyť je to logické.

+1/0
19.2.2018 15:26

V64á42c90l10a53v 22V70a33n91ě50k 2793593568801

Hm.

Za co tedy dostali od Putina vyznamenání?

Že zabloudili?

0/−3
19.2.2018 17:01

J82i26ř93í 23L60e98p13š38í71k 9601244901808

To je ironie synku...

+2/0
19.2.2018 17:07

O97n42d67ř24e24j 30H40o36l32ý 9650320338109

Chápu, takže jelikož jste to Vy, tak budu trpělivý. Donbas a Krym není to samé, byť lidé jako Vy to nejsou schopni rozlišit.

:-)

+3/0
19.2.2018 19:40

M65a72r97t56i45n 18S36t11a43c40h 7911981562

Možná by stálo za připomenutí, že syrská vláda neměla nikdy s kurdskou samosprávou v Afrinu žádné problémy a Kurdové několik let dodávali potraviny a zbraně syrským provládním milicím, armádním jednotkám a Hezbolláhu, které byly obklíčeny v šíitských městech Nubl a Zahraa. Je zajímavé, že Turecko a povstalci dlouho akceptovalo kurdskou samosprávu v Afrinu a kromě sporadickým střetu byl v oblasti celkem klid. Všechno se změnilo před dvěma roky, kdy se syrské armádě podařilo prolomit obklíčení Nublu a Zahraa a kurdské jednotky využily bojů mezi syrskou armádou a Tureckem podporovanými povstalci a za "tichého souhlasu" syrské vlády obsadily několik vesnic a měst a vojenské letiště a dostaly se až na předměstí klíčového města Azaz než se do bojů vložilo turecké dělostřelectvo a bojová fronta se ustálila kousek před městem. Povstalci to tehdy brali jako ránu do zad, protože byli v oblasti pod velkým tlakem syrské armády i Islámského státu a od té doby čekali na příležitost, kdy by se mohli Kurdům pomstít. Rád bych napsal víc, ale musím do práce :-P

+1/0
19.2.2018 13:58

D66u25s35a70n 39K84r62i40v71s90k34y 7364645387263

Nezabrali to Kurdove od IS? Tesne predtim nez se tam dostali "rebelove"? Uz si to nepamatuji presne, tak se mohu mylit.

0/0
19.2.2018 14:05

O53n60d59ř71e89j 59H42o40l39ý 9240250168639

Těmi "povstalci" myslíte Al-kajdu a Tureckem placené milice?

+2/0
19.2.2018 15:27

M79a64r11t74i24n 67S63t25a10c60h 7351471692

V oblasti Azazu měla Al-Nusra malé zastoupení a částečně i proto během klíčových bojů o Aleppo většina jejich členů odjela přes Turecko do Idlibu a západního Aleppa, takže teď je Azaz pod kontrolou Tureckem podporovaných jednotek.

0/0
19.2.2018 16:43

O68n93d81ř73e30j 79H79o20l56ý 9820800298199

Takže kolaboranti, navíc se tím ani netají. A jen tak mimochodem, nechat projet členy Al-kajdy přes své území je známkou podpory. Například projít Kurdům do Kobáni dlouho Turci neumožňovali.

0/0
19.2.2018 19:43

M95i33l84a95n 55P24r78i97k60r17y88l 1585217961740

Obecne jsem zastancem USA, mam tam rodinu, jezdim tam, kdybych nemel nade vse rad moji vlast, klidne bych tam zil. Na rozdil od Ruska nebo mnoha jinych zemich, ktere jsou nam posledni dobou davany za vzor, jezdime se tam ucit atd. Ale i sve americke rodine a pratelum davam hlasite najevo, co za obrovske skody napachali US prave treba v Syrii. Sekularni stat, relativne vysoka zivotni uroven, vzdelanost. Dcera me sousedky se provdala za syrskeho krestanskeho lekare, ktery tady studoval, skvely chlap, mluvil cesky temer bez prizvuku, ani pohledove byste ho temer nerozeznali od Cecha. Asad nebyl vzorem demokrata, jak to ostatne v teto casti sveta chodi, ale neni to brutalni diktator. Amici a Turci tam nemaji co delat.Ochrana lidskych prav jako argument neobstoji, protoze prave jejich angazovanost k lavine porusovani lidskych prav kvuli vzestupu IS, An Nusry apod. bezprostredne vedla.

+26/0
19.2.2018 13:30

M11a53r98t33i34n 29Ž90e48l58i64n93s44k35ý 9538329819302

"Na rozdil od Ruska nebo mnoha jinych zemich, ktere jsou nam posledni dobou davany za vzor" ... tak nevim, kde takoveto veci ctete, kde to davaji za vzor, kdyz nase zeme je prisne protiruska a protiruska propaganda bezi na plne obratky...

+5/−4
19.2.2018 13:36

M54i15l70a39n 39P14r15i21k67r70y17l 1855917251180

ja spise zaznamenavam tu propagandu z druhe strany

+4/−3
19.2.2018 13:38

M82a15r19t13i82n 56Ž94e88l14i84n36s40k61ý 9798529549382

Tak to nevim co ctete za media... hlavni a nejvetsi to asi nebudou.

+4/0
19.2.2018 13:53

M35i67l13a16n 35P44r70i49k93r22y65l 1585837611650

obcas si prectu Ovcacka, ktery je mluvci prezidenta, pripadne si vyslechnu prezidenta samotneho. To je snad mainstream, ne??

