Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protesty dopadly dobře, ale můžeme se vrátit, řekla taxikářka v Rozstřelu

Část taxikářů považuje protest z minulého týdne za úspěšný, protože politici slíbili změnu zákona kvůli službám Uber a Taxify. Místopředsedkyně Asociace koncesionářů v taxislužbě Karolína Venclová v pořadu Rozstřel připustila, že se taxikáři mohou k protestu vrátit, pokud zůstane jen u slibů. Pražský zastupitel a poslanec Patrik Nacher ujistil, že se pokusí změny protlačit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e15t67r 40K93r61á39s98a 7889579616541

Člověče vy jste to asi nepostřehl ale tím co jste vypotil jste ze sebe udělal úplného idiota! 

0/0
20.2.2018 1:03

Z17d55e93n97ě25k 22Z13á13l85i40š 2935794367293

Notoričtí ignoranti zákonů se dovolávají jejich dodržování? Já se z toho (v rámci slušné diskuze nemůžu napsat co):-P

0/0
19.2.2018 21:36

E34v13z21e64n 18S86o39u58k75u42p 1237614406478

A co takhle udělat protest třeba v "Nové vsI" .... někde v republice....

0/0
19.2.2018 19:41

M67i94k26u35l21á93š 44K95a70l42i28n29a 1672243785

Jim nevadi Uber

Ale jen za predpokladu ze Uber bude mit taxametr a zkousky z mistopisu.

Oboje je zbytecnost

+3/0
19.2.2018 16:07

M30a21r86t13i73n 36M35a86t34ý48s73e24k 6578781606830

Ne. Omyl. Jim nevadí Uber za předpokladu, že bude dodržovat platné zákony. Řidič bude mít kartičku potvrzující, že je bezúhoný a nemá závažné přestupky - karta taxikáře. Bude nad sebou mít koncesi, tedy nejezdí na dobré slovo, bude mít vozidlo zavedené v registru taxislužby, aby to vozidlo bylo "hlídáno". Místopis je věc, kterou člověk pohybující se v Praze zvládne v pohodě. A aspoň pak trefí ze Žižkova na Václavák aniž by 3/4 cesty neměl obličej nalepený na navigaci místo sledování cesty.

+3/0
19.2.2018 16:13

K63a81r65e45l 89Š23o68u67m42a84l 1384423788

Souhlasím s tím, že zákony by měli dodržovat všichni, ale ostatní důvody, které uvádíte jsou pouze zástupné. K čemu je koncese, bezúhonnost a místní znalost současných taxikářů, když i přesto dokážou ze Žižkova na Václavák jet třeba přes Nusle? Když vás na štaflu pošle do háje, protože chcete jet pár km nebo do lokality kam se mu nechce (nesežene rito zpátky)?

Podmínky pro taxi se musí zjednodušit, odstranit zbytečné administrativní překážky a pořádně otevřít konkurenčním službám.

Stejně jako jsou teď taxikáři jednotní a razantní při vymáhání svých požadavků tak měli být razantní při selekci těch nepoctivých kolegů.

+4/0
19.2.2018 16:26

M45a88r29t24i78n 54M31a36t58ý66s20e41k 6188911856470

K čemu je koncese? Koncese je jako živnostenské oprávnění. Nebudeme se doufám ptát na co potřebuje třeba prodejce živnosťák na prodej zboží? Osobní přeprava je koncesovanou živností zejména proto, že vyžaduje jistá specifika.

Bezúhonost je tu proto, aby bylo jak hlídat kdo může a kdo nemůže jezdit. Pokud řidič taxi ztratí tak zvanou "dobrou pověst" nemůže nadále vykonávat práci řidiče taxi. Jak chcete hlídat tisíce soukromých řidičů?

Místopis je o té znalosti. Je to o tom, že má alespon základní znalosti města. Pokud Vá okrade (veze jinou cestou než měl, účtuje špatnou cenu), pak máte volat PČR nebo MP. Stejně jako když vás okrade hospodky nebo prodavač v obchodě. Když každý, koho okrade taxikář na něj zavolá PČR, problém se vyřeší brzy.