+1/−3
19.2.2018 13:56

M49a84r60t30i44n 28Ž97e73l59i25n65s54k13ý 9728539419242

Tak mi dejte alespon jeden odkaz na prispevek od Ovcacka, kde dava za vzor Rusko, nebo jinou zemi, o cem pisete. A opravdu Ovcacek neni medialni mainstream.

+4/0
19.2.2018 14:00

M26i77l60a33n 21P12r57i70k47r63y88l 1435397401300

zbytecne slovickarite a ja navic chci, pokud mam zrovna cas na diskusi, slyset jine nazory, nejenom odpovidat na kratke otazky. Jel se prezident Zeman do Ciny ucit stabilizovat spolecnost nebo ne? Odkazy na Ovcacka si najdete sam, tam si poctete....

+1/−6
19.2.2018 14:06

M33a70r90t75i28n 31Ž20e19l36i93n53s89k68ý 9888679759492

Aha... tak porad ta stejna "afera"... nepochvalil snad Obama Cinu za jeji stabilitu? No tak Zeman vtipne (ac I podle me nemistne) prohodil, ze se to chce take naucit, asi aby nas prezident USA take mohl chvalit. Odkaz na Ovcacka, kde dava za vzor Rusko, nebo jine nezapadni zeme podle me neexistuje, proto jsem se vas na to ptal. Jakakoliv takova zminka je u nas duvodem velkeho odporu v mediich. Takze si vymyslite a na to jsem chtel poukazat.

+5/0
19.2.2018 14:10

O79n50d42ř15e10j 41H37o82l13ý 9590950648189

Takže jako vzor si máme vzít postoj USA vůči Číně, prohlášení a chování Macrona v Číně nebo podlézání Královny GB čínskému prezidentovi? To jsou ty "správné prozápadní činy"?

;-D

+4/0
19.2.2018 15:31

O40t29a 84J44e31l42í80n76e22k 8921158670335

Tak Turci v Sýrii nemají co dělat, nicméně u Amíků je to problematičtější, Amíci jsou v Sýrii na pozvání Kurdů výhradně na území nově vznikajícího Kurdistánu, který bez Amíků nemá šanci přežít a já osobně si myslím, že Kurdové si za svůj statečný boj s IS svůj Kurdistán naprosto zaslouží R^

Ostatně vznik Kurdistánu na severovýchodě Sýrie a severozápadě Iráku je dle mého názoru jasně i v bezpečnostním zájmům EU i České republiky, obzvláště za situace, kdy se z Erdoganova Turecka stává nevyzpytatelná diktatura, by sekulární Kurdistán mohl sloužit jako bezpečné nárazníkové pásmo před neklidným a fanatickým muslimským Blízkým východem R^

+4/−5
19.2.2018 13:41

M39i67l22a87n 80P79r86i48k62r87y96l 1255327381620

ja s vami souhlasim a z meho pohledu Kurdum fandim. Oni sami nejsou jednotni a casto maji trenice mezi sebou. Tezko si umim predstavit, ze to tam pujde cesko-slovenskou cestou. Ze by Turecko, Syrie a Irak souhlasili se vznikem Kurdistanu. A snad by byli sekularni. Se vzrustajici hrozbou Turecka naprosto souhlasim.

+2/0
19.2.2018 13:47

G92e25o70r23g 54K27o62m33b14e33r66e34c 9934721666571

no vidite to, Hitler taky zabral Sudety na prani nemcu a dnes ho odsuzujete. Takze souhlasite s tim ze Hitler zabral Sudety a Rusko Krym?

+3/−1
19.2.2018 13:47

M36i46l76a11n 69P70r24i78k26r76y69l 1765417861290

aspon vidime, jak je to vsechno problematicke. Vzdy je mozne hledat dalsi souvislosti. Nemce pozvali do ceskeho pohranici cesti panovnici, Krym puvodne nepatril ani Rusum, ale Tatarum.

+2/−1
19.2.2018 13:53

O98n13d28ř83e96j 31H91o23l15ý 9750430178639

houbelec, původně patřil někomu jinému ;-D

+2/0
19.2.2018 15:35

D23a54n92i75e94l 39N70o78v54á37k 1911320106919

Pravidla určuje silnější a říká se tomu mezinárodní právo.;-D

0/0
19.2.2018 14:21

D95u77s57a85n 90K27r14i67v31s75k87y 7694355437333

1) Kurdove nemaji zadnou legitimitu tam nikoho zvat.

2) Americane rozhodne nejsou jen na uzemi Kurdu, na vychode Syrie Kurdii neziji a na jihu Syrie(Al Tanf) uz vubec ne8-o

3) Americane hodili Kurdy pres palubu, proc myslite ze ted prosi vladu o pomoc a Americane treba zakazali Kurdum pouzivat jimi dodane zbrane proti Turkum?

4) Zadny Kurdistan nebude, nechteji to zadne regionalni staty a ani Americane. Dokonce ani Kurdove nejsou jednotni a nekolikrat z vysokych mist zaznelo, ze o to ani nezadaji.

Doporucuji si neco o tom zjistit, takhle je to spise vase vysnena predstava.

+8/−1
19.2.2018 13:59

J62i60ř64í 70B83u92š80e11k 8262507539

Ano Kurdové si zaslouží vlastní stát, to s vámi souhlasím, samozřejmě mělo by se to udělat na základně nějaké mezinárodní konference a dát tomu reálný rozměr. Stejně tak Rusové na Krymu měli právo jít po ukrajinském převratu vlastní cestou, ale to se vám jako rusofobovi nelíbí, že.:-)R^

+3/0
19.2.2018 14:10

Najdete na iDNES.cz