+1/−3
19.2.2018 16:35

K78a85r27e19l 57Š64o47u12m78a88l 1174523288

Pane Matýsku, já vím k čemu je živnostňák i koncese. Já vám jen na konkrétním příkladě ukázal, že koncesovaná živnost v případě taxi nic neřeší. Hlídat tisíce soukromých řidičů lze stejně jako stovky tisíc jiných podnikatelů. V současnosti je s touto živností spousta starostí, administrativy a výsledkem je stále stejná špatná pověst. Pokud něco nefunguje, mělo by se to změnit. Administrativní bariéry a následné kontroly nic nevyřešily, zjednodušme to a nechme to na zákaznících.

+4/0
19.2.2018 16:51

P70e88t97r 92Č17e87r59m54á10k 9778335399570

O to tady ale přece nejde. Ten primární základ je v tom aby na ně bylo nahlíženo stejně dle zákona (tedy např. licence, pojistky, daně), případně aby byl vymáhan, jaké konkrétní podmínky stanoví legislativa pro její získání už je věc druhá a tam zcela reálně bude i několik bodů které se taxikářům líbit nebudou také.

0/0
19.2.2018 17:21

J14a24r54o13m80í31r 82K30r63á97l 4200329304809

Problém je v tom, že oni nebojují za zlepšení podmínek pro sebe, ale za zhoršení podmínek pro ostatní. Jak o té sousedově koze. :-/

+3/0
19.2.2018 17:44

J50a26n 44M89i47t78l17e86n77e22r 4471118131353

To se mýlíte. Současné podmínky zakazují provádět přepravu pro cizí potřebu bez vozidla, které například není zapsáno v registru taxislužby a řidičem, jenž nevlastní průkaz taxislužby. Že se to v praxi děje, je porušení zákona. Nejedná se tedy o tom, že nyní platí benevolentnější podmínky a novelou dojde k jejich zhoršení.

+1/0
19.2.2018 18:23

M91i77k18u92l79á10š 59K32a56l75i17n85a 1692973175

K cemu je dnes dobry ten mistopis?

Taxikari stejne jezdi podle gps.

Nemohou si pamatovat vsechny ulice v Praze

+1/0
19.2.2018 16:00

M89a86r69t85i17n 18M37a64t87ý85s60e50k 6278461426640

Pro základni orientaci. Aby věděl, že do Modřan pojede podél břehu řeky a pak přes Brnaík. Aby měl tušení, že pokud chce zákazník na slovenskou ambasádu, tak pojede směrem na Hradčanskou a ne na Malou Stranu. GPS slouží k upřesnění směru a většinou ji taxikář používá k donavigování. Narozdíl od řidičů nelegální přepravy, kteří jsou většinou v Praze dva týdny a při cestě, pro zákazníka i s ním, mají obličej nalepený na navigaci a nevnímají nic jiného.

Místopis není tak těžký a běžně inteligentní člověk ho zmákne levou zadní. Minimálně mu to dá nějakou jistotu při následném pohybu městem.

0/0
19.2.2018 16:10

M79i28k56u37l84á89š 27K52a30l31i28n69a 1682813605

No jen aby se ten zakon nesprasil

0/0
19.2.2018 15:59

P18e18t79r 86F34i77a24l94a 3264645221296

Jen se prosím, taxikáři, do pražských ulic už nevracejte

+4/0
19.2.2018 15:45

M17i28c59h41a84l 23Ž20á37k 8679220709312

Problém taxikářů je, že se zastavili v 90. letech. Druhý problém je, že část dělá ostudu ČR tím, že okrádá cestující. Třetí problém je, že si u konkurence na mobilu najdu spoj, cenu a čas jeste predtím, než vyjdu večer z restaurace nebo baru. Vybržďováním lidí v Praze si moje sympatie nezískali, teď už budu používat jen služby pres mobil. Možná pro vás dopadly protesty dobře, ale mě jako zákazníka už nezískáte.

+10/0
19.2.2018 15:42

P10e69t27r 65Č84e89r66m95á15k 9348515419460

No v 90.tých letech se zastavili spíš zkušenosti s taxi hodně lidí tady v diskuzi, což nepřímo potvrzujete i vy. Přes aplikace totiž dneska jezdí drtivá většina taxikářů, takže cena předem a podobné věci jsou dávno standardem i u taxi, takže v tom žádný rozdíl není. Samozřejmě malá část jich skutečně stále vypadá a funguje jak ze špatného filmu, ale ty přirozeně časem odstraní trh, což nic nemění na tom že by legislativa měla nějak reflektovat dobu.

0/−1
19.2.2018 16:41

J59a17r86o64m32í40r 72K71r69á19l 4340709884429

Když jsem se ptal předem na cenu, taxikář nastartoval a odjel. :-/ Takže zbýval Uber.

0/0
19.2.2018 17:46

P55e58t54r 92Č95e47r58m85á63k 9598585209350

Proč uber? Zbývalo další asi 20aplikací pro které jezdí asi 5000 vozů ;-)

0/0
19.2.2018 17:51

J96a26r24o81m76í28r 94K35r15á32l 4710459814969

Protože tam byl do 5 minut. :-)

0/0
19.2.2018 17:57

P58e40t59r 92Č93e94r57m20á46k 9608405549920

No a? Někdo by tam byl třeba do 3 min ;-)

0/0
19.2.2018 19:05

J87a72r52o37m16í21r 14K74r55á54l 4370569524939

A to mám obvolávat x firem a porovnávat, kdo tam bude o minutu dříve ? A strávit tím 10 minut ? ;-D Zkuste si poposednout.

0/−1
20.2.2018 10:27

P16e50t35r 81Č57e24r49m98á55k 9148665639250

Obvolávat? Vy voláte uber? Hmm tak to jo. Poposednutí doporučuju, evidentné si na vedení trochu sedíte ;-)

0/0
20.2.2018 18:46

R77o85m78a63n 50P31a34n17t62l 2612948650339

Potrebovala by facku, stejne jako vsichni prestujici taxikari.

+6/0
19.2.2018 15:41

V76á32c13l84a32v 45K51u11r50e69š 9206779823406

Nechápu, proč dáma od kolotoče napřed nevyřeší okrádání zákazníků řidiči, jménem kterých vystupuje. Tím by se problém vyřešil sám. Zloděj volá chyťte zloděje.

+10/0
19.2.2018 15:01

M52a87r27t48i69n 51M95a35t88ý75s90e85k 6358271866530

Nazýváte ji zlodějkou? To je dost na hraně pane.

Zkuste mi, prosím, vysvětlit, jak mají taxikáři vyřešit okrádání zákazníků? Mají vzít kalcky a jít na ty nepoctivé? Neměla by tohle řešit PČR, MP a MHMP? Čirou náhodou?

5 - 10% ze všech podnikjaících dělá ostudu, ale nikdo není schopen jim to zatrhnout?

+1/−3
19.2.2018 16:15

V87á40c26l34a46v 27Z95e69l80i30n21k24a 2372250673842

Ukázat na své nepoctivé kolegy a případě s tím i policii pomoct by klidně mohli, jenže to by museli sami chtít a mít čisté svědomí. A těch vašich 5-10% bych v klidu ponásobil tak 3 nebo 4, pak by to asi bylo blíže realitě.

+3/0
19.2.2018 16:20

M89a80r28t45i23n 34M23a36t51ý42s36e93k 6468191336230

Zajímalo by mne na základě jakých informací toto tvrdíte. Máte nějaká reálná čísla? Udělal jste adekvátní počet testovacích jízd?

Já tvrdím, že velká většina taxikářů vás neobere. S tím zbytkemm by měli něco dělat orgány činné v trestním řízení. Ale to by se muselo chtít řešit a bojovat. Snažší je zkontrolovat 5 aut s dispečinkem na boku a dát jim pokutu za chybějící podpis na dokladu, který mají pro sebe.nač se hádat s agresivním "mafiosou".

0/0
19.2.2018 16:25

P96e81t79r 61Č57e93r35m90á56k 9678485399810

Realita je právě těch 10%, 90% jezdí dávno podle aplikací a pod dispečinkama kde je stejně cena předem atd známé, takže pokud se někdo i přesto nechá napálit tak je hlavní problém jinde..

0/0
19.2.2018 16:43

K97a72r18e15l 27Š45o46u67m18a74l 1154133968

Chápu, že taxikářům vadí dvojí metr, ale musí sami vidět, že si to zavinili jen a jen sami. Řešení by mělo být poměrně jednoduché a rychlé - nastavit stejné podmínky pro všechny - místo taxametrů schválené aplikace, nutnost zkoušek z místopisu zrušit atd.

Ale těm jejich nátlakovým akcím musí být konec - při další takové obstrukci zakázat využívání vyhrazených jízdních pruhů pro MHD v celé Praze a v případě, že v tom budou pokračovat, tak všem autům v té koloně, označeným jako taxi, zkontrolovat knihu jízd a zahájit řízení o odejmutí koncese.

+7/0
19.2.2018 14:30
Foto

M93a83t69ě75j 44N21ě87m10e39č43e87k 9337203959553

Ať se na celý "problém" dívám ze všech pohledů kterých jsm schopen,

taxikařům nemohu "přijít na chuť." Věřím tomu, že kdyby teopreticky v ČR Uber vláda "vypla," budou mít jiné "problémy..." :-P

+4/0
19.2.2018 14:29

R36a87d54e85k 82M54a53t69u28c88h28a 3738860550885

Vzpominam si, ze jsme se na zakladce učili, ze když se ve fabrikach v devatenáctém století zavadeli stroje, dělníci proti nim protestovali a rozbijeli je. Bojovali tak proti pokroku. Nebojuji taxikáři také proti pokroku?

+10/0
19.2.2018 14:16

M73a57r60t98i50n 31M80a33t37ý51s81e67k 6398301806170

Schválně. Než jste napsal svůj příspěvek .. zjistil jste si nějaké informace? Dobře 80% taxikářů v Praze využívá nějkaou formu aplikace. Ať už dispečinkovou, nebo české Liftago, které je mimochodem o 100% lepší jak Uber a Taxify dohromady, či třeba slovenský Hopin. Tyto aplikace fungují na stejném principu jako moderní a vychvalovaný Uber a Taxify, jen s malým detailem. Spolupracují výhradně s legálními přepravci.

+1/−1
19.2.2018 16:19

P49e90t40r 29Č29e29r29m51á50k 9248515859250

A v čem se ten pokrok projevuje? 8-o

0/0
19.2.2018 16:44

J46a10n 53M50i35t23l74e58n95e14r 4151178311573

Krácení daní, obcházení zákonů ohledně regulací a bezpečnosti, porušování smluvních podmínek pojišťoven, porušování zákoníku práce, porušování nařízení o minimální mzdě, nelze nazývat pokrokem. ;-)

+1/0
19.2.2018 18:30

D40a72v84i39d 96C17h21l34á95d25e68k 4862549374187

Taxikáři záměrně ucpaly provoz na páteřní pražské komunikaci, omezili tisíce lidí, nikdo jim za to nic neudělal. Já nedávno chvíli stál špatně na Andělu, pomáhal jsem známému stěhovat stůl do bytu. Když jsem se vrátil, měl jsem za stěračem lístek. Jestli jsem někoho tímto omezil, bylo to asi na deset minut a rozhodně to nebyly tisíce lidí. Já ale musím zaplatit, oni ne. Ať žije spravedlnost.

+10/0
19.2.2018 14:16

P58a36v79e93l 17B90í51l37e26k 6135166163571

I kdyby si ta tepláková chátra vyhádala já nevim co, tak s nima nejedu už prostě z principu. I kdybych měl jet s narvanym kufrem mastnou tyčí... :-P :-)

+10/0
19.2.2018 14:13

P52e85t34r22a 97P70o88t78ů64č84k53o78v13á 7214139389800

Lumpove

+6/0
19.2.2018 14:09

A48l67e46š 49L47i77s35o22v23s66k87ý 9459688352902

"Otázka poctivosti se nevztahuje jenom na pražské taxikáře. Je to problém i ve světě" Jinými slovy , všeci kradnú, tak proč my v Praze bysme měli bejt jiný.

+7/−1
19.2.2018 14:06

Z11d62e81n20ě89k 56F88i82b48i39c92h 4507369244130

Jezdím o víkendech v noci domu 12km po Praze. Taxikáři se odmítají hnout z fleku pod 500,- (což je kolem 40kč/km. povolené maximum je 28kč/km). Liftago mě vozí za 250-280kč a to jsou taky taxikáři s licencí. problém tedy není v podmínkách, ale vašich cenách

+8/0
19.2.2018 14:05

T78o47m97á44š 64V47e68s18e15l18ý 1982982833146

No jezdím dočela často taxíkem. Ostrava, Brno, Opava, Olomouc či Plzeň. Nikde se mě nikdy nepokusili okrást. Praha? To ani nepočítám raději:-D

+3/−1
19.2.2018 13:52

J10i42r95k58a 62N77o50v39á92k 6482335585849

Mě teda v Ostravě jednou jo, bylo to v noci a myslel si že jsem nalitej, no nebyl jsem.

+2/0
19.2.2018 14:10

J97i19r54k36a 97N96o19v86á49k 6462335705529

no celý článek nic moc, ale na závěr paní přece jen pobavila, nepoctivost je démonizace, protože jinde kradou taxikáři taky :-) tak jo no.

+13/−1
19.2.2018 13:38

M42i54k75u12l89á57š 15K78a47l95i96n91a 1722463625

Jo jo to bylo dobre :)

+1/0
19.2.2018 16:01

S48y54l58v20a 16Š62p69o97r60k80o11v11á 5736262590949

to je neskutečné - místo aby taxikáři požadovali stejná pravidla, jako má Uber - tedy méně buzerace a nesmyslncýh předpisů (např. znalost místopisu je v době GPS něco podobného, jako kdyby taxikář musel umět řídit i koňské spřežení), tak protestují za to, aby té byrokracie měli stejně (či spíš více) a ještě aby se té byrokracii museli přitpůsobovat i ostatní

+11/−3
19.2.2018 13:31

L71u87c19i45e 95S62o90u58č75k53o15v59á 8229561433347

Právě že to tak chtěli... poslanci jim slíbili novelu silničního zákona, kde ovšem povinnosti zůstaly a naopak se odebrala klíčová věta pro smluvní přepravu. Nejde jen o místopis, ale o náklady - taxík platí komerční pojištění v ceně desetitisíců (a jste pojištěna jako přepravovaná osoba), nelegálové nemaj pojištění pro jistotu vůbec - nerozumí česky atd.

+4/−1
19.2.2018 13:36

R60u56d48a 94S87l23a64v88í71k 5553258306881

Platí povinné ručení, ne?

0/−2
19.2.2018 13:40

P55e40t61r 87Č11e34r14m63á11k 9658855639100

Neplatí, resp. ne to které mají.

0/0
19.2.2018 13:48

S44y61l56v20a 84Š13p46o75r50k27o77v64á 5176582330309

povinné ručení na auto je základ, který musí platit každý majitel auta. Jestli si připlatí něco navíc - to by mělo být opět svobodné rozhodnutí každého, chce-li rikovat, že pokud se cestujícímu něco stane, obere ho v občanskoprávním soudním řízení v podstatě o všechno

+1/−1
19.2.2018 13:56

P73e49t46r 69Č69e29r23m52á71k 9218325399700

Nikoliv, to samozřejmě není na žádném svobodném rozhodnutí ale na legislativě.

0/0
19.2.2018 13:58



Najdete na iDNES.cz